Heikko signaali digiboksissa

Rainbow1964

Analogiset TV-kanavat näkyvät edelleen, mutta digiboksin kanssa TV1, TV2, Yle Teema eivät näy kunnolla. Signaali sahaa alimmilla arvoilla.

Toisella digiboksilla taasen voi mitata signaalin tehon, mikä näyttää 54 % melkein joka huoneessa.

Miten signaalia voisi parantaa toimimaan jatkuvasti kunnolla ?
Keneen pitäisi ottaa yhteyttä ?
Onko taloyhtiö, kaapeliyhteyden tarjoaja, joku viranomainen, YLE ?

7

4830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Borkkas

      Luultavasti sun täytyy ottaa yhteyyden kapelikunkaalle, eli signaalin omistajalle ja kertoa kuinka on laita. Voi olla että sull on liian pitkä kaapeli seinästä, ei suositeltavaa yli 10m, signaali purkaantuu ennenkuin se ehtii boksiin. TV/IT kaupasta voi muutamalla € ostaa semmoinen pienen antenni-vahvistimen joka laitetaan seinään ja antennin väliin. Mull oli selainen kerran kun asuin kaukana sivistyksestä. Puhu kauppiaan kanssa niin se tajuu. Jos ei kaapelinomistajalla ole mutta sanottavaa vastaukseksi.

      • KUITENKAAN EI NÄY

        Olen kaksi vuotta käynnyt sähköposti keskustelua Digitan kanssa, Valmista ei ole syntynyt. Dikiohjelmat ovat yhtä tilkkutäkkiä.
        Vahvistimia on antenimastossa ja talossa, mutta ajoitain katsellaan tilkkutäkkiä. Dikita (mieli tekisi sanoa Nikita) suosittelee vain antennien ja johtojen tarkistamista. Kuitenkaan ei kohteeseen tule edes singnaalia, paikka on syvässä laaksossa.Kuitenkin kaupungin alueella.
        Nyt kysyisin mihinkä tahoon täytyy ottaa yhteyttä, että digiohjelmat alkaisivat näkyä, lupasihan liikenne ministerikin. että asiat hoidetaan???


      • homma...
        KUITENKAAN EI NÄY kirjoitti:

        Olen kaksi vuotta käynnyt sähköposti keskustelua Digitan kanssa, Valmista ei ole syntynyt. Dikiohjelmat ovat yhtä tilkkutäkkiä.
        Vahvistimia on antenimastossa ja talossa, mutta ajoitain katsellaan tilkkutäkkiä. Dikita (mieli tekisi sanoa Nikita) suosittelee vain antennien ja johtojen tarkistamista. Kuitenkaan ei kohteeseen tule edes singnaalia, paikka on syvässä laaksossa.Kuitenkin kaupungin alueella.
        Nyt kysyisin mihinkä tahoon täytyy ottaa yhteyttä, että digiohjelmat alkaisivat näkyä, lupasihan liikenne ministerikin. että asiat hoidetaan???

        Mistä muuten johtuu, että digin kanssa ongelmissa olevat ihmiset eivät pääsääntöisesti osaa kirjoittaa oikein myöskään? Lieköhän jonkinlainen syy-yhteys?

        "antenimastossa", "singnaalia", "liikenne ministerikin".


      • ruottin kieli
        homma... kirjoitti:

        Mistä muuten johtuu, että digin kanssa ongelmissa olevat ihmiset eivät pääsääntöisesti osaa kirjoittaa oikein myöskään? Lieköhän jonkinlainen syy-yhteys?

        "antenimastossa", "singnaalia", "liikenne ministerikin".

        soteleihtii


      • Karvalakkimalli
        homma... kirjoitti:

        Mistä muuten johtuu, että digin kanssa ongelmissa olevat ihmiset eivät pääsääntöisesti osaa kirjoittaa oikein myöskään? Lieköhän jonkinlainen syy-yhteys?

        "antenimastossa", "singnaalia", "liikenne ministerikin".

        Kyllä ne meilläkin toimivat siten kuin hinta edellyttää.
        Teksti on sellaista kuin Teidän digitan toiminta!!!


    • been there

      Itselläni oli sama ongelma pitkähkön rf-kaapelin eli "antennijohdon" takia. Ostin singaalinvahvistimen. Ongelma ratkesi sillä.

    • Mulkero

      Moikka minulla oli sama ongelma,hain vikaa johdoista ja antennista.Vika löytyi kun laitoin TV päälle piiska antennin jolla analogiset kanavat näkyi lumisateisena,mutta digikanavat ihan puhtaasti.Minulla oli ulkoantennissa vahvistin sekä pistorasiassa toinen ja kun sitten aloin vähentää vahvistimien tehoja alkoivat digi kanavat näkyyn kunnolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe