xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Heijastimeton, suojatiellä kävellyt nainen jäi auton alle Riihimäellä ja kuoli heti.
Suojatiellä kävellyt iäkäs nainen kuoli maanantaina Riihimäellä auton ajettua hänen päälleen. Onnettomuus sattui noin kello 16.15 Otsolan kaupunginosassa Kirjauksentien ja Kumelantien risteyksessä.
Henkilöauton kuljettaja ei havainnut suojatiellä kävellyttä naista ennen törmäystä. Onnettomuuden uhri lensi törmäyksen voimasta kymmenkunta metriä ja kuoli heti.
Turmapaikalla on tievalaistus, mutta näkyvyys oli sateen ja pimeyden vuoksi huono. Naisella oli yllään tummat vaatteet. Heijastinta hänellä ei ollut.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Helvettisoikoon, pitäisikö muka kävellä heijastinliivit päällä kaupungissa? Heijastimettomuus muka syy, ihan yhtä hyvin se heijastin saattaisi olla katveessa. Eiköhän tässä ole se perinteinen syy, että autoilija ajoi liian lujaa eikä nähnyt mihin ajoi.
32 §
Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
23 §
Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi.
riihimäen murhaaja
12
2054
Vastaukset
- Audi-tappaja
Kun ruvetaan lainaamaan, niin otetaan saman tien muutkin asiaan vaikuttavat pykälät mukaan.
42 §
Jalankulkijan on pimeän aikana tiellä liikkuessaan yleensä käytettävä asianmukaista heijastinta.- luigi
heh heh... ns. Taitokuski lukee lakia heijastimet silmillä :-)
- selvä itsari!!!!!
Olis käyttänyt heijastinta. Ei tuomiota, ei korvauksia.
- syytä!!
Itse olen ainakin niin kyrsiintynyt kameratolppiin, että olen sulkenut GPS-laitteesta kaikki kameratolpilla varustetut tieosuudet. Tästä sitten seuraa, että se GPS opastaa kiertotien kaikkien pikkukylien ja taajamien läpi.
No näillä pimeillä kyläteillä kun ajaa toistasataa mittarissa, niin laaki meinaa tulla jo heijastimellisestakin jalankulkijasta, pimeistä ja lapsista puhumattakaan. Läheltä piti tilanteita syntyy väkisinkin. Muutenhan nämä tiet ovat mutkaisina mitä mukavimpia ajaa, pysyy hereillä ja pääsee testailemaan auton kaarreajo-ominaisuuksia ja mikä parasta, poliiseista ei tietoakaan.
Taajamien läpi opastetuista reiteistä taas en pidä, ne jopa hidastavat matkantekoa, koska taajamissa on pakko ajaa aina alle 80 km/h kun ikinä ei tiedä säntääkö jostain kapakan ovesta joku eteen vai kurvaako joku mummeli paikallisen marketin pihasta eteen, mutta joka tapauksessa on kyettävä väistämään, joskus jopa pysähtymään. - toope
syytä!! kirjoitti:
Itse olen ainakin niin kyrsiintynyt kameratolppiin, että olen sulkenut GPS-laitteesta kaikki kameratolpilla varustetut tieosuudet. Tästä sitten seuraa, että se GPS opastaa kiertotien kaikkien pikkukylien ja taajamien läpi.
No näillä pimeillä kyläteillä kun ajaa toistasataa mittarissa, niin laaki meinaa tulla jo heijastimellisestakin jalankulkijasta, pimeistä ja lapsista puhumattakaan. Läheltä piti tilanteita syntyy väkisinkin. Muutenhan nämä tiet ovat mutkaisina mitä mukavimpia ajaa, pysyy hereillä ja pääsee testailemaan auton kaarreajo-ominaisuuksia ja mikä parasta, poliiseista ei tietoakaan.
Taajamien läpi opastetuista reiteistä taas en pidä, ne jopa hidastavat matkantekoa, koska taajamissa on pakko ajaa aina alle 80 km/h kun ikinä ei tiedä säntääkö jostain kapakan ovesta joku eteen vai kurvaako joku mummeli paikallisen marketin pihasta eteen, mutta joka tapauksessa on kyettävä väistämään, joskus jopa pysähtymään.Selvästi nysväri liikenteessä.
Ripeällä, joustavalla ajollqa hän olisi ehtinyt
ohi paikan, ennenkuin jalankulkija tuli siihen. - nosturi 3
syytä!! kirjoitti:
Taajamien läpi opastetuista reiteistä taas en pidä, ne jopa hidastavat matkantekoa, koska taajamissa on pakko ajaa aina alle 80 km/h kun ikinä ei tiedä säntääkö jostain kapakan ovesta joku eteen vai kurvaako joku mummeli paikallisen marketin pihasta eteen, mutta joka tapauksessa on kyettävä väistämään, joskus jopa pysähtymään.Sinulla on viestisi mukaan todellisia ongelmia autolla liikkumisessa. Tarkista asenteitasi. Vaikka trollihan juttusi on.
- on erittäin
turvaton paikka jalankulkijalle, sanoivat lait ja pykälät mitä tahansa. Autoilijat tulevat aina tekemään virheitä ja jalankulkija maksaa virheet usein hengellään. Varovaisuus ja suojautuminen on viisasta. Pimeällä liikuttaessa ovat heijastimet välttämättömiä. Tai valolaitteet kuten taskulamput.
- on valitettavasti
maalattu viiden metrin välein, joten ei niitä kukaan viitsi enää ottaa vakavasti.
- mikkom
tyhmyyttään jäi alle, ilmanheijastinta ja ei osannut katsoa sivuilleen. Pimeellä tiellä ilman heijastinta on itsemurha. Lisäksi vielä autoon kun ei saa laittaa kunnon lisävaloja, vaan sekin on rajattu 80W, vaikka vitut minä niistä rajoituksista välitä.
- molcosan
No, maxa sinä sitten miljardeja euroja sakkoja lyhdyistäsi, ***vetin valopää.
- heijastinta
Kaikkein eniten vituttaa nämä ilman heijastinta kulkevat ihmiset.Eilen illalla kokonainen perhe oli ilman heijastimia.Lapset olivat ala-aste ikäisiä ja toisella oli vielä pyörä.Tälläiset aikuiset eivät tarvitse lapsia ollenkaan.Kyllä sitten ollaan autoilijaa syyttämässä kun alle jää.
- lakitekstistä
...myös murhan tunnusmerkistö. Tuossa ei voi tuomita edes taposta, kuolemantuottamuksesta kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875