Uudestikastajilla ja uudestikastetuiksi houkutelluilla ei ole todellista sielunrauhaa.
Sillä he joutuvat koko ajan keksimään verukkeita selvää Jumalan sanaa ja ilmoitusta vastaan.
"YKSI KASTE" ON OIKEIN.
Ef.4:5
Jumalan ei tarvitse koskaan uusia eikä paikkailla tekojaan. Yksi kaste on oikein.
Uudestikastaminen on selvän Jumalan sanan vastainen teko eli laittomuus, eli synti.
Miksi useammasti "kastetut" jankuttavat palstalla?
6
265
Vastaukset
- jankutatte
!!!!!!!!!!
- terence.hill
Keskustelu vallan tyrehtyy, ellemme kaikki jankuta! :-)
- ???
Onko kukaan miettinyt asiaa muuten siltä kantilta, että kun sanotaan YKSI KASTE, niin se voi myös tarkoittaa sitä asiaa, että halutaan koroittaa kastetapaa ei niinkään sitä lukumäärää ? Tämä tuli vain mieleeni näin omana pohdintana...
- kastetapa
Kastetavan korostamisella pyritään juuri luomaan mielikuvaa, että olisi vain oikea yksi kastetapa. Eli juuri se, mikä kullakin uskonyhdistyksellä on käytössä, että heillä on se oikea tapa, tulkaa vain ja ainoastaan meille kastattamaan itseänne, muilla on se väärä tapa kastaa. Niin se ajatus menee. Kasteen ulkoiset seikat korostuvat, Kasteen hengellinen sisältö jää taka-alelle.
Alkukielen "yksi kaste" eli "hen baptisma" tarkoittaa yksiselitteisesti kylläkin kasteiden numeerista lukumäärää "yksi". (=one baptism)
---
Jeesushan ei antanut mitään määräystä kastaTAVASTA. Mt.28:19-20. - eepu*
kastetapa kirjoitti:
Kastetavan korostamisella pyritään juuri luomaan mielikuvaa, että olisi vain oikea yksi kastetapa. Eli juuri se, mikä kullakin uskonyhdistyksellä on käytössä, että heillä on se oikea tapa, tulkaa vain ja ainoastaan meille kastattamaan itseänne, muilla on se väärä tapa kastaa. Niin se ajatus menee. Kasteen ulkoiset seikat korostuvat, Kasteen hengellinen sisältö jää taka-alelle.
Alkukielen "yksi kaste" eli "hen baptisma" tarkoittaa yksiselitteisesti kylläkin kasteiden numeerista lukumäärää "yksi". (=one baptism)
---
Jeesushan ei antanut mitään määräystä kastaTAVASTA. Mt.28:19-20.Kysymyksessä ei ole lukkoon lyöty määrä, vaan se oikea ymmärrettävä muoto ko. kasteasiasta!
Sillä; Vapahtaja käski odottaa kastettuja sitä LUPAUSTA, joka heille oli annettu (ks. Apt.1:5; Joh.7:39)! ..se on VOIMA syntiä vastaan!
..mutta sitä voimaa ei saada valitettavasti epäraamatullisesta vauva-valelusta!
"teille ja lapsillenne tämä LUPAUS"; tarkoittaa siis Pyhän Hengen lahjaa, joka annetaan jokaiselle joka USKOO ja kun hän uskova antaa kastaa itsensä; ottaa uskonmukaisen askeleen ja uskoo Saarnatun Evankeliumin Kristuksesta ja antaa uskonmukaisesti upotuskastaa itsensä, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan!
Raamatun mukaan siis; Antakaa pelastaa itsenne ja ottakoon kukin (Apt.2:38) upotuskasteen, sillä "Joka USKOO ja Kastetaan se PELASTUU!!!
Niin Pietari sanoi heille:
"TEHKÄÄ PARANNUS ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te SAATTE (tuon) PYHÄN HENGEN LAHJAN.
Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä LUPAUS on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, KUTSUU."
Katso lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021989256
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
*
”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
*
♥ MARANATA! ♥
- huomauttaisin
Siihen Yhteen Oikeaan Kasteeseen liittyy aina uskontunnustus ja (Baptidzoo) veteen upottaminen Vapahtajan Nimeen!
Vauva-valelua ei Raamattu tunne, se on epäraamatullinen ihmisoppi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1301202
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1591173- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924