Lainaanpas taas kirjaa: APT 2:17-21
17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
1 . Tarkoittaako Jumala, että JOKAINEN saa (Pyhän) Hengen, koska se vuodatetaan KAIKEN LIHAN PÄÄLLE?
Nythän yleisesti tulkitaan, että vain kielillä puhuvat ovat saaneet Pyhän Hengen.
2. Pelastuuko JOKAINEN pelkästään huutamalla avuksi Herran nimeä? Eikö tässä tilanteessa enää tarvita uskoa lainkaan?
(Pyhä ) Henki kaikille ?
5
238
Vastaukset
- Jeesus tullo koht
Hakkee omasa pois täält maanpäältä ja pittää saaha pyhä henki ja olla uskossa. Kirkossa tätä uskoo ei ooo.
- varo lahkoja
Taivaanportilla selviää monille karmea totuus. Ei olisi pitänyt kastattaa itseään uudestaan amerikkalaiseen uskonlahkoon.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." - hirvas
varo lahkoja kirjoitti:
Taivaanportilla selviää monille karmea totuus. Ei olisi pitänyt kastattaa itseään uudestaan amerikkalaiseen uskonlahkoon.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."sillä valtaistuimen edessä jokainen tuomitaan tekojensa mukaan, ja silloin viimeistään selviää tosi vanhurskaus.
- Trubaduuri
Sehän ilmentää jo ihmisen uskoa, siis se, kun huutaa taivaallista Isää avukseen!
- Markku Tampio
kaiken lihan päälle tarkoittaa sitä, että Henki tosiaan on jo vuodatettu kaiken lihan päälle. Ja se on vuodatettu kaiken lihan päälle sen vuoksi, että kaikki ihmiset kaikkialla pelastuisivat. Sillä eihän 'lihan ihminen' muutoin rohkenisi lähestyä Jumalaa, kun kuulee Jumalan kutsun elämässään.
Ja vasta sitten, kun ihminen ottaa uskon kautta Jumalan kutsun vastaan ja uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä julistetun anteeksiantamisen kautta, niin kaikki nämä saavat sen seurauksena Pyhän Hengen kasteen.
Mutta Pyhä Henki jakaa armolahjat täysin oman aikansa ja harkintansa mukaisesti.
Eikä siihen vaikuta vesikasteet ja seurakuntaan liittämiset eivätkä mitkään hallelujakuorojen meuhkaamiset ja kokoustemme kaatamisrituaalit yms..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805