siis apua!
Käytin ohjelmaa:
http://www.ripe.net/whois
ja laitoin siihen oman ip-osoitteen. Tuloksena ensin palveluntarjoaja ja sen jälkeen person ja henkilötiedot missä nimi, osoite ja puhelinnumero.
Mutta nämä henkilötiedot eivät olleet onneksi minun.
Kokeilin tuohon sitten siskoni ip-osoitetta (tiedän sen kun asensin sen nettiliittymän hänelle viikko sitten) ja tuloksena ei tullut muuta kun palveluntarjoaja)
Tuolla aikaisemmissa viesteissä (viime vuodelta) kun plarasin, niin joku sanoi että ei tuokaan ohjelma anna ip-osoitteen perusteella muuta kun palveluntarjoajan.
Mistä nuo henkilötiedot tulevat?
Onko jollain tuolla edellämainitulla henkilöllä voimassa sama ip-osoite kun minulla, vai mistä se tulee?
IP osoitteesta selville henkilötiedot
17
12918
Vastaukset
- Härski
Oli palveluntarjoajan moka tai työntekijän tiedot. Ole huoleti.
- Parka
jos olet varma?
- Parka
Joskus muinoin vuosia sitten kun oli jotain sähläystä laajakaistan toimivuuden kanssa, soitin tekniseen tukeen. ja katsottiin noita ip-osoitteita. Silloin mun ip-osoitteeni alkoi sadan numerosarjalla. Soneran mies sanoi että jos se alkaa satasella, niin se on Windowsin "arpoma" ip, eikä toimi.
Nyt minun ip-osoitteeni alkaa kaksinumeroisella numerosarjalla, mutta tuohon laajakaistaan minkä asensin sukulaiselleni, tuli sadalla alkava ip-osoite. se toimii moitteetta.
Mutta mitä merkitystä noilla on jos ip tunnus on muotoa xxx.xxx.x.xxx (siskolla)
tai xx.xxx.xx.xx (minulla)
molemmat siis pelittää. - Nimetön
Parka kirjoitti:
Joskus muinoin vuosia sitten kun oli jotain sähläystä laajakaistan toimivuuden kanssa, soitin tekniseen tukeen. ja katsottiin noita ip-osoitteita. Silloin mun ip-osoitteeni alkoi sadan numerosarjalla. Soneran mies sanoi että jos se alkaa satasella, niin se on Windowsin "arpoma" ip, eikä toimi.
Nyt minun ip-osoitteeni alkaa kaksinumeroisella numerosarjalla, mutta tuohon laajakaistaan minkä asensin sukulaiselleni, tuli sadalla alkava ip-osoite. se toimii moitteetta.
Mutta mitä merkitystä noilla on jos ip tunnus on muotoa xxx.xxx.x.xxx (siskolla)
tai xx.xxx.xx.xx (minulla)
molemmat siis pelittää.soneralla ei vain ehkä silloin ole ollut käytössa ip-osoitteita, jotka alkavat 1xx, jos on vieläkään.
- zxcvbnm
Siis kun operaattori rekisteröi oman verkkoalueensa.
Käyttämäsi ip-numero on operaattorin ja on sinulla vain lainassa.- Parka
kai ne ovat aina lainassa.
siis ei ole eroa onko tuo ip-tunnus xxx. vai xx. -alkava?
Oon kai vähän yksinkertainen, ei voi mitään... - zxcvbnm
Parka kirjoitti:
kai ne ovat aina lainassa.
siis ei ole eroa onko tuo ip-tunnus xxx. vai xx. -alkava?
Oon kai vähän yksinkertainen, ei voi mitään...Kaikki osoitteet ovat samanlaisia, paitsi muutamat pienet verkkoalueet, jotka ovat varattu muuhun käyttöön.
- fct
> Mistä nuo henkilötiedot tulevat?
> Onko jollain tuolla edellämainitulla henkilöllä voimassa sama ip-osoite kun minulla, vai mistä se tulee?
Henkilötiedoissa annetaan sen henkilön/yrityksen yhteystiedot, jolle ko. IP-verkko on rekisteröity. Kohdassa person tulisi siis näkyä palveluntarjoajasi tai sen verkko-operaattorin tekninen yhteyshenkilö. - tietoja...
Ei sulla ole samaa ip-osoitetta kuin jollain toisella, jos ip-tietojen perusteella saat kasan henkilötietoja, siis nimi, os. jne niin ne ovat oman nettioperaattorisi yhteyshenkilön tietoja, eivät siis jonkun toisen käyttäjän tiedot.
- ei saa selville
IP-osoitteen perusteella saa selvitettyä ainoastaan operaattorin yhteystiedot, nettisivustotkaan eikä kukaan muukaan pysty saamaan selville mitään muuta kuin operaattorin yhteystideot ip-osoitteen perusteella.
- TV4Sweden
On olemassa dynaamisia & staattisia osoitteita.
Tavalliset lajakaistaosoitteet ovat dynaamisia
sekä vaihtuvia. Niiden ripe tiedot osoittaa aina
operaattoriin. Tietyt tahot haluavat muuttumattoman
eli staattisen osoitteen, ne osoittavat myös
operaattoriin, mutta voivat myös kertoa käyttäjän.
Staattisiin osoitteisiin ei kannata P2P servereitä
asennella, saat MPAA / RIAA haasteen pikakirjeenä
oikeusistuntoon ameriikkaan....- Parka
Kun olisit kertonut saman portugaliksi. ihan saman verran siittä ymmärsin.
- selkokielellä..
Parka kirjoitti:
Kun olisit kertonut saman portugaliksi. ihan saman verran siittä ymmärsin.
mitä tuo aiempi kirjoittaja siis tarkoitti.
Staattinen=kiinteä ip-osoite elikkä koneesi ip ei vaihdu koskaan.
Dynaaminen=ip-osoitteesi voi vaihtua ja useimmilla operaattoreilla (Soneraa lukuunottamatta jolla osoite kykkii samana vaikka vuodesta toiseen vaikka se onkin teoriassa dynaaminen) se vaihtuukin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Dynaaminen eli vaihtuva ip-osoite on se yleisin tavallisissa kuluttajaliittymissä mutta jos operaattorilta erikseen tilaat kiinteän eli staattisen ip-osoitteen lisäpalveluna niin sitten se ei vaihdu. - Parka
selkokielellä.. kirjoitti:
mitä tuo aiempi kirjoittaja siis tarkoitti.
Staattinen=kiinteä ip-osoite elikkä koneesi ip ei vaihdu koskaan.
Dynaaminen=ip-osoitteesi voi vaihtua ja useimmilla operaattoreilla (Soneraa lukuunottamatta jolla osoite kykkii samana vaikka vuodesta toiseen vaikka se onkin teoriassa dynaaminen) se vaihtuukin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Dynaaminen eli vaihtuva ip-osoite on se yleisin tavallisissa kuluttajaliittymissä mutta jos operaattorilta erikseen tilaat kiinteän eli staattisen ip-osoitteen lisäpalveluna niin sitten se ei vaihdu.Kun mulla on Soneran Laajakaista
- suomennos
Dynaaminen eli vaihtuva IP-osoite on yleisimmin käytössä oleva, IP-osoitteen persuteella saa selvitettyä ainoastaan operaattorin yhteystiedot.
Staattiset eli kiinteät IP-osoitteet ovat erikseen tilattavia lisämaksullisia IP-osoitteita joita käyttävät yleensä firmat, kiinteästä IP-osoittteesta saa joissakin tapauksissa selvitettyä myös IP-osoitteen haltijan nimen ja osoite tiedot. - ei ole kiinteä
Parka kirjoitti:
Kun mulla on Soneran Laajakaista
>mulla siis kiinteä ip-osoite Kun mulla on Soneran Laajakaista<
-Sinulla ei ole kiinteä Ip-osoite, eikä IP-osoitteesi perusteella kukaan pysty selvittämään muuta kuin operaattorisi yhetystiedot.
Kiinteä IP-osoite on tilattava erikseen se on lisämaksullinen niitä käyttää yleensä vain jotkit firmat. - on asia
ei ole kiinteä kirjoitti:
>mulla siis kiinteä ip-osoite Kun mulla on Soneran Laajakaista<
-Sinulla ei ole kiinteä Ip-osoite, eikä IP-osoitteesi perusteella kukaan pysty selvittämään muuta kuin operaattorisi yhetystiedot.
Kiinteä IP-osoite on tilattava erikseen se on lisämaksullinen niitä käyttää yleensä vain jotkit firmat.Siis vaikka sanoin ettei ip Soneralla KÄYTÄNNÖSSÄ vaihdu niin kuitenkin se on sopimuksen mukaan dynaaminen eli vaihtuva. Esim. Elisallakin on dynaaminen ja se todella vaihtuu säännöllisen epäsäännöllisesti, en tiedä miksi ei Soneralla vaihdu vaikka senkin pitäisi olla vaihtuva ja sitä onkin, paperilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872