Taksit ja joutokäynti??

axus 2

9.12 lauantai lämmintä 8 rautatieaseman taksit
kävivät joutokäynnillä,miksi?? kovalla pakkasella asian ymmärrän,eikö kymmenien minuuttien odottelun vois olla auto sammutettuna ja olla senkin ajan saastuttamatta kaupunkimme ilmaa...

29

3139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja välinpitämättömyyttä!

Itse sammutan kasissa. Kylmällä EN palele!
      Sanokoot laki mitä tahansa.

• dieselsieppo

autoni joka on 320 cdi vaatii joutokäyntiä koska asiakkaan tullessa autooni on kone kovassa iskukunnossa päästessään jälleen töihin.

• Kolleega

Ajoneuvo käynnistetään kun lähdetään töihin ja sammutetaan sitten kun palataan. Eikä renkuteta starttia välissä.

• se melkoinen

urpo olet.

• Kolleega
        se melkoinen kirjoitti:

urpo olet.

vielä uskomattoman artikulointisi?

• 3 minuuttia raja

Lain mukaan yli 3 minuuttia kestävä joutokäynti on RIKOS. Olen itse kerran kuvannut videokameralla taksia jota pidettiin joutokäynnillä yhteen mittaan yli 7 minuuttia,ja toimitin nauhan poliisille todisteeksi. Takseilla ei ole mitään omia lakeja tässä maassa.

• Herra

varjele. Onko näitä puskaluimu-vinkuloita oikeasti olemassa? Kokonaiset 7 minuuttia. Ajatella. Tee yhteiskunnalle palvelus ja käytä kondomia, jooko.

• sepi
        Herra kirjoitti:

varjele. Onko näitä puskaluimu-vinkuloita oikeasti olemassa? Kokonaiset 7 minuuttia. Ajatella. Tee yhteiskunnalle palvelus ja käytä kondomia, jooko.

Jokainen minuutti saastuttaa ja tässä tapauksessa 7 kertaisesti !! MIKSI ?

• axus2
        Herra kirjoitti:

Taksesisa valitettavan paljon ei välitetä vilkunkäytöstä, kiilataan jne.. ja kun pitäs ympäristöä ja ilmanlaatua ajatella niin MINÄ ja minun autonoani se ei koske, ilmeisesti tavallista tyhmempää porukkaa !!johtuuko onnettomista palkoista??

• Ala huuli
        axus2 kirjoitti:

Taksesisa valitettavan paljon ei välitetä vilkunkäytöstä, kiilataan jne.. ja kun pitäs ympäristöä ja ilmanlaatua ajatella niin MINÄ ja minun autonoani se ei koske, ilmeisesti tavallista tyhmempää porukkaa !!johtuuko onnettomista palkoista??

yli pääsi ja nielase Maailma pelastuu...

• teperkeleet
        Ala huuli kirjoitti:

yli pääsi ja nielase Maailma pelastuu...

saatanan viheriän liiton miehet paska!!! perkele niinku luit nii me ei viitti turhaan sammutella. vituttaako teitä viherpiipertäjiä lukea, ku vuonna 2000 mun pirssi kävi 2 viikkoa putkeen, vaikka ei se tietenkään koko aikaa ollu töissä. perkele minähä en autua sammuta jos on yli 30 pakkasta. kyllä varmaan punatulukkuja yskitti. =)

• Isäntä
        teperkeleet kirjoitti:

saatanan viheriän liiton miehet paska!!! perkele niinku luit nii me ei viitti turhaan sammutella. vituttaako teitä viherpiipertäjiä lukea, ku vuonna 2000 mun pirssi kävi 2 viikkoa putkeen, vaikka ei se tietenkään koko aikaa ollu töissä. perkele minähä en autua sammuta jos on yli 30 pakkasta. kyllä varmaan punatulukkuja yskitti. =)

Toki tämmöisillä keleillä ei ole tarvista koko aikaa pyörittää, muta kun tulee talviaika, on ihan turha koettaa soveltaa mitään viherpipertäjien 3 minuutin säännöksiä meille. Jos meinaa töitä tehdä, pitää myös autoa lämmittää. Kaikissa autoissa ei ole webastoa, ja vaikka olisikin, sen jatkuva käyttö auto sammutettuna imee akusta mehut. Eli sanokoon laki mitä hyvänsä, pakkasella auto pyörii. Piste.

• lexus
        teperkeleet kirjoitti:

korkea älykkyysosamäärä kun lukee ton sun jutun, toivottavasti sinunlaisen kyytiin ei tarvitse ikinä nousta.

• lexus
        lexus kirjoitti:

korkea älykkyysosamäärä kun lukee ton sun jutun, toivottavasti sinunlaisen kyytiin ei tarvitse ikinä nousta.

sinulla isäntä oli ihan asiaa, ymmärrän pakkasella tyhjäkäynnin, en näin lämpimällä kuin nyt, hyvää talven jatkoa....

• AXUS2 lukihäiriö
        axus2 kirjoitti:

opettele kirjottamaan ja tule sitten tänne takasin vinkumaan

• pekka D
        AXUS2 lukihäiriö kirjoitti:

opettele kirjottamaan ja tule sitten tänne takasin vinkumaan

Olethan ilmeisesti taksikuski....

• aatu 1
        lexus kirjoitti:

jos itse haluat nousta jää kylmään autoon jossa ikkunat huurteessa ja maksaa tästä vielä,oleppa hyvä vaan

• axus2
        aatu 1 kirjoitti:

jos itse haluat nousta jää kylmään autoon jossa ikkunat huurteessa ja maksaa tästä vielä,oleppa hyvä vaan

Alkuperäisessä oli jutun juoni siinä, että 8 astetta, siis ei mitenkään kylmä ja auto käy parhaimillaan kymmeniä minuutteja, niin silloinhan se saastuttaa ihan turhaan ilmaa....
        Ymmärrän pakkasella tyhjäkäynnin...kaikesta huolimatta haluan ainakin minä hengittää puhtaampaa ilmaa.....Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta.

• Kolleega
        axus2 kirjoitti:

Alkuperäisessä oli jutun juoni siinä, että 8 astetta, siis ei mitenkään kylmä ja auto käy parhaimillaan kymmeniä minuutteja, niin silloinhan se saastuttaa ihan turhaan ilmaa....
        Ymmärrän pakkasella tyhjäkäynnin...kaikesta huolimatta haluan ainakin minä hengittää puhtaampaa ilmaa.....Hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta.

Entä jos todellakin olisin käynnistänyt ajoneuvuon joka toista keikkaa ennen. Eli n. 15 kertaa päivässä 6 kertaa viikossa. Tästä tulee 4680 käynnistystä vuodessa. Joka asiakkaan kohdalla sitten enemmän. Joten kun sitten startti on paskana tai virtalukko niin paljonko sen valmistaminen saastuttaa???

• axus 2
        Kolleega kirjoitti:

Entä jos todellakin olisin käynnistänyt ajoneuvuon joka toista keikkaa ennen. Eli n. 15 kertaa päivässä 6 kertaa viikossa. Tästä tulee 4680 käynnistystä vuodessa. Joka asiakkaan kohdalla sitten enemmän. Joten kun sitten startti on paskana tai virtalukko niin paljonko sen valmistaminen saastuttaa???

Saastuttaa Helsingin ilmaa....

• Kolleega
        axus 2 kirjoitti:

Saastuttaa Helsingin ilmaa....

oikea viherpiperö joka on huolissaan maailman siitä ja tästä sekä nälänhädästä siellä ja kettujen karvoista täällä. Olit vain heikkokeuhkoinen kaupunkilainen. Poltatko??

• sepi
        teperkeleet kirjoitti:

Heität varmaan roskat ikkunasta ,et ole kuullutkaan jätepaperin toi jätteen kierrättämisestä, et ehkä enää tunne/eroita puhdasta ja likaista ilmaa, toivottavasti osaat edes ajatella mitä ympäristö on ja miten siihen voi itse vaikuttaa, ehkä nämä ovat kuitenkin liian vaikeita asioita sinun ymmärtää???

• ede44444444
        lexus kirjoitti:

sinulla isäntä oli ihan asiaa, ymmärrän pakkasella tyhjäkäynnin, en näin lämpimällä kuin nyt, hyvää talven jatkoa....

Banaania pakoputkeen vaan. Kyllä se taksikuskikin joutuu nousemaan autosta että mikä yskittää.

• rafu605
        teperkeleet kirjoitti:

Älytön Kusipää

• ..ja olen töissä..

..firmojen rakennuksissa palaa lamput ja tietokoneet yms.. ei varmaan mene energiaa hukkaan. kaiken lisäksi niissä lämmitykset päällä vaikka siellä ei ketään ole. Hillitöntä tuhlausta. Ymmärtäkää että se taksi ei ole ainoastaan auto, vaan työpaikka. Ei se ole sama asia kun sun oma yksityisauto. Itse käytän autoa/webastoa jos palelen, aika loogista?

• sepi

kun on 6 tai 8 astetta niinkuin nyt on ollut jo aika pitkään, pakkasella se on eri asia, kyllä se tuppaa "tyhjäkäynti" vaan saastuttamaan myös sitä ilmaa mitä taksikuskitkin hengittää ! ! !!
        Ne yöllä palavat valot ei hengityksen käy

• jos on kylmä
        sepi kirjoitti:

kun on 6 tai 8 astetta niinkuin nyt on ollut jo aika pitkään, pakkasella se on eri asia, kyllä se tuppaa "tyhjäkäynti" vaan saastuttamaan myös sitä ilmaa mitä taksikuskitkin hengittää ! ! !!
        Ne yöllä palavat valot ei hengityksen käy

Paleleln jos on 6-8 astetta, kun ei sitä autoa voi toppatakki päällä ajaa. Kun ajetaan niin auto lämmin ja sit valuis hiki. Ihan käytännön syyt tässä kyseessä. Mikseivät toimistoissa työskentelevät ole toppatakit päällä ja lämmöt pois päältä kun ulkona 6-8 astetta? Energia ei kuule synny tyhjästä, autossa se syntyy polttoaineesta ja hehkulamppuun se väännetään jossain voimalaitoksessa. Saastutta ja kuluttaa luonnonvaroja sekin. Tajua: taksi ei ole vain auto, se on työpaikka jossa oltava siedettävät olosuhteet sekä asiakkaalla että kuljettajalla.

• FnAAma

Koita ymmärtää, että ne ihmiset tekee sitä ammatikseen...
      Selkäviat on renkien ammattisairaus.

Jos sulla ois iskias tms. vastaava, niin ei varmaan tekisi hyvää välillä 8 ja hetken päästä 21

Ja mun puolestani, Turkulaisena, sanon, että tukehtukaa paskoihinne... KURJAT!

• FnAAma

Webaston saan nykyjään lähes joka autoon, ei siis syytä pitää tyhjäkäynnillä pitkään vaikka olisi 30 astetta pakkasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      113
      6975
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      107
      4727
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      55
      3981
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3344
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      685
      2035
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      234
      1420
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1348
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1283
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      52
      1277
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      972
    Aihe