Oon etsimässä hyvää ja isoa diesel autoa ja hintaluokka juuri tuo 30000 euroa. Nyt saisi uuden mondeo farkun 29700 euron hintaa TDCI koneella jossa olis 130 heppaa. Tarjous kyllä houkuttaa kovasti kun muita malleja ei saa tuohon hintaan kuin 2-3 vuotta vanhoina.
Mondeon maine sensijaan ei ole mikään maailman paras. Eikös tyyppivikoja ole juuri ovien ruostumiset ja alatukivarret? Miten tämä nykymalli, onko tyyppiviat saatu korjattua ja minkälainen auto muuten on mondeo? Kannattaako ostaa?
ALLE 30 TUHATTA, DIESEL FARKKU!
58
7128
Vastaukset
- Huoletonta kyytiä
Mondeon huono maine Suomessa perustuu kittivikoihin, joiden takia joissain malleissa ovet ruostu(i)vat. Tätä ovat niin asianomaiset kuin asian heille kuulumattomatkin hehkuttaneet naama vihreänä ja pussit punaisina. Lähes kaikki muu on auton elinkaareen kuuluvaa kuluvien osien vaihtamista. Kun aikansa käyttää, niin kuluuhan se autokin.
Omien netti- ym. tutkimusten ja kyselyjen perusteella uudempien Mondeoiden vikoja on liioiteltu joskus oikein isolla kädellä. Ylisanoihin ovat sortuneet myöskin jotkut autolehdet. Ei siis ole ihme, että Mondeo kärsii. Ostajat eivät enää tiedä kehen luottaa.
Omaan, vanhaan autoon eivät ole viat tai ruoste iskeneet, vaikka onkin jo 8 vuotta vanha. Muutama kiveniskemä ja takaosan pintaruoste tuli äskettäin pohjasta hiottua ja massattua, joten siinä oli kaikki oman auton ruoste. Kaikki kittisaumat ovat esimerkillisessä kunnossa.
Terveisin:
Erittäin tyytyväinen Mondeon omistaja,
joka myös seuraavaksi ostaa Mondeon - The Rat
Eikös tuo Octavia ole samaa kokoluokkaa, ainakin tavaratilan puolesta? Eli mihin sitä isoa tarvitset? Tavaran vai ihmisten kuljetukseen?
Itse en fordien nykytilasta mitään tiedä, enkä siitä siis mitään kommentoikaan. Yhtä focusta olen ajellut enemmänkin ja olihan se mukava ja viaton, mutta eipä parivuotiaassa autossa vikoja pitäisi ollakaan. :)- abdcef
Laitetaan Octavia ja Mondeo vierekkäin ja verrataan pituutta, tavatilaa kattoon asti ja paljonko sinne oikeasti mahtuu sekä mikä on katolle menevän boksin maksimimitta 180 vai 230cm? Väitän että Octavia pienemmän kokoluokan auto eli ei vertailukelpoinen Mondeoon.
- perusfarkku
Mondeon akseliväli on 17 cm pidempi kuin Octavian. Itsellä on kokemusta molemmista. Jos säädän ensin kuljettajan penkin itselleni ja menen sitten taakse. Octaviassa polvien ja penkin väliin jää pari senttiä. Mondeossa reilusti yli 10 cm. Octaviassa istutaan liian syvällä takapyörien välissä. Mondeossa mukavasti samassa linlassa ovien kanssa.
Jopa Focuksessa on 6 cm pidempi akseliväli kuin Octaviassa. Octavia sopii Focuksen kanssa samaan luokkaa. Tosin Focuksessakin on paremmat sisätilat.
Octaviassa on suurta ainoastaan takaluukku. - The Rat
perusfarkku kirjoitti:
Mondeon akseliväli on 17 cm pidempi kuin Octavian. Itsellä on kokemusta molemmista. Jos säädän ensin kuljettajan penkin itselleni ja menen sitten taakse. Octaviassa polvien ja penkin väliin jää pari senttiä. Mondeossa reilusti yli 10 cm. Octaviassa istutaan liian syvällä takapyörien välissä. Mondeossa mukavasti samassa linlassa ovien kanssa.
Jopa Focuksessa on 6 cm pidempi akseliväli kuin Octaviassa. Octavia sopii Focuksen kanssa samaan luokkaa. Tosin Focuksessakin on paremmat sisätilat.
Octaviassa on suurta ainoastaan takaluukku.Siksipä kysyinkin että missä mielessä suuri.
Ocussa on suuri takaluukku. Jos se on se kriteeri niin sitä kannattaa harkita. Jos taas takana matkustaa aikuisia, ei ehkä kannata. - Huoletonta kyytiä
perusfarkku kirjoitti:
Octaviassa on suurta ainoastaan takaluukku.Kyllä, Mondeo on tiloiltaan väljempi kuin Octavia. Teen itsekin aina tuon "kuljettajatestin", eli kuskin penkki itselle sopivaan asentoon ja sitten kokeillaan miten taakse mahtuu. Mondeossa jäi reilummin väljää tilaa kuin Octaviassa. Taisi olla Tuulilasi tai TM, joka myös mainitsi Octavian heikosta polvitilasta.
Testaamani Octavian tilat eivät olleet omia polvia miellyttävät ja vältyinkin monilta kitinöiltä vanhimpien penskojen taholta, kun ostin Mondeon. Tilaa on kolmelle "pitkäpolviselle" kyytiläiselle tosi mukavasti. Hyvänä plussana Octaviassa kuitenkin oli sen ajettavuus, joten ei sekään huono peli ole. - jos kuljettaa
The Rat kirjoitti:
Siksipä kysyinkin että missä mielessä suuri.
Ocussa on suuri takaluukku. Jos se on se kriteeri niin sitä kannattaa harkita. Jos taas takana matkustaa aikuisia, ei ehkä kannata.Tai jos kuljettaa takana lapsia turvaistuimessa, niin Octaviaan ei mahdu etupenkille istumaan aikuinen. Tässä tulee se suurin ero.
- The Rat
jos kuljettaa kirjoitti:
Tai jos kuljettaa takana lapsia turvaistuimessa, niin Octaviaan ei mahdu etupenkille istumaan aikuinen. Tässä tulee se suurin ero.
Itselläni on volkkarin golffi jossa käsittääkseni on vielä huonompi tuo takaistuintila kuin ocussa, näin ainakin väittävät. Ja hyvin mahtuu turvaistuimeen 2½v kakara selkäni taakse. Joskin on myönnettävä että itse olen vain keskimittainen (178 senttiä), joten pidemmillä ihmisillä voisi olla ongelmia.
Mutta silti. Omia tarpeita miettien kannattaa auto ostaa, ei muiden. Ja koeajolla on hyvä kokeilla mahdollisuuksien mukaan että kaikki auton käyttäjät sinne myös mahtuvat. :) - suuntaan
The Rat kirjoitti:
Itselläni on volkkarin golffi jossa käsittääkseni on vielä huonompi tuo takaistuintila kuin ocussa, näin ainakin väittävät. Ja hyvin mahtuu turvaistuimeen 2½v kakara selkäni taakse. Joskin on myönnettävä että itse olen vain keskimittainen (178 senttiä), joten pidemmillä ihmisillä voisi olla ongelmia.
Mutta silti. Omia tarpeita miettien kannattaa auto ostaa, ei muiden. Ja koeajolla on hyvä kokeilla mahdollisuuksien mukaan että kaikki auton käyttäjät sinne myös mahtuvat. :)Ilmeisesti turvaistuin on naama menosuuntaan? Jos koitat selkä menosuuntaan, niin aivan varmasti et mahdu etupenkille kunnolla istumaan. Itse olen 187 cm pitkä ja minulla ei ole mitään asiaa Golfin takapenkille, jos etupenkki ei ole todella edessä. Ja ei ole mitään mahdollisuutta mahtua etupenkille istumaan, jos takana on turvaistuin selkä menosuuntaan. Lapset on kuiteskin kuljetettava suositusten mukaan aika pitkään selkä menosuuntaan (muistaakseni 15 kg:n saakka). En mahdu edes Focuksen etupenkille istumaan, jos takana on turvaistuin selkä menosuuntaan ja focus on kuitenkin takapenkin tiloiltaan selkeesti väljempi kuin Golf IV ja suunnilleen samankokoinen nykyisen Octavian kanssa. Ja kun mä istun kuskinpaikalla ja lapsi vänkärin penkin takana, niin vaimon on oltava myöskin takapenkillä minun takana, koska hänkään ei mahdu vänkärin puolen etupenkille edes siedettävästi (polvet kiinni kojelaudassa) => auto on käytännössä aikuisille 2-paikkainen, kun mukana on turvaistuin.
Mutta Mondeossa tilanne muuttuu jo täysin, sillä siinä on takana todella hyvät tilat ja jopa minä mahdun sinne istumaan vaikka edessä istuu aikuinen. - The Rat
suuntaan kirjoitti:
Ilmeisesti turvaistuin on naama menosuuntaan? Jos koitat selkä menosuuntaan, niin aivan varmasti et mahdu etupenkille kunnolla istumaan. Itse olen 187 cm pitkä ja minulla ei ole mitään asiaa Golfin takapenkille, jos etupenkki ei ole todella edessä. Ja ei ole mitään mahdollisuutta mahtua etupenkille istumaan, jos takana on turvaistuin selkä menosuuntaan. Lapset on kuiteskin kuljetettava suositusten mukaan aika pitkään selkä menosuuntaan (muistaakseni 15 kg:n saakka). En mahdu edes Focuksen etupenkille istumaan, jos takana on turvaistuin selkä menosuuntaan ja focus on kuitenkin takapenkin tiloiltaan selkeesti väljempi kuin Golf IV ja suunnilleen samankokoinen nykyisen Octavian kanssa. Ja kun mä istun kuskinpaikalla ja lapsi vänkärin penkin takana, niin vaimon on oltava myöskin takapenkillä minun takana, koska hänkään ei mahdu vänkärin puolen etupenkille edes siedettävästi (polvet kiinni kojelaudassa) => auto on käytännössä aikuisille 2-paikkainen, kun mukana on turvaistuin.
Mutta Mondeossa tilanne muuttuu jo täysin, sillä siinä on takana todella hyvät tilat ja jopa minä mahdun sinne istumaan vaikka edessä istuu aikuinen.No jos suosituksia katselee...
Oma lapsi oli selkä menosuuntaan tasan niin kauan kuin turvakaukaloa käytti (noin 8-9 kk), sen jälkeen istunut naama menosuuntaan. Miksi? Koska todennäköisemmin joku ajaa minun perääni kuin toisinpäin. :)
Voit kyllä olla oikeassa että selkä menosuuntaan ei mahtuisi... Eipä ole käynyt mielessä kokeilla.
Nelosgolffiin muuten mahtuu, ainakin pelkääjän paikalle, todella yllättävän hyvin taakse. Itse istuin tuossa kuukausi sitten kun oltiin vanhempien kanssa menossa hautajaisiin keskisuomeen. Päästin sitten mutsin ajamaan. Kymmenkunta senttiä jäi tilaa jaloille vielä... :)
No, kuten sanottua... Omat tarpeet ja oma kokemus.
Seuraava auto on varmaan itselläkin kokoluokkaa isompi, onko se fordi, volkkari vai joku muu ratkaistaan sitten. :) - on ihan
The Rat kirjoitti:
No jos suosituksia katselee...
Oma lapsi oli selkä menosuuntaan tasan niin kauan kuin turvakaukaloa käytti (noin 8-9 kk), sen jälkeen istunut naama menosuuntaan. Miksi? Koska todennäköisemmin joku ajaa minun perääni kuin toisinpäin. :)
Voit kyllä olla oikeassa että selkä menosuuntaan ei mahtuisi... Eipä ole käynyt mielessä kokeilla.
Nelosgolffiin muuten mahtuu, ainakin pelkääjän paikalle, todella yllättävän hyvin taakse. Itse istuin tuossa kuukausi sitten kun oltiin vanhempien kanssa menossa hautajaisiin keskisuomeen. Päästin sitten mutsin ajamaan. Kymmenkunta senttiä jäi tilaa jaloille vielä... :)
No, kuten sanottua... Omat tarpeet ja oma kokemus.
Seuraava auto on varmaan itselläkin kokoluokkaa isompi, onko se fordi, volkkari vai joku muu ratkaistaan sitten. :)No kyllähän mä luotan suosituksiin näissä asioissa ja erityisesti lasten kohdalla tulee oltua tarkempi. Tämän vuoksi mä mielummin uhraan muutaman tonnin sopivan kokoiseen autoon, jotta lapsi on turvallisesti kyydissä ja itsekkin mahtuu istumaan mukavasti kyytiin (saa mm. penkkiin sopivat säädöt), kuin ostan sillä muutamalla tonnilla sen ahtaan, mutta tehokkaamman mallin.
EN kyllä ymmärrä, että miksi olet kuljettanut lastasi jo 8-9 kuukauden iässä naama menosuuntaan? Eikö turvaistuin mahtunut takapenkille? Tuskin tuo peräänajon vaara on se oikea selitys... se äkkipysäys on kuitenkin se vaarallisin kolari lapsen niskalle.
Ja kun tuollaisesta IV golfista on varsin paljon kokemusta, niin en todellakaan mahdu kunnolla takapenkille istumaan ja vaikka vetäisi etupenkin aivan eteen, niin polvileni ei jää mitään 10 cm tyhjää tilaa. Toki jokaisella on omat tarpeet ja itse haluan istua välillä myös takapenkillä. - The Rat
on ihan kirjoitti:
No kyllähän mä luotan suosituksiin näissä asioissa ja erityisesti lasten kohdalla tulee oltua tarkempi. Tämän vuoksi mä mielummin uhraan muutaman tonnin sopivan kokoiseen autoon, jotta lapsi on turvallisesti kyydissä ja itsekkin mahtuu istumaan mukavasti kyytiin (saa mm. penkkiin sopivat säädöt), kuin ostan sillä muutamalla tonnilla sen ahtaan, mutta tehokkaamman mallin.
EN kyllä ymmärrä, että miksi olet kuljettanut lastasi jo 8-9 kuukauden iässä naama menosuuntaan? Eikö turvaistuin mahtunut takapenkille? Tuskin tuo peräänajon vaara on se oikea selitys... se äkkipysäys on kuitenkin se vaarallisin kolari lapsen niskalle.
Ja kun tuollaisesta IV golfista on varsin paljon kokemusta, niin en todellakaan mahdu kunnolla takapenkille istumaan ja vaikka vetäisi etupenkin aivan eteen, niin polvileni ei jää mitään 10 cm tyhjää tilaa. Toki jokaisella on omat tarpeet ja itse haluan istua välillä myös takapenkillä.Turvattomin turvaistuinmalli on tutkitusti mikä tahansa joka toimii molemmin päin. Jos siis haluaa pitää lastaan aluksi selkä menosuuntaan, onnistuu se turvallisesti vain hommaamalla kaksi turvaistuinta. Ja se on minusta aika turhaa... Varsinkin kun suurin ongelma kaupunkiajossa on juuri se peräänajo - ja sitä voi omalla toiminnalla välttää ainakin peräänajavana osapuolena.
Näin.
Mitä ahtauteen ja tehokkuuteen tulee, ei neloskoppanen golffi mitenkään erityisen tehokas ole (74 kilowattia), eikä mitenkään ahdaskaan. Ainakin me kaikki mahdumme ja hyvin... Ja mitä turvallisuuteen tulee, kyllä se ihan hyvät pisteet on saanut kolaritesteissä. - ocuöky
Skoda fabia mahtuu mondeon tavaratilaan, octaviaan ei.
- The Rat
ocuöky kirjoitti:
Skoda fabia mahtuu mondeon tavaratilaan, octaviaan ei.
Ocun tavaratila 580 / 1620 litraa.
Mondeon vastaava 540 / 1700.
Ei tuossa suuremmin eroa ole minusta.
- ex-mondeonisti
Omistin juuri kyseisen Mondeon aikaisemmin. Hieno auto ajaa ja tilat olivat todella väljät. Laatuongelmat vain veivät ilon koko autosta. Lisäksi huollon suhtautuminen oli erittäin asiantuntematon ja välinpitämätön. Vikoja kyllä oli vaikka muille jakaa ja osan olisi voinut korjatta etukäteen, mutta ei ole kuulemma tapana.
Jos olet hyvillä hermoilla varustettu niin voisi suositella.- hyvä valinta !
Itse en ole muihin nk. laatuongelmiin törmännyt Mondeon kohdalla, kuin tuohon kittivikaan, joka omassa 2001 mallissani korjattiin Fordilla kaksi vuotta sitten ja ainakin toistaiseksi ovat ovet pysyneet täysin kunnossa tuon kittisauman osalta. Koritakuuhan on voimassa v. 2013 asti. Käsittääkseni tuota kittisauma ongelmaa ei pitäisi esiintyä enään 2004 puolivälin jälkeisissä malleissa. Lähinnä kittisaumasta ovat tehneet "elämää suuremman" numeron nimenomaan ulkopuoliset. Vetarin suojakumien osalta ei omassani ole ongelmia. Kaiken kaikkiaan auto erittäin vankka, kestävä ja turvallinen sekä perusteknisesti erittäin luotettava. 130 hp. uusi diesel on varmasti erittäin hyvä ostos alle 30.000 euron.
- Mitten ne ilmeni?
Kahteen vikaan nuo ongelmat näkyy jäävän: ovien ruostuminen (korjataan takuuna) ja vetonivelistä karkaavat rastvan (kiinnitetään kumit paremmin).
Mitään muita vikoja ei ole ollut. - surkea sellainen
aloitit loistavasti lauseen kehaisemalla "Hieno auto ajaa ja tilat olivat todella väljät", jotta kukaan ei poistaisi viestiäsi, mutta sitten pääsit esittämään provokatiivisen viestisi.
OSTA POJU ENSIN MONDEO JA TUU SITTEN KEHUUN SITÄ TÄNNE!
- nipponisti
On se fordin tilanne aika surkea, kun piti laittaa mondeokin poistomyyntiin, uuden mallin alta, houkutteleva tarjous, mutta kun muistelen edesmenneen focukseni korjammokäyntejä ja maahantuojan "pottuilua" (lievä ilmaisu), niin kyllä foordi jää edelleen ostamatta. Nykyisin on otettu maahantuojalla sellainen linjaus ruosteisiin, että jos helmat ja loksunreunat vuoden vanhassa mondeossa ruosteessa, takuu ei korvaa, vaikka selvä suunnittelu- ja valmistusvirhe, ja asiakas maksaa.
- Nimetön
Kirjoitit kai Saamen kieltä väliin.
Huomaa, että suurin osa Suomen kansasta puhuu suomea "lonksu"
www.lapland.fi olisi oikea foorumi sinulle. - ei Nipponia
Kiva provo, enpä ole kyllä nähnyt yhtään vuoden ikäistä Mondeota vielä ruosteessa, mutta ajele sinä vaan Nipponillas. Sorry, mutta Primerat tms. ei paljon houkuta. Nipponit on surkeita ajettavia ja kolaritilanteissa hengenvaarallisia rotanloukkuja.
- Oletpa lapsellinen
myy vanhaa mallia tarjouksissa pois uusien tieltä? Pl. tehdastilausautot (tosin Mersuisskin saa viimeisten valmistuskuukausien aikana lisävarusteet puoleen hintaan, Volvolla lisävarusteet on laitettu peruspaketiin valmiiksi = Classic)
- ja olen tyytyväinen
Primeran laatuongelmien jälkeen Mondo on tuntunut tosi hyvältä valinnalta, ajamisesta nyt puhumattakaan, tilat myös parani.
pari asiaa mitä jäin Primerasta kaipaamaan on keskitetty mittaristo ja suuri info näyttö... näytön jumimista en jäänyt kaipaamaan. Primeran pyöristetty takapää (farmari) ei myöskään likaantunut kuten Mondeossa. Muuta hyvää en autosta muista.
- Nöhjö
Minulla on 130 hp farkku ollut kaksi vuotta. Hyvin kulkee ja on mukava ajaa. Sonyn mp3 soitin on loistava. Vikojakin on ollut. Uutena 'käyttis päivitettiin' ja pissapoikakin hiukan vuoti. Ja sitten renkaita on pitänyt ostaa ja polttoainetta. Jopa tuulilasinpyyhkimet olen joutunut uusimaan. Ja ajovalopolttimot. Ne vaihdoin itse, ei tarvinnut viedä huoltoon.
Toistaiseksi jokainen huolto on maksanut yli 200 mutta alle 300 euroa. Minä olen ollut ennakko odotuksiani tyytyväisempi, mutta ehkäpä olenkin niin vaatimaton. Mitähän sitä vielä pitäisi autolta vaatia? Olisi tietenkin kiva, ettei se ärsyttäisi muita autoilijoita näin paljon...- tiesittekö että..
tutkitusti 70% mondeosta pahaa puhuvia keskustelupalstoilla on muun automerkin edustajia (myyjiä) tai maahantuojan apureita.
Kyllä sillä on merkitystä jos 2000-4000 lukukertaa tule aiheelle, jossa on sanat "Mondeo ja ruoste".
- paskaa
Jaa sikanauta alennuksessa lähikaupassa ja tuulipuku kansa jonottaa.
Jos paska ei mene kaupaksi, niin se ei mene kaupaksi. Lisäksi on tulossa vuonna 2007 vielä suuremmat alennukset, sillä vanhaa korimallia ajetaan vielä tehtaalta ulos uuden kanssa samaan aikaan. Kyseinen kattila tullaan nimeämään jollain lennokkaalla nimellä jota voortti harrastaa. Esim eksoottinen ziia trend pelle zuppa tms.
Ostakaa kun vielä ehditte. - oraakkeli.....
kun vilkaisee mitä merkkiä vaan,aina vikoja löytyy. itsellä oli uusi farkku golffi aikaisemmin ja aivan paska auto. nyt uus toyota, ihan ok toistaiseksi. luulen että mondeo on hyvä valinta, mutta ainoa huono puoli, kun se ei oikein arvoa säilytä.
- asdasdsadsads
koko fordin konsernilla menee aika heikosti taloudellisesti, täällä oli jossain juttua että ei oikein meinaa saada varaosia noihin ja autot seisoo sen vuoksi pajalla ja kauan..... pakkohan niiden on pudottaa hintaa ettei tule konkurssia.. ei silti ihan tyylikäs pelihän se fordin mondeo on mutta emoyhtiöllä rapakon takana menee aika heikosti ja se heijastuu jokapuolelle
- arvo?
Itsellä pisti silmään ja vähän houkuttelemaan myös tuo edullinen hinta. Mutta toisaalta pisti miettimään mitä saa vaihdossa taas seuraavalla kerralla. Kun on noita käytettyjen hintoja liikkeitten mainoksissa katsellut, niin esim. tuollaisia -03 mallisia mondeoita 1.8 koneella oli 112 tkm ajettuna 15750 €, ja 58 tkm 17050 €, 2.0 koneella -02 mallia 55 tkm 16800 €. Jos sitten katsoi vaikka uutena vastaavassa hintaluokassa olleita japsirännäleitä, avensis -03 mallia 1.6 kone 77 tkm 19900€, - 03 malli 1.8 kone 106 tkm samoin 19900€, Mazda6 1.8 kone -03 19900€, -02 1.8 18950€ jne... Tämä ihan satunnaisesti ensimmäisiä vastaantulleita, mutta tuollaisen 3-4 tonnia enemmän on noilla japseilla pyynnit samanikäisinä ja saman luokan kilometreillä mutta jopa pienemmillä koneilla....
Ja jos tuulilasista katsoo niitten käytetyn auton hintataulukoita, esim. Ford mondeo 2002 1.8 kone annetaan 13400-15100€ hintahaarukaksi, Tojo avensis 2002 1.6 kone 15200-19800€, Mazda6 2002 1.8 kone 18900-22100€.
Vaikka nuo esimerkit onkin bensakoneella olevia malleja, ainakin minusta oli yllättävän paljon korkeampia nuo käytettyjen japsien hinnat, ja jos myyntihinnat on tuollaisia, niin onhan se sama ero suunnilleen siinä hyvityshinnassakin?
Onko nuo fordin tyyppi-ja ruosteviat syöneet hintoja, toisaalta onhan noista japseistakin kirjoitelu ruostepesinä ja muutenkin "rimpuloina", mutta hinnat on kuitenkin ihan eri tasolla käytettynä.
Tämä pistää vähän miettimään, että kun vielä tarjoushinnoilla nyt myydään ja malli muuttuu, onko muutaman vuoden päästä seuraavassa vaihdossa tulossa vastaavasti takkiin huonona hyvityksenä, kenties korkojen kera?- Mondeo = voittaja
on enemmän kuin mainitsemasi hintaerot käytettynä = japsikinnerin ostaja häviää enemmän. Avensis diesel farkku 136 pollee samoin varustein kuin Ltd Mondeofarkku maksaa ylli 6000 Ekee enemmän uutena. Et varmasti saa siitä 6000 enempää 3 vuoden kuluttua. Ja vertaile siis dieselfarkkujen hintoja, älä mitään bensakoneita.
- laske oikein!
farmari mondeon hinta TDCI koneella on toisaan 30000 euroa ja esim. vastaava mazda 6 maksaa 36000 euroa (tehoa matukassa vähemmän 10 heppaa). Kummatkin alkaa olemaan ns "vanhoja malleja" ja jos nyt ostaa on seuraavan vaihdon kohdalla malli jo vanha.
Kuitenkin 6000 euroa on niin paljon rahaa, että tuskimpa Mondeo niin paljon enemmän menettää arvostaan. Ei varmasti, eli edelleen Mondeo olisi parempi ostos. - Mihin ne viedään
"avensis -03 mallia 1.6 kone 77 tkm 19900€,"
Miksi kukaan ostaisi käytetyn Toyotan, niiden pyynnithän on ihan käsittämättömiä.
Tonni lisää niin vanhan avensiksen tilalle saa upo uden Primeran. - markkinointia
Mihin ne viedään kirjoitti:
Miksi kukaan ostaisi käytetyn Toyotan, niiden pyynnithän on ihan käsittämättömiä.
Tonni lisää niin vanhan avensiksen tilalle saa upo uden Primeran.kun laitetaan tuollainen hinta autolle ja sanotaan, että meillä on (oli) myynnissä vaikka viime viikolla Toyota, joka myytiin tuohon hintaan ja nyt tämä auto myydäänkin vähän halvemmalla.
Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa. - tehtaan tuella ?
markkinointia kirjoitti:
kun laitetaan tuollainen hinta autolle ja sanotaan, että meillä on (oli) myynnissä vaikka viime viikolla Toyota, joka myytiin tuohon hintaan ja nyt tämä auto myydäänkin vähän halvemmalla.
Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se joka maksaa.Olen kuullut väitettävän, että Toyota konserni tukisi uusien autojensa myyntiä voimallisesti, joka sitten heijastuu käytettyjen hyvitysarvoissa Toyota liikkeissä. Tilanne on vähän sama kuin Norjalaisen lohen tuonnissa, jota Norjan valtio on tukenut. Valtio tai autotehdas, pääasia on että kauppa käy. Kysymys kuuluu, onko tällainen tukeminen oikein vain väärin jää ostajan pohdittavaksi. Keski -Euroopassa osin näistä syistä on japanilaisille autoille asettu tuontikiintiöitä, joita mm. Toytota on kiertänyt rakentamalla autotehtataita Englantiin.
- Focus -04
tehtaan tuella ? kirjoitti:
Olen kuullut väitettävän, että Toyota konserni tukisi uusien autojensa myyntiä voimallisesti, joka sitten heijastuu käytettyjen hyvitysarvoissa Toyota liikkeissä. Tilanne on vähän sama kuin Norjalaisen lohen tuonnissa, jota Norjan valtio on tukenut. Valtio tai autotehdas, pääasia on että kauppa käy. Kysymys kuuluu, onko tällainen tukeminen oikein vain väärin jää ostajan pohdittavaksi. Keski -Euroopassa osin näistä syistä on japanilaisille autoille asettu tuontikiintiöitä, joita mm. Toytota on kiertänyt rakentamalla autotehtataita Englantiin.
Siis Toyota tehtaana tukee OMIEN autojen myyntiä? Ja vertaat sitä Norjan VALTION antamaan tukeen lohenkasvattajille?
Siis eikö autotehdas (tai ihan mikä tahansa valmistaja) saa myydä tuotteitaan ihan millä hinnalla he haluavat? Vai onko jokin este sille, että Nokia ei saisi myydä puhelimiaan halvemmalla johonkin maahan kuin johonkin toiseen maahan? Tai saako VW myydä halvemmalla autonsa Suomeen kuin esim Ranskaan, kuten VW nytkin tekee, eli Suomalaiset jälleenmyyjät saavat autonsa halvemmalla kuin ranskalaiset kolleegansa.
Ja mitä tuontikiintiön kiertämistä on perustaa tehtaita EU:n sisäpuolelle? Eiköhän se juuri ole näiden EU:n tuontirajoitusten tarkoitus? Tuskin Eu pistää pahakseen, jos tuontikiintiöiden avulla saadaan valtavia investointeja ja työtä EU:n sisälle. Tosin en ymmärrä näitä tuontikiintiöitä ollenkaan...
Mutta ollaan jo oikealla jäljillä tämän tuontitullien suhteen, kun joku aika sitten joku nero julisti Mondeon palstalla, että Japanissa on kovat tuontitullit ulkolaisille autoille. Oli ehkä ymmärtänyt "hieman" väärin, että juuri EU:ssa on tullit ulkolaisia autoja kohtaan ja Japanissa ei ole... - oikeat hinnat!
laske oikein! kirjoitti:
farmari mondeon hinta TDCI koneella on toisaan 30000 euroa ja esim. vastaava mazda 6 maksaa 36000 euroa (tehoa matukassa vähemmän 10 heppaa). Kummatkin alkaa olemaan ns "vanhoja malleja" ja jos nyt ostaa on seuraavan vaihdon kohdalla malli jo vanha.
Kuitenkin 6000 euroa on niin paljon rahaa, että tuskimpa Mondeo niin paljon enemmän menettää arvostaan. Ei varmasti, eli edelleen Mondeo olisi parempi ostos.Itse asiassa kun kävin tuolla mazdankin sivuilla, niin hinnaston mukaan tuon 9 heppaa köykäisemmän diesel mazda kuutosen hinnat oli sedan 32950€ ja wagon 33950€. Eli ero olisi 3-4000 euroa , ei suinkaan 6000!
Ja sitten kun surffailin lisää, eli pistäydyin erään valtakunnallisen ketjun sivuilla vaihtoautohakua tekemässä, niin esim vm. 2002 dieseleitä noista aiemmin esimerkkinä käytetyistä merkeistä löytyi kutakin sopivasti 1 kpl.
Mondeo 2.0 TDdi wagon 164 tkm 15900 €.
Avensis 2.0 D wagon 169 tkm 169 tkm 19900 €.
Mazda6 2.0 TD sedan 200 tkm 19900€.
Eli mondeo oli sen 4 tonnia halvempi n. 4 vuoden ikäisenä kuin nuo vastavat japsit, mondeon kilometrit suunnilleen samat kuin avessa, mazda hieman enemmän ajettu ja sedan, kun mondeo ja ave farkkuja.
Mitenkä mondeon arvostus on sitten, kun nämä halvennuksella myydyt on vaihtoiässä? Tuskinpa kuitenkaan ainakaan nostaa hyvityshintaa, kyllähän autokauppiaat tietävät millä hinnoilla autoja aikanaan on myytykin?
Eli en vielä ihan vakuuttunut ole siitä, että mondeo olisi kuitenkaan sen parempi ostos, vaikka edulliselta nyt tuntuukin.... - mikä datsun
Mihin ne viedään kirjoitti:
Tonni lisää niin vanhan avensiksen tilalle saa upo uden Primeran.japanilaisten mosse... ei voi verrata ees tojotaan.
- ei ei ei...ja vielä kerran ei
tehtaan tuella ? kirjoitti:
Olen kuullut väitettävän, että Toyota konserni tukisi uusien autojensa myyntiä voimallisesti, joka sitten heijastuu käytettyjen hyvitysarvoissa Toyota liikkeissä. Tilanne on vähän sama kuin Norjalaisen lohen tuonnissa, jota Norjan valtio on tukenut. Valtio tai autotehdas, pääasia on että kauppa käy. Kysymys kuuluu, onko tällainen tukeminen oikein vain väärin jää ostajan pohdittavaksi. Keski -Euroopassa osin näistä syistä on japanilaisille autoille asettu tuontikiintiöitä, joita mm. Toytota on kiertänyt rakentamalla autotehtataita Englantiin.
eihän sinun jutussa ole mitään totta, keksit ihan omasta päästä. höpö höpö...
- maksavat nyt
oikeat hinnat! kirjoitti:
Itse asiassa kun kävin tuolla mazdankin sivuilla, niin hinnaston mukaan tuon 9 heppaa köykäisemmän diesel mazda kuutosen hinnat oli sedan 32950€ ja wagon 33950€. Eli ero olisi 3-4000 euroa , ei suinkaan 6000!
Ja sitten kun surffailin lisää, eli pistäydyin erään valtakunnallisen ketjun sivuilla vaihtoautohakua tekemässä, niin esim vm. 2002 dieseleitä noista aiemmin esimerkkinä käytetyistä merkeistä löytyi kutakin sopivasti 1 kpl.
Eli mondeo oli sen 4 tonnia halvempi n. 4 vuoden ikäisenä kuin nuo vastavat japsit, mondeon kilometrit suunnilleen samat kuin avessa, mazda hieman enemmän ajettu ja sedan, kun mondeo ja ave farkkuja.
Mitenkä mondeon arvostus on sitten, kun nämä halvennuksella myydyt on vaihtoiässä? Tuskinpa kuitenkaan ainakaan nostaa hyvityshintaa, kyllähän autokauppiaat tietävät millä hinnoilla autoja aikanaan on myytykin?
Eli en vielä ihan vakuuttunut ole siitä, että mondeo olisi kuitenkaan sen parempi ostos, vaikka edulliselta nyt tuntuukin....yhtä paljon kun silloin kun ne olivat tarjouksessa uutena. Samoin käy nyt Mondeoille.
- EU on jo puuttunut tähän
Focus -04 kirjoitti:
Siis Toyota tehtaana tukee OMIEN autojen myyntiä? Ja vertaat sitä Norjan VALTION antamaan tukeen lohenkasvattajille?
Siis eikö autotehdas (tai ihan mikä tahansa valmistaja) saa myydä tuotteitaan ihan millä hinnalla he haluavat? Vai onko jokin este sille, että Nokia ei saisi myydä puhelimiaan halvemmalla johonkin maahan kuin johonkin toiseen maahan? Tai saako VW myydä halvemmalla autonsa Suomeen kuin esim Ranskaan, kuten VW nytkin tekee, eli Suomalaiset jälleenmyyjät saavat autonsa halvemmalla kuin ranskalaiset kolleegansa.
Ja mitä tuontikiintiön kiertämistä on perustaa tehtaita EU:n sisäpuolelle? Eiköhän se juuri ole näiden EU:n tuontirajoitusten tarkoitus? Tuskin Eu pistää pahakseen, jos tuontikiintiöiden avulla saadaan valtavia investointeja ja työtä EU:n sisälle. Tosin en ymmärrä näitä tuontikiintiöitä ollenkaan...
Mutta ollaan jo oikealla jäljillä tämän tuontitullien suhteen, kun joku aika sitten joku nero julisti Mondeon palstalla, että Japanissa on kovat tuontitullit ulkolaisille autoille. Oli ehkä ymmärtänyt "hieman" väärin, että juuri EU:ssa on tullit ulkolaisia autoja kohtaan ja Japanissa ei ole...Autotehtaiden "maahinnat" on jo kielletty, eli autotehtaat evät saa myydä auotoja eri hinnoilla eri maihin. Suomihan on aikaisemmin hyötynyt tästä.
Jos kävisi ilmi että Toyota tukisi autokauppaa suomessa sääntöjen vastaisesti, niin siitä tehtäisiin loppu.
Ihmettelen kyllä suuresti Toyotan käytettyjen hintoja, nehän on noin 20% yläkantissa kilpailijoihin nähdenn. Miten se on mahdollista? Tukeeko joku käytettyjen kauppaa? - laske oikein!
oikeat hinnat! kirjoitti:
Itse asiassa kun kävin tuolla mazdankin sivuilla, niin hinnaston mukaan tuon 9 heppaa köykäisemmän diesel mazda kuutosen hinnat oli sedan 32950€ ja wagon 33950€. Eli ero olisi 3-4000 euroa , ei suinkaan 6000!
Eli en vielä ihan vakuuttunut ole siitä, että mondeo olisi kuitenkaan sen parempi ostos, vaikka edulliselta nyt tuntuukin....Ei muuten pidä paikkaansa nuo kaivamasi tiedot. Mazda 6 classic malli on tuon 33950, mutta samoilla varusteilla kuten tarjous mondeo farkku hinta on 36950€ euroa, ELI EROTUS ON 6950€. Samoin kun verrataan vastaavin varustein Avensikseen. KANNATTAA OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNEN KUN TULET ESITTÄMÄÄN OLETTAMUKSIAS TÄNNE.
Lisäksi kaivamasi käytetyn mondeon löysit pienellä koneella, eli TDdi kone on 90 hevosvoimainen ja kun taas myynnissä oleva tarjousmondeo on TDci koneella joka on 130 hevosvoimalla varustettu. EDELLEEN KANNATTAA OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN KIRJOITTELET OLETTAMUKSIAS.
Otappa ihan uudelleen se laskin kouraan ja laske, että 6950€ edullisemmalla hinnalla saat vastaavan mondeon. Kaikki esimerkeissä olevat automallit ovat vanhoja 3 vuoden päästä ja varmasti mondeosta tarjottava hinta on matalin, mutta se varmasti ei ole lähelläkään tuota 7000 euroa vaan pikemminkin jotain 3000-4000 euroa. - käytännössä
EU on jo puuttunut tähän kirjoitti:
Autotehtaiden "maahinnat" on jo kielletty, eli autotehtaat evät saa myydä auotoja eri hinnoilla eri maihin. Suomihan on aikaisemmin hyötynyt tästä.
Jos kävisi ilmi että Toyota tukisi autokauppaa suomessa sääntöjen vastaisesti, niin siitä tehtäisiin loppu.
Ihmettelen kyllä suuresti Toyotan käytettyjen hintoja, nehän on noin 20% yläkantissa kilpailijoihin nähdenn. Miten se on mahdollista? Tukeeko joku käytettyjen kauppaa?Mutta käytännössä mm. Tanskasta saa ostettua verottoman auton halvemmalla kuin Suomesta ja Saksasta. Outoa... Auottehtaat eivät voi estää noiden halpojen autojen virtaamista EU:n sisällä, kuten VW yritti estää italialaisten autoliikkeiden volkkareiden myynnin saksalaisille ostajille, koska italiasta lähtee volkkari halvemmalla kuin Saksasta. Tämän EU kielsi, eli autotehdas ei saa puuttua siihen, että kenelle jälleenmyyjä myy autojaan. Ruotsalaisethan ostavat paljon autoja Tanskasta, koska veroton hinta on halvempi siellä. Tuskin Tanskalaiset automyyjät voivat myydä Ruotsalaisia autokauppoja halvemmalla, jos auton sisäänostohinta ei olisi halvempi.
Ja koskeeko maahinnoittelu EU:n sisällä myös ulkomaisia yrityksiä?
Ja käytetyn Toyotan hinnat ovat ihan kohdallaan. Sitä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan määräämäksi hinnoitteluksi. Joitakin autoja ei osteta, joten hinnat tipahtaa (esim C5 citikka vs. VW Passat), kun jotkut ovat hyvinkin kysyttyjä. Koita ostaa 3 vuotta vanha Golf, niin joudut maksamaan lähes uuden hinnan. Tukeeko VW käytettyjen golfien myyntiä? - 3 vuoden välein
käytännössä kirjoitti:
Mutta käytännössä mm. Tanskasta saa ostettua verottoman auton halvemmalla kuin Suomesta ja Saksasta. Outoa... Auottehtaat eivät voi estää noiden halpojen autojen virtaamista EU:n sisällä, kuten VW yritti estää italialaisten autoliikkeiden volkkareiden myynnin saksalaisille ostajille, koska italiasta lähtee volkkari halvemmalla kuin Saksasta. Tämän EU kielsi, eli autotehdas ei saa puuttua siihen, että kenelle jälleenmyyjä myy autojaan. Ruotsalaisethan ostavat paljon autoja Tanskasta, koska veroton hinta on halvempi siellä. Tuskin Tanskalaiset automyyjät voivat myydä Ruotsalaisia autokauppoja halvemmalla, jos auton sisäänostohinta ei olisi halvempi.
Ja koskeeko maahinnoittelu EU:n sisällä myös ulkomaisia yrityksiä?
Ja käytetyn Toyotan hinnat ovat ihan kohdallaan. Sitä kutsutaan kysynnän ja tarjonnan määräämäksi hinnoitteluksi. Joitakin autoja ei osteta, joten hinnat tipahtaa (esim C5 citikka vs. VW Passat), kun jotkut ovat hyvinkin kysyttyjä. Koita ostaa 3 vuotta vanha Golf, niin joudut maksamaan lähes uuden hinnan. Tukeeko VW käytettyjen golfien myyntiä?Tässähän voi sitten todeta, että jälleenmyyntiarvoilla, kun pelataan niin järkevintä on ostaa uusi Toyo tai VW ( Golf ) ja vaihtaa se aina kolmen vuoden välein uuteen.
Autoja kuitenkin vielä onneksi ostetaan muidenkin arvojen perusteella kuin pelkästään jälleenmyyntiarvoilla, muutenhan tuo Suomen tieliikenne näyttäisi kovin yksipuoliselta. - Tosi on
maksavat nyt kirjoitti:
yhtä paljon kun silloin kun ne olivat tarjouksessa uutena. Samoin käy nyt Mondeoille.
Ihan piti käydä tarkastamassa tuo Limited Focuksen hinta ja siltä todella näyttää, että hinta on pysynyt tässä mallissa ”Toyota maisen” hyvin. Onnittelut Focus Limitedin ostaneille.
- Kysymys jota moni miettii
EU on jo puuttunut tähän kirjoitti:
Autotehtaiden "maahinnat" on jo kielletty, eli autotehtaat evät saa myydä auotoja eri hinnoilla eri maihin. Suomihan on aikaisemmin hyötynyt tästä.
Ihmettelen kyllä suuresti Toyotan käytettyjen hintoja, nehän on noin 20% yläkantissa kilpailijoihin nähdenn. Miten se on mahdollista? Tukeeko joku käytettyjen kauppaa?"Ihmettelen kyllä suuresti Toyotan käytettyjen hintoja, nehän on noin 20% yläkantissa kilpailijoihin nähdenn. Miten se on mahdollista? Tukeeko joku käytettyjen kauppaa? "
Niin, tuleeko tuki Japanista vai suomalaisilta ostajilta ? Mitä järkeä ostaa 3 vuotta vanhaa autoa jos melkein samalla rahalla saa uuden auton liikkeestä ?! - oikeat hinnat ja tehot
laske oikein! kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa nuo kaivamasi tiedot. Mazda 6 classic malli on tuon 33950, mutta samoilla varusteilla kuten tarjous mondeo farkku hinta on 36950€ euroa, ELI EROTUS ON 6950€. Samoin kun verrataan vastaavin varustein Avensikseen. KANNATTAA OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNEN KUN TULET ESITTÄMÄÄN OLETTAMUKSIAS TÄNNE.
Lisäksi kaivamasi käytetyn mondeon löysit pienellä koneella, eli TDdi kone on 90 hevosvoimainen ja kun taas myynnissä oleva tarjousmondeo on TDci koneella joka on 130 hevosvoimalla varustettu. EDELLEEN KANNATTAA OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN KIRJOITTELET OLETTAMUKSIAS.
Otappa ihan uudelleen se laskin kouraan ja laske, että 6950€ edullisemmalla hinnalla saat vastaavan mondeon. Kaikki esimerkeissä olevat automallit ovat vanhoja 3 vuoden päästä ja varmasti mondeosta tarjottava hinta on matalin, mutta se varmasti ei ole lähelläkään tuota 7000 euroa vaan pikemminkin jotain 3000-4000 euroa.No niin, lähdetäänpäs tuosta ensimäisestä kirjoituksestasi alkuun: Kirjoitit alunperin "farmari mondeon hinta TDCI koneella on toisaan 30000 euroa ja esim. vastaava mazda 6 maksaa 36000 euroa (tehoa matukassa vähemmän 10 heppaa)." Tuossa puhuit tehosta, et varusteista. Ja valitettavasti vaan on niin kuin vastasinkin, että tuon oikeasti 9 heppaa vähäisemmän mazdan hinnat ovat 32950 sedan ja 33950 wagon. ELI EROTUS ON 3 TONNIA SEDAN TAI 4 TONNIA WAGON EDELLEEN. Tuo 7 tonnia kalliimpi mazda on sitten jo 143 heppainen, eli siinä on TEHOA 13 hv ENEMMÄN. Eli päätä ensin puhutko tehosta vai varusteista, ja tuossa 7 tonnia kalliimmassa ei todellakaan ole tehoa 10 heppaa vähemmän, vaan 13 enemmän, eli PUHUIT PASKAA. Varusteisiin minä en ottanut mitään kantaa, kun tarkastelin asiaa vaan tuolta alottamaltasi TEHO pohjalta , eli KANNATTAISIKOHAN ITSENSÄ OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNEN KUIN TULEE SATUILEMAAN TÄNNE.
Lisäksi en tarvinnut kaivella noita käytettyjä autoja, koska ne tulivat yhdellä haulla, ja eikö ole aika hyvä vertailukohta, kun esim. tuo vertailtuna ollut avensis on juuri samantehoinen, eli 90 hv??? Mazda on tehokkaampi, mutta on sedan, kun ave ja mondeo oli tuossa vertauksessa wagoneita. Jos vertaa saman ikäisiä käytttyjä, niin vitunko väliä on jonkun merkin 4 vuotta uudemman tarjousmallin tehoilla?????
JOTEN KANNATTAISKOHAN KÄYTTÄÄ JÄRKEÄÄN, ENNEN KUIN ALKAA TYHJÄPÄISIÄ SATUJA TÄNNE VÄSÄÄMÄÄN?
Varusteluista voi sitten vääntää sitä tai tätä, yhdessä tulee komeammat vanteet, mutta toinen antaa talvirenkaat samaan hintaan, yhdessä on automaattinen ilmastointi, toisessa manuaalinen, mutta puolestaan siinä saa kolmen vuoden ilmaiset huollot jne. jne.
Eli tuossa 6950€ hinnan erossa on näköjään fanaatikon vedätystä, välillä puhutaan tehoista ja niistäkin paskaa, sitten varusteista, mutta ilman mitään konkreettista pohjaa. Mutta ei sen väliä. Omalta osaltani en enää asiaa mitenkään kommentoi, koska lopulta edullisuus ei näyttänyt enää pitemmälle katsottuna niin suurelta, kuin äkkiseltään alussa ja toisekseen, ne tarjoushintaiset 130 heppaiset mondeot on jo kaikki myyty.
Hyvää joulua ja onnea uuden auton kanssa sellaisen ostaneille, ja kaikille muillekin.
Ja mutta mutta-mies: EI TARTTE ALKAA HUUTAMAAN, KYLLÄ ASIOISTA VOI KESKUSTELLA MUUTENKIN. VARSINKIN KUN EI ITSEKKÄÄN OLE ASIOISTA NÄKÖJÄÄN SITÄ VÄHÄÄ PERILLÄ, VAAN SOTKEE HINTOJA JA TEHOJA JA ASIOITA MITEN SATTUU. - !?!?!?!?+!
oikeat hinnat ja tehot kirjoitti:
No niin, lähdetäänpäs tuosta ensimäisestä kirjoituksestasi alkuun: Kirjoitit alunperin "farmari mondeon hinta TDCI koneella on toisaan 30000 euroa ja esim. vastaava mazda 6 maksaa 36000 euroa (tehoa matukassa vähemmän 10 heppaa)." Tuossa puhuit tehosta, et varusteista. Ja valitettavasti vaan on niin kuin vastasinkin, että tuon oikeasti 9 heppaa vähäisemmän mazdan hinnat ovat 32950 sedan ja 33950 wagon. ELI EROTUS ON 3 TONNIA SEDAN TAI 4 TONNIA WAGON EDELLEEN. Tuo 7 tonnia kalliimpi mazda on sitten jo 143 heppainen, eli siinä on TEHOA 13 hv ENEMMÄN. Eli päätä ensin puhutko tehosta vai varusteista, ja tuossa 7 tonnia kalliimmassa ei todellakaan ole tehoa 10 heppaa vähemmän, vaan 13 enemmän, eli PUHUIT PASKAA. Varusteisiin minä en ottanut mitään kantaa, kun tarkastelin asiaa vaan tuolta alottamaltasi TEHO pohjalta , eli KANNATTAISIKOHAN ITSENSÄ OTTAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNEN KUIN TULEE SATUILEMAAN TÄNNE.
Lisäksi en tarvinnut kaivella noita käytettyjä autoja, koska ne tulivat yhdellä haulla, ja eikö ole aika hyvä vertailukohta, kun esim. tuo vertailtuna ollut avensis on juuri samantehoinen, eli 90 hv??? Mazda on tehokkaampi, mutta on sedan, kun ave ja mondeo oli tuossa vertauksessa wagoneita. Jos vertaa saman ikäisiä käytttyjä, niin vitunko väliä on jonkun merkin 4 vuotta uudemman tarjousmallin tehoilla?????
JOTEN KANNATTAISKOHAN KÄYTTÄÄ JÄRKEÄÄN, ENNEN KUIN ALKAA TYHJÄPÄISIÄ SATUJA TÄNNE VÄSÄÄMÄÄN?
Varusteluista voi sitten vääntää sitä tai tätä, yhdessä tulee komeammat vanteet, mutta toinen antaa talvirenkaat samaan hintaan, yhdessä on automaattinen ilmastointi, toisessa manuaalinen, mutta puolestaan siinä saa kolmen vuoden ilmaiset huollot jne. jne.
Eli tuossa 6950€ hinnan erossa on näköjään fanaatikon vedätystä, välillä puhutaan tehoista ja niistäkin paskaa, sitten varusteista, mutta ilman mitään konkreettista pohjaa. Mutta ei sen väliä. Omalta osaltani en enää asiaa mitenkään kommentoi, koska lopulta edullisuus ei näyttänyt enää pitemmälle katsottuna niin suurelta, kuin äkkiseltään alussa ja toisekseen, ne tarjoushintaiset 130 heppaiset mondeot on jo kaikki myyty.
Hyvää joulua ja onnea uuden auton kanssa sellaisen ostaneille, ja kaikille muillekin.
Ja mutta mutta-mies: EI TARTTE ALKAA HUUTAMAAN, KYLLÄ ASIOISTA VOI KESKUSTELLA MUUTENKIN. VARSINKIN KUN EI ITSEKKÄÄN OLE ASIOISTA NÄKÖJÄÄN SITÄ VÄHÄÄ PERILLÄ, VAAN SOTKEE HINTOJA JA TEHOJA JA ASIOITA MITEN SATTUU.Kummankin kirjoittajan fanaattisuus ja kielenkäyttö viittaavat vahvasti siihen, että toisen isällä on Ford ja toisen Isällä Mazda.
- Mitä niitä lajittelemaan.
mikä datsun kirjoitti:
japanilaisten mosse... ei voi verrata ees tojotaan.
Vähän sama kuin ostaisi purkin Ingmannin maitoa ja toisen Valiolaista ja väittäisi, että näissä on iso ero.
- sepe.
!?!?!?!?+! kirjoitti:
Kummankin kirjoittajan fanaattisuus ja kielenkäyttö viittaavat vahvasti siihen, että toisen isällä on Ford ja toisen Isällä Mazda.
Mut meiän iskällä onkii remium-avensis, ja voorti on kakka auto.
- ditsun dojo hond
Mitä niitä lajittelemaan. kirjoitti:
Vähän sama kuin ostaisi purkin Ingmannin maitoa ja toisen Valiolaista ja väittäisi, että näissä on iso ero.
myy ne jugurttis niin huomaat eron, HUOM! kyse oli autojen hinnoista. ja eikö toi hyundai ole koreasta? kyl dojo ja honda säilyttää arvonsa vaikka kuinka vääntelet asiaa...
- Nimetön
Kun tuollaisen 36 000.- euroa maksavan auton ostaa ja ajaa sillä 80 000 km, niin kilometrihinnaksi muodostuu 0,45 centtiä / km
Ja jos ostaa 30 000.- euroa maksavan Mondeon kilometri hinnaksi muodostuu 0,375 centtiä / km (80000) km
Ero on huikea ja jos tuon säästetyn pääoman sijoittaa oikein, niin ero varmasti on 3 vuoden jälkeen Mondeon hankkijan hyväksi.
Nyt ei kannata enää miettiä mitä saa jos sitten auton vaihtaa....ei autoa tule ostaa vaihdettavaksi, vaan ajettavaksi ja nyt ei kannata laskea kilometrejä, vaan ajoon käytettyä aikaa ( lue työmatkaan )
En ymmärrä miksi nuo jälleen myynti luvut ovat kaikkien päässä, kun siellä pitäisi olla jotain muuta ja tuo säästetty 6000.- euroa voi sitten laittaa vaikka taiteeseen ja varmasti on parempi sijoitus kun auto. Useinhan auto onkin " ns. vekseli vetoinen"
Useimmilla on muut asiat rempallaan, mutta auto on oltava "viimeisen päälle"
Hyvää Joulua vaan teille kaikille.- samaan koriin .- )
Tuon säästyneen 6000 euroa kun sijoittaa viisaasti hyviin osakkeisiin/ rahastoihin, voipi olla että investointi on neljässä vuodessa kaksin, jopa kolminkertaistunut. Hankin käytetyn kolmen vuoden ikäisen Mondeon 1,8 trendin 125 hv, Stw varsin kohtuulliseen hintaan kolmisen vuotta sitten. Sen ylimenevän (n.10.000 euroa) rahan jonka olin ajatellut autoon investoida sijoitinkin rahastoihin, jotka ovat tuottaneet varsin mukavasti viime vuodet. Lopputulos: ajan erittäin hyvällä autolla ja rahaa on mukavasti hyvin tuottavissa sijoituksissa. Tästähän voisi lähteä vaikka Malediiveille naatiskelemaan cocktaileja ja haaveksimaan seuraavan mallin Mondeosta. Sen kuitenkin opin, että ostan autoni aina käytettynä myös seuraavan Mondeon :- )
Ps. Perheautot ovat käyttöä varten, Ferrarit erikseen. - Mondeo2006
samaan koriin .- ) kirjoitti:
Tuon säästyneen 6000 euroa kun sijoittaa viisaasti hyviin osakkeisiin/ rahastoihin, voipi olla että investointi on neljässä vuodessa kaksin, jopa kolminkertaistunut. Hankin käytetyn kolmen vuoden ikäisen Mondeon 1,8 trendin 125 hv, Stw varsin kohtuulliseen hintaan kolmisen vuotta sitten. Sen ylimenevän (n.10.000 euroa) rahan jonka olin ajatellut autoon investoida sijoitinkin rahastoihin, jotka ovat tuottaneet varsin mukavasti viime vuodet. Lopputulos: ajan erittäin hyvällä autolla ja rahaa on mukavasti hyvin tuottavissa sijoituksissa. Tästähän voisi lähteä vaikka Malediiveille naatiskelemaan cocktaileja ja haaveksimaan seuraavan mallin Mondeosta. Sen kuitenkin opin, että ostan autoni aina käytettynä myös seuraavan Mondeon :- )
Ps. Perheautot ovat käyttöä varten, Ferrarit erikseen.Itse perustin valintani välirahaan. Mielestäni sain tällä kertaa eniten autoa vaihtamalla uuteen Mondeoon. Olen moneen kertaan jo ehtinyt todeta että vaihtohyvitys on aina huono, joten aina kannattaa panostta vaihtoon ja ottaa se minkä saa pienimmällä välirahalaa. Tällä kertaa valinta osui Mondeoon ja ensi kerralla ehkä johonkin muuhun merkkiin ja malliiin.
- Avensiss
Ajakaa ensin oma hieno Mondonne Avensiksen rinnalle ja vertailkaa ulkonäköä. Käykää sitten ajamassa Avensiksella. Ah mikä kolseus kitinä ja kolina. Mainitkaa tästä kokemuksesta myyjälle, Avensiksen hinta putoo heti, pari tonnia, poistukaa paikalta omalla Mondeollanne tuntekaa Ajonautinto!
- Monde on selkeästi parempi
Olen koeajanut ja kieltämättä Avensis ei ollut mikään ajonautinto Mondeon rinnalla, siitä huolimatta Avea myydään hyvin. Voisi sanoa, että Toyo organisaatio on hoitanut hyvin " toyo uskovaisten" asiat, koska merkkiuskollisuus on varsin hyvä. Tämän totean entisenä Toyo miehenä, joka on menettänyt uskonsa ja siirtynyt Mondeoon ;-)
- omaa autoa
Monde on selkeästi parempi kirjoitti:
Olen koeajanut ja kieltämättä Avensis ei ollut mikään ajonautinto Mondeon rinnalla, siitä huolimatta Avea myydään hyvin. Voisi sanoa, että Toyo organisaatio on hoitanut hyvin " toyo uskovaisten" asiat, koska merkkiuskollisuus on varsin hyvä. Tämän totean entisenä Toyo miehenä, joka on menettänyt uskonsa ja siirtynyt Mondeoon ;-)
vaihtaessa oli Toyotan myyjät huhtikuussa kevätväsymyksen pinteessä(?) ja en saanut oikein kunnollista tarjousta heiltä ollenkaan ja siitä olen tosi onnellinen jälkeen päin. Itsekin olin melkein koko ajan ajanut japanilaisilla (reilut puoli milj. km.) ja olin melkeinpä jo vannoutunut japanilaisfani, niin ostinkin pitkien koeajojen jälkeen Mondeon ja enpä ole ensimmäisen sadan tuhannen kilometrin aikana vielä pettynyt.
En olisi millään uskonut, että ajo-ominaisuuksissa voi olla noin suuri ero esim. japanilaisautoihin verrattuna, vaikka liikennealalta olen toimeentuloni yli 30 vuoden ajalta saanutkin, ei nyt liity pelkästään autoihin.
Uskomattoman hyvät ovat ajo-ominaisuudet Fordeissa verrattuna japanilaisautoihin. Se vaan on auttamaton tosiasia, väitti sitä kuka tahansa. Varsinkin Mondeolla ajaessa on todella nautinto, jo näin vanhallekin miehelle, olla tuolla tien päällä ja ajaa jopa useita satoja kilometrejä yhtä soittoa suomalaisia hyviä maanteitä pitkin. Vai tuntuvatko ne tiet ainoastaan Mondeon alla todella hyviltä, sitä en voi tarkemmin todistaa, mutta sen voi sanoa, että ainakin Mondeon alla ne tuntuvat todella loistavilta.
- ford.fi
Dieselit on myyty loppuun. Hitaat jäivät ruikuttamaan.
- Hyvä Mondeo
No mutta sehän nostaa autojen keräily arvoa sitten joskus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san771978- 541196
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621157Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661117Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1831000Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58965Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153952Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122948- 93948