Rukouspyyntö

Yksin jätetty

Elämäni on ajautunut sellaiseen umpikujaan, etten tiedä miten jaksaisi päivästä toiseen. Mies ilmoitti täysin yllättäen vuosikausien seurustelun jälkeen että seurani ei enää kiinnosta ja olen pelkkä taakka. Tuntuu että elämästä meni tarkoitus kokonaan, hän on ollut oikeastaan koko elämänsisältöni. Rakastan häntä niin paljon etten voi ajatella enää koskaan rakastuvani kehenkään toiseen eikä ole ollut mitään haluakaan ollut vaihtaa. Luulin että hänkin tuntisi jotain myönteistä minua kohtaan. Mielestäni meillä ei ole ollut sellaisia ongelmia mistä ei olisi aina selvitty ja intohimoakin on piisannut yllin kyllin. Mitään tukiverkostoa minulla ei ole eikä ystäviä sillä olen hyvin ujo ja tutustuminen toisiin ihmisiin on minulle hyvin vaikeaa. En ole mikään "juhlija"-tyyppi vaan arka koti-ihminen. Tosin minulla on harrastuksia, mutta niistä ei ole löytynyt ystäviä. Tuntuu ettei elämällä ole tarkoitusta jos ei ole ketään kenen kanssa jutella ja jakaa elämää. Mielestäni elämä on mielekästä ainoastaan silloin kun sitä jakaa toisten ihmisten kanssa. Jostakin syystä minun taakakseni vain aina tulee tämä yksinäisyys jota en jaksaisi enää kestää. Olen rukoillut että Jumala antaisi minulle ystäviä ja luotettavan, turvallisen elämänkumppanin, mutta se toive ei vain tunnu koskaan toteutuvan. Vaikka syön lääkkeitä tähän ahdistukseeni, ne eivät auta, koska mikään lääke ei tuo ihmiselle ystävää. Olen jo niin kauan elänyt tuska rinnassa etten jaksaisi tätä enää. Nuorena vielä kuvittelin saavani lapsiakin joskus, sekin unelma on täytynyt haudata iän myötä. Tulevaisuus pelottaa ja ahdistaa. Yritän vielä tätäkin kautta saada avun että Jumala kuulisi tämän hätähuutoni tässä hirveässä ahdistuksessa ja antaisi minulle rauhan ja lohdutuksen sydämeen kun olen ikäni ollut ahdistunut ja pelokas, joka pitkälti liittyy niihin tilanteisiin että minut on hylätty tai jätetty syrjään kaikesta. Koen olevani kuin joku kummajainen, jonka kaikki kiertävät kaukaa. Sen lisäksi on taloudelliset vaikeudet ja lukuisat muut vastoinkäymiset ja sairaudet. Elämän jokaisella osa-alueella on vaikeuksia, joiden kanssa yksin taisteleminen on hirvittävä taakka. Tämä joulun aika vielä korostaa sitä elämäni tarkoituksettomuutta kun se on pitkälti perhejuhla. En jaksa masennukseltani edes joulua valmistella ja itkeskelen kaiket illat. Ei kai kukaan iän kaiken jaksa tällaista kestää.

7

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

Tunnen tuskasi, sillä elän samassa tilanteessa. Joulun tuloa pelkään, ja samalla rukoilen että se toisi tullessaan vähän lohtua tähän pimeään ja synkkään talveen.

Taivaan Isä kantaa meitä, sinua ja minua, siihen saamme luottaa. Eikä hän anna enempää taakkaa mitä jaksamme kantaa.

Jos haluat, voit kirjoittaa osoitteeseen [email protected]

• Yksin jätetty

Jotenkin kauheinta tässä on se että satuttaja on ihminen joka on kaikkein rakkain ja läheisin, ja johon luotti. Tuntui hyvältä kun oli turvallinen kainalo johon käpertyä ja jolle kertoa päivän tapahtumat. Kun omat puukottaa, niin on jotenkin täysin suojaton ja aseeton niitä iskuja vastaan. Millainen peto voikaan olla ihminen toiselle ihmiselle. Kun on kyseessä ihminen johon on uskaltautunut rakastua, niin tällainen sattuu niin sydänjuuria myöten. On vaikea ymmärtää ja antaa anteeksi, on vaikea olla olematta katkera kun menettää kaiken mikä oli elämässä tärkeää. Olen suhteemme puolesta rukoillut usein kun on ollut niitä vaikeuksia mitä nyt pariskuntien välille aina joskus tulee. Apukin on yleensä sitten tullut että on päästy takaisin tasapainoon. Nyt tuntuu kuin olisi sisäisesti täysin kuollut ja pelkkä kuori on jäljellä, joka sitäpaitsi on painava kuin kivi ja sitä pitää sitten raahata sinne tänne kun suorittaa pakolliset päivittäiset askareet, joihin ei oikein jaksaisi edes tarttua. Olenkohan lopullisesti sekoamassa tämän tuskani kanssa.

• annetaan

Jeesus on voimallinen auttamaan. Vaikka koetellaan, ei Hänen tarkoituksensa ole hyljätä. Tulee hetki, ehkä jo piankin, kun Hän näyttää tien mitä tulee kulkea eteenpäin. Laittaisin tähän sivuston, josta monet ovat saaneet apua ja lohtua: www.nokiamissio.fi Sinne voi myös lähettää rukouspyyntöjä. Myös: www.radiodei.fi

Siunausta ja voimia. Jeesus näkee tuskasi ja on sinun kanssasi, et ole siis koskaan yksin. Katso noita sivuja, varmaan jotain apua sieltä löydät. Siunattua joulun aikaa.

• Vanha äiti

ketään sukulaisia, vaikka kaukaisempiakin, joihin voisit ottaa nyt uudestaan yhteyttä, kun sinulla on omaa aikaa? Tai asuuko naapurissasi joku toinen yhtä yksinäinen tai vieläkin yksinäisempi, esimerkiksi vanhus, jota voisit ilahduttaa joulun tullen?
      Olet uskonut, että se mies on koko maailmasi ja elämäsi. Ei ole. Sinulla on oma elämäsi, oma maailmasi, johon voit jossakin määrin, ehkä paljonkin, vaikuttaa. Ota elämäsi hallintaasi. Tee sellaista, mitä olet aina halunnut tehdä. Rupea lenkkeilemään, lukemaan, opiskelemaan. Jospa löytäisit vaikka sukusi piiristä itsellesi "kummilapsen", jolle voisit osoittaa sitä rakkautta, joka sisälläsi on. Tai hanki kehitysmaista itsellesi kummilapsi.
      Nimimerkkisi, Yksin jätetty, kertoo paljon. Ajattelet, että sinut on jätetty yksin, joku toinen on tehnyt sinulle jotakin, ja sinä olet ollut vain toiminnan kohde. Älä suostu sellaiseksi. Ehkä olet yksin jäänyt, mutta muista, että vain toistaiseksi. Elämä ei siedä tyhjiöitä. Äläkä jää odottamaan, että joku toinen taas löytää sinut ja tekee sinut onnelliseksi, vaan toimi itse. Muuten kallisarvoisia päiviä tuhlaantuu.
      Minulla on tapana aamuisin rukoilla, että löytäisin päivän mittaan jonkun, joka tarvitsee apuani. Se rukous on kuultu joka kerta, ja joka kerta siihen on vastattu. Ellen ole muuta pystynyt tekemään, niin edes auttamaan lastenrattaat bussiin tai antamaan istumapaikkani vanhukselle. Harvoin antamani apu on mitään suurta on ollut, mutta itse olen tullut joka kerta autetuksi.
      Hyvää joulunodotusta sinulle. Tästä joulusta tulee toisenlainen, ehkä parempi, kuin entisistä.

• Yksin jätetty

Ei oikein ole ketään kehen ottaisi yhteyttä. On minulla harrastuksia, mutta ei niistä ole mitään lohtua tai ystäviä tullut. Olen jo suhteen aikanakin ollut vapaa tekemään kaikkea mitä lystään, koska mies on ollut paljon poissa. Tärkeintä olisi että välit mieheen korjaantuisivat ja saisin sitä kautta elämänhaluni takaisin. Olen niin syvässä surussa ettei mikään muu auta. En tiedä mihin menisin ja mitä tekisin. Koko elämä tuntuu turhalta. En yksinkertaisesti ole niin vahva että kestäisin tämän surun kanssa. Ehkä olen jotenkin sitten itsekäs, mutta en jaksa yrittää auttaa muita ennen kuin saan tämän asian elämässäni kuntoon, sillä tämä on lyönyt minut täysin hajalle ja vie kaikki voimani.

• Vanha äiti
        Yksin jätetty kirjoitti:

Ei oikein ole ketään kehen ottaisi yhteyttä. On minulla harrastuksia, mutta ei niistä ole mitään lohtua tai ystäviä tullut. Olen jo suhteen aikanakin ollut vapaa tekemään kaikkea mitä lystään, koska mies on ollut paljon poissa. Tärkeintä olisi että välit mieheen korjaantuisivat ja saisin sitä kautta elämänhaluni takaisin. Olen niin syvässä surussa ettei mikään muu auta. En tiedä mihin menisin ja mitä tekisin. Koko elämä tuntuu turhalta. En yksinkertaisesti ole niin vahva että kestäisin tämän surun kanssa. Ehkä olen jotenkin sitten itsekäs, mutta en jaksa yrittää auttaa muita ennen kuin saan tämän asian elämässäni kuntoon, sillä tämä on lyönyt minut täysin hajalle ja vie kaikki voimani.

että välinne korjaantuvat. Toivon ja voin rukoillakin sitä. Mutta ei Jumala pakota ketään. Ei ole Hänen syynsä, jos miehesi ei tule takaisin. Mutta kuten sanottu, voihan hän tulla. "Kyllä routa porsaan kotiin ajaa."
        Et usko tätä nyt, mutta elämää on muuallakin kuin sen miehen rinnalla. Luultavasti näet vuoden kuluttua kaiken aivan toisella tavalla. Nyt vain olisi tärkeää, että selviytyisit tästä päivästä ja huomisesta. Siihen auttaa rukous.
        Toivon hartaasti, ettei sinun tarvitse olla joulua yksin.
        Älä myöskään ajattele, että oli sinun syysi, että mies lähti. Ei se ollut. Tuskin hän löytää mistään yhtä suurta rakkautta kuin sinulta. Ehkäpä hänen on opittava sen kantapään kautta. Nykyään on tullut muotiin tehdä tuollaisia katoamistemppuja. Luepa mitä tahansa juorulehteä, niin huomaat, että asia on näin. Tai sitten sinun on opittava, ettei hän sittenkään ollut se oikea sinulle.

• Yksin jätetty
        Vanha äiti kirjoitti:

että välinne korjaantuvat. Toivon ja voin rukoillakin sitä. Mutta ei Jumala pakota ketään. Ei ole Hänen syynsä, jos miehesi ei tule takaisin. Mutta kuten sanottu, voihan hän tulla. "Kyllä routa porsaan kotiin ajaa."
        Et usko tätä nyt, mutta elämää on muuallakin kuin sen miehen rinnalla. Luultavasti näet vuoden kuluttua kaiken aivan toisella tavalla. Nyt vain olisi tärkeää, että selviytyisit tästä päivästä ja huomisesta. Siihen auttaa rukous.
        Toivon hartaasti, ettei sinun tarvitse olla joulua yksin.
        Älä myöskään ajattele, että oli sinun syysi, että mies lähti. Ei se ollut. Tuskin hän löytää mistään yhtä suurta rakkautta kuin sinulta. Ehkäpä hänen on opittava sen kantapään kautta. Nykyään on tullut muotiin tehdä tuollaisia katoamistemppuja. Luepa mitä tahansa juorulehteä, niin huomaat, että asia on näin. Tai sitten sinun on opittava, ettei hän sittenkään ollut se oikea sinulle.

Yritän elätellä toivoa vielä ja rukoilla. Ehkä minä en sitten ollut oikea hänelle, mutta hän oli oikea minulle. Olenhan minä noista jättämisistä paljon lukenut ja tuntuu että kun niitä lukee, niin ahdistuu lisää ja ihmettelee vaan että miten nuo ihmiset ovat siitä selvinneet, miten he jaksavat sen asian kanssa. Kuitenkin aika kulkee eteenpäin, vaikka se omalla kohdalla tuntuu kuin pysähtyneen. Ehkä tässä nyt auttaisi vähän jos jaksaisi lähteä ihmisten ilmoille edes vähän tallustelemaan, kun kotona kaatuu seinät päälle. Sitten taas toisaalta kun lähtee johonkin, niin tulee tunne että äkkiä pois täältä, äkkiä kotiin, kun alkaa itkettää. Minä vaan nyt rukoilen hänen puolesta ettei tekisi mitään tyhmyyksiä, kun ei tosiaan kukaan voi häntä enempää rakastaa kuin minä että ei se ruoho ole sen vihreämpää aidan toisella puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1579
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      179
      1228
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe