Kinasteluja

Ocean.N

Onko se nykyään muodissa? Kinastelu siis. Tuntuu että joka paikassa tapellaan tai kiistellään. Ei anneta mielipiteiden olla rauhassa. Ei arvosteta toisten näkökulmia.

Minusta tuntuu siltä, että aina jollakin on jotain sanottavaa minun tyylistäni puhua/mielipiteistäni. Tuntuu että jotkut haastavat riitaa huvikseen.

Parhaita ovat sellaiset, mitä täällä esim. yksi päivä tapahtui. Olin aloittanut uuden aiheen ja kysellyt ihmisiltä mielipiteitä. En ollut vuorokauden sisällä ehtinyt vastaamaan jollekin kirjoittajalle, niin jo joku kolmas osapuoli alkoi siitä vääntämään riitaa, hahah voiko typerämmäksi mennä? Siis siitä etten ollut vastannut tarpeeksi nopeasti :D

Töissäkin monet asiakkaat alkavat murjottaa siitä kun emme jaa ilmaiseksi paketointivälineitä/tarpeita asiakkaille jotka "ovat muka joskus jotain täältä ostaneet" HAH :D

Mitenkäs muuten viikko lähtenyt käyntiin? Töissä kiirettä? Joulumieltä lapsilla/lastenlapsilla? Joulustressiä vai ihanaa odotusta?

Täällä päässä viikko on lähtenyt hyvin käyntiin. Töissä kun kotonakin :) Mukavaa ja leppoisaa loppuviikkoa kaikille palstalaisille!

10

1077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pussipuskapiru

pikkuasioista.
      Niin kauan kun on ihmisiä, on myös mielipide eroja.

Kauhistuttaa kloonimaailma jossa kaikki olis samaa mieltä..eikö se olis robottimaista?
      Ihminen on inhimillinen ja eretyväinen..jokainen meistä, vaikka omia mielipiteitämme henkeen ja vereen puolustetaankin.

• ex-koltis

-Onko se nykyään muodissa? Kinastelu siis. Tuntuu että joka paikassa tapellaan tai kiistellään. Ei anneta mielipiteiden olla rauhassa. Ei arvosteta toisten näkökulmia.

Juuri näin se on. Naisen oma pieni pää ei aina tajua kääntyä tarpeeksi ympärilleen ymmärtääkseen.

• Kylli.Kyllä

ja ensimmäisenä mieleen tuli järjen ja tunteen ero. Ei siis ero vaan eroavaisuus.

Kun järki sanoo mielipiteen ilmaisemista keskusteluksi asiasta niin tunne sanoo sitä riitelyksi.

Lähden teoretisoimaan ajatusta nytten sitten vaikka lempiaiheestani eli perunan kasvatuksesta.

"Minä" jäljempänä M olen sitä mieltä, että perunan kasvatus pelkien perunankukkien esteettisen arvon vuoksi on tärkeää koska perunakukkahan on tunnetusti kaunis.

"Sinä" jäljempänä S olet sitä mieltä, että perunan kasvatus mukulan ravintoarvon vuoksi on tärkeää.

"Hän" jäljempänä H on sitä mieltä, että perunan lannoituksessa kaikkein tärkein elementti on kalanpalojen asettelu perunavakoihin parhaan sadon saavuttamiseksi.

"M" on sitä mieltä, ettei sillä ole vaikutusta kukinnon kauneuteen vaan keinolannoitteella voidaan päästä parempaan tulokseen.

"H" on ehdottomasti eri mieltä ja väittää, ettei perunan kukinnolla ole mitään tekemistä asian kanssa.

"S" sanoo, että Tammiston Aikainen verrattuna Kliiviaan on pelkkää kuvittelua.

"M" sanoo, että Timossa on kaunein kukka.

"S" sanoo, ettei kalarehun käyttö vaikuta mitenkään mukulatiheyteen.

Jne. jne.

Jokainen väittämistä saattaa olla jopa tosi. Tosiasia ainoastaan on se, etten tiedä perunan kasvattamisesta yhtään mitään. Eikä perunan kasvattaminen herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Jolloin sanoisin, että olen keskustellut/vaihtanut mielipiteitä perunan kasvattamisesta S:n ja H:n kanssa.

Mutta jos olisin kiihkeästi perunan kasvattamiseen suhtautuva henkilö sanoisin, että olen riidellyt S:n ja H:n kanssa.

Tulipas pitkä juttu. Pahus, ensimmäisessä lauseessani taisin jo tiivistää ajatukseni.

Mutta aina ja ikuisesti voin ja haluan keskustella perunan kasvatuksesta. Se on ihan hyvä aihe silloin kun ei muuta keksi :))

• ex-koltis
        Kylli.Kyllä kirjoitti:

ja ensimmäisenä mieleen tuli järjen ja tunteen ero. Ei siis ero vaan eroavaisuus.

Kun järki sanoo mielipiteen ilmaisemista keskusteluksi asiasta niin tunne sanoo sitä riitelyksi.

Lähden teoretisoimaan ajatusta nytten sitten vaikka lempiaiheestani eli perunan kasvatuksesta.

"Minä" jäljempänä M olen sitä mieltä, että perunan kasvatus pelkien perunankukkien esteettisen arvon vuoksi on tärkeää koska perunakukkahan on tunnetusti kaunis.

"Sinä" jäljempänä S olet sitä mieltä, että perunan kasvatus mukulan ravintoarvon vuoksi on tärkeää.

"Hän" jäljempänä H on sitä mieltä, että perunan lannoituksessa kaikkein tärkein elementti on kalanpalojen asettelu perunavakoihin parhaan sadon saavuttamiseksi.

"M" on sitä mieltä, ettei sillä ole vaikutusta kukinnon kauneuteen vaan keinolannoitteella voidaan päästä parempaan tulokseen.

"H" on ehdottomasti eri mieltä ja väittää, ettei perunan kukinnolla ole mitään tekemistä asian kanssa.

"S" sanoo, että Tammiston Aikainen verrattuna Kliiviaan on pelkkää kuvittelua.

"M" sanoo, että Timossa on kaunein kukka.

"S" sanoo, ettei kalarehun käyttö vaikuta mitenkään mukulatiheyteen.

Jne. jne.

Jokainen väittämistä saattaa olla jopa tosi. Tosiasia ainoastaan on se, etten tiedä perunan kasvattamisesta yhtään mitään. Eikä perunan kasvattaminen herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Jolloin sanoisin, että olen keskustellut/vaihtanut mielipiteitä perunan kasvattamisesta S:n ja H:n kanssa.

Mutta jos olisin kiihkeästi perunan kasvattamiseen suhtautuva henkilö sanoisin, että olen riidellyt S:n ja H:n kanssa.

Tulipas pitkä juttu. Pahus, ensimmäisessä lauseessani taisin jo tiivistää ajatukseni.

Mutta aina ja ikuisesti voin ja haluan keskustella perunan kasvatuksesta. Se on ihan hyvä aihe silloin kun ei muuta keksi :))

Tippaleivän teoretisoinnista.

• kotimies

sen ei pitäisi kuulua sivullisille koska ehtii vastaamaan saamaansa postiin.Joulustressiä ei saa päästää valloilleen.

• Ak:n lapio

Vaikka en ole mitään komentoinut, niin näyttää alkavan mussutukset.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      114
      7293
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      48
      1290
    Aihe