Miksi valitat, ettei ihmisillä ole materiaalia muita kuin netti? Tee jotain sille asialle äläkä vain ruikuta. Pidä huolta siitä että suomalaiset saavat lisää matskua esim. kirjastoihin.
Tuhlaat selvästikin aikaasi tällä palstalla.
zappax - sullahan näköjään on
49
1053
Vastaukset
- zappax
Ruikutathan sinäkin... Miksi?
Totesin vain sen mikä on faktaa... Jonkuhan sekin on sanottava.
"Tee jotain sille asialle äläkä vain ruikuta."
Just joo... Tee sinä ja hanki itse sitä materiaalia... Miksi minun pitää se sinulle hankkia? Jos oikeasti haluat tietää ja tutkia, niin et varmaankaan ruikuttelisi sitä... ???
"Pidä huolta siitä että suomalaiset saavat lisää matskua esim. kirjastoihin."
Kuka sen kustantaa???
"Tuhlaat selvästikin aikaasi tällä palstalla. "
DITTO...
Huono provo olet... vaikka vastasinkin ;-)- ihmisillä on
liian vähän materiaalia muuta kuin netti. Eikö se muka ole ruikutusta? On se, ihan selvästi. Ja selvästikin sinulla on ihan liikaa aikaa.
Ellet ole itse valmis sormeasi nostamaan asian hyväksi, niin älä sitten myöskään käy täällä ruikuttamassa. Se on tekopyhää. - zappax
ihmisillä on kirjoitti:
liian vähän materiaalia muuta kuin netti. Eikö se muka ole ruikutusta? On se, ihan selvästi. Ja selvästikin sinulla on ihan liikaa aikaa.
Ellet ole itse valmis sormeasi nostamaan asian hyväksi, niin älä sitten myöskään käy täällä ruikuttamassa. Se on tekopyhää.Jos nyt haluat käyttää snaa ruikutus tuota kuvaanmaan, niin käytä sitten..
Minusta se vielä ei ollut "ruikutusta"...
"Ja selvästikin sinulla on ihan liikaa aikaa."
Perustele tarkemmin... - zappax
ihmisillä on kirjoitti:
Ellet ole itse valmis sormeasi nostamaan asian hyväksi, niin älä sitten myöskään käy täällä ruikuttamassa. Se on tekopyhää."Ellet ole itse valmis sormeasi nostamaan asian hyväksi, niin älä sitten myöskään käy täällä ruikuttamassa. Se on tekopyhää."
HÖPÖ HÖPÖ. Minulla ei ole mitään velvollisuutta esim. ostaa sinulle materiaalia. Saat ihan itse nostaa sormesi ja tehdä itse sen. Tilanteen toteamisessa ei ole mitään tekopyhää. - on ilmaista
zappax kirjoitti:
"Ellet ole itse valmis sormeasi nostamaan asian hyväksi, niin älä sitten myöskään käy täällä ruikuttamassa. Se on tekopyhää."
HÖPÖ HÖPÖ. Minulla ei ole mitään velvollisuutta esim. ostaa sinulle materiaalia. Saat ihan itse nostaa sormesi ja tehdä itse sen. Tilanteen toteamisessa ei ole mitään tekopyhää.Mormonin kirjan saa ilmaiseksi:
http://www.mormonit.fi/index.php?itemid=22
Ehkä kannatta pyytää erityisesti,että lähettäisivät postitse.
Liahona on luettavissa:
http://www.lds.org/gospellibrary/pdfmagazine/0,7779,595-18-19-,00.html - zappax
on ilmaista kirjoitti:
Mormonin kirjan saa ilmaiseksi:
Liahona on luettavissa:
http://www.lds.org/gospellibrary/pdfmagazine/0,7779,595-18-19-,00.html... tuota materiaalia on tuhottoman paljon enemmän...
Kymmeniö kirjoja , dokuja ym. ainakin pari cd:tä täynnä tavaraa... - kerta on jo
zappax kirjoitti:
... tuota materiaalia on tuhottoman paljon enemmän...
Kymmeniö kirjoja , dokuja ym. ainakin pari cd:tä täynnä tavaraa...matskua. Lakkaa tuhlaamasta aikaasi täällä ruikutukseen, eivät ne dokut ruikutuksella itsestään käänny.
- itse sanoit
zappax kirjoitti:
"Ellet ole itse valmis sormeasi nostamaan asian hyväksi, niin älä sitten myöskään käy täällä ruikuttamassa. Se on tekopyhää."
HÖPÖ HÖPÖ. Minulla ei ole mitään velvollisuutta esim. ostaa sinulle materiaalia. Saat ihan itse nostaa sormesi ja tehdä itse sen. Tilanteen toteamisessa ei ole mitään tekopyhää.Ja sanoit myös, että sinulla on paljon materiaalia.
- Tässä.
on ilmaista kirjoitti:
Mormonin kirjan saa ilmaiseksi:
Liahona on luettavissa:
http://www.lds.org/gospellibrary/pdfmagazine/0,7779,595-18-19-,00.htmlVielä turvallisempaa on lukea netistä mormonien virallisilta sivuilta:
http://www.mormonismi.net/mk/mormonin_kirja.shtml Tässä. kirjoitti:
Vielä turvallisempaa on lukea netistä mormonien virallisilta sivuilta:
http://www.mormonismi.net/mk/mormonin_kirja.shtmlMIKSI valehtelet??
Viralliset sivut ovat: http://www.mormonit.fi/
Mielestäni on todella lapsellista ja aliarvoista valehdella! Siinä näkee kuinka paljon vastustajiimme voi luottaa! Valehtelijoita kaikki tyyni kuten nuo sivutkin!- Tässä.
nenada kirjoitti:
MIKSI valehtelet??
Viralliset sivut ovat: http://www.mormonit.fi/
Mielestäni on todella lapsellista ja aliarvoista valehdella! Siinä näkee kuinka paljon vastustajiimme voi luottaa! Valehtelijoita kaikki tyyni kuten nuo sivutkin!Tuo sivusto vain tuli googlettamalla, kun etsin nettiversiota Mormonin kirjasta. En tutkinut sivustoa tarkemmin, mutta näytti ulkoisesti viralliselta mormonien sivustolta.
Löytyykö oikeilta virallisilta sivustoilta tai jostain muualta kuin tuolta vastustajien sivustolta Mormonin kirjaa suomeksi?
(Onhan se kurjaa, jos joutuu lukemaan vastustajien sivustosta, vaikka ei kai siinäkään virheitä ole.) Tässä. kirjoitti:
Tuo sivusto vain tuli googlettamalla, kun etsin nettiversiota Mormonin kirjasta. En tutkinut sivustoa tarkemmin, mutta näytti ulkoisesti viralliselta mormonien sivustolta.
Löytyykö oikeilta virallisilta sivustoilta tai jostain muualta kuin tuolta vastustajien sivustolta Mormonin kirjaa suomeksi?
(Onhan se kurjaa, jos joutuu lukemaan vastustajien sivustosta, vaikka ei kai siinäkään virheitä ole.)taidat olla itse viattomuus. Hohoijaa!
Vai näytti ulkoisesti viralliselta? Luuuletko todella että MAP kirkon VIRALLISELLA sivulla komeilisi jokin typerä auringon kuva? Kyllä siellä on Jeesuksen kuva!
Googlaamalla saa listan kirkoamme käsitteleviä sivustoja, joista ehkä vain kolme sivulla on oikeita sivuja ja vain YKSI on virallinen. http://www.mormonit.fi/ muut ovat vastustajan sivustoja!
Mormonin kirjan saa ilmaiseksi edellä mainitusta nettiosoitteesta ja voi pyytää että se lähetetään postitse, mikäli pelkää mormonneja liikaa, eikä halua kenenkään sitä tuovan kotiovelle.- kuulepas!
nenada kirjoitti:
taidat olla itse viattomuus. Hohoijaa!
Vai näytti ulkoisesti viralliselta? Luuuletko todella että MAP kirkon VIRALLISELLA sivulla komeilisi jokin typerä auringon kuva? Kyllä siellä on Jeesuksen kuva!
Googlaamalla saa listan kirkoamme käsitteleviä sivustoja, joista ehkä vain kolme sivulla on oikeita sivuja ja vain YKSI on virallinen. http://www.mormonit.fi/ muut ovat vastustajan sivustoja!
Mormonin kirjan saa ilmaiseksi edellä mainitusta nettiosoitteesta ja voi pyytää että se lähetetään postitse, mikäli pelkää mormonneja liikaa, eikä halua kenenkään sitä tuovan kotiovelle.Miksi sinusta Nauvoon temppelin koristelu on "typerä"?
- 1 + 1 = ?
nenada kirjoitti:
Mormonin kirjan saa ilmaiseksi edellä mainitusta nettiosoitteesta ja voi pyytää että se lähetetään postitse, mikäli pelkää mormonneja liikaa, eikä halua kenenkään sitä tuovan kotiovelle."Mormonin kirjan saa ilmaiseksi edellä mainitusta nettiosoitteesta ja voi pyytää että se lähetetään postitse, mikäli pelkää mormonneja liikaa, eikä halua kenenkään sitä tuovan kotiovelle."
Millaisia ovat "mormonnit" ja miksi niitä pitäisi pelätä? :|
Jos tarkoitat mormoneja, niin mormonikirkon viralliselta nettisivustolta saa kyllä tilata ilmaisen Mormonin kirjan, mutta kirkko ei välitä tuon taivaallista tilaajan toiveista saada se postitse.
Jos lähimaillakaan vain on lähetyssaarnaajia, niin he tulevat tuomaan kirjan ja panemaan jalkansa oven väliin. Tämä on monien kokema juttu.
Kai semmoisia änkeytyjiä vähän kannattaakin pelätä. - Tässä.
nenada kirjoitti:
Mormonin kirjan saa ilmaiseksi edellä mainitusta nettiosoitteesta ja voi pyytää että se lähetetään postitse, mikäli pelkää mormonneja liikaa, eikä halua kenenkään sitä tuovan kotiovelle.Katsoin uudestaan tuota linkittämääni sivua. Onhan siinä aurinko, mutta mistä minä olisin tiennyt, että auringon kuvassa on jotain pahaa? (Ja tuossa yhdessä vastauksessa sen mainitaan olevan mormonismiin liittyvä kuva.)
Tuossa nimenomaisessa sivussa ei ole mitään negatiivista mormoneista, ainoastaan suora lainaus ja Mormonin kirja sellaisenaan, ilman kommentteja.
Vain jos siirtyy tuosta sivusta muihin sivuihin paljastuu, että kyseessä ovat "vastustajien" sivut.
Vai päteeköhän mormonismiin se, että vaikka lainaa mormonien tai heidän profeettojensa kommentteja ihan sellaisinaan ilman mitään kommentointia, mormonit itsekin kokevat nuo omien puheet kiusallisina?
On syytä pohtia vakavasti, että mistä moinen johtuu. Onhan se kurjaa, jos mormonit eivät voi lainata omia profeettojaan, laittamatta mukaan pitkiä selityksiä, että itseasiassa hän tarkoitti tätä vaikka sanoikin tuota....
Olisiko sama syynä siihen, että mormonien virallisilta sivuilta (tutkin tuosta sinun antamastasi kohtaa pyhät kirjat) mormonin kirjaa ei löydy nettiversiona, koska sitä ei uskalleta laittaa ilman että olisi selitykset mukana? - zappax
kerta on jo kirjoitti:
matskua. Lakkaa tuhlaamasta aikaasi täällä ruikutukseen, eivät ne dokut ruikutuksella itsestään käänny.
Kunhan maksat minulle ko. työstä niin teen sen...
Velotan 30 EUR / tunti.
Ja siten joudut tietysti sopimaan asian ensin alkuperäisen copyrightin omistajan kanssa...
EIkö hommiin vaan, niin kyllä minä käännän kaikki tilaamasi tekstit. - zappax
Tässä. kirjoitti:
Vielä turvallisempaa on lukea netistä mormonien virallisilta sivuilta:
http://www.mormonismi.net/mk/mormonin_kirja.shtmlOn se että et saa koko tekstiä käyttöösi.. on vain paloja siellä ja täällä...
Osata dokuja kyllä löytyykin koko teksti netistäkin.. mutta siis vain osalle...
Mutaa, ahaa, sähän vaan pelleilit ;-) Sillä kysessähän on "anti-mormoni" sivut...
Eli ei ole helppoa netissä surffaulukaan, kuten huomasitkin jo... - zappax
1 + 1 = ? kirjoitti:
"Mormonin kirjan saa ilmaiseksi edellä mainitusta nettiosoitteesta ja voi pyytää että se lähetetään postitse, mikäli pelkää mormonneja liikaa, eikä halua kenenkään sitä tuovan kotiovelle."
Millaisia ovat "mormonnit" ja miksi niitä pitäisi pelätä? :|
Jos tarkoitat mormoneja, niin mormonikirkon viralliselta nettisivustolta saa kyllä tilata ilmaisen Mormonin kirjan, mutta kirkko ei välitä tuon taivaallista tilaajan toiveista saada se postitse.
Jos lähimaillakaan vain on lähetyssaarnaajia, niin he tulevat tuomaan kirjan ja panemaan jalkansa oven väliin. Tämä on monien kokema juttu.
Kai semmoisia änkeytyjiä vähän kannattaakin pelätä."Jos tarkoitat mormoneja, niin mormonikirkon viralliselta nettisivustolta saa kyllä tilata ilmaisen Mormonin kirjan, mutta kirkko ei välitä tuon taivaallista tilaajan toiveista saada se postitse."
Ilmeisesti viittaa niihin muutamaan tapauskeen jotka ovat täällä kirjoitelleet..?
"Jos lähimaillakaan vain on lähetyssaarnaajia, niin he tulevat tuomaan kirjan ja panemaan jalkansa oven väliin. Tämä on monien kokema juttu. "
Kuinka monen? Ja tiedätkö että kuinka moni on halunnut Mormonin Kirjan ja kuinka moni on halunnut sen vain postitse?
Joes et tiedä niin turha on sanoa että monien ... Sillä asia pitää kyllä suhteuttaa koko määrään mitä kirjoja on jaettu... Joten on paha mennä sanomaan asiata yhtään mitään suuntaan tai toiseen... - zappax
Tässä. kirjoitti:
Katsoin uudestaan tuota linkittämääni sivua. Onhan siinä aurinko, mutta mistä minä olisin tiennyt, että auringon kuvassa on jotain pahaa? (Ja tuossa yhdessä vastauksessa sen mainitaan olevan mormonismiin liittyvä kuva.)
Tuossa nimenomaisessa sivussa ei ole mitään negatiivista mormoneista, ainoastaan suora lainaus ja Mormonin kirja sellaisenaan, ilman kommentteja.
Vain jos siirtyy tuosta sivusta muihin sivuihin paljastuu, että kyseessä ovat "vastustajien" sivut.
Vai päteeköhän mormonismiin se, että vaikka lainaa mormonien tai heidän profeettojensa kommentteja ihan sellaisinaan ilman mitään kommentointia, mormonit itsekin kokevat nuo omien puheet kiusallisina?
On syytä pohtia vakavasti, että mistä moinen johtuu. Onhan se kurjaa, jos mormonit eivät voi lainata omia profeettojaan, laittamatta mukaan pitkiä selityksiä, että itseasiassa hän tarkoitti tätä vaikka sanoikin tuota....
Olisiko sama syynä siihen, että mormonien virallisilta sivuilta (tutkin tuosta sinun antamastasi kohtaa pyhät kirjat) mormonin kirjaa ei löydy nettiversiona, koska sitä ei uskalleta laittaa ilman että olisi selitykset mukana?"Vai päteeköhän mormonismiin se, että vaikka lainaa mormonien tai heidän profeettojensa kommentteja ihan sellaisinaan ilman mitään kommentointia, mormonit itsekin kokevat nuo omien puheet kiusallisina?"
En koe mitään sellasita tekstiä mitä on lainattu suoraan kiusallisena... Miski pitäisi?
Minsuta sellainen joka lainaa yhtä tekstiä sieltä ja toista toisaalta, tekee itsestään hölmön... Sillä sopivasti unohtamalla ajan ja paikan ja kulttuurin, saa minkä tahansa tekstin vielä pahemmaksi kuin mitä se mahdollisesti on ollut...
"On syytä pohtia vakavasti, että mistä moinen johtuu."
Ei tarvits ekun ei sitä ainakaan minulla esiinny...
Ja pelkkä Mornin Kirja ei ole hyvä lähde mormonismin historian tutkimiseen - se on aika huono siihen ... - zappax
itse sanoit kirjoitti:
Ja sanoit myös, että sinulla on paljon materiaalia.
En missään mielstäni ole sanonut ettei Mormonin Kirjaa saa suomeksi...
Enkä ole edes koko kirjasta puhunutkaan kun kirjoitin tuosta olemassa olevasta materiaalista...
Mormonin Kirja on on aika huono lähde mormonismin historian tutkimukseen... - Tässä.
zappax kirjoitti:
"Vai päteeköhän mormonismiin se, että vaikka lainaa mormonien tai heidän profeettojensa kommentteja ihan sellaisinaan ilman mitään kommentointia, mormonit itsekin kokevat nuo omien puheet kiusallisina?"
En koe mitään sellasita tekstiä mitä on lainattu suoraan kiusallisena... Miski pitäisi?
Minsuta sellainen joka lainaa yhtä tekstiä sieltä ja toista toisaalta, tekee itsestään hölmön... Sillä sopivasti unohtamalla ajan ja paikan ja kulttuurin, saa minkä tahansa tekstin vielä pahemmaksi kuin mitä se mahdollisesti on ollut...
"On syytä pohtia vakavasti, että mistä moinen johtuu."
Ei tarvits ekun ei sitä ainakaan minulla esiinny...
Ja pelkkä Mornin Kirja ei ole hyvä lähde mormonismin historian tutkimiseen - se on aika huono siihen ...Mistähän se johtuu, että on olemassa koko joukko filosofeja, uskonnollisia ajattelijoita ym. joiden lausuntoja voi lainailla ihan miten vain ilman että niistä tulee kiusallisia. Ihan sama missä kulttuurissa ja ympäristössä he ovat eläneet ja asioita pohtineet.
Ero heidän ajattelussaan ahdasmielisiin lahkoihin onkin se, että he ovat jaloja ja "yleviä" eivätkä pikkunilkkejä kuten ne, joiden lausuntoja täytyy aina selitellä jeffmäisten miljoonalinkkien välityksellä selittäen mustaa valkoiseksi. - zappax
Tässä. kirjoitti:
Mistähän se johtuu, että on olemassa koko joukko filosofeja, uskonnollisia ajattelijoita ym. joiden lausuntoja voi lainailla ihan miten vain ilman että niistä tulee kiusallisia. Ihan sama missä kulttuurissa ja ympäristössä he ovat eläneet ja asioita pohtineet.
Ero heidän ajattelussaan ahdasmielisiin lahkoihin onkin se, että he ovat jaloja ja "yleviä" eivätkä pikkunilkkejä kuten ne, joiden lausuntoja täytyy aina selitellä jeffmäisten miljoonalinkkien välityksellä selittäen mustaa valkoiseksi.'Ero heidän ajattelussaan ahdasmielisiin lahkoihin onkin se, että he ovat jaloja ja "yleviä" eivätkä pikkunilkkejä kuten ne, joiden lausuntoja täytyy aina selitellä jeffmäisten miljoonalinkkien välityksellä selittäen mustaa valkoiseksi.'
En katso että BY:n ta JS:n lausuntoja tarvitsee mitenkään selitellä kenellekään.
Paitsi tietysti pikkunilkeille idiooteille pitää selitellä, ekä netkään selitykset kelpaa...
Niin, mistäköhän johtuu että on olemassa koko joukko noita joiden lausuntoja ei tarvitse selitellä? Jos luet BY:n tekstejä niin eipä niistäkään 99,99% (epätarkka arvio...) tarvitse mitenkään selitellä kenellekään...
Taitaakin olla niin että on olemassa joukko filosofeja ja ajattelijoita ym. jotka ovat lausuneet varmasti jotakin sellaista mitä pitää selitellä.
Mutta tuosta "ihan sama missä kulttuurissa ja ympäristössä", niin kysyppä historioitsijoita tuosta asiasta... Että onko sillä merkitystä... - jenaja
Tässä. kirjoitti:
Katsoin uudestaan tuota linkittämääni sivua. Onhan siinä aurinko, mutta mistä minä olisin tiennyt, että auringon kuvassa on jotain pahaa? (Ja tuossa yhdessä vastauksessa sen mainitaan olevan mormonismiin liittyvä kuva.)
Olisiko sama syynä siihen, että mormonien virallisilta sivuilta (tutkin tuosta sinun antamastasi kohtaa pyhät kirjat) mormonin kirjaa ei löydy nettiversiona, koska sitä ei uskalleta laittaa ilman että olisi selitykset mukana? - sinä valitit
zappax kirjoitti:
Kunhan maksat minulle ko. työstä niin teen sen...
Velotan 30 EUR / tunti.
Ja siten joudut tietysti sopimaan asian ensin alkuperäisen copyrightin omistajan kanssa...
EIkö hommiin vaan, niin kyllä minä käännän kaikki tilaamasi tekstit.Sinä valitit, niin jollet kerta itse tee hommaa niin maksa sitten jollekulle muulle suorituksesta. Niin päin se menee tässä matoisessa maailmassa. Sitä paitsi sinä olet niin dyslektinen, etten luottaisi käännöksiisi tippaakaan.
- TAPANA
zappax kirjoitti:
"Jos tarkoitat mormoneja, niin mormonikirkon viralliselta nettisivustolta saa kyllä tilata ilmaisen Mormonin kirjan, mutta kirkko ei välitä tuon taivaallista tilaajan toiveista saada se postitse."
Ilmeisesti viittaa niihin muutamaan tapauskeen jotka ovat täällä kirjoitelleet..?
"Jos lähimaillakaan vain on lähetyssaarnaajia, niin he tulevat tuomaan kirjan ja panemaan jalkansa oven väliin. Tämä on monien kokema juttu. "
Kuinka monen? Ja tiedätkö että kuinka moni on halunnut Mormonin Kirjan ja kuinka moni on halunnut sen vain postitse?
Joes et tiedä niin turha on sanoa että monien ... Sillä asia pitää kyllä suhteuttaa koko määrään mitä kirjoja on jaettu... Joten on paha mennä sanomaan asiata yhtään mitään suuntaan tai toiseen...Netti on olemassa ja minulla on yhteyksiä muunkinmaalaisiin kuin suomalaisiin.
Mormonikirkko nimenomaan ei välitä, pyytääkö pahaa aavistamaton henkilö kirjan postitse, vaan usuttaa lähetyssaarnaajat automaattisesti kaikkien kiinnostuneiden kimppuun. - Tässä.
zappax kirjoitti:
'Ero heidän ajattelussaan ahdasmielisiin lahkoihin onkin se, että he ovat jaloja ja "yleviä" eivätkä pikkunilkkejä kuten ne, joiden lausuntoja täytyy aina selitellä jeffmäisten miljoonalinkkien välityksellä selittäen mustaa valkoiseksi.'
En katso että BY:n ta JS:n lausuntoja tarvitsee mitenkään selitellä kenellekään.
Paitsi tietysti pikkunilkeille idiooteille pitää selitellä, ekä netkään selitykset kelpaa...
Niin, mistäköhän johtuu että on olemassa koko joukko noita joiden lausuntoja ei tarvitse selitellä? Jos luet BY:n tekstejä niin eipä niistäkään 99,99% (epätarkka arvio...) tarvitse mitenkään selitellä kenellekään...
Taitaakin olla niin että on olemassa joukko filosofeja ja ajattelijoita ym. jotka ovat lausuneet varmasti jotakin sellaista mitä pitää selitellä.
Mutta tuosta "ihan sama missä kulttuurissa ja ympäristössä", niin kysyppä historioitsijoita tuosta asiasta... Että onko sillä merkitystä...>En katso että BY:n ta JS:n lausuntoja tarvitsee mitenkään selitellä kenellekään.
Niin kun et osaa selittää.
BY on sanonut, että jos joku menee naimisiin mustaihoisen kanssa, se on niin suuri synti, että syyllisen kurkku pitää vetää auki niin että veri roiskuu maahan.
Hän sanoo, että hän olisi tehnyt eräänkin tapauksen kohdalla tuon henkilökohtaisesti, elleivät yhteiskunnan lait estäsisi.
Hän ennusti, että Jumalan lait tulevat vielä voimaan, jolloin nuo asiat hoituvat kuten pitää.
Sinä sanot, että tuota ei tarvitse selitellä.
Sinä sanot että hän ei ollut väärässä noin sanoessaan.
No, eipä kenenkään tarvitse selitellä, jos ei liity kirkkoonne.
Eipä kenenkään tarvitse selitellä teille, jos lähtee tuollaisesta kirkosta. - zappax
sinä valitit kirjoitti:
Sinä valitit, niin jollet kerta itse tee hommaa niin maksa sitten jollekulle muulle suorituksesta. Niin päin se menee tässä matoisessa maailmassa. Sitä paitsi sinä olet niin dyslektinen, etten luottaisi käännöksiisi tippaakaan.
Minä totesin.. en valittanut...
Ja siltikään ei minulla ole mitään velvollisuutta kääntää mitään tekstejä suomeksi...
Luen itsekkin niitä alkuperäkielellä...
"Sitä paitsi sinä olet niin dyslektinen, etten luottaisi käännöksiisi tippaakaan."
Ei silti tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin... - zappax
Tässä. kirjoitti:
>En katso että BY:n ta JS:n lausuntoja tarvitsee mitenkään selitellä kenellekään.
Niin kun et osaa selittää.
BY on sanonut, että jos joku menee naimisiin mustaihoisen kanssa, se on niin suuri synti, että syyllisen kurkku pitää vetää auki niin että veri roiskuu maahan.
Hän sanoo, että hän olisi tehnyt eräänkin tapauksen kohdalla tuon henkilökohtaisesti, elleivät yhteiskunnan lait estäsisi.
Hän ennusti, että Jumalan lait tulevat vielä voimaan, jolloin nuo asiat hoituvat kuten pitää.
Sinä sanot, että tuota ei tarvitse selitellä.
Sinä sanot että hän ei ollut väärässä noin sanoessaan.
No, eipä kenenkään tarvitse selitellä, jos ei liity kirkkoonne.
Eipä kenenkään tarvitse selitellä teille, jos lähtee tuollaisesta kirkosta.Etpä sinäkään kovinkaan korkealle nyt pyri, kuin vain haukkumaan..
"Niin kun et osaa selittää."
Just joo.. hillurirei...
"BY on sanonut, että jos joku menee naimisiin mustaihoisen kanssa, se on niin suuri synti, että syyllisen kurkku pitää vetää auki niin että veri roiskuu maahan.
Hän ennusti, että Jumalan lait tulevat vielä voimaan, jolloin nuo asiat hoituvat kuten pitää."
"Sinä sanot, että tuota ei tarvitse selitellä."
Niin....?
"Sinä sanot että hän ei ollut väärässä noin sanoessaan."
Otatko edeleenkin tuon BY: sanomiset KIRJAIMELLISESTI?
"No, eipä kenenkään tarvitse selitellä, jos ei liity kirkkoonne."
Ei tarvitse mitään selitellä älykkäille ihmisille.
"Eipä kenenkään tarvitse selitellä teille, jos lähtee tuollaisesta kirkosta. "
???? - Tässä.
zappax kirjoitti:
Etpä sinäkään kovinkaan korkealle nyt pyri, kuin vain haukkumaan..
"Niin kun et osaa selittää."
Just joo.. hillurirei...
"BY on sanonut, että jos joku menee naimisiin mustaihoisen kanssa, se on niin suuri synti, että syyllisen kurkku pitää vetää auki niin että veri roiskuu maahan.
Hän ennusti, että Jumalan lait tulevat vielä voimaan, jolloin nuo asiat hoituvat kuten pitää."
"Sinä sanot, että tuota ei tarvitse selitellä."
Niin....?
"Sinä sanot että hän ei ollut väärässä noin sanoessaan."
Otatko edeleenkin tuon BY: sanomiset KIRJAIMELLISESTI?
"No, eipä kenenkään tarvitse selitellä, jos ei liity kirkkoonne."
Ei tarvitse mitään selitellä älykkäille ihmisille.
"Eipä kenenkään tarvitse selitellä teille, jos lähtee tuollaisesta kirkosta. "
????Sinua on moitittu siitä, että kirjoitat viestejä sanomatta oikeastaan mitään.
Taas tulikin siitä hyvä esimerkki.
Sinulla ei todellakaan ole muuta selitystä kuin jotain epämääräistä vihjausta, että BY ei tarkoittanut sitä mitä sanoi!
Jos hän siis löpisi ohi suunsa, on vähän ihmeellistä, että silti et pidä hänen lausuntojaan virheellisinä.
No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä. Toisaalta vähänkin epävarmojen mormonien kannattaa tarkkaan miettiä, että kannattaisiko erota tuollaisesta kirkosta, jonka "profeetat" puhuvat (vaikka sitten vahingossa) tuollaisia ja jonka jäsenet vielä yli sadan vuoden kuluttua eivät uskalla myöntää hänen olleen väärässä! - Richard_Roe
Tässä. kirjoitti:
Sinua on moitittu siitä, että kirjoitat viestejä sanomatta oikeastaan mitään.
Sinulla ei todellakaan ole muuta selitystä kuin jotain epämääräistä vihjausta, että BY ei tarkoittanut sitä mitä sanoi!
Jos hän siis löpisi ohi suunsa, on vähän ihmeellistä, että silti et pidä hänen lausuntojaan virheellisinä.
No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä. Toisaalta vähänkin epävarmojen mormonien kannattaa tarkkaan miettiä, että kannattaisiko erota tuollaisesta kirkosta, jonka "profeetat" puhuvat (vaikka sitten vahingossa) tuollaisia ja jonka jäsenet vielä yli sadan vuoden kuluttua eivät uskalla myöntää hänen olleen väärässä!selvästi?
> No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä.
Noloa vain puolestasi, että noin sanoessasi ilmaiset pitäväsi ihmisten arviointikykyä nollatasoisena uskoesssasi jatkuvan jankutuksesi edistävän heidän pohdiskeluaan ja päätöksentekoaan. - zappax
TAPANA kirjoitti:
Netti on olemassa ja minulla on yhteyksiä muunkinmaalaisiin kuin suomalaisiin.
Mormonikirkko nimenomaan ei välitä, pyytääkö pahaa aavistamaton henkilö kirjan postitse, vaan usuttaa lähetyssaarnaajat automaattisesti kaikkien kiinnostuneiden kimppuun.puhuttiinkin Suomesta minun ymmärtääkseni...
Ja koko maailmassa on jaettu sitten kuinka monta Mormonin Kirjaa?
Ja kuinka monen "nagatiivisen" kokemusen sinä olet kuullut? 5? 10? 15?
Vai peräti huikeat 20?...
Ihan turha on tästä keskutella ilman oiekita faktoja... MUTU ei ole faktaa... Sitä yritän sanoa... - zappax
Tässä. kirjoitti:
No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä. Toisaalta vähänkin epävarmojen mormonien kannattaa tarkkaan miettiä, että kannattaisiko erota tuollaisesta kirkosta, jonka "profeetat" puhuvat (vaikka sitten vahingossa) tuollaisia ja jonka jäsenet vielä yli sadan vuoden kuluttua eivät uskalla myöntää hänen olleen väärässä!Eli sinulla ei ole mitään halua TUTKIA asiaa...
Haluat vain uskoa sen mitä uskot ja se on totuus... PISTE! Mielenkliintoista tutkimista...
"Sinulla ei todellakaan ole muuta selitystä kuin jotain epämääräistä vihjausta, että BY ei tarkoittanut sitä mitä sanoi!"
Eipä sinunkaan juttusi ole mihinkään reaalimaailmaan pohjautvaa... Ihan yhtä epämääräistä FUD:ia...
Minä en "vihjaile" yhtä'än mitään, kerroin vain yhden puolen asiasta... Asia on siis ihan rehellisen avoin keskutelulle... VOidaan tutkia että totetikko BY noita juttja ja jos ei niin miksi? oliko laki ainut "este" vai oliko BY värikäs hahmo pitäessään puheita? Mitä MUUTA BY sanoi pelastuksesta ja ketkä saavat korotuksen jne... Miten muiden kirkon johtajen puheita aiheesta on jne...
Mutta ei .. Sinä katsot vain ja ainoastaan niitä muutamaa lausetta... Ole hyvä vaan ja elä tynnyrissä...
"Jos hän siis löpisi ohi suunsa, on vähän ihmeellistä, että silti et pidä hänen lausuntojaan virheellisinä."
Jos joku puhuu värikkäästi, niin hänen lausuntonsa ovat virheellisiä? noh, tästäkin voidaan keskustella.
"No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä."
Ei varmaankaan ole tullut... Sinulla kun ei ole totuutta MAP-Kirkosta...
"Toisaalta vähänkin epävarmojen mormonien kannattaa tarkkaan miettiä, että kannattaisiko erota tuollaisesta kirkosta, jonka "profeetat" puhuvat (vaikka sitten vahingossa) tuollaisia ja jonka jäsenet vielä yli sadan vuoden kuluttua eivät uskalla myöntää hänen olleen väärässä!"
HUOH.... - Turust
zappax kirjoitti:
Jos nyt haluat käyttää snaa ruikutus tuota kuvaanmaan, niin käytä sitten..
Minusta se vielä ei ollut "ruikutusta"...
"Ja selvästikin sinulla on ihan liikaa aikaa."
Perustele tarkemmin...kirjallisuutta mormonikirkosta on hyvin rajallisesti huomioiden, että pengarnaa sentään jotkut lähettävät jopa 10 % tuloistaan Aameeriikkaan.
Turust - Tässä.
Richard_Roe kirjoitti:
selvästi?
> No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä.
Noloa vain puolestasi, että noin sanoessasi ilmaiset pitäväsi ihmisten arviointikykyä nollatasoisena uskoesssasi jatkuvan jankutuksesi edistävän heidän pohdiskeluaan ja päätöksentekoaan.No jos yksikin jättää liittymättä Map-kirkkoon tai jos yksikin eroaa kirkosta minun kirjoitusteni perusteella, sehän on hienoa;-)
- Tässä.
zappax kirjoitti:
Eli sinulla ei ole mitään halua TUTKIA asiaa...
Haluat vain uskoa sen mitä uskot ja se on totuus... PISTE! Mielenkliintoista tutkimista...
"Sinulla ei todellakaan ole muuta selitystä kuin jotain epämääräistä vihjausta, että BY ei tarkoittanut sitä mitä sanoi!"
Eipä sinunkaan juttusi ole mihinkään reaalimaailmaan pohjautvaa... Ihan yhtä epämääräistä FUD:ia...
Minä en "vihjaile" yhtä'än mitään, kerroin vain yhden puolen asiasta... Asia on siis ihan rehellisen avoin keskutelulle... VOidaan tutkia että totetikko BY noita juttja ja jos ei niin miksi? oliko laki ainut "este" vai oliko BY värikäs hahmo pitäessään puheita? Mitä MUUTA BY sanoi pelastuksesta ja ketkä saavat korotuksen jne... Miten muiden kirkon johtajen puheita aiheesta on jne...
Mutta ei .. Sinä katsot vain ja ainoastaan niitä muutamaa lausetta... Ole hyvä vaan ja elä tynnyrissä...
"Jos hän siis löpisi ohi suunsa, on vähän ihmeellistä, että silti et pidä hänen lausuntojaan virheellisinä."
Jos joku puhuu värikkäästi, niin hänen lausuntonsa ovat virheellisiä? noh, tästäkin voidaan keskustella.
"No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä."
Ei varmaankaan ole tullut... Sinulla kun ei ole totuutta MAP-Kirkosta...
"Toisaalta vähänkin epävarmojen mormonien kannattaa tarkkaan miettiä, että kannattaisiko erota tuollaisesta kirkosta, jonka "profeetat" puhuvat (vaikka sitten vahingossa) tuollaisia ja jonka jäsenet vielä yli sadan vuoden kuluttua eivät uskalla myöntää hänen olleen väärässä!"
HUOH....Saathan sinä pysyä uskossasi että Young ei ollut väärässä, vaan mustaihoisen kanssa solmittu avioliitto tosiaankin vaatii verisovituksen.
Asiahan on sinun osaltasi selvä.
Muistelen sinun aiemmin hyväksyneen keski-ikäisten moniavioisten miesten ottavan 14-kesäisiä tyttöjä leluikseen ja taisit sanoa, että olisit itsekin valmis antamaan oman 14-vuotiian tyttösi moniavioiselle mormonimiehelle, mikäli moniavioisuuskäsky olisi voimassa.
Sekin asia on sinun osaltasi selvä.
No, jokainen voi miettiä omalta osaltaan. - zappax
Tässä. kirjoitti:
Saathan sinä pysyä uskossasi että Young ei ollut väärässä, vaan mustaihoisen kanssa solmittu avioliitto tosiaankin vaatii verisovituksen.
Muistelen sinun aiemmin hyväksyneen keski-ikäisten moniavioisten miesten ottavan 14-kesäisiä tyttöjä leluikseen ja taisit sanoa, että olisit itsekin valmis antamaan oman 14-vuotiian tyttösi moniavioiselle mormonimiehelle, mikäli moniavioisuuskäsky olisi voimassa.
No, jokainen voi miettiä omalta osaltaan.Niin kauan kuin on tutkittavaa, asia ei ole selvä.
Eikä edes sen jälkeen. Historiallinen tutkimus kun ei ole ihan läpihuutamista...
"Saathan sinä pysyä uskossasi että Young ei ollut väärässä, vaan mustaihoisen kanssa solmittu avioliitto tosiaankin vaatii verisovituksen."
???? Koska minä olen sanonut että hyväksyisin verisovituksen sellaisen kohdalla joka olisi mennyt naimisiin mustaihoisen kanssa???
Selvästi näkee että vedät johtopäätöksiä ilman minkäänlaista asioiden selventämistä...
"Asiahan on sinun osaltasi selvä."
Ei ole, jo johtopäätöksesi kertoo sen... Et tiedä yhtään mitään mitä minä ajattelen tuosta lausunnosta tai mitä minä ko. asiassa hyväksyn tai en... Olet vani päättänyt että tuo mitä BY sanoi on kirjaimeellisesti se mitä hän tarkoitti jne...
"Muistelen sinun aiemmin hyväksyneen keski-ikäisten moniavioisten miesten ottavan 14-kesäisiä tyttöjä leluikseen ja taisit sanoa, että olisit itsekin valmis antamaan oman 14-vuotiian tyttösi moniavioiselle mormonimiehelle, mikäli moniavioisuuskäsky olisi voimassa."
Tämähän ei jäleen mitenkään liity tähän asiaan, sillä vääristelet tuossa jo kok asian halaumallasi tavalla, tehdän törkeän henkilöhyökkäyksen.. Mutta näyttää siltä että muuhun et kykenekkään (tämä siis on henkilöhyökkäys sinun persoonaasi vastaan)... Et halua oikeasti tutkia mitään, mutta on se mukavaa vaan elää niiden muutaman BY:n (ja muiden kirkon johtajien ja *muiden*) lauseen kanssa...
"Sekin asia on sinun osaltasi selvä."
Selvää on se että et halua tutkia ja pihtia tätä asiaa yhtään ... Sinä olet se joka on päätöksensä tehnyt.
"No, jokainen voi miettiä omalta osaltaan. "
AIVAN. Ja sinun tekstisi, esim. viitaten tuohon 14-v tyttöihin kertoo jo kaiken sinusta...
Asaai minun kohdallani loppuun käsitelty... Kuljit nyt sen pisteen yli joka sinun olsii pitänyt ymmärtää olla ylittämättä, mutta yritetään keskutella sitten joskus tulevaisuudessa uudestaan noista BY:n mustiin kohdituvista lausunnoista (ja sinun kuvitelmillasi minun ajatusmaailmasta ei ole mitään tekemistä ko. aiheen kanssa - sen kun opit niin hyvin sujuu keskutelu).
Turha on tätät jatkaa koska sinun "muistelusi" eivät vastaa todellisuutta, eikä ko. asialla edes ole mitään tekemistä aiheen kanssa.
Turha vastata tähän viestiin... En enään lue ko. ketjua. - oli suunnilleen
Tässä. kirjoitti:
Saathan sinä pysyä uskossasi että Young ei ollut väärässä, vaan mustaihoisen kanssa solmittu avioliitto tosiaankin vaatii verisovituksen.
No, jokainen voi miettiä omalta osaltaan.14 kun sai Jeesuksen.
Minun ystäväni on naimisissa mustan mihen kanssa joka on kirkon johtajia omassa maassaan. Ei mitään verikostoa että se siitä. Jos toivot verikostoa mene Italiaan ja juttele mafian kanssa. - calmato
Tässä. kirjoitti:
No, eiköhän kaikille ole jo tullut selväksi, että tuollaiseen kirkkoon ei kannata liittyä. Toisaalta vähänkin epävarmojen mormonien kannattaa tarkkaan miettiä, että kannattaisiko erota tuollaisesta kirkosta, jonka "profeetat" puhuvat (vaikka sitten vahingossa) tuollaisia ja jonka jäsenet vielä yli sadan vuoden kuluttua eivät uskalla myöntää hänen olleen väärässä!On myös outoa, että kirkon toinen profeetta Brigmah Bojong ei tuntenut Jumalaa, vaikka oli (?) profeetta, vaan opetti että jumala on kaukainen esi-isämme Adam.
Mormonit ovat myöhemmin todenneet profeettansa erehtyneen Jumalan suhteen tässä kohdin. ;-)
Byongin muut lausumat voinee myös jättää omaan arvoonsa. Mielenkiintoista sinänsä, että karismaattisen ja ilmeisen epileptisen ja hallusinaatioita kokevan Smithin jälkeen profeetaksi onnistui pääsemään tällainen varsinainen pukki/pässi - pöksyistänsä pukki, päästänsä pässi. - Danita
calmato kirjoitti:
On myös outoa, että kirkon toinen profeetta Brigmah Bojong ei tuntenut Jumalaa, vaikka oli (?) profeetta, vaan opetti että jumala on kaukainen esi-isämme Adam.
Mormonit ovat myöhemmin todenneet profeettansa erehtyneen Jumalan suhteen tässä kohdin. ;-)
Byongin muut lausumat voinee myös jättää omaan arvoonsa. Mielenkiintoista sinänsä, että karismaattisen ja ilmeisen epileptisen ja hallusinaatioita kokevan Smithin jälkeen profeetaksi onnistui pääsemään tällainen varsinainen pukki/pässi - pöksyistänsä pukki, päästänsä pässi.tietoa:
http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/1890/Brigham_Young.htm - calmato
Danita kirjoitti:
tietoa:
http://www.geocities.com/Athens/Acropolis/1890/Brigham_Young.htmMikä tuossa oli sellaista, johon haluaisit meidän kiinnittävän huomiota? Siinähän vain lueteltiin Byjongin elämänvaiheet ja siteerattiin hänen sellaisia lausumiaan, jotka mormonit nykyisin voivat katsoa hyväksyvänsä. Kiistanalaisista ja ristiriitaisista asioista ei sanaakaan.
Miksi ei mainontaa hänen vaimoistaan ja lapsiluvustaan? Eikö perhe olekaan kirkossa niin keskeinen asia, kuin halutaan uskoa?
Mistä saisimme tietää, paljonko vaimoja ja jälkeläisiä Byghjongilla oli? Löytyisikö jokin asiaa selventävä linkki? - Danita
calmato kirjoitti:
On myös outoa, että kirkon toinen profeetta Brigmah Bojong ei tuntenut Jumalaa, vaikka oli (?) profeetta, vaan opetti että jumala on kaukainen esi-isämme Adam.
Byongin muut lausumat voinee myös jättää omaan arvoonsa. Mielenkiintoista sinänsä, että karismaattisen ja ilmeisen epileptisen ja hallusinaatioita kokevan Smithin jälkeen profeetaksi onnistui pääsemään tällainen varsinainen pukki/pässi - pöksyistänsä pukki, päästänsä pässi. - Tässä.
Tässä. kirjoitti:
No, jokainen voi miettiä omalta osaltaan.Et taaskaan pitkästä viestistäsi huolimatta sanonut mitään oleellista. Et ole edes vastannut siihen yksinkertaiseen kysymykseen, että oliko Young väärässä puhuessaan verisovituksen välttämättömyydestä mustaihoisen naimakaupan yhteydessä.
Ja tuolle toiselle nimimerkille: En ole puhunut verikostosta yhtään mitään. Etkö todellakaan ymmärrä edes sitä huomattavaa eroa, joka on verisovituksen ja verikoston välillä?
- zappax
Välillä näyttää siltä että on hyvä päästellä höyryjä tääläisten keskuteluketjujen kautta.
Sitten tasen jatketaan vähän enemmän normalia keksutelua.
Kiitos ja hyvää yötä! mene deseretbookstoreen ja osta mitä haluat! Kappeleillakin on jotain myyntiä!
- suolaa suolaa
sinäkin nenada voisit panna aikaasi kääntämiseen sen sijaan että palloilet netissä
- zappax
suolaa suolaa kirjoitti:
sinäkin nenada voisit panna aikaasi kääntämiseen sen sijaan että palloilet netissä
Lähdetään siitä liikeelle.
Eli jos et halau olla tekopyhä niin ojenna sitä joka aloitti valituksen ...
;-)
Relax man... - miten vaan
zappax kirjoitti:
Lähdetään siitä liikeelle.
Eli jos et halau olla tekopyhä niin ojenna sitä joka aloitti valituksen ...
;-)
Relax man...Jollet valittanut, niin miksi kirjoitit valittavia viestejä? Valivalivali.
- zappax
miten vaan kirjoitti:
Jollet valittanut, niin miksi kirjoitit valittavia viestejä? Valivalivali.
... mitenkään rakentavia ole...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724384Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003830Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363509- 513110
- 402598
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182519Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222312- 231966
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151732Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?341691