Brittihallitus kieltää ID-opetuksen kouluissa

Hupaisaniminen "Truth in Science" -ryhmä on lähettänyt ID-kreationismi opetuspaketteja Englannin kouluihin.

"Intelligent Design (ID) ja kreationismi eivät ole
hyväksyttyjä tieteellisiä teorioita eikä niitä sisällytetä tieteen oppitunneille", sanoo kasvatusministeri Jim Knight.



http://scienceblogs.com/pharyngula/2006/12/how_to_handle_creationism_brit.php
"The government has already stated that the Truth in Science materials should not be used in science lessons. On November 1, the education minister, Jim Knight, wrote: "Neither intelligent design nor creationism are recognised scientific theories and they are not included in the science curriculum.!"

24

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahoittajana on ilmeisesti amerikkalainen Howard Ahmanson, ääriuskonnollisen rekonstruktionistisen liikkeen miljardööri, joka haluaa korvata USAssa demokratian uskonnollisella raamatullisella teokratialla (vähän kuin Iranilais-afganilaiseen tyyliin), jossa homoille kävisi kehnosti ym..

      http://www.dangerouscitizen.com/Articles/1090.aspx



      BTW. Suomessa muuten amerikkalsmakuinen äärioikeistolais-uskonnollinen liike (erään toisen Howardin johdolla) on alkanut saada jalansijaa Mustasaaren ja Kouvolan ev.lut. seurakunnista.

      Varokaa petoja jotka ujuttautuu vieraista valtioista maahamme..!

    • hallitus toimii

      Richard Dawkins on ilmoittaunut aiemmin tekevänsä periaatteessa saman: siis lähettävänsä ateistista filosofiaa esiin tuovaa "tiede"-materiaaliaan kouluihin. Saa nähdä, miten brittihallitus siihen reagoi. Tuleeko ministeritason kommentteja siitä, että kyseiset kirjat eivät kuulu koulujen tiedeopetukseen, sillä ne ovat ateistista propagandaa...

      • Tämän alkujaan Dawkinsin itsensä nostaman metakan tarkoitus on tietysti saada Britannian koulut pohtimaan jatkossa tarkemmin, mitä materiaalia opetuksessaan käyttävät. Näin on myös käymässä.

        Hyvä sinänsä, että hallituskin lopulta heräsi asiassa: Tony Blairilla on ollut turhankin hyvät suhteet eräisiin Britannian uskonnollisista kouluista.

        The God Delusion on muuten aivan erinomaisen suositeltava kirja :)


      • tekstiä .
        illuminatus kirjoitti:

        Tämän alkujaan Dawkinsin itsensä nostaman metakan tarkoitus on tietysti saada Britannian koulut pohtimaan jatkossa tarkemmin, mitä materiaalia opetuksessaan käyttävät. Näin on myös käymässä.

        Hyvä sinänsä, että hallituskin lopulta heräsi asiassa: Tony Blairilla on ollut turhankin hyvät suhteet eräisiin Britannian uskonnollisista kouluista.

        The God Delusion on muuten aivan erinomaisen suositeltava kirja :)

        >>>>>
        Hyvä sinänsä, että hallituskin lopulta heräsi asiassa: Tony Blairilla on ollut turhankin hyvät suhteet eräisiin Britannian uskonnollisista kouluista.


      • tekstiä . kirjoitti:

        >>>>>
        Hyvä sinänsä, että hallituskin lopulta heräsi asiassa: Tony Blairilla on ollut turhankin hyvät suhteet eräisiin Britannian uskonnollisista kouluista.

        Minusta selvästi Bushin ja Blairin suhteet ovat erinomaiset juuri siksi että molemmat ovat uskovaisia..


      • MrKAT kirjoitti:

        Minusta selvästi Bushin ja Blairin suhteet ovat erinomaiset juuri siksi että molemmat ovat uskovaisia..

        Bush ja Blair ovat uskovaisia ja kreationismille myönteisiä.

        Blairilta tivattiin jokin aika sitten parlamentin alahuoneessa selitystä sille, miksi valtio syytää rahaa oppilaitokselle (Emmanuel College Gatesheadissä), joka opettaa totena kirjaimellista raamatuntulkintaa. Koulu on perustettu Blairin hallinnon "city academies"-ohjelman myötävaikutuksella, ja se saa vuodessa pitkälti yli 20 miljoonaa puntaa suorana tukena.

        Koulun opettajistoksi on kerätty joukko jenkkiläisiä fundiksia ja opetusohjelma on kuin suoraan amerikkalaisista uskisoppilaitoksista.

        Noita kouluja on suunniteltu rakennettavaksi kuulemma useita lisääkin. Tuolla koulun taustasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Schools_Foundation

        Blair puhui yllättäen opetuksen "monimuotoisuudesta"...


      • illuminatus kirjoitti:

        Tämän alkujaan Dawkinsin itsensä nostaman metakan tarkoitus on tietysti saada Britannian koulut pohtimaan jatkossa tarkemmin, mitä materiaalia opetuksessaan käyttävät. Näin on myös käymässä.

        Hyvä sinänsä, että hallituskin lopulta heräsi asiassa: Tony Blairilla on ollut turhankin hyvät suhteet eräisiin Britannian uskonnollisista kouluista.

        The God Delusion on muuten aivan erinomaisen suositeltava kirja :)

        Eihän se ole tehnyt vuosikymmeniin yhtään tieteellistä artikkelia :D

        Epäilevätten R. D:n motivaation lopahtaneen...Heh heh, rappioteoria iski evoluutio guruun.


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Eihän se ole tehnyt vuosikymmeniin yhtään tieteellistä artikkelia :D

        Epäilevätten R. D:n motivaation lopahtaneen...Heh heh, rappioteoria iski evoluutio guruun.

        Kukas sanoi, että ne hänen omiaan olisivatkaan?

        >>Epäilevätten R. D:n motivaation lopahtaneen...Heh heh, rappioteoria iski evoluutio guruun.


      • latku
        illuminatus kirjoitti:

        Bush ja Blair ovat uskovaisia ja kreationismille myönteisiä.

        Blairilta tivattiin jokin aika sitten parlamentin alahuoneessa selitystä sille, miksi valtio syytää rahaa oppilaitokselle (Emmanuel College Gatesheadissä), joka opettaa totena kirjaimellista raamatuntulkintaa. Koulu on perustettu Blairin hallinnon "city academies"-ohjelman myötävaikutuksella, ja se saa vuodessa pitkälti yli 20 miljoonaa puntaa suorana tukena.

        Koulun opettajistoksi on kerätty joukko jenkkiläisiä fundiksia ja opetusohjelma on kuin suoraan amerikkalaisista uskisoppilaitoksista.

        Noita kouluja on suunniteltu rakennettavaksi kuulemma useita lisääkin. Tuolla koulun taustasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Schools_Foundation

        Blair puhui yllättäen opetuksen "monimuotoisuudesta"...

        Tietääkö kukaan miten opetus uskonnollisessa koulussa eroaa tavallisesta valtion koulusta Englannissa tai Yhdysvalloissa? Onko uskonnollisessa koulussa enemmän uskonnon tunteja viikossa? Oliko yllä kuvattu ongelma erimielisyydestä siitä mitä pitää sisällyttää tiede-tunteihin? Miten biologian opetus eroaa? Opetetaanko uskonnollisissa kouluissa ollenkaan evoluutioteoriaa?
        Luulisi, että muut aineet ovat samanlaisia.


      • illuminatus kirjoitti:

        Kukas sanoi, että ne hänen omiaan olisivatkaan?

        >>Epäilevätten R. D:n motivaation lopahtaneen...Heh heh, rappioteoria iski evoluutio guruun.

        Jos R, D on kadottanut motivaationsa, niin ei kait se munsyy ole; D


      • latku kirjoitti:

        Tietääkö kukaan miten opetus uskonnollisessa koulussa eroaa tavallisesta valtion koulusta Englannissa tai Yhdysvalloissa? Onko uskonnollisessa koulussa enemmän uskonnon tunteja viikossa? Oliko yllä kuvattu ongelma erimielisyydestä siitä mitä pitää sisällyttää tiede-tunteihin? Miten biologian opetus eroaa? Opetetaanko uskonnollisissa kouluissa ollenkaan evoluutioteoriaa?
        Luulisi, että muut aineet ovat samanlaisia.

        Tuossa on tietysti eroja uskonnollisten koulujen välilläkin, joissa opetus vaihtelee lähes normaalista täydelliseen uskonnolliseen fundamentalismiin. Noissa viimemainituissa opetus perustuu tietysti raamatun (tsi esim. koraanin) kirjaimelliseen tulkintaan.

        >>Onko uskonnollisessa koulussa enemmän uskonnon tunteja viikossa?>Oliko yllä kuvattu ongelma erimielisyydestä siitä mitä pitää sisällyttää tiede-tunteihin?>Miten biologian opetus eroaa?>Opetetaanko uskonnollisissa kouluissa ollenkaan evoluutioteoriaa? >Luulisi, että muut aineet ovat samanlaisia.


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Jos R, D on kadottanut motivaationsa, niin ei kait se munsyy ole; D

        Ei Dawkinsin motivaatiossa mitään vikaa ole, hänhän toimii tarmokkaasti juuri niiden asioiden parissa kuin haluaakin - kuten aina ennenkin.

        Tavoittelemisen arvoinen asema siis.


      • illuminatus kirjoitti:

        Ei Dawkinsin motivaatiossa mitään vikaa ole, hänhän toimii tarmokkaasti juuri niiden asioiden parissa kuin haluaakin - kuten aina ennenkin.

        Tavoittelemisen arvoinen asema siis.

        Pseudonpaikalle.


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Pseudonpaikalle.

        Viina ei sovi sinulle.


      • että... .
        illuminatus kirjoitti:

        Bush ja Blair ovat uskovaisia ja kreationismille myönteisiä.

        Blairilta tivattiin jokin aika sitten parlamentin alahuoneessa selitystä sille, miksi valtio syytää rahaa oppilaitokselle (Emmanuel College Gatesheadissä), joka opettaa totena kirjaimellista raamatuntulkintaa. Koulu on perustettu Blairin hallinnon "city academies"-ohjelman myötävaikutuksella, ja se saa vuodessa pitkälti yli 20 miljoonaa puntaa suorana tukena.

        Koulun opettajistoksi on kerätty joukko jenkkiläisiä fundiksia ja opetusohjelma on kuin suoraan amerikkalaisista uskisoppilaitoksista.

        Noita kouluja on suunniteltu rakennettavaksi kuulemma useita lisääkin. Tuolla koulun taustasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Emmanuel_Schools_Foundation

        Blair puhui yllättäen opetuksen "monimuotoisuudesta"...

        Jos veronmaksajista esim. 10 % on fundamentalisteja, niin tällöinhän on aivan ymmärrettää ja hyväksyttävissä olevaa, että myös fundamentalistisille opinkohdille myönteisiä kouluja rahoitetaan verovaroin. Kysymys kuuluu oikeastaan, että miksi sellaisia kouluja on vielä niin vähän?


      • että... . kirjoitti:

        Jos veronmaksajista esim. 10 % on fundamentalisteja, niin tällöinhän on aivan ymmärrettää ja hyväksyttävissä olevaa, että myös fundamentalistisille opinkohdille myönteisiä kouluja rahoitetaan verovaroin. Kysymys kuuluu oikeastaan, että miksi sellaisia kouluja on vielä niin vähän?

        Jo lasten oikeusturvan takia kouluopetuksen sisältöä ei pidä päättää äänestämällä.

        Jos koulussa on tiedeopetusta, niin silloin on parempi, että myös opetetaan niitä asioita, jotka ovat tieteen hyväksymiä.


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Eihän se ole tehnyt vuosikymmeniin yhtään tieteellistä artikkelia :D

        Epäilevätten R. D:n motivaation lopahtaneen...Heh heh, rappioteoria iski evoluutio guruun.

        Miksi pitäisi, ethän sinä tovereinesi suostu edes (t)avaamaan Scienceä ? (joten D:n kirj.työ menisi hukkaan ;)


      • illuminatus kirjoitti:

        Tuossa on tietysti eroja uskonnollisten koulujen välilläkin, joissa opetus vaihtelee lähes normaalista täydelliseen uskonnolliseen fundamentalismiin. Noissa viimemainituissa opetus perustuu tietysti raamatun (tsi esim. koraanin) kirjaimelliseen tulkintaan.

        >>Onko uskonnollisessa koulussa enemmän uskonnon tunteja viikossa?>Oliko yllä kuvattu ongelma erimielisyydestä siitä mitä pitää sisällyttää tiede-tunteihin?>Miten biologian opetus eroaa?>Opetetaanko uskonnollisissa kouluissa ollenkaan evoluutioteoriaa? >Luulisi, että muut aineet ovat samanlaisia.

        Satusetähän sinä taidatkin olla :D

        Vai milllainen matiikka evolutionisteilla on ?


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Satusetähän sinä taidatkin olla :D

        Vai milllainen matiikka evolutionisteilla on ?

        Kyllä. Kirjaimellinen raamatuntulkintahan kertoo meille, että piin arvo on 3.

        Tuo on tietysti paljon pienempi ongelma kuin raamatun hevonpaskalla on luonnontieteiden kanssa.

        Olikos sinulla saatanan idiootilla jotakin muuta kysyttävää?


      • illuminatus kirjoitti:

        Kyllä. Kirjaimellinen raamatuntulkintahan kertoo meille, että piin arvo on 3.

        Tuo on tietysti paljon pienempi ongelma kuin raamatun hevonpaskalla on luonnontieteiden kanssa.

        Olikos sinulla saatanan idiootilla jotakin muuta kysyttävää?

        Tai no jos nyt kuitenkin senverran kysyisin, että mikä se sua nyt niin lämmittää ;D


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Tai no jos nyt kuitenkin senverran kysyisin, että mikä se sua nyt niin lämmittää ;D

        Lämmittää? Ei mikään, vastaan sinulle aivan normaaliin tapaani, vai enkö?


      • illuminatus kirjoitti:

        Lämmittää? Ei mikään, vastaan sinulle aivan normaaliin tapaani, vai enkö?

        Käytöksesi on vain pinverran pielessä (ateistinen pii) Eipä siinä muuta. Muuten mistäkohtaa raamattua tuo kyseinen kreationistinen pii löytyy ?


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Käytöksesi on vain pinverran pielessä (ateistinen pii) Eipä siinä muuta. Muuten mistäkohtaa raamattua tuo kyseinen kreationistinen pii löytyy ?

        I Kun 7:23

        Hiram valoi myös pyöreän altaan, jota kutsuttiin mereksi. Se oli reunasta reunaan kymmenen kyynärän levyinen, korkeutta sillä oli viisi kyynärää, ja vasta kolmenkymmenen kyynärän pituinen mittanuora ulottui sen ympäri.

        ***

        Ei maailman suurin virhe, mutta kirjaimellisesti kuitenkin väärin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe