Reilusti ylipainoiset odottajat!

Rva XXL

Hei! Olisin halunnut kysyä odottavilta tai jo lapsen saaneilta ylipainoisilta naisilta (bmi selvästi yli 30), että miten teidän raskautenne on sujunut?

Onko teillä ollut millaisia ongelmia (ehkä juuri johtuen ylipainosta), entä miten neuvolassa on suhtauduttu ylipainoonne? Onko painonne noussut odotuksen aikana kuinka? Onko synnytys sujunut miten?

Olen itse 26v nainen, joka haaveilee omasta lapsesta... Pari vuotta sitten painoin yli 130kg, nyt painan 95kg. Pituutta on 163cm. Eli tällä hetkellä bmi vajaat 36. Laihdutusyritys jatkuu kyllä edelleen...

Toivottavasti saan mahdollisimman monelta vastauksen. Kiitos jo etukäteen!!

6

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bmi 37

mulla tota ylipainoa tosiaan reippaasti.. pituutta 165 ja painoa ennen raskautta 102kg

raskauden aikana ei mulla painosta ainakaan yhtään haittaa ole ollut.. pikemminkin etua siinä suhteessa ettei suonikohjuja ole tullut eikä niin hirveesti turvotustakaan..

neuvolassa ollaan oltu ihan kannustavia.. ainoastaan mikä harmittaa niin kiinnittävät huomiota paljon että mitä syön.. ja olen joutunut ravaamaan sokeritesteissä vaikka kaikki on ollut hyviä arvoja.. vaikka hyvähän se on että tarkkailevat ettei tule sitä raskausajan diabetestä..

painoa mulle on täs raskaudes tullu vaan 6kg ja nyt on jo viikko 37 melkein takana.. ruokaillut olen niinkuin ennenkin vaikka on "dieettiä" pitäny noudattaa.. eli nannaa jos tekee mieli ni syön ja ruokailu on aikast epäsäännöllistä.. mutta näin hyvin pärjätty tähänkin asti niin miksikäs ei vielä pari viikkoa..

eli ihan rauhallisin mielin voit vaikka heti ruveta hankkiutumaan raskaaksi.. mulla tä raskaus on toiminut niinkuin "laihdutuskuuri" eli lähden sairaalasta varmaan kevyempänä kuin raskaaksi tullessani olin.. ellei nyt sitten hirveästi parissa viikossa paino nouse..

jostain elen kuullut että jos on ylipainoinen niin ei välttämättä tosiaankaan paino hirveästi nouse vaan voi jopa laihtua raskauden aikana.. parille tutulle kävi niinkin..

mutta hyviä jatkoja sinnepäin!

• se nyt ylipainon

ansioita on että suonikohjuja tai turvotuksia ei ole tullut.

• 4 äiti, 2 tulossa

Ei mitään ongelmia minkään asian suhteen.

Ei ole paljon painoa tullut, verenpaineet & sokerit kohdillaan.

Eikä ole mulla ainakaan niveletkään oireilleet tms.

Ja synnytyksetkin on sujunu ihan ok, samoin toipuminen.

Jos samanlailla menee kun mullakin, niin yritystä vaan.

• myös xxxl

Sain vuosi sitten tytön ja olen aina ollut tosi ylipainoinen.Raskausaikana kiloja tuli 13 kiloo.Raskaus meni muuten ihan jees,mut mulla puhkes raskausajan diabetes.Et kiloja olis tullu varmasti enemmän,mut oli pakko kattoo mitä syö ettei vauvasta tuu liian iso.synnytyksestä sen verran et jouduttiin leikkaan ku oli kulunu liikaa aikaa eikä synnytys edenny enää.vauva oli 3800g,et ei onnex se kymmenkiloinen,mistä näin painajaisia:).Ja ny ollaan kans laihdutuskuurilla...Tsemppiä sulle!

• Milla.M

minä olin ainoastaan esikoista odottaessa lievästi ylipainoinen, muitten aikana sitten reilummin, mutta hyvin on mennyt. Ainoa oli viime raskaudessa ilmennyt raskausdiabetes, joka sekin oli lievä eli hyvin lähellä raja-arvoja. Neuvolassa ja äitipolilla on suhtauduttu oikein hyvin, eikä kiloista ole huomauteltu.

Eka raskaudessa paino nousi vajaat 13 kiloa, toisessa /-, kolmannessa putosi 15 kiloa ruokavalion sekä pahoinvoinnin takia, nyt jää sitten nähtäväksi kuinka tämän kanssa käy.

Ihan rohkeasti vaan yrittämään, ylipaino ei ole este äitiydelle!

• MaalisXXLmamma76

Moi!

Meillä oli ensin alkuun vaikeuksia saada koko vauva aikaseksi. Pari vuotta meni ja hoidoissakin ehdittiin käväsemään. Kesällä tosin raskaus alkoi sitten ihan ilman apukeinoja.

Nyt on rv26 ja olo on ollut ihan ok. Vähän on väsyttänyt ja olo on todella laiska. Mutta aikaisemmin koholla olleet verenpaineet on raskauden aikana laskeneet. Huono hemo on noussut. Paino on tällä hetkellä 6kg miinuksen puolella, sitä on kuitenkin edelleen tollanen 134kg, vaikkei pituutta olekaan kuin 160..

Neuvola on ollut tietysti huolissaan siitä mitä syön. Mutta kun paino ei ole noussut, niin viimeksi totesivat, että jatka samaan malliin. Enkä todellakaan ole pitänyt mitään erikois diettiä. Vauva vaan tuntuu vievän mahasta tilaa, eikä sinne mahdu ruokaa kovin paljon kerrallaan :D Lisäksi jotku ruoat kertakaikkiaan etovat, joten siinä mielessä ruokailutottumukset on parantuneet..

Mulle ei itseasiassa teetetty kuin ihan normi seula sokerirasitus, vaikka läpsettomuusklinikan lääkäri sitä suositteli. No, testistä tuli hyvät tulokset, joten sen suhteen kaikki meni hyvin.

Tuleva synnytys jännittää vähän. Että kuinka sitä oikein jaksaa, mutta toisaalta sitä on turha stressata etukäteen, koska jokaisessa synnytyksessä voi tapahtua mitä vaan. Eikä se ole vain ylipainosta kiinni..

Jos teistä joku haluaa naputella mulle meiliä, niin osoite on [email protected]

Niin ja mukavaa joulun odotusta kaikille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe