MM-kisat 2007 Venäjä

-Verbatim-

Minkälaisia ajatuksia tulevasta turnauksesta, pelaajista ja joukkueista?
Uskaltaako Malkin palata Venäjälle MM-kisoihin (jos Pittsburgh ei playoffeissa!) syksyisen Metallurg-kiistan takia? Keitä pelaajia Venäjän "uus" valkku peluuttaa (ja/tai suosii joukkueeseen)?

Mikä keikkomaa mahdoll mestari näissä kisoissa? Jatkuuko Ruotsin murskaava menestys vielä Venäjällä ja saavatko Kanada ja Venäjä nostettua itsensä metallitaisteluihin?

Saako suomi (jos pelaajat eivät ole NHL:n playoffeissa!) mieluisen joukkueen kokoon Erkan viimeisiin kisoihin? Koostuuko suomen joukkue SM-pelaajista vai saadanko jopa muutama NHL-pelaaja mukaan?

Entä onko Moskovassa yleisöä? Kuinka pahasti "tapaus Litvinenko" vaikuttaa ihmisten haluun matkustaa Venäjälle ja turvallisuuteen? Mitataanko kisakoneista korkeita säteilylukuja? ;)

7

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CZE&SVK-fan

      En usko että Malkinin kaunat entisen venäläisen
      seurajoukkueensa kanssa vaikuttavat millään tavalla
      hänen pelaamiseen maajoukkueessa. Jos Pens´ ei
      pudotuspeleihin yllä niin aivan varmasti Mr. Bykov
      ja venäläinen kiekkoyleisö toivottavat Evgenin
      tervetulleeksi kevään kotiturnaukseen.

      Venäjälle voisi olla optimaalinen tilanne jos he
      saisivat hyökkäykseen nämä nuoret supertähdet kuten
      Malkin, Ovechkin ja Semin.. ja Alexander Frolov
      voidaan myös laskea tähän ryhmään. Kokeneesta
      kaartista Alexei Kovalev olisi vielä hyvä lisäys
      hyökkäykseen. Puolustusta voisi johtaa kokenut
      Pittsburghin Sergei Gonchar ja hänen lisäkseen
      voisi tulla 1-2 muuta NHL-pakkia. Dmitri Kalinin
      olisi loistava mutta hänen pelinsä Buffalossa
      varmaankin jatkuvat melko pitkälle kevääseen.

      Elikkäs mun mielestä Bykov voisi hyvinkin valita
      vähintään puolet joukkueesta tuolta Venäjän
      omasta Superliigasta. Siihen kun lisäisi edellä
      mainitut nuoret hyökkääjästarat NHL:sta sekä pari
      konkaria tyyliin Kovalev&Gonchar niin who knows..

      No joo, aikaistahan se on tässä vaiheessa kautta
      lähteä jo rakentelemaan noiden kevään kisojen
      joukkueiden kokoonpanoja. Niitä ja
      mitalijärjestyksiä sun muita ehtii spekuloida
      vielä lukemattomia kertoja sitä mukaa kun kausi
      etenee ja huhtikuu lähenee;)

      Sanotaanpa nyt sitten että tuo Tre Kronor on
      tietysti aina selkeä mitaliehdokas mut uskon ettei
      ne ainakaan kultaputkeaan Venäjällä jatka.
      Mitäs jos Moskovan skaboista tulisikin
      pehmokätisten slaavien täydellinen näytös vaiks
      tähän tyyliin: 1.CZE 2.RUS 3.SVK ;)

      • -Verbatim-

        Tsekki ja Venäjä vois ollakkin tollai, mutta slovakia ei kyllä IKINÄ tule yltään tommoiseen tulokseen! ;) ;)


      • CZE&SVK-fan
        -Verbatim- kirjoitti:

        Tsekki ja Venäjä vois ollakkin tollai, mutta slovakia ei kyllä IKINÄ tule yltään tommoiseen tulokseen! ;) ;)

        Slovakian kohdalla vaikuttaa aikas paljon se et
        missä määrin ne saa näitä NHL-pelaajiaan paikalle.
        Viime kevään MM-mittelöissä tosiaan sijoitukseksi
        tuli vaatimattomasti 8. koska aika harva pelaaja
        rapakon takaa noihin karkeloihin ilmestyi.

        Olympialaisissa slovakit voittivat joka tapauksessa
        alkusarjansa puhtaalla pelillä vaikkakin sitten
        puolivälieränsä hävisivät "isoveli" Tsekille..

        Kyllä vaan oon sitä mieltä että oikeiden palasten
        loksahtaessa kohdilleen slovakkiryhmällä on
        edellytykset ottaa se pronssi tai joku kirkkaampi
        mitali;)


      • SACFCEC
        CZE&SVK-fan kirjoitti:

        Slovakian kohdalla vaikuttaa aikas paljon se et
        missä määrin ne saa näitä NHL-pelaajiaan paikalle.
        Viime kevään MM-mittelöissä tosiaan sijoitukseksi
        tuli vaatimattomasti 8. koska aika harva pelaaja
        rapakon takaa noihin karkeloihin ilmestyi.

        Olympialaisissa slovakit voittivat joka tapauksessa
        alkusarjansa puhtaalla pelillä vaikkakin sitten
        puolivälieränsä hävisivät "isoveli" Tsekille..

        Kyllä vaan oon sitä mieltä että oikeiden palasten
        loksahtaessa kohdilleen slovakkiryhmällä on
        edellytykset ottaa se pronssi tai joku kirkkaampi
        mitali;)

        MIETTIKÄÄKUKA VOITTAA MESTARUUDEN JOS PELAAJAT SAADAAN PELAAMAAN YHTEEN? VENÄJÄ: KOVALEV,YASHIN, KOVALCHUK, AFINOGENOV, DATSJUK, OVETCHIN, KOZLOV, MALKIN, SEMIN, FROLOV, FEDOROV JA PAKKI GONCHAR.

        eli hyökkäyspeli on venäjällä maailman parasta jos pelaajat saadaan pelaamaan yhteen ja kun näin käy niin pelkkä hyökkäys riittää viemään mestaruuteen, sillä kellään maalla ei ole yhtä paljon taitoa kun tuohon lasketaan vielä loput nhl-pelaajat ja venäjän liigan pelaajat.

        slovakialla on venäjän tavoin taiturimainen hyökkäys jos kaikki nhl-pelaajat saadaan kasaan, mutta puolustus ja maalivahtipeli kusee.
        kaksi huippu pakkia: Chara ja Mezaros eivät riitä varsinkaan jos heitä ei joukkueeseen saada. sanokaapa yksikin hyvä slovakialaisveskari, joka olisi saanut nhl:ssä edes kakkosmaalivahdin statuksen? Budaj? EI

        omasta mielestäni ruotsilla ei ole enempää taitoa kuin suomella varsinkaan kun lidström, sundin ja näslund sekä alfredson ja foppakin lopettavat lähivuosina, mutta heillä on rentoutta pelaamiseen ja joukkuepeli voisi olla ruotsilla jopa kovempi kuin suomella.

        mutta täytyy sanoa ettei tulevaisuus ruotsin kannalta näytä ainakaan valoisammalta kuin suomella.

        ketä nuoria pelaajia ruotsilla on steenin ja bäcströmin jälkeen? ei ketään. nuorehkot sedinit, zeta ja kronwalli ja siinä kaikki.

        suomella: m.koivu, t.ruutu, j.jokinen, kukkonen, salmelainen, pitkänen, väänänen, j.timonen 3 nuorta huippuveskaa ja lisää on tulossa.

        ruotsilla on vain yksi nhl-tason maalivahti eikä lisää ole tulossa.

        juniorityössä saisi kyllä painottaa suomessa paljon, PALJON enemmän taitoon, niinkuin slaaveissa ja toisin kuin p-amerikassa, canadassa ja ruotsissa!


      • -Verbatim-
        SACFCEC kirjoitti:

        MIETTIKÄÄKUKA VOITTAA MESTARUUDEN JOS PELAAJAT SAADAAN PELAAMAAN YHTEEN? VENÄJÄ: KOVALEV,YASHIN, KOVALCHUK, AFINOGENOV, DATSJUK, OVETCHIN, KOZLOV, MALKIN, SEMIN, FROLOV, FEDOROV JA PAKKI GONCHAR.

        eli hyökkäyspeli on venäjällä maailman parasta jos pelaajat saadaan pelaamaan yhteen ja kun näin käy niin pelkkä hyökkäys riittää viemään mestaruuteen, sillä kellään maalla ei ole yhtä paljon taitoa kun tuohon lasketaan vielä loput nhl-pelaajat ja venäjän liigan pelaajat.

        slovakialla on venäjän tavoin taiturimainen hyökkäys jos kaikki nhl-pelaajat saadaan kasaan, mutta puolustus ja maalivahtipeli kusee.
        kaksi huippu pakkia: Chara ja Mezaros eivät riitä varsinkaan jos heitä ei joukkueeseen saada. sanokaapa yksikin hyvä slovakialaisveskari, joka olisi saanut nhl:ssä edes kakkosmaalivahdin statuksen? Budaj? EI

        omasta mielestäni ruotsilla ei ole enempää taitoa kuin suomella varsinkaan kun lidström, sundin ja näslund sekä alfredson ja foppakin lopettavat lähivuosina, mutta heillä on rentoutta pelaamiseen ja joukkuepeli voisi olla ruotsilla jopa kovempi kuin suomella.

        mutta täytyy sanoa ettei tulevaisuus ruotsin kannalta näytä ainakaan valoisammalta kuin suomella.

        ketä nuoria pelaajia ruotsilla on steenin ja bäcströmin jälkeen? ei ketään. nuorehkot sedinit, zeta ja kronwalli ja siinä kaikki.

        suomella: m.koivu, t.ruutu, j.jokinen, kukkonen, salmelainen, pitkänen, väänänen, j.timonen 3 nuorta huippuveskaa ja lisää on tulossa.

        ruotsilla on vain yksi nhl-tason maalivahti eikä lisää ole tulossa.

        juniorityössä saisi kyllä painottaa suomessa paljon, PALJON enemmän taitoon, niinkuin slaaveissa ja toisin kuin p-amerikassa, canadassa ja ruotsissa!

        ..saada noin hyvät pelaajat ympäri pohjois-amerikkaa, niin samalla noista joukkueista vapautuu myös hyviä kanadalais-,tsekkiläis-, ruotsalais- ja suomalaispelaajia. Eli venäjä ei enää olisikaan yksistään niin vahva joukkue, vaan myös muut maat vahvistuisivat.

        Kunhan vaan Erkka ei tekisi sitä virhettä, että kokoaa MM-joukkueen SM-liiga pelaajista.. :(


    • kultaa Suomelle

      Suomi saa ainakin kunnon sällin maalille, tosin voi olla Erkalle vaikea päättää, kenestä ykkösveska. Ainakin, jos ei kieltäytymisiä tule. Pakeistakaan tuskin tulee pula. Parhaat maalintekijät sen sijaan lienevät NHL:n loppupeleissä, ainakin Teemu ja Dallasin hemmot. Kenties Koivun veljekset saadaan mukaan?

      Kaikesta huolimatta, joka tapauksessa Suomi on ensi kevään maailmanmestari. Onhan kysymyksessä Erkan jäähyväiskisat, Leijonat haluaa näyttää kyntensä ennen Sheddenin aikakautta.

      • hyvä suomi

        ei suomi pärjää kun parhaat pelaajat jää pois. Ois kiva tietää miksi esim. Pitkäsen äitinpoika jäi pois. Mies terveenä, mutta ei silti tuu pelaan, tommosia märypoikia ei sais ottaa enää mihinkään kisoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe