Opetuslupa

AMS

Kyselisin kokemuksia opetuslupaehdoista avopuolison opettaessa.Espoossa sanotaan,että pitää asua vuosi samassa osoitteessa ennenkuin lupa irtoaa, itäsuomessa taas tuttavapariskunta asui eri osoitteissa eikä moisesta oltu kuultukkaan... Tuntuu ihan hullulta et lupa ei irtoa vedoten riittämättömään viralliseen yhdessäasumisaikaan. Ollaan sentää 36v ja yhdes oltu muutama vuosi.

12

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kysyvät

niin sitten vain toteat, että puoliso asuu tällä hetkellä opiskelun, työn tms. takia eri paikkakunnalla. Ei meiltä ainakaan edes kysytty mitään. Ei se yhdessä asuminen puolisoa tee tai ole tekemättä.

Ja pyydä asiallisesti se ko. asiaa koskeva lakipykälä tai asetus sekä viranomaisen säädös (se pykäliin nojaava siis) itsellesi kirjallisena, jos ryhtyvät urputtamaan. Niiden on se annettava! Sillä voi olla käyttöä, kun sen säännön/käytännön laillisuutta tutkitaan.

• TIMPPA 12
      • AMS

vastauksista.Huvittavintahan tässä on se et asutaan saman katon alla ihan virallisesti mut ei olla vuotta asuttu ja rouva poliisille se ei riittänyt. No yritän nyt sitä kirjallista selitystä,kiitos vielä kerran

• on edelleen

sinun pitää osoittaa vähävaraisuutesi tai autokoulu täytyy olla niin kaukana,että sinulla ei ole kohtuullista siellä käydä.Selvitä nämä asiat ennenkuin menet opetuslupaa pyytämään ja voit samalla kertoa nämä tosiasiat myös viranomaisille kun nämä eivät tunnu tietävän.

• niitä, jotka

EIVÄT ole perheenjäseniä/samaa ruokakuntaa. Mutta kun aloittaja ilmeisesti on sitä samaa ruokakuntaa puolisonsa kanssa, niin nuo varallisuus ym. juttuja ei tarvitse huomioida. Riittää, että hakee sitä opetuslupaa. Pitäisi irrota samoilla ehdoilla kaikkialla Suomessa.

• perusteet:
      • Mutta vaikka olenkin ammattilainen opettamaan, niin silti suosittelen opetuslupaa niille, jotka täytttävät lupaehdot ja ovat itse tosi motivoituneita opettamaan.
        Opetuksessahan on tärkeintä omien titojen, taitojen ja ASENTEIDEN siirtämisestä toiselle.

Metodeja on paljon, mutta ikävä kyllä se ajokokeen reputusprosentti näyttää aika kaameelta opetuslupalaisilla. Vaikka he saavat ajaa huomattavasti enemmän kuin autokoulun oppilas.

Oliskohan hyvä idea, että opetusluvan hakijalta poistettaisiin kaikki nykyiset pykälät. Sen sijaan lisättäisiin luvan hakijalle AKE:n ajokoe. Tämä mittaisi aika paljon sitä, kuinka itse osaa (enään) ajaa. Ja samalla se ehkä pudottaisi opetuslupien määrää. Joka tarkoittaa, että me ammattilaiset saisimme leipää.
        Et sillai...

• prosentisti
        TEERISS kirjoitti:

Mutta vaikka olenkin ammattilainen opettamaan, niin silti suosittelen opetuslupaa niille, jotka täytttävät lupaehdot ja ovat itse tosi motivoituneita opettamaan.
        Opetuksessahan on tärkeintä omien titojen, taitojen ja ASENTEIDEN siirtämisestä toiselle.

Metodeja on paljon, mutta ikävä kyllä se ajokokeen reputusprosentti näyttää aika kaameelta opetuslupalaisilla. Vaikka he saavat ajaa huomattavasti enemmän kuin autokoulun oppilas.

Oliskohan hyvä idea, että opetusluvan hakijalta poistettaisiin kaikki nykyiset pykälät. Sen sijaan lisättäisiin luvan hakijalle AKE:n ajokoe. Tämä mittaisi aika paljon sitä, kuinka itse osaa (enään) ajaa. Ja samalla se ehkä pudottaisi opetuslupien määrää. Joka tarkoittaa, että me ammattilaiset saisimme leipää.
        Et sillai...

"Metodeja on paljon, mutta ikävä kyllä se ajokokeen reputusprosentti näyttää aika kaameelta opetuslupalaisilla. Vaikka he saavat ajaa huomattavasti enemmän kuin autokoulun oppilas."

Kuinka paljon on tuo OL - ajokokeen kaamee reputusprosentti?

Ja paljonko on vastaava hylkäysprosentti ammattiopettajan opettamilla?

Pääsääntöisesti tämä liittynee B - ajokortin suorittamistilanteisiin!

• puolet
        prosentisti kirjoitti:

"Metodeja on paljon, mutta ikävä kyllä se ajokokeen reputusprosentti näyttää aika kaameelta opetuslupalaisilla. Vaikka he saavat ajaa huomattavasti enemmän kuin autokoulun oppilas."

Kuinka paljon on tuo OL - ajokokeen kaamee reputusprosentti?

Ja paljonko on vastaava hylkäysprosentti ammattiopettajan opettamilla?

Pääsääntöisesti tämä liittynee B - ajokortin suorittamistilanteisiin!

itselläni 91% menee ensimmäisellä yrittämällä tämä on viime vuodelta 100 B oppilasta opetusluvilla noin 50% läpäisee ekalla olen ammattiopettaja mutta en kyllin hyvä yritän parantaa.

• TEERISS kirjoitti:

Mutta vaikka olenkin ammattilainen opettamaan, niin silti suosittelen opetuslupaa niille, jotka täytttävät lupaehdot ja ovat itse tosi motivoituneita opettamaan.

Et sillai...

siis on helppo ottaa selville ja mahdollisesti täyttääkin.
        Ei se itse opetus, jos sen kunnolla aikoo tehdä, ole helppoa opetuslupalaiselle.
        Ketjun aloittajakin laittaa parisuhteen koetukselle - tai sit ei.

• rattijehu
        puolet kirjoitti:

itselläni 91% menee ensimmäisellä yrittämällä tämä on viime vuodelta 100 B oppilasta opetusluvilla noin 50% läpäisee ekalla olen ammattiopettaja mutta en kyllin hyvä yritän parantaa.

Ajoneuvohallintokeskuksen tutkimus ja selvitys N:o 1/2003

Kuljettajaopetus- ja tutkintojärjestelmän evaluaatiosta ovat leikkeet:

"Autokoulun käyneet läpäisevät ajokokeen vähemmillä yrityskerroilla kuin opetusluvalla opetetut.
        Tilastossa vuosilta 1991-1994 autokoululaisten hylkäysprosentit vaihtelivat 18,5%:stä 20,8%:iin ja opetuslupalaisilla 31,8%:sta 32,9%:iin".

"Vuonna 1994 toteutetussa selvityksessä (n=2378) noin 9% kuljettajista oli opetusluvalla ajo-kortin suorittaneita.
        Ajokokeen hylkäysprosentti oli autokoulun käyneillä miehillä 11% ja naisilla 19% sekä opetuslupalaisilla miehillä 19% ja naisilla 32%."

Eli, yllä olevan selvityksen mukaan ei OL - oppilaiden kaamea hylkäysprosentti ihan 50 kuitenkaan ole, jota tosi taitava ammattiopettaja yllä esittää.

Niin, 30 % on eri suuruusluokka kuin 50 %.

Olisi kiinnostavaa saada viite tutkimukseen, jonka mukaan OL - oppilaiden 1. ajokokeista todella puolet eli 50 % hylätään, jos sellainen tutkimus jostain löytyy!

• avoliitossa
        Laaksonenster kirjoitti:

siis on helppo ottaa selville ja mahdollisesti täyttääkin.
        Ei se itse opetus, jos sen kunnolla aikoo tehdä, ole helppoa opetuslupalaiselle.
        Ketjun aloittajakin laittaa parisuhteen koetukselle - tai sit ei.

me olemme tässä, tai siis MINÄ olen opetellu ajamaan kohta noin puolivuotta miehen opastuksella ja ihan hyvin on mennyt, kunhan on kärsivällisyyttä. ja yhteistä motivaatiota ja tsemppi henkeä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe