Surullista, että Jehovan todistajien yhteisössä edelleenkin mielummin laitetaan uhrit pihalle jos vaihtoehtona on rehellinen vuoropuhelu ja ongelmien aito tarkastelu ja niihin puuttuminen
Mikään systeemi ei voi koskaan menestyä, jos se ei tarjoa avointa keskustelukulttuuria ja kritisointikulttuuria. Kaikki totalitaariset järjestelmät romahtavat aikanaan ja niin tulee käymään myös Jehovan todistajien totalitaariselle hengellisen väkivallan koneistolle. Väen ulosmarssi on jo alkanut. Vuosiraportissa oli jo 40 maata joissa Jehovan todistajien määrä vähenee.
Johanneksen pojan erottamistapaus on hyvin dokumentoitu ja säilynee vielä vuosia internetissä. Kenties uuttakin aineistoa on vielä tulossa.
Kun Suomessa Jehovan todistajien määrä väheni taas vuonna 2006, niin tuollainen käytöskö "betelin" suunnalta tuo siihen muutoksen toiseen suuntaan? Tuskin.
Vähennys käynnissä on kautta maan!
Surullista :(
18
1267
Vastaukset
- aito ihmetteliä
oneksi järjestelmät jossa joku tai monasti pieni ryhmä sanelee kuinka jäsenten tulee ajatella ja toimia, olemme nähneet sen monen valtion osalta. Kun tukahdutetaan kansalaisten / jäsenten oma ajattelu, voidaan pitää siunauksena käytin tuota sanaa vaikka en uskovainen olekkaan,että tuollaiaset valtiot/ järjestöt häviää maan päältä lopullisesti..
se nimimerkki lähimmäinen toitota virttä:"siunausta on niin maan perusteellisen paljon"?
Eli kun vähennystä on suomessa 54 vai oliko se 53 julistajaa niin se on siunausta.
Mitähän se on sitten kun vähennystä on vuositasolla 300?
Samaa,samaa.- aito ihmetteliä
Määrä vähennystä, sellaisesa yhteisössä missä kahlitaan, ja pieni "eliitti" määdää kuinka jäsenten pitää ajatella/ toimia, sekin on hyvä alku, ja suunta on oikeankaltainen.Silloin huomaa että siinäkin yhteisössä on ihmisiä, jotka haluaa ajatella omilla aivoilla. Mika pahinta totaalisesti hallitut valtiot/ yhteisöt käyttää aivopesua lapsiin , heille ei anneta valinanmahdollisuutta, Esimerkiksi jos he huomaavat että tämä yhteisö ole sellainen mikä tyydyttää minun tarpeita, jos hän haluaa erota siitä, niin pahimmassa tapauksessa oma perhekin hylkää hänet. ON kauhistuttavaa että yhteisö tulee tärkeämmäksi kun oma lapsi.SE EI TOSIAAN OLE SIUNAUKSELLISTA JOS "HYLKÄÄ" OMAN LAPSENSA, jos hän ei halua elää säännöin jotka on joku yhteisön pieni eliitti on laatinut ..
- Reimari
Jos Jehovantodistajat vähenevät seurakunnista on siihen ilmeisesti syy. Syy on parantumaton rikkomus ja väärin tekeminen.On selvää, että ei voida katsoa loputtomasti väärintekijöitä.Minutkin on erotettu 24 vuotta sitten.Kaunan kantaminen loppui itseni kohdalta 9kk sitten ja ponnistelen kovasti saavuttaaksni uudestaan Jehovan armon. Nöyrtykää Jumalan väkevän käden alla, niin hän aikanaan korottaa teidät.Ymmärrän kyllä, että puhdistus on myös käynnissä seurakunnissa, koska se on pidettävä puhtaana. Elän tällä hetkellä paljon onnellisemmin, kun lopetin kapinan erotukseni johdosta.Syyllinen olin minä itse ,eikä erottava komitea Jumalan välikätenä.
hyvin erottamiset jotka johtuvat Jumalan käskyjen,kuten haureuden,varastamisen t.m.s.rikkomuksen vuoksi,mutta mielipiteen ilmaisun vuoksi tehty on sikamaista.
Jos litkin viinaa kuin pesusieni,niin ok monoo vaan.
Jt:t on laatineet kuluneen 70-80 vuoden aikana omia säännöstöjä jotka eivät ole raamatusta ja näiden säännöstöjen käyttäminen "muka" seurakunnan puhtaana pitämiseksi on VIRHE!
Kristus ei vaadi omiltaan sellaisia säädöksiä.
Jt:t seuraa katolista keskiaikaista perinnettä laatiessaan ihmisille taakkoja,olkoonpa ettei ketään suoranaisesti polta,mutta halventaa ihmisoikeuksia kiristyksillään.- RamiRenttu
Oman tapauksesi tunnen parhaiten itse.
Kertoisit tarkemminkin miksi sinut eroitettiin, jos niin yleistät kaikkien erotettujen syyllisyyttä. Ettet nyt taas alkaisi nuolla persuksia?
Pitäisikö nyt tässä myllynkivi tapauksessa hieman tarkastella myös vanhempien toimia?
Voisiko mono heilahtaa vaikka molempiin suuntiin?
Vaihtuvuus lammikossa tekisi hyvää joka paikassa.
Sano mitä sanot mutta sairasta hyväveli toimintaa on Espoossa idästä-länteen.
Ainakin erään RL:n jutut on ollut jo vuosikymmenet "ei luotettavia". - Reimari
RamiRenttu kirjoitti:
Oman tapauksesi tunnen parhaiten itse.
Kertoisit tarkemminkin miksi sinut eroitettiin, jos niin yleistät kaikkien erotettujen syyllisyyttä. Ettet nyt taas alkaisi nuolla persuksia?
Pitäisikö nyt tässä myllynkivi tapauksessa hieman tarkastella myös vanhempien toimia?
Voisiko mono heilahtaa vaikka molempiin suuntiin?
Vaihtuvuus lammikossa tekisi hyvää joka paikassa.
Sano mitä sanot mutta sairasta hyväveli toimintaa on Espoossa idästä-länteen.
Ainakin erään RL:n jutut on ollut jo vuosikymmenet "ei luotettavia".En halua syyllistää ketään muuta, kuin itseäni. Erotukseni syy oli liiallinen alkoholin käyttö.Kyllä minulle annettiin monta varoitusta ennen erottamista. Erottamisen jälkeen aloin vihata kaikkia todistajia ja kapinoimaan. Minulla meni viha niin pitkälle, että hukutin sen "viinaan" ja syytöksiin.Nuoruuden piikkiin sen laitoin.Nykyään olen vanhentunut ja rauhoittunut ja antanut anteeksi vihani, joka johtui minusta itsestäni.Se viha maksoi minulle avioeron ja paljon muuta. Minulla on yksi tie, joka vie eteenpäin ja se tie on katumus ja toivo anteeksiannosta, Jehovan anteeksiannosta ei ihmisten.
- Markku_Meilo
Reimari kirjoitti:
En halua syyllistää ketään muuta, kuin itseäni. Erotukseni syy oli liiallinen alkoholin käyttö.Kyllä minulle annettiin monta varoitusta ennen erottamista. Erottamisen jälkeen aloin vihata kaikkia todistajia ja kapinoimaan. Minulla meni viha niin pitkälle, että hukutin sen "viinaan" ja syytöksiin.Nuoruuden piikkiin sen laitoin.Nykyään olen vanhentunut ja rauhoittunut ja antanut anteeksi vihani, joka johtui minusta itsestäni.Se viha maksoi minulle avioeron ja paljon muuta. Minulla on yksi tie, joka vie eteenpäin ja se tie on katumus ja toivo anteeksiannosta, Jehovan anteeksiannosta ei ihmisten.
>>Minulla on yksi tie, joka vie eteenpäin ja se tie on katumus ja toivo anteeksiannosta, Jehovan anteeksiannosta ei ihmisten.
Jos hiemankaan on kyse Vt-seurasta, niin oletatko Jehovan muuttaneen, sitten Tuomari Rutherfordin ajan, sallivaa asennoitumistaan jatkuvaan ylettömään alkoholinkäyttöön, puhumattakaan jatkuvasta aviorikoksesta?
Ja jos, niin mihin olettamuksesi perustat? - Reimari
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Minulla on yksi tie, joka vie eteenpäin ja se tie on katumus ja toivo anteeksiannosta, Jehovan anteeksiannosta ei ihmisten.
Jos hiemankaan on kyse Vt-seurasta, niin oletatko Jehovan muuttaneen, sitten Tuomari Rutherfordin ajan, sallivaa asennoitumistaan jatkuvaan ylettömään alkoholinkäyttöön, puhumattakaan jatkuvasta aviorikoksesta?
Ja jos, niin mihin olettamuksesi perustat?Hyvä MM. Ei minua eroitettu koskaan suurjuoppoudesta eikä aviorikoksesta, sillä suurjuoppous alkoi vasta erottamisen jälkeen ilman aviorikkomuksia. Olin vain väärässä paikassa väärään aikaan. En tiedä mikä kanta oli muinoin vallalla. Jos menin ravintolaan ottamaan oluen,niin aina oli joku kantelemassa.Lopulta tuli erottaminen. Minulla on kolme poikaa, jotka tietävät pahuuteni ja ovat Jehovantodistajia syntymästään saakka.Minulla on oikeus katua entistä elämäntapaani ja tunnustaa virheeni.
Reimari kirjoitti:
Hyvä MM. Ei minua eroitettu koskaan suurjuoppoudesta eikä aviorikoksesta, sillä suurjuoppous alkoi vasta erottamisen jälkeen ilman aviorikkomuksia. Olin vain väärässä paikassa väärään aikaan. En tiedä mikä kanta oli muinoin vallalla. Jos menin ravintolaan ottamaan oluen,niin aina oli joku kantelemassa.Lopulta tuli erottaminen. Minulla on kolme poikaa, jotka tietävät pahuuteni ja ovat Jehovantodistajia syntymästään saakka.Minulla on oikeus katua entistä elämäntapaani ja tunnustaa virheeni.
>>Jos menin ravintolaan ottamaan oluen,niin aina oli joku kantelemassa.Lopulta tuli erottaminen.
Ketään ei eroteta oluen nauttimisesta ravintoloissa. Asiaan liittynee paljon muutakin. Ai niin, kukas se oli kantelupukkina? Meinaan että kai hänet erotettiin ravintolassa riekkumisesta myös?- aito ihmetteliä
Reimari kirjoitti:
En halua syyllistää ketään muuta, kuin itseäni. Erotukseni syy oli liiallinen alkoholin käyttö.Kyllä minulle annettiin monta varoitusta ennen erottamista. Erottamisen jälkeen aloin vihata kaikkia todistajia ja kapinoimaan. Minulla meni viha niin pitkälle, että hukutin sen "viinaan" ja syytöksiin.Nuoruuden piikkiin sen laitoin.Nykyään olen vanhentunut ja rauhoittunut ja antanut anteeksi vihani, joka johtui minusta itsestäni.Se viha maksoi minulle avioeron ja paljon muuta. Minulla on yksi tie, joka vie eteenpäin ja se tie on katumus ja toivo anteeksiannosta, Jehovan anteeksiannosta ei ihmisten.
alkohoolin käytön vuokisi erotettiin. kysyisin sinulta oliko se niin liiallista että se vaikutti sinun työ/ perhe tai muuhun sosiaaliseen elämään, varoituksen saamisen aikaan, vai oliko alkohoolin käyttösi sellaista normaalia jolloin pöhnä silloin tällöin. Jos se tosiaan oli sinulle/ perheellesi ogelma, niin ihmetykseni on suuri kuinka uskonnollinen yhteisö erottaa "hylkää" jäsenensä silloin kun hän eniten apua kaipaa, vai onko kysymys siitä että yhteisön johtohahmot haluaa näyttää kuvan ulkopuolisille että meidän jäsenet on "täydellisiä"
- Markku_Meilo
Reimari kirjoitti:
Hyvä MM. Ei minua eroitettu koskaan suurjuoppoudesta eikä aviorikoksesta, sillä suurjuoppous alkoi vasta erottamisen jälkeen ilman aviorikkomuksia. Olin vain väärässä paikassa väärään aikaan. En tiedä mikä kanta oli muinoin vallalla. Jos menin ravintolaan ottamaan oluen,niin aina oli joku kantelemassa.Lopulta tuli erottaminen. Minulla on kolme poikaa, jotka tietävät pahuuteni ja ovat Jehovantodistajia syntymästään saakka.Minulla on oikeus katua entistä elämäntapaani ja tunnustaa virheeni.
>>Ei minua eroitettu koskaan suurjuoppoudesta eikä aviorikoksesta,
Nimenomaan ei erotettu Tuomari Rutherfordiakaan.
En kysynyt tai kritisoinut henkilökohtaisia tapojasi, vaan kysyin olettamustasi siihen onko Vt-seuran Jehova muuttanut aiempaa sallivaa asennoitumistaan jatkuvaan ylettömään alkoholinkäyttöön, puhumattakaan jatkuvasta aviorikoksesta.
>>En tiedä mikä kanta oli muinoin vallalla.
Kannattaisi ottaa selvää, näinhän Vt-seura nimenomaan kehottaa:
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
>>Minulla on oikeus katua entistä elämäntapaani ja tunnustaa virheeni.
Tottahan toki, en ole kehottamassa sinua seuraamaan Rutherfordin viitoitamaa tietä, vaikka väitteen mukaan Vt-seura valittiin juuri Rutherfordin johdolla puhdasoppisimmaksi yhteisöksi. Ei juopottelu ja avionrikkominen ainakaan silloin ollut Jehovalle ja Jeesukselle pahasta, milloin ja miten muutos tapahtui onkin se kysymys. - Q/A
Reimari kirjoitti:
Vaikka jonkin matkaa vielä ilmeisesti on omien sanojesi mukaan kuljettavana, niin sanon sydämestäni: Tervetuloa takaisin!
- mielestäni
se vähennys on just se mitä kuuluu tapahtuakkin ennen lopun tuloa....
- Markku_Meilo
>>se vähennys on just se mitä kuuluu tapahtuakkin ennen lopun tuloa....
Mitä mieltä olet esimerkiksi ennen vuoden 1975 loppua havaitusta kasvun hidastumisesta? - kasvua silti
Markku_Meilo kirjoitti:
>>se vähennys on just se mitä kuuluu tapahtuakkin ennen lopun tuloa....
Mitä mieltä olet esimerkiksi ennen vuoden 1975 loppua havaitusta kasvun hidastumisesta?tulla sen jälkeen joten pointti?
- Markku_Meilo
kasvua silti kirjoitti:
tulla sen jälkeen joten pointti?
>>...joten pointti?
Monesko jäsenmäärämonttu ratkaisee, vai onko raja pian koittavssa nollakasvussa?
- Nainen 48 v
eräs sosialistisessa diktatuurissa suurimman osan elämästään elänyt nainen kertoi, että ennen sosialismin romahtamista tunnelma oli ollut juuri samanlainen kuin Jehovan todistajien seurakunnissa nykyään. Oli jatkuvasti kannustettu tekemään yhä ahkerammin työtä ja ponnistelemaan sosialismin voitonmarssin takia. Ihmisten asenteet olivat yhtä itseriittoisia ja typeryyteen asti varmoja kuin todistajilla nykyään. Hän oli varma, että Jehovan todistajien romahdus, kuten sosialismin romahdus, tulee pian. Hyvin pian, ei vasta tuhannen vuoden kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5843015Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211641Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771562Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101490Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451446- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193