Vikakoodi 19

piittis

Oliskohan jollakulla kokemusta tai muuten tietoa josta olisi apua minun ongelmaani. Minulla on yhteensä neljä IDE-laitetta koneessani, kaksi kiintolevyä ja kaksi CD/DVD laitetta. Ne kaikki toimivat normaalisti aiemmin mutta nyt CD/DVD asemat eivät enää toimi. Bios kyllä löytää ne ja ne näkyvät laitehallinnassakin, tosin huutomerkin kera. Laitteiston vianmääritys ei tuota tulosta mutta yllättävän loppukommentin kuitenkin:

"Oletusasetuksen mukaan PC-tietokoneet tunnistavat suoraan vain kaksi IDE- tai ESDI-laitetta.
Saatat pystyä asentamaan ylimääräisiä asemia käyttämällä MS-DOS-ohjaimia, mutta se vaatii erityisten rekisteriasetusten määrittämistä. Rekisteriasetusten määrittäminen on vaikeaa, eikä tässä vianmäärityksessä perehdytä siihen. Jos sinulla ei ole kokemusta Windowsin rekisterien muokkaamisesta, ota yhteyttä verkonvalvojaan tai vie tietokone huoltoliikkeeseen."

Tuo edellinen kappale lainausmerkeissä oli siis suora lainaus Windowsin vianmäärityksestä. Eli ei voisi käyttää kuin kahta IDE-laitetta ilman jotain erikoiskommervenkkejä.

Olisikohan tähän jollakin mestarilla jotain kommentoitavaa?

3

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuudet

Kokeile laitehallinnan kautta hiiren oikealla kunkin kohdalla ja valkkaa ominaisuudet.Sieltä ainakin selviää,ovatko ne edes päällä.Tarkista sieltä kaikki mahdollinen ennen kuin viet sen jollekin korjaajalle.

• piittis

siellä laitehallinnassa se vikakoodi tuleekin näkyviin.

• harza-vaan

Onhan niin, että CD/DVD asemat ovat siten, että kaapelin päässä oleva laite on jumpperoitu Isännäksi (master) ja alempi Slave. Tuo vikakoodi selviää emolevyn valmistajan tukisivustolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      271
      1683
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      46
      1543
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      151
      1251
    4. 140
      1056
    5. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      991
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      943
    8. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      451
      925
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      891
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      152
      867
    Aihe