Tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus lietsoa mitään miesvihaa, koska useimmat miehet (ainakin omat tuntemani) tuntuvat kannattavan tasa-arvoa. Alkaa vain tympiä se ristiriita puheiden ja vallitsevan todellisuuden välillä...itse korkeasti koulutettuna naisena voin kertoa, että joka ainoassa työhönottohaastatteluun verrattavassa tilanteessa minulta on tiedusteltu potentiaalisesta raskaaksitulemisesta joko suoraan tai vihjaillen. Eikä edes mitenkään ilkeyttään - monet projektit tässä nykymaailman pätkätyökulttuurissa ovat määräaikaisia, ja jos niihin palkataan joku joka jää 5 kk päästä vuoden äitiyslomalle, niin paska on tuulettimessa tykkäsi siitä ajatuksesta tai ei. Ja tätä ei tunnu kukaan myöntävän ääneen.
Mutta kaikkein pahinta on se, ettei voi puhua kellekään. Mitä esimerkiksi pitäisi tehdä kun vastaukseksi asialliseen virantäyttöä koskevaan tiedusteluun saa käden reidelleen? Realistisesti: siirtää kinttua ja hymyillä nätisti. Nostapa meteli niin urakehitys tyssäsi siihen paikkaan.
Tämmöisinä päivinä vaan tuntuu, että ei jaksa enää. Olisi mukava kuulla muilta kokemuksia ja neuvoja siitä, miten tilanteissa saisi luovittua olematta hankala ämmä mutta toisaalta tuntematta oloaan ihan prostituoiduksi.
"Tasa-arvo" työelämässä
5
450
Vastaukset
- Tristar
...muuta keinoa kuin kehittää itse toimiva yritys jossa saa sanoa mitä ajattelee, pomona. Ilman lähentely-yrityksiä. Oikeesti, kyllä se ottaa pattiin kun pomo istuu tuolissasi kun asiakas odottaa tiskin toisella puolella, ja leikkimielisesti käskee istua syliin jos tuoliisi tahdot... (tapahtui entisessä työpaikassa) sain ihan oikeasti kurottaa hänen ohitseen puhumaan asiakkaalle ja pyytää kihisten pomoa siirtymään hieman jotta pääsen tietokoneelle... avaapa sanainen arkkusi niin kyllä joku toinen työvuorot tekee.
Minun ratkaisuni on onneksi jo valmiiksi pedattu, yritys jonka johtoon on mahdollista siirtyä ajan päästä, asemaan jossa ei ole tarpeellista nöyrtyä kuuntelemaan ylempiensä vihjailuja.
***- nyrkki ja kaulin
Minä olisin sinuna vetänyt sitä pomoa turpaan.
Minua ei koskaan ole oltu käpälöity, eikä ole vihjailtukaan.
Vedän kyllä turpaan, olipa vastassa millainen ihminen tahansa, en välitä siitä, meneekö työ, jos menee, niin menee.
Jos tulee turpaan, niin tulee.
Minuunhan ei yksikään mies koske ja jos koskee, saa kyllä huomata, että niin ei olisi pitänyt tehdä. - Tristar
nyrkki ja kaulin kirjoitti:
Minä olisin sinuna vetänyt sitä pomoa turpaan.
Minua ei koskaan ole oltu käpälöity, eikä ole vihjailtukaan.
Vedän kyllä turpaan, olipa vastassa millainen ihminen tahansa, en välitä siitä, meneekö työ, jos menee, niin menee.
Jos tulee turpaan, niin tulee.
Minuunhan ei yksikään mies koske ja jos koskee, saa kyllä huomata, että niin ei olisi pitänyt tehdä.Pomoa ei vedetä turpaan niin kauan kuin se meinaa a) pahoinpitelysyytettä b)työpaikan menetystä c) yhteisön vihoja omille niskoille ja pahimmillaan d) syyttelyä provosoinnista. Eikä tietenkään ikinä mahdollisuutta työskennellä rakastamallaan alalla, koskaan. Hmmh... katson paremmaksi harmistua pomon selän takana kun ei se reppana edes tajunnut tekevänsä mitä teki.
"Minuunhan ei yksikään mies koske ja jos koskee, saa kyllä huomata, että niin ei olisi pitänyt tehdä."
Henkilökohtainen loukkaamaton tila töytyy olla niin naisella kuin miehelläkin, ei-toivottu fyysinen kontakti on ehdottoman rangaistavaa. Myös henkisellä puolella tämän pitäisi olal totta mutta ie oiekastaan mahdollista koska eri ihmiset tkäsittävät loukkaavana niin erilaisia asioita ja valvonta on mahdotonta.
Täytyy vain opetella tulemaan toimeen. En osaa kuvitella että vihjaileva käytös miestä kohtaan työpaikalla olisi läheskään aina loukkaavaa? Onko tämä minun naisellinen ennakkoluuloni vai mitä? Mielenkiinnosta palstan miehiltä kysyn, miten te suhtaudutte naisten vihjaavaan käytökseen työpaikalla tai sen ulkopuolella?
*** - miesten
Tristar kirjoitti:
Pomoa ei vedetä turpaan niin kauan kuin se meinaa a) pahoinpitelysyytettä b)työpaikan menetystä c) yhteisön vihoja omille niskoille ja pahimmillaan d) syyttelyä provosoinnista. Eikä tietenkään ikinä mahdollisuutta työskennellä rakastamallaan alalla, koskaan. Hmmh... katson paremmaksi harmistua pomon selän takana kun ei se reppana edes tajunnut tekevänsä mitä teki.
"Minuunhan ei yksikään mies koske ja jos koskee, saa kyllä huomata, että niin ei olisi pitänyt tehdä."
Henkilökohtainen loukkaamaton tila töytyy olla niin naisella kuin miehelläkin, ei-toivottu fyysinen kontakti on ehdottoman rangaistavaa. Myös henkisellä puolella tämän pitäisi olal totta mutta ie oiekastaan mahdollista koska eri ihmiset tkäsittävät loukkaavana niin erilaisia asioita ja valvonta on mahdotonta.
Täytyy vain opetella tulemaan toimeen. En osaa kuvitella että vihjaileva käytös miestä kohtaan työpaikalla olisi läheskään aina loukkaavaa? Onko tämä minun naisellinen ennakkoluuloni vai mitä? Mielenkiinnosta palstan miehiltä kysyn, miten te suhtaudutte naisten vihjaavaan käytökseen työpaikalla tai sen ulkopuolella?
***vihjailevaan käytökseen yksinkertaisella tavalla; nauran.
Ovat niin typerännäköisiä, kun yrittävät olla vietteleviä.
Epäsuorat vihjailut vielä menevät, mutta jos suoraan pyyttää, niin kyllä minäkin sanon suoraan että painukoon *sinne, missä ei ole kylmä* - eivät
miesten kirjoitti:
vihjailevaan käytökseen yksinkertaisella tavalla; nauran.
Ovat niin typerännäköisiä, kun yrittävät olla vietteleviä.
Epäsuorat vihjailut vielä menevät, mutta jos suoraan pyyttää, niin kyllä minäkin sanon suoraan että painukoon *sinne, missä ei ole kylmä*kestä edes sitä, että on välinpitämätön, kun yrittävät vietellä. Heti alkaa hirveä juorumylly, että se on varmaan homo tms.
Nuorten poikienkin pitäisi olla tyytyväisiä, vaikka millainen vanha rupsahtanut läski yrittäisi keimailla. Ne vasta naurettavan näköisiä ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637