Olen tässä ensimmäistä satsia kotiviiniä pullotellut (on sitä kyllä juotukin jo... :). Ohjeissa ja täällä on puhuttu siitä, että viini pitäisi lappoa pulloihin. En jaksanut ruveta sotkemaan enää sen lapon kanssa, vaan kannun ja ratin (desinfioidut) kanssa siirsin viinit saavista pulloihin. Tekeekö kukaan muu näin?
Onko tämä paha etiketti virhe? Meneekö viini pilalle? Jokin syy siis varmaan on, kun lappoa tuohon suositellaan. Valistakaa aloittelijaa, pliis.
Viinin pullotus lappoamalla vai...?
3
4034
Vastaukset
- Kivenhakkaajaoppilas
Syy lappoamiseen on se, että siten vältetään sakan siirtyminen pulloihin ja viinin sameus. Lapolla imetään sakkakerroksen yläpuolelta kirkasta viiniä. Yleensä viinin annetaan käymisen jälkeen seistä parin viikon verran käymisastiassaan kylmässä, jotta sakka varmasti laskeutuu pohjalle ensin.
- tekee tyylillään
Sameuden vuoksihan sitä suositellaan että lapolla. Minä itse käytän kyllä suppiloa ja kippoa, sakka laskeutuu kyllä kannun pohjalle, eikä pieni sameus mitään haittaa. Mutta ne jotka on tosi tarkkoja; käyttäköön sitä lappoa.
- lappooja
me kanssa tehty mutta kertaakaan ei pulloihin asti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2699882IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3167077Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?831842Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1061494Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61461- 1091181
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751119Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin47926Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24790MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312752