olen lopen kyllästynyt tämän maan hoitajien valitusvirsiin hoitajapulasta jne.
suomalaiset hoitajat eivät edes tiedä millainen työtahti on muissa maissa..
kokemusta on joten tiedän mistä puhun
lopettakaa
12
1189
Vastaukset
- Puoliaan...
Kiinni niistä saavutuksista mitä vanhemmat ovat aikaan saaneet työ taisteluissa ja ammattiliitoissa niin täälläkin ois samanlaista kuin muualla maailmassa tänään.
Koko aika työnantaja puoli yrittää tehdä suomea kiinan kaltaiseksi maaksi työehtoineen, etuineen ja ihmisoikeuksineen.
Luuletko että ne ihmiset tykkää ja haluu olla orjina siellä kaukoidässä tai muuala maailmassa
Joten suu suppuun sinult- alkuper.
mennä kaukoitään asti. Kokemusta on ihan läheltä Keski-Euroopasta, mm. yhdestä maailman sivistyneimmistä valtioista.
Siellä hoitajat raatavat jopa kolme viikkoa putkeen, ilman yhtään vapaapäivää. Työpaikkatauot ovat olemssa, jos hyvä päivä sattuu..
Eikä nämä hoitsut ole orjia, ihan kans.välisesti korkealle koulutettuja, ammattiliittoon kuuluvia sisaria kuten täällä Suomessa, jossa valitus on työnteköä monesti tärkeämpää.. - kelpais
alkuper. kirjoitti:
mennä kaukoitään asti. Kokemusta on ihan läheltä Keski-Euroopasta, mm. yhdestä maailman sivistyneimmistä valtioista.
Siellä hoitajat raatavat jopa kolme viikkoa putkeen, ilman yhtään vapaapäivää. Työpaikkatauot ovat olemssa, jos hyvä päivä sattuu..
Eikä nämä hoitsut ole orjia, ihan kans.välisesti korkealle koulutettuja, ammattiliittoon kuuluvia sisaria kuten täällä Suomessa, jossa valitus on työnteköä monesti tärkeämpää..Paremmat työehdot ja sopimukset. Jos täällä ei pidetä kiinni siitä mitä täällä on saavutettu niin me oltais kuin muualla euroopassa tai kauko-idässä.
Se että jos heidän ammattiliitot ei ole ajaneet heille lisää työväkeä, niin sitä he kuitenkin tarvitsisi jotta hoidettavalle jäisi aikaa!
Samanlaisia ongelmia muuallakin liian pientä palkkaa ja liian vähän henkilökuntaa potilasta kohden.
- tulit sieltä
maailmalta takaisin? Minä taas olen tyytyväinen joka kerta kun henkilökuntaa vaaditaan sen takia, että potilaat saisivat laadukasta hoitoa. Tämä kun on työtä, joka vaatii tekijänsä. Vaikka kuinka keksittäisiin vempaimia ja sähköistettäisiin ym, aina pitää olla se hoitaja, ja dementoituville nimenomaan se toinen ihminen.
- alkuper.
että olisin tullut takaisin? Olen vain käymässä katsomassa teitä valitussisaria, jotka ette ihan oikeasti tiedä todellisesta työnteosta ja raatamisesta yhtään mitään. Suomen hyvinvointivaltiosysteemi on tarjoillut teille kaiken suoraan tarjottimelta.
Ei millään pahalla, mutta kun lukee omaisten valituksia, niin hyvin monesti niissä on todenperäisyyttäkin.. itse kukin miettiköön mitä.. - meillekin,
alkuper. kirjoitti:
että olisin tullut takaisin? Olen vain käymässä katsomassa teitä valitussisaria, jotka ette ihan oikeasti tiedä todellisesta työnteosta ja raatamisesta yhtään mitään. Suomen hyvinvointivaltiosysteemi on tarjoillut teille kaiken suoraan tarjottimelta.
Ei millään pahalla, mutta kun lukee omaisten valituksia, niin hyvin monesti niissä on todenperäisyyttäkin.. itse kukin miettiköön mitä..minkä lisäarvon se raataminen antaa potilaalle ja sinulle työntekijänä? Ihan vilpittömästi haluaisin tietää. Minäkin olen mielestäni tehnyt ihan paljonlaisesti työtä, mutta tunnen, etten ole tehnyt tarpeeksi, jos työparilla on 10-13 täysin toisen avun varassa olevaa potilasta...
- Harmaasisar
Joo näin on. Suomalainen sairaanhoitaja saa heti ylirasitus oireita kun pitäisi tehdä töitä. Hoitajilla tuntuu syntyneen jotenkin sellainen mielikuva että sairaanhoitajan työ ei olisi fyysistä työntekoa.
- maiden vaan olla
Kyllä media paukuttaa ihan tarpeeksi muista maista joka päivä. Me ei voida niiden asioille mitään, yritetään voida edes tämän maan asioille jotain.
- suppea
Kokemusta ei näytä olevan tai sitten näkemys on muuten kovin suppea.
Suomessa, jopa yhdessä kaupungissa, erityöyksiköissä työtahti vaihtelee.
Esim. kotikaupungissani on hoitokoteja/vanhainkoteja/pienkoteja/osastoja jne.. ja osassa paikoista on valtava kiire, osassa saa työn tehdä rauhassa ja asiakkaat saa aikaa.- lkjg
No jos Suomessa valitetaan paljon ja olot ovat suorastaan hyvät niin silloinhan pitäisi valittaa lisää, että olot olisivat erinomaiset.
Se, että tekee töitä niska limassa ja tuli perseen alla ei tee kenestäkään auvoista. Siinä kärsii vain hoitaja itse sekä se hoidettava. Joskus on kiva jos se hoitaja ehtii ottamaan vaikka kädestä kiinni.
- nähty on
Kova työtahti johtaa virheisiin.
Itse olin englannissa töissä ja hoitajapula oli kova. Työlle ei vaan ollut tekijöitä. Sen näki sitten mm. infektioitaudeissa. MRSA jyllää, kun käsipesuja ei tehdä ja kouluttamaton henkilökunta soosaa, haavahoitoja ei ehditä tehdä ennenkun on amputaatio edessä. Sydänkohtauksia rutiinileikkauksista, kun ei ehdi kuntouttaa (kävelyttää että verenkierto paranis, tulee veritulppia), lääkkeitä jaetaan väärin.
Kyllä suomalainenkin hoitaja on kovilla. Ei niin kovilla, kun briteissä olin aikanani, mutta nyt pitää jo alkaa valittaa, ettei jouduta samaan jamaan. Ihan kauheeta olla ja elää, kun tietää että ihan potilasturva kärsii karseesta hoidosta, mutta itsekkään ei voi tehdä kun sen 12 tuntia töitä päiväs. - ei pidä paikkaansa
meillä on niin kiire ettei ees päivää aina ehitä sanoa ja töissä me ollaan ei palkkaamassa uusia duunareita.
Kyllä se työtahti on samanlainen muuallakin ja
samaa hommaa ihmisen hoito ja muu.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057411
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1005255Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253451Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3451485Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?551318