Sähkölaskussani on siirtomaksu. Mitä tai mikä se on?

Aarre

Mitä saan maksamalla siirtomaksun? Onko se ehkä jokin veroluontoinen maksu kuten katumaksu ja TV-lupamaksu? Energiamaksu on mahdollista kilpailuttaa, mutta siirtomaksua ei? Miksi ei? Tietääkö joku?

8

1562

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietysti

saat sähkön kotiinkuljetuksen eikä tarvitse noutaa sähkölaitokselta selkärepussa!

• Nimetön

...olen vaihtanut sähkölaitosta?

Aarre

• kotiinkuljetus
        Nimetön kirjoitti:

...olen vaihtanut sähkölaitosta?

Aarre

fortumin johtoja pitkin,häh?

• Nimetön
        kotiinkuljetus kirjoitti:

fortumin johtoja pitkin,häh?

Fortum siis voi periä minkä suuruisia siirtomaksuja tahansa. Riittää rahaa optioihin.

Mahtaakohan Suomessa vielä löytyä niin dorkaa, että antaisi äänensä jollekin suurpuolueen ehdokkaalle? Ne ovat tästäkin kieroilusta vastuussa.

Aarre

• ittelles
        Nimetön kirjoitti:

Fortum siis voi periä minkä suuruisia siirtomaksuja tahansa. Riittää rahaa optioihin.

Mahtaakohan Suomessa vielä löytyä niin dorkaa, että antaisi äänensä jollekin suurpuolueen ehdokkaalle? Ne ovat tästäkin kieroilusta vastuussa.

Aarre

eipä forttumi omista sähköverkoista kuin pienen osan.muita paikalliset sähkölaitokset,vattenfall ym.ym.ym!

• sinisiä
        Nimetön kirjoitti:

Aarre

pillereitä,punaset ei taida tehota tänään.
        rötösherrat linnaan!

• hae tietoa
        sinisiä kirjoitti:

pillereitä,punaset ei taida tehota tänään.
        rötösherrat linnaan!

Voisit hakea tietoa, ettei tarvitse huitoa ilmaa.

Katso vaikka osoitteesta: www.sahkonhinta.fi

Sieltä löytyy niitä verkonomistaja-yhtiöitä ja niitä on vielä paljon muitakin ympäri Suomea.
        Nämä yhtiöt ylläpitävät sähkölinjoja ja rakentavat sellaisen vaikkapa kalamökillesi, jos sellaista tarvitset. Jos lumikuorma katkaisee linjasi, yhtiö korjaa verkon. Jos katkos on pidempi, yhtiö korvaa vielä menetyksesi.
        Tästä kaikesta me maksamme verkkomaksua näille siirtoyhtiöille.
        Energiamarkkinavirasto valvoo yhtiöitä, että ne eivät voi vapaasti hinnoitella tätä siirtomaksua. Monet yhtiöt ovat joutuneet laskemaan siirtomaksua, kun laki tuli voimaan.

• kas kas

ihmetyttää kovin asia tämä ,,,sähkön hinta muuttelu (fortum) no,,,peruivat korotuksen,,,, mut tuloskehitys pitää pitää ,,,hinnalla millä hyvänsä ,,,,,kaapeli on kuin onkin kulutustavaraa ,,,,,,välillä ruotsinmaan,,,sillit on purkissa , lohi on ohi ,,,,työtön on troolari,,,,rahasta troolaa,,,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe