Uskovien lapset

Järkyttynyt N

Uskovien lapset eivät omaa uskonnon vapautta, vaan uskikset aivopesee lapsensa omaan sairaaseen mielikuvitus uskoonsa.

19

1562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valo Aurinkoinen

Uskonto on niin monimerkityksellinen asia, että turha järkyttyä. Sinulle sen merkitys on jotakin fiktion kaltaista. Joku ymmärtää samat sanat vaikka niin, että kyseessä on nimenomaa vapaus olla oma itsensä. Moni liittää "terve elämän" käsitteen omaksumaan sa uskontoon.

Vanha totuus on se, että oikeastaan arvostelemme omaa sen hetkistä käsitystä vaikka sanat osoittaisivat toiseen henkilöön. Emmehän me toisen ajatuksia näe.

Totta on joissakin tapauksissa myös se mitä tarkoitat. Aina uskonnon perimmäiset tavoitteet eivät toteudu vaan uskonnosta tulee kaavamainen ja elämää rajoittava normi. Nilläkin sivulla pahoinvointi pukeutuu uskonnollisuuden kaaapuun aika usein. Toivottavasti silloin on vain yhden henkilön väliaikaisesta tilanteesta joka ajan myötä paranee.

Hyvinvointia ei pitäisi sitoa minkään suunnan oppiin. Ilo tai valoisa luonne ei ole seurakunnista riippuvainen. Jos joku sen ehdoksi hyvinvoinnillesi vaatii, ollaan juuri asian ytimessä eli uskonnon vapaudessa tai vapaudettomuudesta olla oma itsensä.

• Jumalan pieni köyhä

Hyvin kaunista luettavaa V.A, itse olen kai maailmankuvani perusteella jonkinsuuntainen herätyskristitty/mystikko, mutta olen tavannut postmoderneja ateisteja (oikeastaan en ole heidän maailmankatsomuksestaan niin varma, tämä vain arvaus), joiden elämässä asiat ovat kunnossa ja heillä on terve henkinen elämä jne.

Vaikka hengellinen maailma (Jumala) onkin minulle todellisuutta, uskon että hyvin pitkälle monet toisinaan uskontoon rinnastettavat asiat ovat nimenomaan henkisiä, nöyryys, empatia jne. Mielestäni kristitty joka sanoo ettei ateisti voi olla onnellinen on yhtä väärässä kuin ateisti joka sanoo kaikkia kristittyjä aivopestyiksi roboteiksi.

Olen hyvin onnellinen Suomessa vallitsevasta uskonnonvapaudesta, en tahtoisi ketään pakotettavan omaan uskooni, silloin koko asian kauneus vääristettäisiin.

• toki...

Harhautetut vanhemmat yrittävät toki lapsiaa samalla tielle mutta eivät aina onnistu. Jos lapsi on onnistunut säilyttämään Jumalallisuuden sielussaan voimakkaana niin pitää kyllä puolensa saatanaa vastaan, usein itse sitä tietämättä.

• Heini 45

Kannatan uskonnoille 21v ikärajaa.

• taas 45

olisi oikein sopiva ikä tulla oikein uskoon.

• noin

eikö jokainen vanhempi kasvata lapsensa niin kuin haluaa. Uskovainen kasvattaa lapsensa tiettyyn suuntan ja ateisti tiettyyn suuntaan. aivan hyvin voisi sanoa että aqteistit kasvattaa lastaan sairaaseen ja vaaralliseen suuntaan, suorastaan aivopesevät uskottomiksi.
      Antaa jokaisen kasvattaa lapsensa niinkuin haluaa ja kellään ei ole oikeutta siihen puuttua ei edes kyseisen järkyttyneen.

• Antonidus

Sinun pitäisi ensin todistaa, että ateistien lapsista noin keskimäärin tulee onnellisempia ja tasapainoisempia kuin uskisten lapsista. On todella outoa, että tämä itsestäänselvä tosiseikka ei useimpien ateistien umpiluukalloon mahdu. Ymmärrätkö ylipäätään, mitä tarkoittaa todennettavuuden vaatimus?

• Reppu .

• ateisti-81

Uskovaisten vanhempien lasten olojen valvontaan pitäisi perustaa joku viranomaisinstanssi. Esimerkiksi poliisin ja sosiaalihuollon yhteistyöelin, jonka tehtävänä olisi vuoden välein käydä tutustumassa uskovaisten perheoloihin, sekä suorittaa uskovaisten lapsille mielenterveyden tarkistus tarpeen mukaan.

Tuskin löytyy mistään rahaa moisen viranomaiskoneiston perustamiseen. Eihän kunnilla ole nykyisin rahaa edes perusterveydenhuollon ylläpitämiseen.

• toki rahaa
        ateisti-81 kirjoitti:

Uskovaisten vanhempien lasten olojen valvontaan pitäisi perustaa joku viranomaisinstanssi. Esimerkiksi poliisin ja sosiaalihuollon yhteistyöelin, jonka tehtävänä olisi vuoden välein käydä tutustumassa uskovaisten perheoloihin, sekä suorittaa uskovaisten lapsille mielenterveyden tarkistus tarpeen mukaan.

Tuskin löytyy mistään rahaa moisen viranomaiskoneiston perustamiseen. Eihän kunnilla ole nykyisin rahaa edes perusterveydenhuollon ylläpitämiseen.

tälläiseen löytyy, mutta eikös meillä ollut muistaakseni uskonnonvapaus ja ateismi on yksi uskonto jos et sitä vielä tiedä.Ymmärrys hoi äly älä jätä!!!

• anskutin_16

• kissanhännän

• nainen alle 30

Minun vanhempani ovat helluntailaisia, mutta he eivät pakottaneet minua uskoonsa. Itse asiassa en ole koskaan kuulunut mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan eikä minua ole kastettu eikä konfirmoitu. Uskon silti Jumalaan ja pidän itseäni kristittynä. Liityn varmaan johonkin kirkkoon, jos joskus menen naimisiin, mutta se näyttää aika epätodennäköiseltä, koska olen 180-senttinen, romuluinen, akateemisesti koulutettu nainen, jonka naamakin on kirveellä veistetty.

• Mr.Rehellinen

Meinaatko ettei sinulle lapsena kerrottu jeesus satuja, etkä käynyt hellari kokouksissa?

• nainen alle 30
        Mr.Rehellinen kirjoitti:

Meinaatko ettei sinulle lapsena kerrottu jeesus satuja, etkä käynyt hellari kokouksissa?

Kyllä minulle kerrottiin uskonasioista kun olin lapsi ja kävin vanhempien kanssa " hellarikokouksissa ", mutta vanhemmat eivät ole koskaan pakottaneet minua liittymään seurakuntaansa. En siis kuulu helluntaiseurakuntaan enkä muuhunkaan seurakuntaan. Ehkä joskus tulevaisuudessa liityn johonkin seurakuntaan. Tällä hetkellä en elä erityisen uskonnollista elämää. Käytän jopa silloin tällöin alkoholia ja tupakoin satunnaisesti.

• Nimetön

menisitkö ateistin kanssa naimisiin?

• olisi viisainta

viisainta antaa oma elämäsi Jeesukselle eikä olla järkyttynyt toisten asioista.
      Vanha sananlasku sanoo,että jos joku on kusipää niin ei sinun tarvitse olla kusimittari.

• -sinulle-

kusi lainehtis päässäs mutku paska tekee patoja

• totta!

Uskonvapaus on vain kaunis sana ja niminomaan lasten kannalta.
      Suomellakin on ollut kauan mahdollisuus kansainvälisesti korjata tilanne mutta meillä oleva valtionkirkko on niin saatanallisuuden kourissa 1700 vuoden ajan murhaajana ja murhauttajana toimien ettei sillä ole ollut aikaa osoittaa Jumalallisuuttaan lastenkaan osalta muuten kuin polttamalla heitä noitina jotta saisivat tietoa kristinuskon herrasta ja helvetistä. Kristinuskon herra ja jumala on saatana ja sen oma historia osoittaa väitteeni oikeaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      121
      8454
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      141
      5364
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      128
      3582
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2624
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1552
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1547
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe