Ihan tosi, elkää poistako tätä viestiä vaikka tämä ei kummemmin tänne kuulu. En tiedä minne tän laitan, mutta ainakin tämä koskee ELÄIMIÄ.
Eli.. Kumpi on parempi, Animalia vai SEY? Oon miettinyt kumpaan liittyisin. En osaa päättää, vaikka samapa tuo? Eläinten asialla kummatkin. Mutta haluaisin liittyä sellaseen, joka aktiivisemmin tekee työtä eläinten puolesta. Mitä mieltä ootte?
Animalia ja SEY
8
824
Vastaukset
- gegs
Moikka,
Itse olen ollut Animalian jäsen jo muutamia vuosia ja suosittelen lämpimästi. =)
Kotisivuthan http://www.animalia.fi
Suomen eläinsuojeluyhdistykseen mun on pitänyt liittyä, mutta se on aina vähän tupannut jäämään vaiheeseen..., joten en osaa siitä mitää sanoa.
Kotisivut: http://www.sey.fi - kokeile...
SEY tekee ainakin koko ajan konkreettista työtä eläinten eteen (eläinsuojat, kissatalot...) ja niihin tarvitaan mm. apuvoimia siivoukseen ja tavaroita/lahjoituksia. Valvojiakin tarvitaan eläinsuojelurikkomuksia tutkimaan jne...
(vapaaehtois)työtä riittää.
Animaliakin varmasti ok, itse olen vain enemmän tutustunut SEY:en. - Suosittelen
Molemmat tekevät hyvää työtä, mutta toimintatavat eroavat aika paljon. SEY tekee työtä välttäen kritisointia ja Animalia tekee työtä välttämättä voimakastakaan kritisointia. Kumpaakin tarvitaan. Tarvitaan maltillista vaikuttajaa ja toimijaa ja tarvitaan suoraa ja rohkeaa epäkohtien esille nostajaa ja toimijaa. Jos tukisin taloudellisesti vain toista niin tukisin Animaliaa koska Animalian suoruus ja rohkeus vähentää sen saamaa taloudellistakin tukea jonka saaminen ei ole niin suuri ongelma SEY:lle.
- Koiransydän
Sitten on vielä HESY eli Helsingin eläinsuojeluyhdistys, joka nimestään huolimatta on valtakunnallinen eikä paikallinen. HESY toimii hyvin konkreettisesti löydettyjen ja huostaanotettujen eläinten auttamiseksi.
Kaikki kolme järjestöä (paikallisosastoineen) tekevät hyvää työtä, ja jos rahasi riittävät, voit liittyä kaikkiin. Mutta kuten jos sanottu, Animalia ja HESY ovat eniten rahan tarpeessa, joten siinä mielessä jäsenyydestäsi olisi eniten hyötyä niiden toiminnalle. Jos haluat aloittaa vain yhdellä jäsenyydellä, niin sitten ehkä suosittelisin Animaliaa. Esim. HESYÄ voi avustaa helposti muutenkin kuin rahallisesti.(Itselläni on tietoa ja kokemusta kaikkien näiden kolmen toiminnasta ja olen kaikissa jäsenenä.) - pitää miettiä
SEYllä on ne valvojat jotka tekee käytännön eläinsuojelutyötä tekemällä tarkastuksia ja ne tekee niitä ilman liksaa.. eli ne ei saa siitä rahaa.. ja siihen kai SEYn rahaa menee aika lailla (katso toimintakertomukset järjestöjen sivuilta jos kiinnostaa). valvojatarkastuksia ei tee muut järjestöt jotka toki tekee hyvää työtä kans.
JA hei, lahjoittakaa tekstareilla rahaa noille yhdistyksille - jos kaikki täällä olijat antaa vaikka jokaiselle yhdistykselle yhden tekstarin, se ei omaa taloutta kaada, mut antaa noille tukea!! - riippuu
mitä haluat
jos olet häkissä mieltä osoittava on animalia oikea osoite, niillä on kai enenmän aktiviteeteja ja tapahtumia
jos haluat vaikuttaa viestimissä on sey
http://www.sey.fi/arkisto/kalkkunatiedote.html- Koiransydän
Ettei jäisi väärää käsitystä: Totta on, että Animalia (ja HESY) ehkä antavat enemmän mahdollisuuksia vapaaehtoiseen toimintaan järjestössä kuin esim. SEY. Mutta tiedottamisessa Animalia on näistä kolmesta varmaankin se kaikkein aktiivisin, samoin yhteyksissään esim. eduskuntaan. Tiedoksi vielä, että Animalian johdossa on eläinalan ammatti-ihmisiä: toiminnanjohtaja on eläinlääkäri ja puheenjohtaja biologian opettaja (koulunsa vararehtori).
- mistä tykkää
Koiransydän kirjoitti:
Ettei jäisi väärää käsitystä: Totta on, että Animalia (ja HESY) ehkä antavat enemmän mahdollisuuksia vapaaehtoiseen toimintaan järjestössä kuin esim. SEY. Mutta tiedottamisessa Animalia on näistä kolmesta varmaankin se kaikkein aktiivisin, samoin yhteyksissään esim. eduskuntaan. Tiedoksi vielä, että Animalian johdossa on eläinalan ammatti-ihmisiä: toiminnanjohtaja on eläinlääkäri ja puheenjohtaja biologian opettaja (koulunsa vararehtori).
onhan tuota näkyvyyttä muillakin
http://www.nelonen.fi/hantapystyyn/j1/default.htm
sey taitaa olla tuolla mukana
mutta pääasia kai on että eläinten puolesta toimitaan monella eri taholla!
alkuperäiselle kirjoittajalle: liity molempiin, ei varmaan kovin korkea ole tuo jäsenmaksu per vuosi kummassakaan!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916