Mikä Paavalin lihassa eli ihmismielessä oli ?
-sairaus? fyysinen/mielen sairaus? vai mikä?
itse hän kutsuu pistintä lihassaan "saatanan enkeliksi"...eli demoniksi?
2. Kor. 12:7
"Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi."
Miksei Teuvo kersku samalla tavoin kuin Paavali?
oliko Paavalilla saatanan enkeli?
14
418
Vastaukset
- Muukalainen.
Sitäpä ei Raamattu kerro.
Teuvo ei tietääkseni ole Paavali.- kommentti
Miksi vastasit Teuvon puolesta?
käskikö sisälläsi oleva henki tekemään niin? - Muukalainen.
kommentti kirjoitti:
Miksi vastasit Teuvon puolesta?
käskikö sisälläsi oleva henki tekemään niin?Kun vastasin.
Keskittyisitte enemmän Paavalin sanomaan, kuin pistimiin. - tärkeä vaihe
Muukalainen. kirjoitti:
Kun vastasin.
Keskittyisitte enemmän Paavalin sanomaan, kuin pistimiin.Etkö sitten "Muukalainen" ole kokenut elämässäsi "pistintä lihassasi"?
Kyllä se kuuluu kristityn elämään, kun ihmiseltä otetaan "luulot pois". sillä "Minun armossani on kyllin". Yksin armo riittää.
"Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi." - moni
tärkeä vaihe kirjoitti:
Etkö sitten "Muukalainen" ole kokenut elämässäsi "pistintä lihassasi"?
Kyllä se kuuluu kristityn elämään, kun ihmiseltä otetaan "luulot pois". sillä "Minun armossani on kyllin". Yksin armo riittää.
"Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi."Tuossa rusikoimisessakin on tavallaan viesti ihmiselle että hän elämässään tavoittelisi oikeita asioita ja oikeilla tavoin, sillä elämässä on tarkoitus että me kilvoittelisimme sen parhaalla mahdollisella tavalla, joko lapsen tai varttuneemman tavoin.
Usko ja uskonto ei ole itsetarkoitus vaan vahvistuva tapa suhtautua kaikkinaisuuteen.
Uskon ammattilaiset ovat usein vain valitettavasti vapaamatkustajia ja akitaattoreita, sillä elämä on kuitenkin vain pohjimmiltaan oikeaa suhtautumista, asennetta ja lisääntyvästi oikeita tekoja, väärien joukossa.
Jos meillä jokaisella olisi armottomasti rusikoiva piikki lihassamme niin nääntyisimme sen alle. Onneksi kasvun vastuun perimmältää kantaa joku toinen, kunnes hartiamme kestävät. - Jumalan edessä
moni kirjoitti:
Tuossa rusikoimisessakin on tavallaan viesti ihmiselle että hän elämässään tavoittelisi oikeita asioita ja oikeilla tavoin, sillä elämässä on tarkoitus että me kilvoittelisimme sen parhaalla mahdollisella tavalla, joko lapsen tai varttuneemman tavoin.
Usko ja uskonto ei ole itsetarkoitus vaan vahvistuva tapa suhtautua kaikkinaisuuteen.
Uskon ammattilaiset ovat usein vain valitettavasti vapaamatkustajia ja akitaattoreita, sillä elämä on kuitenkin vain pohjimmiltaan oikeaa suhtautumista, asennetta ja lisääntyvästi oikeita tekoja, väärien joukossa.
Jos meillä jokaisella olisi armottomasti rusikoiva piikki lihassamme niin nääntyisimme sen alle. Onneksi kasvun vastuun perimmältää kantaa joku toinen, kunnes hartiamme kestävät.Kaikki me ihmiset/luodut olemme Jumalan edessä sellaisena kuin meidät on tänne maailmaan luotu synnin alle kadotuksen tilaan. Sinä päivänä, jona te siitä syyötte, te kuolette.
'tunnustatko tilasi synnin alla erossa Jumalasta? - moni
Jumalan edessä kirjoitti:
Kaikki me ihmiset/luodut olemme Jumalan edessä sellaisena kuin meidät on tänne maailmaan luotu synnin alle kadotuksen tilaan. Sinä päivänä, jona te siitä syyötte, te kuolette.
'tunnustatko tilasi synnin alla erossa Jumalasta?Se mitä tarkotat niin tunnistan vajavaisuuteni. Synnitön en ole, sillä silloin olisin kasvukyvytön ja urani harhaisella huipulla.
Itse en osaa tehdä aina oikeita päätöksiä vaan on pakko rukoilla ja luottaa Luojani ja Lunastajani johdatukseen. - sitten
moni kirjoitti:
Se mitä tarkotat niin tunnistan vajavaisuuteni. Synnitön en ole, sillä silloin olisin kasvukyvytön ja urani harhaisella huipulla.
Itse en osaa tehdä aina oikeita päätöksiä vaan on pakko rukoilla ja luottaa Luojani ja Lunastajani johdatukseen.hurskastelu ja voivottelu ei ole kuitenkaan Kristuksen sotilaan asia?
- m. 12
useamman kerran puhuttavan tästä Paavalin pistimestä, mutta kukaan ei tunnu olevan aivan varma mikä se tarkalleen ottaen oli. Ehkä Pyhä Henki halusi jättää asian auki, että mekin itse kukin saisimme asettaa pistimen paikalle sen asian elämästämme, joka saa meidät nöyriksi ja itsessämme heikoiksi niin että Jumalan voima tulisi esiin heikkoudessamme.
Hurjin esitys pistimeksi on ollut jokin helmasynti, johon Paavali olisi aika ajoin langennut ja se nöyryytti häntä. En tiedä mitä siitä pitäisi ajatella, voisiko niin olla. Monia muita esityksiä olen kuullut, muttei niistä enempää.- omat sanat
Miksi on niin vaikea uskoa Paavalin omia sanoja, että hänessä oli saatanan enkeli eli demoni?
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Niinhän jo M.Luther opetti, että Jumala käyttää "vierastyövoimaa". alihankkijoita, ulkoistaa palveluita?
- tietävä.
Jokainen ehdottoman totuuden seuraaja joka ns. tiedostaa ja hallitsee tunne, ajattelu ja tahtomaailmaansa, joutuu kohtaamaan oman ihmisyytensä raadollisen ja keskeneräisen kuvansa, saa sen lisääntyvän totuuden mittatikuksi. Se on tavallaan kuin Pinocchion puusta veistetty kuva, jonka kehityksestä hän (jopa) itse vastaa.
Omat vietit, pyyteet ja heikkoudet ovat tarkoituksellisesti ansaittu ja saatu nähtäväksi ja koettavaksi, totuuden ymmärtämiseksi ja sen kirkastamiseksi.- ftjggh
Onko sulla selitys tai piikki?
- ihmismieltä
Kaikki eivät vielä tiedä, että Antikristus ilmaisee aina itsensä jollakin keinoin ja sanoin.
- kyseinen perkeleen
enkeli oli heikkouden henki.
Jumala antoi heikkouden vaivata Paavalia, jotta liha pysyisi kurissa, muuten Paavali olisi ylpeillyt paratiisiin tempaamiskokemuksestaan.
Nyt Jumala piti hänet mahdollisimman pienellä paikalla, että Herran armo saisi tulla yhä suuremmaksi. Kun ihminen on lihassaan heikko, hän voikin olla Hengessä väkevä ja sitä varten Jumala salli Paavalille pistimen!
Paavalille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837