Me tiedämme että Jumala pelastaa syntisen ihmisen Jeesuksen veriuhrin voimalla. Helppoa - heipparallaa, pelastettu ja ilman että on edes ansainnut pelastuksen. Senkun ottaa vastaan! (yksinkertaistettuna)
Näin pitkälle ovat kaikki onnellisia ja yhtämieltä.
Mutta kuka on ajatellut sitä mitä Jumala haluaa ihmiseltä? Riittääkö se että liikkuu netissä ja moittii "väärin uskovia - uskovia"?
Jos itse on helluntailainen ovat muut väärässä, jos itse sattuu olemaan adventisti ovat muut väärässä ja niin edelleen .. jokainen pitää kiinni omastaan ja maailmasta löytynee ca 700 eri kristillistä uskonsuuntaa ja kaikki ovat oikeassa - ainakin omasta mielestään.
On helppoa olla uskovainen jos vain on se vastaan ottava osapuoli, mutta mitä Jumala haluaa meidän tekevän.
Joka päivä kuolee esimerkiksi 2000 > 3000 lasta nälkään ja satoja lapsia viikottain sairastuu HIV viiruksen saastuttama, puhumattakaan niistä miljoonista ja jälleen miljoonista ihmisistä jotka ovat huutavan avun tarpeessa. Tänään on maailmassa ca 1,2 miljardia ihmistä jotka ovat sellaisessa köyhyydessä että he eivät voi edes syödä joka päivä.
Käsi sydämmelle, autammeko me kanssaihmisiämme voimiemme mukaan? Kumpi on täkeämpää uusi auto tai TV vai nälkään kuoleva lapsi? tai rakentaa koulu missä monet lapset voisivat oppia lukemaan. Hätä ympäri maailman on suuri.
Jeesus ei kysy sinulta mihin uskonlahkoon kuulut vaan mitä teit heikoimmillesi - seurasitko hänen esimerkkiään? Hän antoi kaikkensa meidän edestämme kuinka on meidän laitamme?
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te OLETTE tehneet MINULLE.'
Matt. 25:45
Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te OLETTE jättäneet tekemättä MINULLE.'
Matt. 25:35
Sillä minun oli nälkä, ja te ANNOITTE minulle syödä; minun oli jano, ja te ANNOITTE minulle juoda; minä olin outo, ja te OTITTE minut huoneeseenne;
Matt. 25:36
minä olin alaston, ja te VAATETITTE minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Matt. 25:43
minä olin outo, ja te ETTE ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ETTE vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ETTE käyneet minua katsomassa.'
Mitä Jeesus sanoo sinulle kun se aika tulee?
Mitä Jumala haluaa IHMISEN tekevän
6
202
Vastaukset
- että jokainen uskoisi
Evankeliumi on ilosanoma, jonka ihminen itse voi torjua kohdaltaan. Jokaisella on pelastus jo syntymälahjana. Johanneksen evankeliumi:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Pelastus ei ole perusperiaatteeltaan kääntymistä vaan alkuperäisen lapsen olotilan säilyttämistä. Käytäntö vasta tekee sen toiseksi. - sinun tekevän
Jumalan pelastustarjous koskee jokaista ihmistä. niin kuin hän antaa auringon nousta sekä hyville että pahoille ihmisille, niin hän on antaa syntiselle ihmiselle kyvyn vastata myönteisesti kutsuunsa. Hän kunnioittaa ihmisen tahtoa, ja antaa jokaisen tehdäitse oman päätöksensä. Pelastus on valmis, siihen ei ole mitään lisättävää, se vain tulee ottaa vastaan. Jeesuksen sovituskuolema on tarkoitettu kaikille, mutta se on voimassa vain niiden kohdalla, jotka sen ottavat vastaan. Jumala ojentaa kätensä sinulle, on sinun päätöksesi, haluatko tarttua siihen.
Miten tarttua Jumalan käteen? Jeesus kehotti ihmisiä kääntymään pois synnistä Jumalan puoleen, tekemään parannuksen ja uskomaan häneen. Tämä on ihmisen osuus pelastuksessa. Siinä ei ole mitään ansiota, sillä Jumala on hankkinut kaiken, mitä pelastukseen tarvitaan. Kun me uskomme Jeesuksen kuolleen meidän puolestamme, me vastaanotamme pelastuksen lahjan. Siinä ei katsota ansioihin, ei tekoihin -- päinvastoin. Uskomalla me vain ojennamme kätemme kuin kerjäläinen lanttia anoessaan. "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." Joh. 1:12
Kun ihminen kokee oman syyllisyytensä ja katuu pahoja tekojaan, hän tuntee tarvitsevansa Jeesuksen sovitusta niiden hyvittämiseksi, hän tunnustaa voimattomuutensa Jumalalle ja tahtoo kääntyä pois pahoilta teiltään. Omin voimin kukaan ei itseään nosta, vaan meidän tulee kääntyä Jumalan puoleen uskomalla Jeesukseen ja luottamalla täysin häneen. Jos tahdot vapaaksi synnistä, hän meidät kyllä vapauttaa sinut.
Mitä uskominen tarkoittaa? Raamattu puhuu elävästä eli pelastavasta uskosta vastakohtana kuolleelle, älylliselle uskolle. Elävä usko tarkoittaa uskomista, johon liittyy tieto, sen hyväksyminen ja luottamus. Voimme uskoa tiedon todeksi koskaan hyväksymättä sitä. Voimme myös hyväksyä tiedon koskaan siihen luottamatta. Mutta elävä usko uskoo todeksi Jeesuksen ilmoituksen, hyväksyy Jeesuksen Herraksi henkilökohtaisesti ja panee kaiken toivonsa häneen tahtoen seurata häntä. Usein ihmisen usko on kovin heikko ja loppuu jo alkumetreillä, mutta onneksi Jumala vahvistaa uskoamme, kun me sitä häneltä anomme. Tärkeintä ei ole uskon määrä, vaan se mihin uskot.
Bound by guilt, I had no chance to make it thru.
You said "I will pay it, for you."
The hate was strong, but yet
it couldn't overcome your love.
You looked like a looser,
but you were not
'cause you came back again.
Ulf Christiansson- kasi
mutta tarkoitus oli nyt puhua siitä kuinka tärkeää on auttaa hädässä olevia ihmisiä vaikkapa siitä miten sen voi tehdä :)
- annu42
kasi kirjoitti:
mutta tarkoitus oli nyt puhua siitä kuinka tärkeää on auttaa hädässä olevia ihmisiä vaikkapa siitä miten sen voi tehdä :)
koska olen ollut viikon poissa, ja nyt on aikaa. Siis mitä pitäisi tehdä? Kurkistaa esim. kirkkomme ADRA:n sivuille. Sieltä löytyy ympäri maailman olevaa avustuspalvelun toimintaa. Ihmisiä autetaan siellä, missä he ovat.
Jokaisena sapattina keräämme kolehdin, josta osa menee kohteisiin, jotka on määrätty kuluvan 2006 vuoden viimeinen neljänneksen eli kolmen viimeisen kuukauden osalle. Tällä kertaa autamme Afrikan sarven maita, jotka hyötyvät kerätystä kolehdista.
* Kongo saa synnytys- ja kirurgisen osaston Songan Adventistisairaalaan,
* Koillis-Kongoon tulee lähetyksen toimistorakennus,
* Etiopia saa koulurakennuksen kouluun, jossa on 1000 oppilasta,
* Bugeman yliopiston kampukselle rakennetaan terveyskeskus, joka palvelee myös sen ympäristöä ja
* Länsi-Keniassa Kendun Adventistisairaala saa myös leikkaussalin ja kirurgisen osaston.
Tämä rakentaminen tapahtuu ensi vuoden alussa, jolloin jo aloitetaan keräämään uutta kolehtia jonkun muun maailmankolkan hyväksi. Näin koen olevani pieni osa sitä auttavasta verkostosta, jota seurakuntamme pyörittää.
Suoritamme tietenkin myös omassa maassamme tapahtuvaa avustustyötä. Näin joulun alla meiltä odotetaan joulupaketteja vähävaraisiin koteihin. EU-ruoan jaossa olemme mukana kahdesti vuodessa ja joka toinen vuosi pidämme suurmyyjäiset Tampereella, jossa juuri keräsimme yli 18 000 euroa Avustuspalvelun tarpeisiin erilaisten tuotteiden ja palvelujen myynnillä. Vielä löytyy seurakunnasta auttavia ja osaavia käsiä.
Tämä oli pieni raapaisu toiminnastamme, mutta antakoon nyt kuvan siitä jostakin, mitä tehdään. Jeesus sanoi:"...köyhät teillä on aina keskuudessanne", joten uskomme sen, ja omalta kohdaltanikin yritän tuota köyhyyttä kaikella tavalla poistaa. Koska ajatuksemme on, että Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, meidän ensimmäinen velvollisuutemme on huomata ympärillämme olevien tarpeet, jos hän on antanut meille varoja yli sen, mitä itse tarvitsemme.
Vielä lisäisin tähän, että katsomme ihmisen olevan kokonaisuus:
henkinen (äly),
sosiaalinen(yhteys muihin)
fyysinen (terveys) ja
hengellinen (Jumalasuhde),
joten hoidamme koko ihmistä "terveeksi" opettamalla, palvelemaalla ja auttamalla häntä saamaan paremman elämän huolimatta siitä, mitkä ovat hänen olosuhteensa.
Jeesuksen mukaan palvelijan tehtävä on kaikista tehtävistä suurin, joten meidänkin korkein päämäärämme tulisi olla kaikkien palvelija. Täälläkin toivoisin, että mahdollisimman moni lukija kokisi itsensä siunatuksi, kun on tällä palstalla käynyt ja ajatuksia lukenut.
Jääkää Herran rauhaan!
- uomasikko
Eikä ollut sanaakaan sapatuinvietosta!huomasitko? Tämähän se juuri tulehduttaa kaikki keskustelut, kun adventistit eivät puhu samaa oppia kuin kristinusko. Jeesuksen vuorisaarbnassa ei mainittu yhtään kertaa Sapatinviettoa, ja täällä taas ei ole yhtäkään viestiä, jossa adventisti ei kehuisi sapatinvietoillaan.
- ????????????
???????????????
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837