En ole koskaan nähnyt adventtikirkossa romaneita tai kolttasaamelaisia.
Romanit
6
208
Vastaukset
- Nimetön
Romanien kiinnostus kohdistuu lähinnä sellaiseen seurakuntaelämään, jossa on "actionia", käytännössä heitä näkyy helluntai- ja vapaaseurakuntien tilaisuuksissa. Ei heitä luterilainen seurakuntaelämäkään suuremmin näytä kiinnostavan.
- eksyttää
Adventismi syrjii romaneita.
- Ei suinkaan
eksyttää kirjoitti:
Adventismi toimii voimakkaasti mm. Intiassa, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Adventismi toimii käytännöllisesti katsottuna lähes kaikkissa maailman maissa. Kansainvälinen Adventtikirkko on todella maailmanlaajuinen. Adventisteilla on toiseksi suurin kirkollinen koulujärjestelmä maailmassa. Vain katolisella kirkolla on adventtikirkkoa laajempi koulutoiminta. Addventtikirkko on todella sopeutunut kaikkien kanssa yhteistoimintaan.
- oivallat
eksyttää kirjoitti:
Aivan, romanit ovat tunteellista kansaa. Kokevat herkillä luonnonaisteillaan adventismin harhaopilliseksi liikkeeksi.
Eihän tunteikas ihminen voi asettua vääryydenmajataloon.
- mutta
harvinaista se on.
- Olen ollut poissa netiltä,
tarkoitan lähinnä näiltä sivuilta,mutta sama nälvintä jatkuu.Minä rakastan kaikkia Jeesuksen omia ja olen surullinen tuollaisesta ilkeästä asenteesta.
Siunatkaa,älkääkä kirotko!Lähimäisiänne adventistitkin ovat ja Kristukseen turvaavat.Minä olen nähnyt adventisteissa roomaanejakin,heitä rakastetaan samalla rakkaudella kuin kaikkia muitakin Jumalan lapsia.
Itsekkin tunnen tosi mukavia mustalaisia.Minusta mustalainen on ihan yhtä kauniisti sanottu,kuin romaanikin,se on jotenkin kansanomaisempi nimi.
Mehän olemme siinäkin samassa asemassa kun meitä molempia sorretaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2795838Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373396Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212102Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol781635- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804