Defrag ei käynnisty!

kohina

Mikä on kun defrag/analyysi ei käynnisty, on yritetty myös komentoriviltä mutta ei pysty kutsumaan tai käynnistämän RPC (Remote Procedure Call) -serviceä.
Samantyyppinen herja kun yrittää uninstalloida ohjelmia.
Jotain on pahasti hukassa? Kone toimii muuten ok, SP2, kaksi kovalevyä, ei ole kiinni netissä.

8

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SCRuBS

      Kikkoja voi olla monia, mutta helppo ja suht. vaivaton keino on tehdä korjausasennus CD:ltä. Korjaa muitakin mahd. vikoja. Sen tehdäksesi sinulla pitää olla asennus-cd, joka sisältää SP2:n.

      t. -S-

      • miten..

        korjausasennus käytännössä tapahtuu?

        Kiitos etukäteen!!


      • SCRuBS
        miten.. kirjoitti:

        korjausasennus käytännössä tapahtuu?

        Kiitos etukäteen!!

        Ihan normaalisti Windowsin asennus-CD (jonka pitää olla SP2:n sisältävä CD, koska nykyinen asennus on myös SP2) sisään ja "Käynnistä Windows XP asennus". Hetken ihmeteltyään XP:n PITÄISI tarjota pudotusvalikosta asennusvaihtoehdoksi oletuksena "Päivitä (Suositus)" tms. joku vastaavan tyyppinen teksti.

        JOS SITÄ EI TULE, vaan XP tarjoaa ns. täys-asennusta - tai - asennus ilmoittaa jo ennen sitä, ettei päivitys ole mahdollinen, keskeytä asennus.

        Kerro miten kävi, niin katotaan mitä voi tehdä jos ei onnistu.

        t. -S-


      • vastauksesta :)
        SCRuBS kirjoitti:

        Ihan normaalisti Windowsin asennus-CD (jonka pitää olla SP2:n sisältävä CD, koska nykyinen asennus on myös SP2) sisään ja "Käynnistä Windows XP asennus". Hetken ihmeteltyään XP:n PITÄISI tarjota pudotusvalikosta asennusvaihtoehdoksi oletuksena "Päivitä (Suositus)" tms. joku vastaavan tyyppinen teksti.

        JOS SITÄ EI TULE, vaan XP tarjoaa ns. täys-asennusta - tai - asennus ilmoittaa jo ennen sitä, ettei päivitys ole mahdollinen, keskeytä asennus.

        Kerro miten kävi, niin katotaan mitä voi tehdä jos ei onnistu.

        t. -S-

        "Ihan normaalisti Windowsin asennus-CD (jonka pitää olla SP2:n sisältävä CD, koska nykyinen asennus on myös SP2) sisään"

        Mulla on kyseinen Win XP professional cd.

        "Hetken ihmeteltyään XP:n PITÄISI tarjota pudotusvalikosta asennusvaihtoehdoksi oletuksena "Päivitä (Suositus)" tms. joku vastaavan tyyppinen teksti."

        Mulla on ongelmana että XP ei käynnisty enää ollenkaan :(
        Se herjaa tälläistä: directory \windows\system32\config\system" is missing or corrupted.

        Kun windows XP levy on sisällä se tarjoaa joko täysasennusta tai korjausasennusta. Kun valitsen korjausasennuksen aukeaa näytölle DOS-näyttö johon pitäisi laittaa DOS-komentoja joita en tunne :(

        Tietäisitkö sinä miten tuossa DOS-tilassa asennusta voisi korjata?


      • juupajuujajees
        vastauksesta :) kirjoitti:

        "Ihan normaalisti Windowsin asennus-CD (jonka pitää olla SP2:n sisältävä CD, koska nykyinen asennus on myös SP2) sisään"

        Mulla on kyseinen Win XP professional cd.

        "Hetken ihmeteltyään XP:n PITÄISI tarjota pudotusvalikosta asennusvaihtoehdoksi oletuksena "Päivitä (Suositus)" tms. joku vastaavan tyyppinen teksti."

        Mulla on ongelmana että XP ei käynnisty enää ollenkaan :(
        Se herjaa tälläistä: directory \windows\system32\config\system" is missing or corrupted.

        Kun windows XP levy on sisällä se tarjoaa joko täysasennusta tai korjausasennusta. Kun valitsen korjausasennuksen aukeaa näytölle DOS-näyttö johon pitäisi laittaa DOS-komentoja joita en tunne :(

        Tietäisitkö sinä miten tuossa DOS-tilassa asennusta voisi korjata?

        http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946


      • menee melkein kaikki
        vastauksesta :) kirjoitti:

        "Ihan normaalisti Windowsin asennus-CD (jonka pitää olla SP2:n sisältävä CD, koska nykyinen asennus on myös SP2) sisään"

        Mulla on kyseinen Win XP professional cd.

        "Hetken ihmeteltyään XP:n PITÄISI tarjota pudotusvalikosta asennusvaihtoehdoksi oletuksena "Päivitä (Suositus)" tms. joku vastaavan tyyppinen teksti."

        Mulla on ongelmana että XP ei käynnisty enää ollenkaan :(
        Se herjaa tälläistä: directory \windows\system32\config\system" is missing or corrupted.

        Kun windows XP levy on sisällä se tarjoaa joko täysasennusta tai korjausasennusta. Kun valitsen korjausasennuksen aukeaa näytölle DOS-näyttö johon pitäisi laittaa DOS-komentoja joita en tunne :(

        Tietäisitkö sinä miten tuossa DOS-tilassa asennusta voisi korjata?

        "Kun windows XP levy on sisällä se tarjoaa joko täysasennusta tai korjausasennusta. Kun valitsen korjausasennuksen aukeaa näytölle DOS-näyttö johon pitäisi laittaa DOS-komentoja joita en tunne :("

        Ei pidä valita "korjaa" vaan "asenna".
        Siiten vasta korjausasennus kun sitä kysytään.
        Aivan kuin toisessa vastauksessa olevassa linkissä neuvotaankin.

        On siinä vikaa MS:ssäkin kun aina sama juttu.


      • kumarrus

      • myös :)
        menee melkein kaikki kirjoitti:

        "Kun windows XP levy on sisällä se tarjoaa joko täysasennusta tai korjausasennusta. Kun valitsen korjausasennuksen aukeaa näytölle DOS-näyttö johon pitäisi laittaa DOS-komentoja joita en tunne :("

        Ei pidä valita "korjaa" vaan "asenna".
        Siiten vasta korjausasennus kun sitä kysytään.
        Aivan kuin toisessa vastauksessa olevassa linkissä neuvotaankin.

        On siinä vikaa MS:ssäkin kun aina sama juttu.

        "Ei pidä valita "korjaa" vaan "asenna".
        Siiten vasta korjausasennus kun sitä kysytään."

        Menin tähän "pommiin" :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe