Tätä julistettu adventismin lähteiltä kirjoissa ja lehdissä aikoinaan..
"Sunnuntaisapatti on paavikunnan lapsi;se on pedon merkki " (Advent Review 1 osa, n:o 2, elokuu 1850).
" Ne jotka palvelevat petoa ja sen kuvaa pyhittämällä ensimmäisen päivän, ovat totisesti epäjumalanpalvojia samoin kuin ne, jotka rukoilivat kultaista vasikkaa " (Advent Review Extra, sivu10 ja 11, elok. 1850).
Oletteko adventistit samaa mieltä edelleen?
Julistakaa kätköistänne, niinkuin kirjoitettu
4
183
Vastaukset
- taidollisille
Saat adventistiopillisen liberaaliteologisen vastauksen mitäänsanomattoman vastauksen maustettuna "vilpittömyys-liirumlaarumilla".
- kyllä
kyllä.
- Una Fortuna
Pionääriajan kovia sanoja Löydät niitä Lutterilaisilta Löydät kalvinisteilta Löydät
Lesdatiolaisilta Kärttiläisiltä ynnä muilta omien aikalaistensa kovia saarnoja. Alottaessaan
ovat sanat aina olleet kovia. Totuus on tuotu Harkitsemattomalla kovuudella julki. Ovathan jo
moninaat sukupolvet tietämättään tehneet kaiken,
minkä he ovat luulleet olevan oikeaa. Joten totuuden julkituominen Liian Jyrkällä tavalla on vieroittanut monia kokonaan pois uskosta.
Siksi kehoitan kirjoittajaa lopettamaan Vanhojen Pioneerien tekemien virheiden kaivamiseen. Me
elämme nyt Nykyaikaa. Emmekä Kristittynä enää
polta Torajyvän uhreiksi jääneitä tavallisia
ihmisiä Noitina. Nykyään on valistuksemme hieman kasvanut.
Tosin voin hieman toistaa tuohon kirjoitukseesi.
maininnan kirjasta Catecismus of Doctorine==
Minä Herra Jumala Paavi olen omalla valtuudellani muuttanut sapatin pyhyyden sunnuntaille. Siis kun minä tällaisia töitä teen, niin kuka voisi epäillä minun olevan muu
kuin Jumala. Vieläpä Protestantitkin jotka sanovat Raamattu ja ainoastaan Raamattu. Mutta kuitenkaan he eivät tee kuten Raamattu sanoo,
vaan he nöyrästi tottelevat mitä minä olen heille käskenyt. Koko Kristillinen maailma seuraa minua. Vain Kerettiläiset eivät seuraa minua===! Juuri tämän tarinan johdosta oli tämä
kova kirjoitus:!- katalalle
mKyllä adventismi on sitä mitä sen alun puheetkin olivat.Ei Jeesuksen aloitus ollut ylimitoitettua. Virheet ovat tulleet jälkeenpäin. Etkä ottanut esimerkkejäsi totuuden edustajista. He olivat itseasiassa yhtä väärässä kuin tekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1692607Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482387Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021082- 64901
- 65849
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a19737Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274727Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait212722Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies86720Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22678