Lilliputti ja Pekkarinen lihapadoilla

Espoossa

1

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauko Lämpiäinen

... ydinvoimaa Suomeen. Seuraava voimala heti rakenteille.
      Venäjä pyrkii Euroopan omistajaksi energialla kiristämällä. EU:n pässit eivät tätä huomaa, paitsi muutama jota ei haluta kuulla.

Venäjän rosvojen kanssa ei koskaan ole voinut soveltaa normaaleja kaupankäyntiperiaatteita. Histitoria ei ole opettanut päätöksentekijöitä.

Kommunismin aikana sopimukset ulkomaankaupassa sentään aina pitivät. Nyt paljastuu todellinen venäläinen, "kun on päässyt irti kommunismin ukeestä". Vielä suurempia roistoja kuin kommunistit.

Venäjän kulloinennkin "Tsaari" ei epäile käyttää mitä tahansa keinoa keskiaikaisessa vallanhimossaan. Se kuuluu perivenänäiseen luonteeseen. Omasta kansasta viis. Lait eivät ole edes niinkuin luetaan ja sopimuksilla pyyhitään persettä, kun mieleeen juolahtaa.

Pienin mahdollinen riippuvuus Venäjästä on historian valossa aina paras mahdollinen riippuvuus, joka maalle. Taloudellinen riippuvuus peruasoissa, kuten energiassa, tulisi kaiken järjen mukaan minimoida. Lyhytaikainen eduntavoittelu tekee sokeaksi.

Ennen ns. oopiumisotaa Kiinassa 1800-luvulla englantilaiset keksivät myydä tai melkein jakaa öljylamppuja ilmaiseksi ja öljyä pilkkahinnalla Kun lamppuja oli riittäväsrti myyty, öljyn hinta satakertaistettiin. Venäjä pelaa energiassa tällä yksinkertaisella logiikalla, ja lännen pässinpäät eivät ole huomaavinaan.

Naurettavaa uskotella, että Venäjästä olisi rehelliseksi kauppakumppaniksi ennen maapallon tuhoa. On yksittäisiä venäläisiä firmoja, jotka toimivat rehellisesti tätä nykyä. Pakkosoialisointi - tai pitäisikö sanoa "kremlisointi" tärkeimillä aloilla - kuten energia-alalla kuitenkin kiihtyy.

Siis mieluiten mahdollisimman vapaaksi Venäjän energiasta! Paikallisetkin energiayhtiöt saavat vähemmän liikkumavaraa kiristyksissään; syitä ahneisiin hinnankorotuksiin löytyy tietysti rajattomasti: monopolissa on helppo kiristää, niin Suomessa kuin Venäjälläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      258
      2707
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      104
      1656
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1576
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      206
      1279
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe