Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että kastaa voi kelvottomasti?
Näin uudelleenkastajat antavat ymmärtää, kun he sanovat; lapsikaste ei ole oikea kaste.
Kelvoton kaste?
4
197
Vastaukset
- niin sanota!
Kunhan kaiken maailman hurmahenget horisee.
- Guest Star
Lapsi ei voi itse päättää haluaako kasteen, vanhemmathan sen päättävät. Aikuiskasteessa kastettava ainakin tekee valintansa itse.
Voin ymmärtää tuon näkemyksen, jos uskontokunta haluaa jäseneltään aktiivisen päätöksen ottaa kaste.
Mikäs sen mukavampaa meillä lapsena kastetuilla nimikristityillä, ei tarvitse itse vaivautua, kun homma on jo hoidettu... Niin, ja se palava halu oli... missä? - Raamatussa on tämä:
Julistus>Pyhä Henki yhdessä Jumalan sanan kanssa vaikuttaa ihmisessä synnintunnon>saa aikaan parannuksen teon, syntinsä tunnustamisen Jumalalle ja halun hylätä ne>jolloin Jeesuksen Kristuksen pyhäsovintoveri puhdistaa sydämen ja omantunnon kuolleista teoista. Synneistä>jonka jälkeen Jeesukseen uskovaisena, kasteelle joka tapahtuu upottamalla veteen>kuuliaisuudesta seuraa>saivat luvatun Pyhän Hengen, joka on voima Jumalalta elää Jeesukseen uskovan, todistaa siitä ja kulkea Jumalan edeltä valmistamissa teoissa. TÄMÄ ON RAAMATUN OPPI :)
- Muukalainen.
Raamatun mukaan uskoontulleet kastetettiin perhekunnittain...
Niin koskaan ei mainita, että sylilapsia ei kastettu, vaan heidän tuli omin jaloin kipittää kasteelle.
Toinen mahdollisuus on, että kastettavissa perheissä ei koskaan ollut sylilapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406365Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483796- 81963
- 52870
- 56836
- 41820
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8803Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135802- 68800
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14711