90-luvun laman uhrit

Entisen yrittäjän vaimo

Onko kukaan perussuomalaisten ehdokkaista ajatellut tehdä mitään näiden syyttömien, tänä päivänä lainsuojattomien ex-yrittäjien eteen?

Miehelläni oli saneerausfirma. Hän osti kiinteistöjä, saneerasi ja möi pois.

Toimeentulo oli hyvä; hän työllisti keskimäärin 20-30 ammattimiestä, jotka tienasivat erittäin hyvin.

Pankki lainoitti toiminnan, kun näki sen tuottavaksi.
Sitten pankit tulivat ahneiksi ja rupesivat tuputtamaan halpaa lainaa uusien kiinteistöjen ostoon.
Tietenkin tämä tapahtui pankkien kiinteistövälitysten kautta.

Pankit saivat riskikiinteistöt pois niskoiltaan,
lupasivat halvat lainat ja varman tuoton.

Sitten tulikin lama, kiinteistöt jäivät käsiin,
korot nousivat, lainat muuttuivat valuuttasidonnaisiksi, ja yrittäjä jäi yksin.

Viimeisistä rahoistaan maksoi työmiestensä palkat ja jäi pankeille 10 000 000 velkaa.

Kiinteistöt tietenkin pakkolunastettiin veloista, mutta niillä ei ilman saneerausta ollut mitään arvoa.

Ei sillä rahalla edes velan korkoa lyhennetty.

Muutaman niistä kiinteistöistä osti pari sen aikaista pankinjohtajaa pilkkahintaan.
Bulvaanin kautta tietenkin.

Sitten jäi tämä 10 000 000 velka niskaan.

Mene töihin ja elätä perhe!

Ulosotto vie kaiken, eikä ihmisiässä ole edes mahdollisuutta maksaa korkoja.

No mies yrittää kuitenkin lähteä toiminimellä tekemään saneerauksia, ei onnistu. Luottotiedot ei kunnossa.

Yrittää työnhakijaksi työvoimatoimistoon;
ei onnistu : olet yrittäjä

Erokin siinä tuli, Yritti sosiaalitoimesta apua:
ei onnistu, et ole työnhakija

Koettaa lopettaa toiminimen, ei onnistu:
ennakkoverot pystyssä
(ei ehtinyt tehdä yhtään keikkaa)

Ei siinä ole muuta mahdollisuutta kuin pimeä työ,
jota rakennusalalla kyllä riittää.
Miettiikö päättäjät koskaan, miksi sitä tehdään?

Mies täyttää 61 vuotta eikä ole voinut tienata itselleen eläkettä.
Onko hänen kohtalonsa kansaneläkkeen perusosa vain siksi ettei ole voinut tehdä muuta kuin pimeää työtä?

JOS JOKU VOISI YSTÄVÄLLISESTI MIETTIÄ MISTÄ TÄMÄ KAIKKI JOHTUU!!!!!

Ehkä perussuomalaisten olisi aika tehdä jotain!!

Valtapuolueet ovat lakaisseet tämän maton alle!!

3

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensin

      Oma ahneus vaiko vauhtisokeus? Oliko harkintakyky myyty alennusmyynnissä, eikä sitä ollut enään omaan käyttöön.

      Jos firma kerran pyöri jo hyvin ja työllistikin noinkin hyvin, niin miksi siis enää ryntäillä? Niin se ahneus iskee ja kuten loru sanoo niin se paskanen loppu odottaa tuota ahnetta.

      • Kirjoittelevat yöllä

        kapakkaillan jälkeen. Tai voihan se Käde itsekkin istua koneen ääressä lentsulääkkeidensä voimalla...

        Kirjoittaja on kyllä oikeassa..Ahneudesta


      • tukijoukot
        Kirjoittelevat yöllä kirjoitti:

        kapakkaillan jälkeen. Tai voihan se Käde itsekkin istua koneen ääressä lentsulääkkeidensä voimalla...

        Kirjoittaja on kyllä oikeassa..Ahneudesta

        KÄDEN tukijoukko on KÄDE itse. Yhteys paljastuu kun vertaa KÄDEN ja "tukihenkilöitten" kielioppivirheitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe