Naurettava Joulu!

Pentecostal*

Jouluahan ei löydy Raamatusta ja mehän tiedämme, että se on pakanallinen Saturnalia -juhla kristilliseen kaapuun puettuna.

Minusta on huvittavaa, että uskosta osattomat pahantekijät juhlivat Joulua ja kunnioittvat "Joulun herraa", joka ei ole Jeesus. Joulun herra on saatana!

Harramme Jeesus kehoitti meitä viettämään ehtoollista Hänen kuolemana muistoksi. Muut juhlat ovat turhia!

79

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daniel 1

En tiedä mikä on Saturnalia-juhla, en ole moisesta koskaan kuullutkaan, enkä usko, että kovin moni muukaan siitä kuullut on, joten ei liene pelkoa, että joulua siihen liitetään, mikä juhla se nyt sitten lieneekään.

Suomihan on vapaa maa, ainakin toistaiseksi, ja joulua saavat näin ollen kaikki kyllä juhlia. Ja joulun todellinen Herrahan on silti vielä JEESUS KRISTUS, vaikka lucifer perässä sinnitteleekin.

Toisaalta myös on huomattava, että koska Joululla on virallinen asema Suomessa, niin nyt saa kerrankin oikein luvan kanssa lähettää esim. televisiosta kristillistä ohjelmaa, eikä kukaan voi väittää vastaan. Tämmöiset tilaisuudet ovat arvokkaita ja harvinaisia, ja ne kannattaa todellakin hyödyntää täysimääräisesti!!

• Pentecostal*

esimerkiksi tullut uskoon Jouluna. En suko, että joulun viettäminen on kadottava synti, vaikka se epäilemättä on syntiä.

Jeesuksen syntymähetkellä ei ole uskomme kannalta juuri mitään merkitystä. Hänen kuolemansa sensijaan on kaikki kaikessa. Sitä me juhlimme usein.

• Daniel 1
        Pentecostal* kirjoitti:

esimerkiksi tullut uskoon Jouluna. En suko, että joulun viettäminen on kadottava synti, vaikka se epäilemättä on syntiä.

Jeesuksen syntymähetkellä ei ole uskomme kannalta juuri mitään merkitystä. Hänen kuolemansa sensijaan on kaikki kaikessa. Sitä me juhlimme usein.

Niin, ei Joulun vietto mikään synti ole, sen paremmin kuin pahekaan, häpeästä puhumattakaan.

Jeesustahan tässä kuitenkin viime kädessä juhlitaan. Otapa Joulu HAASTEENA, että vietät oikein Kristillisen joulun. Eli jätät pukit ja tontut pois, mutta tuot Jeesusta esille joka paikassa, esim. lukemalla jouluevankeliumi pitkän kaavan mukaan joulupöydässä ym ym.

• Pentecostal*
        Daniel 1 kirjoitti:

Niin, ei Joulun vietto mikään synti ole, sen paremmin kuin pahekaan, häpeästä puhumattakaan.

Jeesustahan tässä kuitenkin viime kädessä juhlitaan. Otapa Joulu HAASTEENA, että vietät oikein Kristillisen joulun. Eli jätät pukit ja tontut pois, mutta tuot Jeesusta esille joka paikassa, esim. lukemalla jouluevankeliumi pitkän kaavan mukaan joulupöydässä ym ym.

ja luulenkin, ettei Jeesus tule takaisin ainakaan Jouluna. Liian iso osa uskovaisista eläisi synnissä silloin.

• herramrks
        Daniel 1 kirjoitti:

Jouluruokamme on aina alkanut sillä että isäni lukee jouluevankeliumin ja sitten rukoilemme.

Itse minun on vaikea ymmärtää miten joku jaksaa väkisin demonisoida joulua.
        Tottakai on nähtävillä kaupallistumista vaikka mitä huonoa, mutta miksi sen pitäisi antaa hallita?
        Ei minkään takia.
        Joulun vietto on ihmisen henkilökohtainen asia, ja sen synniksi julistaminen on aika paksua.

• Pentecostal*
        herramrks kirjoitti:

Jouluruokamme on aina alkanut sillä että isäni lukee jouluevankeliumin ja sitten rukoilemme.

Itse minun on vaikea ymmärtää miten joku jaksaa väkisin demonisoida joulua.
        Tottakai on nähtävillä kaupallistumista vaikka mitä huonoa, mutta miksi sen pitäisi antaa hallita?
        Ei minkään takia.
        Joulun vietto on ihmisen henkilökohtainen asia, ja sen synniksi julistaminen on aika paksua.

uskollisuutta vähässäkin.

• herramrks
        Pentecostal* kirjoitti:

uskollisuutta vähässäkin.

En alennu tuommoiseen provoiluun, ainakaan tänään enää.
        "Ja katso, hän oli Herralle kuuliainen, eikä viettänyt joulua".
        Uskollisuutesi tässä asiassa on keksittyä ihmisen oppia, ei raamattua. Hei tältä erää

• pentecostal*
        herramrks kirjoitti:

En alennu tuommoiseen provoiluun, ainakaan tänään enää.
        "Ja katso, hän oli Herralle kuuliainen, eikä viettänyt joulua".
        Uskollisuutesi tässä asiassa on keksittyä ihmisen oppia, ei raamattua. Hei tältä erää

Oletko koskaan sanonut, että aurinko ei sa paistaa? Et ikäänkuin alennu siihen...

• - AuroraBorealis -
        pentecostal* kirjoitti:

Oletko koskaan sanonut, että aurinko ei sa paistaa? Et ikäänkuin alennu siihen...

Pilvet vain sattuvat olemaan toisinaan edessä.

• Pentecostal*
        - AuroraBorealis - kirjoitti:

Pilvet vain sattuvat olemaan toisinaan edessä.

AuroraBorealis...

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

AuroraBorealis...

hyvä etsiä niitä positiivisia asioita ja puolia negatiivisistakin asioista.

• Pentecostal*

hyvä etsiä niitä positiivisia asioita ja puolia negatiivisistakin asioista.

sangviinis-melankolista temperamentti-tyyppiä. Sellaiset ovat positiivisia ja naisellisia, mutta kuitenkin senverran kriittisiä, että kykenevät opiskelemaan lääkäriksi esim.

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

sangviinis-melankolista temperamentti-tyyppiä. Sellaiset ovat positiivisia ja naisellisia, mutta kuitenkin senverran kriittisiä, että kykenevät opiskelemaan lääkäriksi esim.

Me naisethan olemme toisinaan myös hieman turhamaisia.

• Pentecostal*

Me naisethan olemme toisinaan myös hieman turhamaisia.

ja sangviinikot ovat turhamaisia. Oikeasti.

• herramrks

Joulussa on se että se on perhejuhla, rauhanjuhla.
      Kukaan ei voi määritellä mitä joulu merkitsee jollekin toiselle.
      Jehovan todistajat mm sitä tekee ahkerasti, vetoavat saturniaan ja kaupallisuuteen.
      Tiedän että todennäköisesti Jeesus syntyi syksyllä, joten oikea syntymäpäivä 25.12. ei ole. Onko sillä mitään väliä?
      Minulle ei. Joulu edustaa minulle Jeesuksen syntymän muistelua, perheen yhdessä oloa ja rauhaa.
      Kukaan ei voi sitä viedä minulta pois.

• Pentecostal*

jonkin syntymää, joka elää sisimmässäsi (Jos Hän sinun sisimmässäsi elää)? Emme kukaan oleet katsomassa sitä syntymää, joten mitä sitä turhaan muistelemaan.

• herramrks
        Pentecostal* kirjoitti:

jonkin syntymää, joka elää sisimmässäsi (Jos Hän sinun sisimmässäsi elää)? Emme kukaan oleet katsomassa sitä syntymää, joten mitä sitä turhaan muistelemaan.

Kukaan ei voi määritellä mitä joulu jollekin toiselle tarkoittaa.
        Sinäkään et voi määritellä mitä se minulle edustaa.

"Emme kukaan oleet katsomassa sitä syntymää, joten mitä sitä turhaan muistelemaan. "

Ei Jeesuksen kuolemaakaan ollut kukaan meistä katsomassa.

• Pentecostal*
        herramrks kirjoitti:

Kukaan ei voi määritellä mitä joulu jollekin toiselle tarkoittaa.
        Sinäkään et voi määritellä mitä se minulle edustaa.

"Emme kukaan oleet katsomassa sitä syntymää, joten mitä sitä turhaan muistelemaan. "

Ei Jeesuksen kuolemaakaan ollut kukaan meistä katsomassa.

voinhan minä määritellä, että aurinko aina silloin tällöin paistaa kysymättä sitä auringolta.

Joulu on muuten vanhan egyptiläisen auringonpalvonta -juhlan paikalla.

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

siten, että miksi muistella edes Jeesuksen kuolemaa, eihän meistä kukaan ollut silloinkaan paikalla (ehkä edellisessä elämässä)?

• Pentecostal*

siten, että miksi muistella edes Jeesuksen kuolemaa, eihän meistä kukaan ollut silloinkaan paikalla (ehkä edellisessä elämässä)?

Harmillista, että löysin tuohonkin väitteeseen vastauksen. Me olemme hengellisesti ristiinnaulittuja Jeesuksen kanssa. Meidän on päivittäin mentävä ristille...

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

Harmillista, että löysin tuohonkin väitteeseen vastauksen. Me olemme hengellisesti ristiinnaulittuja Jeesuksen kanssa. Meidän on päivittäin mentävä ristille...

sinun on käytävä päivittäin siellä "ristillä"?

• Pentecostal*

sinun on käytävä päivittäin siellä "ristillä"?

Miksi niiden piti haukata siitä hedelmästä?

• herramrks
        Pentecostal* kirjoitti:

voinhan minä määritellä, että aurinko aina silloin tällöin paistaa kysymättä sitä auringolta.

Joulu on muuten vanhan egyptiläisen auringonpalvonta -juhlan paikalla.

Vau en tiennytkään miten paljon merkitsen sinulle!

Tietenkään et voi määritellä mitä jokin asia minulle merkitsee. Monet ymmärtävät tuonkin tosiseikan jo alaikäisenä, sinulla taitaa ottaa useampia vuosia...

Joulun alkuperästä on monia teorioita joista saturnian juhla on "vahvimmilla" vaan mitäs sillä on väliä.
        Ei egyptiläinen juhlinta kauan sitten sanele mitä minä arvostan ja mitä tunnen.
        Monet ymmärtävät tuon, mutta monet eivät.

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

Miksi niiden piti haukata siitä hedelmästä?

itseäsi ja itse olet myös vastuussa niistä! Älä sotke muita niinhin.

• Pentecostal*

itseäsi ja itse olet myös vastuussa niistä! Älä sotke muita niinhin.

mutta Aadam on rikoskumppanini (ja Eeva kanssa).

• Pentecostal*
        herramrks kirjoitti:

Vau en tiennytkään miten paljon merkitsen sinulle!

Tietenkään et voi määritellä mitä jokin asia minulle merkitsee. Monet ymmärtävät tuonkin tosiseikan jo alaikäisenä, sinulla taitaa ottaa useampia vuosia...

Joulun alkuperästä on monia teorioita joista saturnian juhla on "vahvimmilla" vaan mitäs sillä on väliä.
        Ei egyptiläinen juhlinta kauan sitten sanele mitä minä arvostan ja mitä tunnen.
        Monet ymmärtävät tuon, mutta monet eivät.

Et siis usko, että voin ymmärtää luettua?

• herramrks
        Pentecostal* kirjoitti:

Et siis usko, että voin ymmärtää luettua?

No siitä on niukalti näyttöä että ymmärtäisit, mutta voihan se olla niinkin että kohdallasi se on latenttia työstämistä...

Et voi koskaan sanella mitä jokin asia toiselle merkitsee. Siitähän olen puhunut monesti.
        Mitä tekemistä sillä on luetun ymmärtämisen kanssa?

• Pentecostal*
        herramrks kirjoitti:

No siitä on niukalti näyttöä että ymmärtäisit, mutta voihan se olla niinkin että kohdallasi se on latenttia työstämistä...

Et voi koskaan sanella mitä jokin asia toiselle merkitsee. Siitähän olen puhunut monesti.
        Mitä tekemistä sillä on luetun ymmärtämisen kanssa?

ajatuksienikaan suhteen.

Enhän minä mitään ole sanellut, olen korkeintaan kertonut uskovaisen kielellä, mitä ajattelet.

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

mutta Aadam on rikoskumppanini (ja Eeva kanssa).

säällä? :)

• Pentecostal*

säällä? :)

Mitä minä vihollisilla kun minulla on nämä uskonystävät?

• herramrks
        Pentecostal* kirjoitti:

ajatuksienikaan suhteen.

Enhän minä mitään ole sanellut, olen korkeintaan kertonut uskovaisen kielellä, mitä ajattelet.

kanssasi.
        Olet sokea omillekin teksteillesi, et pelkästään käyttäytymisellesi. Luepa mitä ole minulle aikaisempina "sessioina" vastannut ja muuten kirjoittanut. Olet yksinkertaisesti väärässä väitteesi kanssa.
        Lopetan tältä päivältä tähän. Turhaan vastaat.

• Pentecostal*
        herramrks kirjoitti:

kanssasi.
        Olet sokea omillekin teksteillesi, et pelkästään käyttäytymisellesi. Luepa mitä ole minulle aikaisempina "sessioina" vastannut ja muuten kirjoittanut. Olet yksinkertaisesti väärässä väitteesi kanssa.
        Lopetan tältä päivältä tähän. Turhaan vastaat.

Kyllä sulla on huonot hermot. Pakko myöntää, että yleensä unohdan heti, mitä viestiketjussa vastasin. Minkä sille voi...

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

Mitä minä vihollisilla kun minulla on nämä uskonystävät?

...

• Pentecostal*

...

Sen tiedän, että sinulla on hartiat jumissa, mutta sitä en nyt osaa kuvitella, että mitä sinä teet... Tai osaan, mutta en nyt lähde arvailemaan :)

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

Sen tiedän, että sinulla on hartiat jumissa, mutta sitä en nyt osaa kuvitella, että mitä sinä teet... Tai osaan, mutta en nyt lähde arvailemaan :)

pois kaapista, jotta saan alkaa vähitellen laittamaan niitä paikoilleen ... ei niitä paljoa ole, kuitenkin tuovat minulle mieleen mukavia lapsuusjoulumuistoja, mm. himmeli! Vanhanajan himmeli pitää olla ehdottomasti :). Olen myös laittanut kynttilöitä palamaan ympäri asuntoa ... tunnelmoin(mme) siis. Mies laittaa tänään ruoan, tekee juuri paraikaa, joten mikäs minun on ollessa!

Tänään on muuten toinen adventti, jos olet unohtanut. Enää kaksi viikkoa jouluun!

• Pentecostal*

pois kaapista, jotta saan alkaa vähitellen laittamaan niitä paikoilleen ... ei niitä paljoa ole, kuitenkin tuovat minulle mieleen mukavia lapsuusjoulumuistoja, mm. himmeli! Vanhanajan himmeli pitää olla ehdottomasti :). Olen myös laittanut kynttilöitä palamaan ympäri asuntoa ... tunnelmoin(mme) siis. Mies laittaa tänään ruoan, tekee juuri paraikaa, joten mikäs minun on ollessa!

Tänään on muuten toinen adventti, jos olet unohtanut. Enää kaksi viikkoa jouluun!

en todellakaan...

Mikäs se himmeli on? Anteeksi tyhmä kysymys, mtta kun en ole varma. Se sellainen seppeleen tapainen?

Mitä joulu sinulle merkitsee Aurora? Panteistinen joulu?

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

en todellakaan...

Mikäs se himmeli on? Anteeksi tyhmä kysymys, mtta kun en ole varma. Se sellainen seppeleen tapainen?

roikkuva koriste ... se rakennetaan tavallaan sellaisista pienistä tai suuremmista peruskuutioista ... olet varmasti nähnyt sellaisia jossain, jos et muualla, niin kuvissa. Melkein kaikissa vanhoissa maataloissa, joissa vietetään perinteistä ja perinteikästä joulua, löytyy sellainen.

Hmm ... mitä joulu merkitsee minulle? No, ennenkaikkea joulurauhaa, perheen yhteenkokoontumista leppoisan ja kiireettömän yhdessäolon merkeissä, leikkien ja laulaen! Joulukirkko kuuluu asiaan, ja kynttilöiden vieminen isovanhempien haudoille ... hiljentyminen. Joulusauna ja hyvästä ruoasta ja juomasta nauttiminen. Tässä pääsääntöisesti joulunviettoni ja mitä se minulle merkitsee. Ai niin, unohtui se, että tietysti joulupukki tulee käymään jouluna ja saa nähdä miten tänä vuonna käy, olenko ollut kiltti vai ....

Mitä joulu sinulle merkitsee?

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

en todellakaan...

mielesi joulun aikaan?

• Pentecostal*

roikkuva koriste ... se rakennetaan tavallaan sellaisista pienistä tai suuremmista peruskuutioista ... olet varmasti nähnyt sellaisia jossain, jos et muualla, niin kuvissa. Melkein kaikissa vanhoissa maataloissa, joissa vietetään perinteistä ja perinteikästä joulua, löytyy sellainen.

Hmm ... mitä joulu merkitsee minulle? No, ennenkaikkea joulurauhaa, perheen yhteenkokoontumista leppoisan ja kiireettömän yhdessäolon merkeissä, leikkien ja laulaen! Joulukirkko kuuluu asiaan, ja kynttilöiden vieminen isovanhempien haudoille ... hiljentyminen. Joulusauna ja hyvästä ruoasta ja juomasta nauttiminen. Tässä pääsääntöisesti joulunviettoni ja mitä se minulle merkitsee. Ai niin, unohtui se, että tietysti joulupukki tulee käymään jouluna ja saa nähdä miten tänä vuonna käy, olenko ollut kiltti vai ....

Mitä joulu sinulle merkitsee?

kaikkia perinteitä, jotka katkaisevat arjen kiireisyyden ja stressaavuuden. Olen vain ajatellut, että joulun järjestäminen sillä lailla tyylikkäästi ja kaikkia taiteen sääntöjä kunnioittaen vaatii varmasti aika paljon teiltä. Eikö joulu koskaan kyllästytä teitä?

Joulu ei minulle itselleni merkitse mitään.

• Pentecostal*

mielesi joulun aikaan?

En pidä joulumusiikista. Minusta on itseasiassa ällöttävää, että kaikenmaailman irstailevat taiteilijat laulavat hempeitä lauluja Herrastamme.

Uskovaisetkin ovat paljon levyttäneet joulumusiikkia, mutta sekään ei vetoa minuun. En tiedä miksi. Toki se on tunnelmallista ja musiikkina ihan ok, mutta kun kyse on joulusta...

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

kaikkia perinteitä, jotka katkaisevat arjen kiireisyyden ja stressaavuuden. Olen vain ajatellut, että joulun järjestäminen sillä lailla tyylikkäästi ja kaikkia taiteen sääntöjä kunnioittaen vaatii varmasti aika paljon teiltä. Eikö joulu koskaan kyllästytä teitä?

Päinvastoin. Jouluisen tunnelman luominen, tuoksut ... maut, siinä on aina oma viehätyksellisyytensä ja joulun valmistelu kannattaa aloittaa aina hyvissä ajoin, ettei tule sitä stressiä. Itse olen ehdottomasti jouluihminen! :)

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

En pidä joulumusiikista. Minusta on itseasiassa ällöttävää, että kaikenmaailman irstailevat taiteilijat laulavat hempeitä lauluja Herrastamme.

Uskovaisetkin ovat paljon levyttäneet joulumusiikkia, mutta sekään ei vetoa minuun. En tiedä miksi. Toki se on tunnelmallista ja musiikkina ihan ok, mutta kun kyse on joulusta...

laulu:"Varpunen jouluaamuna" ... sanoitus Z. Topeliuksen ja sovitus muistaakseni Kotilaisen.

• Pentecostal*

Päinvastoin. Jouluisen tunnelman luominen, tuoksut ... maut, siinä on aina oma viehätyksellisyytensä ja joulun valmistelu kannattaa aloittaa aina hyvissä ajoin, ettei tule sitä stressiä. Itse olen ehdottomasti jouluihminen! :)

uudestavuodesta ja juhannuksesta. Se saatta liittyä siihen, että ne tarjoavat enemmän aktiviteettia nuorelle ihmiselle. Jouluista muistan vain sen, mitenb äiti oli aina stressaanutunut juostessaan lahjoja etsimässä ja miten hän aina pettyi kun me "vahingossa" löysimme ne lahjat etsittyämme pitkään niitä.

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

joka joulunalusaika esitetään radiossa mitä hirvittävämpiä sovituksia iki-ihanista vanhoista, perinteisistä joululauluista!

• Pentecostal*

laulu:"Varpunen jouluaamuna" ... sanoitus Z. Topeliuksen ja sovitus muistaakseni Kotilaisen.

tunnet itsesi välillä väsyneeksi ja hentoiseksi...

• Pentecostal*

joka joulunalusaika esitetään radiossa mitä hirvittävämpiä sovituksia iki-ihanista vanhoista, perinteisistä joululauluista!

koska ne artisti eivät aina tajua, ettei niiden äänessä ole mitään hohtoa, eikä heillä ole karismaa. Miksi he tekevät itsestään suuria tähtiä?

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

kalliita! No joo, lapset ovat aina vähän uteliaita :).

• - AuroraBorealis -

eikä aina tunne näinollen itseään niin kovin energiseksi. Mutta onhan minulla voimaa, kuin pienessä kylässä :)!

• Pentecostal*

kalliita! No joo, lapset ovat aina vähän uteliaita :).

se olisi ollut katastrofi. Ei pieni ihminen käsitä, että miksi äiti tekee jotain itse, kun kaupasta saa paljon parempia leluja.

Vanhemmalla iällä itse tehnyt lahjat saavat toki aivan erityisen merkityksen...

• Pentecostal*

pieni hentoinen voimatäti?

• - AuroraBorealis -
        Pentecostal* kirjoitti:

etsimistä ja luuloa, että se on jokin menestymisen mitta elämässä, kun saa kasvonsa johonkin kansikuvaan ja lehdet kirjoittelevat milloin mistäkin ... ylistystä ja kehua, ja vastapainona kritiikkiä ja haukkuja! Joillekin julkisuuden ihmisillehän on aivan sama, onko julkisuus hyvää vai huonoa ... pääasia, että jollain keinoin saa julkisuutta! Vaikka sitten olla ilman alushousuja, kuin Britney Spierce. Huh, se on mennyt ihan mahdottomaksi ... julkkikset kilpailevat jo siitäkin kuka on rohkein ja uskaltaa tehdä julkisesti kuka mitäkin!

• - AuroraBorealis -

...

• Pentecostal*

etsimistä ja luuloa, että se on jokin menestymisen mitta elämässä, kun saa kasvonsa johonkin kansikuvaan ja lehdet kirjoittelevat milloin mistäkin ... ylistystä ja kehua, ja vastapainona kritiikkiä ja haukkuja! Joillekin julkisuuden ihmisillehän on aivan sama, onko julkisuus hyvää vai huonoa ... pääasia, että jollain keinoin saa julkisuutta! Vaikka sitten olla ilman alushousuja, kuin Britney Spierce. Huh, se on mennyt ihan mahdottomaksi ... julkkikset kilpailevat jo siitäkin kuka on rohkein ja uskaltaa tehdä julkisesti kuka mitäkin!

Mutta kun ihminen tekee itsensä naurunalaiseksi kaikkien edessä ilman esim. vakaumusta tai muuta syytä, niin sitä väkisin ajattelee, että artisti on jotenkin hölmö.

Ai niin, ehkä ne artistit eivät koskaan kuuntele omaa musiikkiaan, tai jos kuuntelevat, niin ovat jotenkin niin kipsissä, että eivät ymmärrä kuulemaansa oikeassa valossa.

• Pentecostal*

sä oot voimatäti. Naisellinen voimatäti.

• - AuroraBorealis -

hölmöjä välillä ja se on ihan ok, mutta toiset on lähes aina hölmöjä ...

• Pentecostal*

ihmisiä olekaan, jotka aina hölmöjä olisivat?

• - AuroraBorealis -

lopulta nauraa itselleen ... se on vapauttavaa!

• Pentecostal*

Koko ajan ei kannata itselle nauraa. Se on outoa.

• - AuroraBorealis -

räkänokasta kylläkin! :)

• Pentecostal*

tule? Itse olen vain tyhjännauraja, entä sinä?

• - AuroraBorealis -

mutten tyhjännauraja, enkä varsinkaan räkänokka :)!

• ...

uskokaa pentukostea!

• Pentecostal*

Näin Joulupukki aina nauraa.

• kaiken
        Pentecostal* kirjoitti:

Näin Joulupukki aina nauraa.

mitä mieleen juolahtaa, tuota noin ei kaikkea kannata heti julkistaa, kannattaa nukkua yön yli...

• Pentecostal*
        kaiken kirjoitti:

mitä mieleen juolahtaa, tuota noin ei kaikkea kannata heti julkistaa, kannattaa nukkua yön yli...

Ei näistä laitteista ole minulle mitään hyötyä. Huvia korkeintaan...

• Cecilia Satanovskaya

Joulu tuo läheiset yhteen, meilläkin oikea pahantekijöiden koheesio. Jaamme lahjoja palkinnoiksi pisteenä iin päälle

• Pentecostal*

Juhannus tuo kanssa ja hautajaiset... me ollaan vaan perheen kanssa rauhassa. Syödään jotain hyvää. Ei äiti jaksa enää ruveta joulua järjestämään kun ei ole sitä kymmeneen vuoteen tehnyt. Hän on vapaa...

• Cecilia Satanovskaya
        Pentecostal* kirjoitti:

Juhannus tuo kanssa ja hautajaiset... me ollaan vaan perheen kanssa rauhassa. Syödään jotain hyvää. Ei äiti jaksa enää ruveta joulua järjestämään kun ei ole sitä kymmeneen vuoteen tehnyt. Hän on vapaa...

Mamaa siitäkin. Osaatko kiittää; " Kiitos Äiti "

Meidän koirat oppivat ainakin nopeasti

• Pentecostal*
        Cecilia Satanovskaya kirjoitti:

Mamaa siitäkin. Osaatko kiittää; " Kiitos Äiti "

Meidän koirat oppivat ainakin nopeasti

aivan mitättömistä asioista.

Meillä on kani. Se ei opi, vaikka onkin sangen hurmaava olento.

• Cecilia Satanovskaya
        Pentecostal* kirjoitti:

aivan mitättömistä asioista.

Meillä on kani. Se ei opi, vaikka onkin sangen hurmaava olento.

kaksi sakemannia, pitää olla iso lihakimpale että kiitos irtoaa

• Pentecostal*

kaksi sakemannia, pitää olla iso lihakimpale että kiitos irtoaa

Ja ovatko ne sakemannit jotain koiria, vai mitä?

• Cecilia Satanovskaya
        Pentecostal* kirjoitti:

Ja ovatko ne sakemannit jotain koiria, vai mitä?

kysyppäs mamalta jouluna, mitäs täällä kiitellään joulupöydässä. sakemanni on sinnepäin German Shephard. Kuukleta, koira se on.

• Pentecostal*

kysyppäs mamalta jouluna, mitäs täällä kiitellään joulupöydässä. sakemanni on sinnepäin German Shephard. Kuukleta, koira se on.

Koirat ovat kivoja, vaikka haisevat. Tiedätkö koiraihmisenä, että miksi koirat haukkuvat toisia ihmisiä, mutta toisia taas eivät?

Minua ne haukkuvat ja eräskin siskoni kaverin koira purisi minua jos voisi. Niin ne karran sanoivat minulle.

• Cecilia Satanovskaya
        Pentecostal* kirjoitti:

Koirat ovat kivoja, vaikka haisevat. Tiedätkö koiraihmisenä, että miksi koirat haukkuvat toisia ihmisiä, mutta toisia taas eivät?

Minua ne haukkuvat ja eräskin siskoni kaverin koira purisi minua jos voisi. Niin ne karran sanoivat minulle.

KOira erottaa hengen ! Etsii jopa sairauksia ihmisestä.

• Pentecostal*

KOira erottaa hengen ! Etsii jopa sairauksia ihmisestä.

Vaiko huumoria? Neuvostoliitossa tutkivat aikoinaan ihmisen auroja ja muuta sellaista. Oletko tietoinen näistä asioista? Kiinnitin vain huomiota nimimerkkiisi.

• Cecilia Satanovskaya
        Pentecostal* kirjoitti:

Vaiko huumoria? Neuvostoliitossa tutkivat aikoinaan ihmisen auroja ja muuta sellaista. Oletko tietoinen näistä asioista? Kiinnitin vain huomiota nimimerkkiisi.

Vaihdoin nim. merkkiä inhimillisemmäksi. Ja tuo
        auratutkimus on tuttua. Venäjällä ( en asu )näitä juttuja tutkitaan yleisesti ja tieteellisesti, myös julkisemmin toisin kuin Suomessa, siksi voi tuntua salatieteeltä

• Pentecostal*

Vaihdoin nim. merkkiä inhimillisemmäksi. Ja tuo
        auratutkimus on tuttua. Venäjällä ( en asu )näitä juttuja tutkitaan yleisesti ja tieteellisesti, myös julkisemmin toisin kuin Suomessa, siksi voi tuntua salatieteeltä

Salatiedettä se kitenkin on, vaikka sitä tutkitaan tieteellisin metodein. Kerran luin kirjasta erään minua huvittaneen jutun. KGB:n agentit halusivat päästä erään maanalaisen seurakunnan johtajan jäljille silloisessa Latvian Neuvostotasavallassa. Tämä johtaja oli niin taitavasti piiloutunut, että KGB joutui kutsumaan noidan avukseen Kaukasukselta. Noita manasi aikansa ja totesi sitten, että hän ei pääse läpi, koska partoria suojelee jokin hyvin suuri voima. Eivät tainneet kaikki olla ateisteja silloin siinä maassa...

• jolle taas
        Pentecostal* kirjoitti:

Salatiedettä se kitenkin on, vaikka sitä tutkitaan tieteellisin metodein. Kerran luin kirjasta erään minua huvittaneen jutun. KGB:n agentit halusivat päästä erään maanalaisen seurakunnan johtajan jäljille silloisessa Latvian Neuvostotasavallassa. Tämä johtaja oli niin taitavasti piiloutunut, että KGB joutui kutsumaan noidan avukseen Kaukasukselta. Noita manasi aikansa ja totesi sitten, että hän ei pääse läpi, koska partoria suojelee jokin hyvin suuri voima. Eivät tainneet kaikki olla ateisteja silloin siinä maassa...

http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jeesuksensyntyma.html

• viettämään ehtoollista, mutta ei kuitenkaan sanonut, että muut juhlat Hänen kunniakseen olisivat turhia, ne sanat sinä itse laitoit Hänen suuhunsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7451
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      102
      5264
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3516
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3461
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      349
      1506
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      56
      1324
    Aihe