Mitä saan maksamalla siirtomaksun? Onko se ehkä jokin veroluontoinen maksu kuten katumaksu ja TV-lupamaksu? Energiamaksu on mahdollista kilpailuttaa, mutta siirtomaksua ei? Miksi ei? Tietääkö joku?
Sähkölaskussani on siirtomaksu. Mitä tai mikä se on?
8
1562
Vastaukset
- tietysti
saat sähkön kotiinkuljetuksen eikä tarvitse noutaa sähkölaitokselta selkärepussa!
- Nimetön
...olen vaihtanut sähkölaitosta?
Aarre - kotiinkuljetus
Nimetön kirjoitti:
...olen vaihtanut sähkölaitosta?
Aarrefortumin johtoja pitkin,häh?
- Nimetön
kotiinkuljetus kirjoitti:
fortumin johtoja pitkin,häh?
Fortum siis voi periä minkä suuruisia siirtomaksuja tahansa. Riittää rahaa optioihin.
Mahtaakohan Suomessa vielä löytyä niin dorkaa, että antaisi äänensä jollekin suurpuolueen ehdokkaalle? Ne ovat tästäkin kieroilusta vastuussa.
Aarre - ittelles
Nimetön kirjoitti:
Fortum siis voi periä minkä suuruisia siirtomaksuja tahansa. Riittää rahaa optioihin.
Mahtaakohan Suomessa vielä löytyä niin dorkaa, että antaisi äänensä jollekin suurpuolueen ehdokkaalle? Ne ovat tästäkin kieroilusta vastuussa.
Aarreeipä forttumi omista sähköverkoista kuin pienen osan.muita paikalliset sähkölaitokset,vattenfall ym.ym.ym!
- sinisiä
Nimetön kirjoitti:
Aarrepillereitä,punaset ei taida tehota tänään.
rötösherrat linnaan! - hae tietoa
sinisiä kirjoitti:
pillereitä,punaset ei taida tehota tänään.
rötösherrat linnaan!Voisit hakea tietoa, ettei tarvitse huitoa ilmaa.
Katso vaikka osoitteesta: www.sahkonhinta.fi
Sieltä löytyy niitä verkonomistaja-yhtiöitä ja niitä on vielä paljon muitakin ympäri Suomea.
Nämä yhtiöt ylläpitävät sähkölinjoja ja rakentavat sellaisen vaikkapa kalamökillesi, jos sellaista tarvitset. Jos lumikuorma katkaisee linjasi, yhtiö korjaa verkon. Jos katkos on pidempi, yhtiö korvaa vielä menetyksesi.
Tästä kaikesta me maksamme verkkomaksua näille siirtoyhtiöille.
Energiamarkkinavirasto valvoo yhtiöitä, että ne eivät voi vapaasti hinnoitella tätä siirtomaksua. Monet yhtiöt ovat joutuneet laskemaan siirtomaksua, kun laki tuli voimaan.
- kas kas
ihmetyttää kovin asia tämä ,,,sähkön hinta muuttelu (fortum) no,,,peruivat korotuksen,,,, mut tuloskehitys pitää pitää ,,,hinnalla millä hyvänsä ,,,,,kaapeli on kuin onkin kulutustavaraa ,,,,,,välillä ruotsinmaan,,,sillit on purkissa , lohi on ohi ,,,,työtön on troolari,,,,rahasta troolaa,,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203