Onko kukaan perussuomalaisten ehdokkaista ajatellut tehdä mitään näiden syyttömien, tänä päivänä lainsuojattomien ex-yrittäjien eteen?
Miehelläni oli saneerausfirma. Hän osti kiinteistöjä, saneerasi ja möi pois.
Toimeentulo oli hyvä; hän työllisti keskimäärin 20-30 ammattimiestä, jotka tienasivat erittäin hyvin.
Pankki lainoitti toiminnan, kun näki sen tuottavaksi.
Sitten pankit tulivat ahneiksi ja rupesivat tuputtamaan halpaa lainaa uusien kiinteistöjen ostoon.
Tietenkin tämä tapahtui pankkien kiinteistövälitysten kautta.
Pankit saivat riskikiinteistöt pois niskoiltaan,
lupasivat halvat lainat ja varman tuoton.
Sitten tulikin lama, kiinteistöt jäivät käsiin,
korot nousivat, lainat muuttuivat valuuttasidonnaisiksi, ja yrittäjä jäi yksin.
Viimeisistä rahoistaan maksoi työmiestensä palkat ja jäi pankeille 10 000 000 velkaa.
Kiinteistöt tietenkin pakkolunastettiin veloista, mutta niillä ei ilman saneerausta ollut mitään arvoa.
Ei sillä rahalla edes velan korkoa lyhennetty.
Muutaman niistä kiinteistöistä osti pari sen aikaista pankinjohtajaa pilkkahintaan.
Bulvaanin kautta tietenkin.
Sitten jäi tämä 10 000 000 velka niskaan.
Mene töihin ja elätä perhe!
Ulosotto vie kaiken, eikä ihmisiässä ole edes mahdollisuutta maksaa korkoja.
No mies yrittää kuitenkin lähteä toiminimellä tekemään saneerauksia, ei onnistu. Luottotiedot ei kunnossa.
Yrittää työnhakijaksi työvoimatoimistoon;
ei onnistu : olet yrittäjä
Erokin siinä tuli, Yritti sosiaalitoimesta apua:
ei onnistu, et ole työnhakija
Koettaa lopettaa toiminimen, ei onnistu:
ennakkoverot pystyssä
(ei ehtinyt tehdä yhtään keikkaa)
Ei siinä ole muuta mahdollisuutta kuin pimeä työ,
jota rakennusalalla kyllä riittää.
Miettiikö päättäjät koskaan, miksi sitä tehdään?
Mies täyttää 61 vuotta eikä ole voinut tienata itselleen eläkettä.
Onko hänen kohtalonsa kansaneläkkeen perusosa vain siksi ettei ole voinut tehdä muuta kuin pimeää työtä?
JOS JOKU VOISI YSTÄVÄLLISESTI MIETTIÄ MISTÄ TÄMÄ KAIKKI JOHTUU!!!!!
Ehkä perussuomalaisten olisi aika tehdä jotain!!
Valtapuolueet ovat lakaisseet tämän maton alle!!
90-luvun laman uhrit
3
161
Vastaukset
- ensin
Oma ahneus vaiko vauhtisokeus? Oliko harkintakyky myyty alennusmyynnissä, eikä sitä ollut enään omaan käyttöön.
Jos firma kerran pyöri jo hyvin ja työllistikin noinkin hyvin, niin miksi siis enää ryntäillä? Niin se ahneus iskee ja kuten loru sanoo niin se paskanen loppu odottaa tuota ahnetta.- Kirjoittelevat yöllä
kapakkaillan jälkeen. Tai voihan se Käde itsekkin istua koneen ääressä lentsulääkkeidensä voimalla...
Kirjoittaja on kyllä oikeassa..Ahneudesta - tukijoukot
Kirjoittelevat yöllä kirjoitti:
kapakkaillan jälkeen. Tai voihan se Käde itsekkin istua koneen ääressä lentsulääkkeidensä voimalla...
Kirjoittaja on kyllä oikeassa..AhneudestaKÄDEN tukijoukko on KÄDE itse. Yhteys paljastuu kun vertaa KÄDEN ja "tukihenkilöitten" kielioppivirheitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483