Olen kadotukseen tuomittu uskovainen. (ainakin
kadotusta jakavien tosiuskovaisten mielestä)
Mikähän siinä on ettei voi uskoa Jumalaan, ja sillä
hyvä?
Miksi täytyy uskoa raamattuun, tai koraaniin
(riippuen missä yhteiskunnassa asuu) kieltää
tieteen todistamat tosiasiat evoluutiosta, ja
uskoa olevansa Jumalan kuva, ja maailmankaikkeuden
uljain luomus?
Kylläpä minua hatuttaa sitten kun olen helvetin
tuskissa, huolimatta siitä että olen jopa henk.koht.
vienyt avustuksia kärsiville, ja yrittänyt elää
muita kunnioittaen. Sieltä minä sitten katselen
kuinka te ovelta ovelle kiertäjät istutte Jumalan
oikealla puolella. Voi voi minua kurjaa.
Uskovainen
5
251
Vastaukset
- sören
ei täydy uskoa ja evoluutiota ei täydy kieltää - jos ei ole Jeesukseen uskova kristitty. Sanoit olevasi uskovainen, tarkoititko Jeesukseen uskovainen. Kristitty ei lue Raamattua siksi, että hänen täytyy lukea sitä. Kristitty lukee Raamattua siksi, että se juuri synnyttää ja ravitsee uskoa. Ilman sanaa uskova ei vaan pärjää. "Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana". Lue Raamattua, niin huomaat kuinka se oudosti alkaa aueta, usko syntyy,usko saa ravintoa, ja kohta evoluutiokin alkaa tuntua mahdottamalta ajatukselta. Kummasti tuosta kirjahyllyn pölyttyneestä opuksesta tulee rakkain ja tärkein teos. Miksi? Koska siinä vaikutaa Jumalan pyhä henki ja ilmoitetaan pelastuksen tie.
Hyvät teot eivät ketään pelasta, jos niiden tekijä ei usko Jeesukseen. Uskon ja kokemuksesta tiedän, että ilman uskoa hyvät työt tehdään aina viime kädessä itsekkäistä syistä.
Minä luulin vuosikausia tekeväni pyyteettömästi hyvää ihmisille, uhrauduin, kuuntelin murheita, autoin jätettyjä ja kärsineitä. Jo silloin, kun en vielä ollut uskossa, tuo toisten auttaminen tuntui minusta välillä jotenkin epäaidolta. Luin Raamattua ja selitysteoksia, sana avautui hiljalleen. Mutta sitten, kerran kävelylenkillä, minun annettiin hetkessä nähdä, kuinka tein nuo hyvät teot vain itseäni varten: siksi että minusta pidettäisiin, koska olen hyvä. Tunsin valtavaa syyllisyyttä ja syntisyyttä. Mutta samassa hetkessä sain lohdutksen ja pelastuksen: ei mitään hätää olen saanut kaiken itsekkyyteni anteeksi yli 2000 vuotta sitten. Alkoi pitkä tie, itsekkään hyvän ihmisen karsimiseen minusta pois, ja pikku hiljaa lukemattomien lankeamisten jälkeen vanha hyvän ihmisen suojavarustukseni alkoi jäädä pois.
Tänään autan toisia mutta eri motiivilla, kiitollisuudesta. Koska Jumala rakastaa minua - niin paljon että antoi poikansa kuolemaan puolestani - saan antaa tuon rakkauden virrata itsestäni toisiin. Aina se ei vieläkään tietenkään onnistu, koska minussa asuu yhä myös synti, mutta pikkuhiljaa todellinen hyvä tulee enenmmän esiin.
Ei sinunkaan tarvitse jättää hyviä töitä pelastuaksesi. Lue Raamattua, käy kuuntelemassa sanaa kirkoissa tai tilaisuuksissa tai katsele TV7:lta ohjelmia. Odota, älä luovuta vaikka heti ei pyhä henki humahtaisi, kyllä sana alkaa ravita. Ja sitten huomaat, kuinka hyvien töiden tekeminen alkaa maistua erilaiselta kuin ennen, tunnet olevasi etuoikeutettu Jumalan rakkauden lähettiläs( tosin vajaavainen ja epäonnistuva sellainen)
Ristiä kannattaa tuijottaa pitkään ja hartaasti. Se on käsittämätöntä, ihmeellisen ihana asia, mitä Jeesuksen karmea kuolema ristillä merkitsee: Jumalan rakkautta Sinuun.- Ainoa oikea?
...sinunlaisia ihmisiä tarkoitan. Kun lenkillä
menee ilmakupla aivoista läpi, tajutaan että
"hetkinen, mitäpä minä enää ajattelisin omilla
aivoilla, kun kerran Jumala on kirjoittanut kirjan,
joka kertoo mitä ajatella"
Juuri sinä, jos olisit syntynyt muslimimaassa,
olisit täysin varma että jeesus oli "vain" profeetta
ja että kristityt on väärässä. - sören
Ainoa oikea? kirjoitti:
...sinunlaisia ihmisiä tarkoitan. Kun lenkillä
menee ilmakupla aivoista läpi, tajutaan että
"hetkinen, mitäpä minä enää ajattelisin omilla
aivoilla, kun kerran Jumala on kirjoittanut kirjan,
joka kertoo mitä ajatella"
Juuri sinä, jos olisit syntynyt muslimimaassa,
olisit täysin varma että jeesus oli "vain" profeetta
ja että kristityt on väärässä.tämän "kristitynkin" maan asukkaana yli 30 vuotta sitä mieltä että Jeesukseen uskovat hihhulit ovat väärässä ja että Jeesus on vain suuri opettaja. Mutta kun sain uskon Jeesukseen, Hän muuttui suuresta opettajasta Jumalan pojaksi. Minusta juuri tästä on kyse kristinuskossa.
Jokainen saa uskoa tietenkin mihin haluaa. Minä uskon Jeesukseen; siihen että Hän kuoli, että minä saisin iankaikkisen elämän. Jeesus itse sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muutoin kuin Minun kauttani". Tähän minä laitan toivoni.
Ajattelen yhä omilla aivoillani "ilmakuplan" jälkeenkin, paitsi uskon asioita, joiden aukeamisessa ei oma ajattelu auta piiruakaan. - Halle lujaa.
sören kirjoitti:
tämän "kristitynkin" maan asukkaana yli 30 vuotta sitä mieltä että Jeesukseen uskovat hihhulit ovat väärässä ja että Jeesus on vain suuri opettaja. Mutta kun sain uskon Jeesukseen, Hän muuttui suuresta opettajasta Jumalan pojaksi. Minusta juuri tästä on kyse kristinuskossa.
Jokainen saa uskoa tietenkin mihin haluaa. Minä uskon Jeesukseen; siihen että Hän kuoli, että minä saisin iankaikkisen elämän. Jeesus itse sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muutoin kuin Minun kauttani". Tähän minä laitan toivoni.
Ajattelen yhä omilla aivoillani "ilmakuplan" jälkeenkin, paitsi uskon asioita, joiden aukeamisessa ei oma ajattelu auta piiruakaan.Eikös kristinuskoon kuulu "Jumalan sanan" levittäminen?
Aikoinaan miekoin, tyylillä uskotkos perkele, vai
katkaistaanko kaula? Nykyisinhän tuo homma hoidetaan
hävittäjin, ja täsmäohjuksin. Oman maan sisällä
käytetäänkin sitten "sivistyneempiä" tapoja, kuten
pelottelua, ja kiristystä. Hyvänä konstina esim.
yhteisön ulkopuolelle eristäminen.
Mutta kuten kirjoitit, "ei kannata ajatella moisia
asioita, koska Jeesushan kirjoitti raamatun, eikä
enää ole tarvetta omaan ajatteluun."
Ps. Olitkos paikalla, kun jeesus sanoi olevansa
tie totuus ja elämä, vai löytyykö totuutesi
kaurapuuron sijasta, 300-1000 vuotta sitten
kirjoitetusta kirjasta, joka on käännetty kielestä
toiseen, kunnes parisataa vuotta sitten se oli
lukuisten muutoksien ja väärien käännösten jälkeen
taivuteltu suomeksikin.
PS:2 Tiesitkö että hebreaksi neito ja neitsyt
on sama sana, ehkä alkuperäisen tekstin mukaan
Maria ja Josef ei olleetkaan naimisissa, joka
selittäisi majoitusongelmatkin, siilä eihän hartaat
uskovaiset ottaisi "susiparia" oman kattonsa alle.
- fdggd
Taitaa sua sitten helvetissä vituttaa, kun et ottanut Jeesusta vastaan. Evoluutioon pyyhin perseeni. Miten joku voi olla niin saa-ta-nan tyhmä että uskoo johonkin vitun evoluutioon?! It's beyond me.
Mutta ime sinä evoluutioon uskova stagaa! Sitten Jumalan oikealta puolelta nauran sinulle paskaista naurua kun sinä kärvistelet helvetin tuskissa! HÄHÄHÄHÄÄ!
Pala helvetissä runkku!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16912723
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525446Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454750Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392778Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1201945Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1101696Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3651634Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1071533Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361471