Miten pääset sapatin lepoon?

Saatanalla ei ole sapatinlepoa (matkii kyllä noitasapateilla yms.) eikä hänen lapsillaan eli uskomattomilla ihmisillä (1 Joh 8:8-10) ole sapatinlepoa "Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä."(Heb 3:18-19).

Ei-uskova ihminen ei saavuta lepoa, vaan hänen omatuntonsa syyttää häntä, vaikka hän kuinka yrittäisi unohtaa ja selitellä syntinsä ja vaikka hän kuinka yrittäisi täyttää lakia ja vaikka kuinka yrittäisi levätä ja viettää sapatteja. Mitkään itsensä Jumalalle kelvolliseksi tekemisyritykset eivät auta yhtään. Ei-uskovat eivät ole seitsemännessä päivässä eli sapatissa, Jumalassa, vaan kuudessa työn päivässä, eli ihmisessä. Ihmisen lukuhan on 6 (Ilm 13:18).

Raamattu neuvoo, miten nuo ei-uskovat raskaissa oman työn ja yrityksen päivissä elävät pääsevät tuohon uuden liiton sapatinlepoon: ” Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.” (Matt 11:28-29, Joh 14:27)

Vasta kun ihminen tunnustaa syntinsä, siitä oikeutetusti seuraavan rangaistuksen ja antaa Jeesuksen pelastaa itsensä ja syntyy uudesti Pyhästä Hengestä, hän saa sisäisen rauhan ja levon. Uskovat ovat päässeet Jumalan lapseksi eli sapatinlepoon eli seitsemänteen päivään. "Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." (Heb 4:10)

Mutta niin kuin kaikki täällä maan päällä on vielä vajaata siihen nähden, mitä taivaassa, niin samoin kuin näämme Jumalan kuin kuvastimesta täällä ja taivaassa kasvoista kasvoihin (Matt 5:8, 1 Kor
13:12, Ilm 22:4), niin samoin sapatin lepo on vasta taivaassa täydellistä.

Sapatinlepoon päässeen uskovan on syytä varjella itsensä joutumasta pois siitä levosta takaisin lain alle ja ihmistekoihin. Ellensapattiin ja muihin valheopetuksiin sortuva uskova on kuin pesty sika, joka rypee rapakossa (2 Piet 2:1-22) ja niinpä Pyhä Henki jättää hänet eikä hän enää ole Jumalan levossa.

13

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirkka Iita.

      >>Vasta kun ihminen tunnustaa syntinsä,siitä oikeutetusti seuraavan rangaistuksen ja antaa Jeesuksen pelastaa itsensä ja syntyy uudesti Pyhästä Hengestä,hän saa sisäisen rauhan ja levon.

      Uskovat ovat päässeet Jumalan lapseksi eli sapatin lepoon eli seitsämänteen päivään.

      "Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa,on saanut levon teoistaan,hänkin,niinkuin Jumala omista teoistansa"

      • Ei Jumalan

        Pilkkaa. Muita Hyvä Sirkka Iita Jumala on pyhä
        Eikä hän salli itseään pilkata, Joten lopeta
        tuo Ellen sapatin nimittely, Jos et ole jo luopunut uskosta. Sapatista itsestään sanotaan
        Herran sinun Jumalasi sapatti. Muista ystävä älä mene pilkkaajan matkaan, Jos haluat voittopalkinnon juosta, Minä en usko pilkkaajan
        koskaan pääsevän Jumalan pyhään valtakuntaan .
        Sivusta seuraaja :


      • Sirkka Iita.
        Ei Jumalan kirjoitti:

        Pilkkaa. Muita Hyvä Sirkka Iita Jumala on pyhä
        Eikä hän salli itseään pilkata, Joten lopeta
        tuo Ellen sapatin nimittely, Jos et ole jo luopunut uskosta. Sapatista itsestään sanotaan
        Herran sinun Jumalasi sapatti. Muista ystävä älä mene pilkkaajan matkaan, Jos haluat voittopalkinnon juosta, Minä en usko pilkkaajan
        koskaan pääsevän Jumalan pyhään valtakuntaan .
        Sivusta seuraaja :

        Minähän siteerasin merkeillä >>SEN uskova 1:den >>KIRJOITUSPAIKAN


      • Sirkka Iita.
        Ei Jumalan kirjoitti:

        Pilkkaa. Muita Hyvä Sirkka Iita Jumala on pyhä
        Eikä hän salli itseään pilkata, Joten lopeta
        tuo Ellen sapatin nimittely, Jos et ole jo luopunut uskosta. Sapatista itsestään sanotaan
        Herran sinun Jumalasi sapatti. Muista ystävä älä mene pilkkaajan matkaan, Jos haluat voittopalkinnon juosta, Minä en usko pilkkaajan
        koskaan pääsevän Jumalan pyhään valtakuntaan .
        Sivusta seuraaja :

        Sanoin ainoastaan ettei sapatin pyhittäminen eikä mikään ihmisteko tee meistä pyhiä Jumalan silmissä.

        Ainoastaan Kristuksen sovitus kolgatan ristillä on se voima joka riittää tekemään meistä kelvollisia.

        Kaikki Jumalan mieleiset rakkauden ilmaisut ja teot,kuten uskon kuuliaisuuskin,tulevat sitten vasta uskon seurauksena.

        Myöskin Jumalan mukaisen lepopäivän pyhittäminen,joka sekin on ainoastaan uskon kuuliaisuutta,uudestisyntyneessä sydämessä.

        Sitä minä tarkoitin!


      • J,k
        Sirkka Iita. kirjoitti:

        Minähän siteerasin merkeillä >>SEN uskova 1:den >>KIRJOITUSPAIKAN

        Ei uskova1 nyt niin kauhia ihminen ole, että tarvii selitellä noin kovasti, jos on hänen kanssaan jossain sattuu samaa mieltä olemaan.
        Uskova on suoraviivainen, eikä mielistele ketään. Sehän on nähty.
        Mielisteliöitä on jo turhanki paljon liikkeellä tällä palstalla.
        Asioissa uskova1 on paljossa oikeassa. Ja tietää aika paljon adventismista.


      • eika Uskova 1.lle
        J,k kirjoitti:

        Ei uskova1 nyt niin kauhia ihminen ole, että tarvii selitellä noin kovasti, jos on hänen kanssaan jossain sattuu samaa mieltä olemaan.
        Uskova on suoraviivainen, eikä mielistele ketään. Sehän on nähty.
        Mielisteliöitä on jo turhanki paljon liikkeellä tällä palstalla.
        Asioissa uskova1 on paljossa oikeassa. Ja tietää aika paljon adventismista.

        kyllä täällä saa perustellakkin sanomaansa,että miksi ajattelee juuri niinkuin ajattelee.

        Ystävällinen ja asiallinen käytös EI OLE MIELISTELYÄ,vaan toisen ihmisen huomioon ottamista.

        Kyllä olisi tylyä elää,jos kaikki olisivat yhtä häikäilemättömiä ja hyökkääviä,aina toisessa vian näkeviä,kuin Uskova 1 on.

        Hän ei koskaan voi myöntää erehtyneensä,eikä koskaan myönnä virheitään,vaan yrittää aina vain syyllistää muita.

        Paljon olisi hänelläkin kasvun varaa,näin uskon!


    • Siksi hän

      tuo meille esiteyiksi uskovan. Noita sapatteihin
      Taidapa ollakin aika Noitaakka. Miksi et muuta
      nimimerkiksesi. Noitaakka. Se sopisi paremmin
      sinun luonteellesi.

    • ennustus

      olet vielä pahempi kuin se sika,

      sika on vain eläin mutta sinä olet ihminen,pilkkaaja ja panettelija,syyttäjä joka luulet olevasi kaikkitietävä.
      Eläimetkin kunnioittaa enemmän toisiaan kuin sinä lähimäistäsi.
      Pyydä jo anteeksi käytöstäsi ja tee parannus,ettet joutuisi kadotukseen,sillä taivaaseen ei pilkkaajat pääse.
      Sinun sydämeesi ei voi mahtua Rakkautta,koska se on täynnä vihaa,katkeruutta,syyttelyä,ja ennnenkaikkea omahyväisyyttä.
      Minä tunnen sinut ja sinut on köykäiseksi havaittu!

      • Ei ole sinusta punnitsijaksi, sillä et pysty ei-uskovana tutkimaan, mitä uskovassa on:

        "Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan." (1 Kor 2:15)


      • se viimeinen
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei ole sinusta punnitsijaksi, sillä et pysty ei-uskovana tutkimaan, mitä uskovassa on:

        "Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan." (1 Kor 2:15)

        onneksi pysty tekemään päätöksiä,kuka on uskova vai ei.EI TUO SINUN ITSEHYVÄ NIMIMERKKISI TEE SINUSTA USKOVAISTA.Sinä elät vain oman napasi ympärillä,kaikkine luuloinesi ja ne noituuden harhat vainoavat sinua edelleen,et näköjään ole päässyt niistä irti kun ylpeytesi ja VIISAUTESI,ON esteenä.Eihän pantterikaan pääse pilkuistaan ja niin on myös sinun laitasi.Pane lopultakin se huivi päähäsi ja suusi tukkoon ,sillä sinähän olet nainen,eikä sinun tule opettaa,kuutele ommaa ukkoasi jos sulla sattuu semmoinen olemaan,epäilen kyllä,sillä harvoilla on vaimona noita.Hengellinen,olet mutta se henki on jostain muualta kuin Jumalasta.


      • kurja,ja heikko
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei ole sinusta punnitsijaksi, sillä et pysty ei-uskovana tutkimaan, mitä uskovassa on:

        "Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan." (1 Kor 2:15)

        jos sinua ei edes JUMALA pysty tutkimaan!


      • kurja,ja heikko kirjoitti:

        jos sinua ei edes JUMALA pysty tutkimaan!

        Minkätakia kirjoitat jokaisen kirjoitukseni perään kaksi kirjoitusta, kun sinulla ei ole asiaa edes yhteen.


      • oppilaasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Minkätakia kirjoitat jokaisen kirjoitukseni perään kaksi kirjoitusta, kun sinulla ei ole asiaa edes yhteen.

        sinulta,joten jokin opetuksesi on mennyt perille.Alan vähitellen oppia myös tuota sinun kielen käyttöäsi,siitä saat hieman lisää pisteitä ja pyhimys kehäsi kirkastuu silmissäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      361
      8192
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2324
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1692
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1549
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1304
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      121
      1293
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      349
      1116
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1005
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      992
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      111
      911
    Aihe