ONKO KALASI SAIRAS, lue ensin tämä.

fish KING

Kun sulla on ongelmia akvaarion hoidon ja kalaston kanssa voisitko kertoa heti ekalla kirjotus kerralla seuraavat seikat;

1. AKVAARION TILAVUUS, IKÄ, JOS UUSI, KYPSYTYS TAPA

2. VESIARVOT, pH, KOVUUSMITAT = dh, NITRIITTI NO2 JA NITRAATTI NO3 MITATTUNA ENNEN JA JÄLKEEN VEDEN VAIHDON, LÄMPÖTILA (nää pitäis nyky päivänä olla jokaisen alkavan akvaristin hallinnassa!)

3. KALASTO, KUKIN LAJI MÄÄRÄLLISESTI

4. HIEMAN HOITORUTIINEISTASI, VIIKOTTAISET TEHTÄVÄT, KUUKAUDEN VÄLEIN HOITAMASI TOIMEN PITEET JNE.
KALOJEN RUOKA TOTTUMUKSET JOS TARPEELLISTA

TEKNIIKKA, SUODATTIMEN MERKKI MALLI JOPA VIRTAUS TEHO TUNNISSA
VALAISIMIEN MERKKI JA MALLI JA KÄYTTÖ AIKA VUOROKAUDESSA SEKÄ TOT. IKÄ JOS TARPEELLISTA

MITÄ AKVAARIOSSA ON TAPAHTUNUT VIIMESTEN VIIKKOJEN AIKANA

MIKÄ ON NYT HÄTÄ JA ASIA JOSTA HALUAT LISÄ TIETOA

Tietenkään joka kerta ei näitä kaikkia seikkoja tarvitse kirjoittaa vaan jos sulla on kalojen terveydestä huoli, esiin; kalat, akvaario, hoitorutiinit, vesiarvot...

Niin tälä tavalla voidaan vastata täsmällisemmin eikä tarvitse lähteä tinkaamaan tietoja joiden saanti näyttää välillä kestävän useita päiviä, siinä ajassa ollaan jo pahimmassa tapauksessa kalojen hautuumaalla.

Kiitos vaan jo etu käteen kaikille halukkaille osallistujille!

On jättebra asia kun tällekin palstalle viitsitään kirjoitella ja kysellä akvaarion hoidosta. Kalojen kuuluu saada ihan yhtä hyvät lähtökohdat harrastelemmikkeinä kuin koirilla tai millä tahansa muilla lemmikeillä.

Harmi vaan kun tää ei oo enää niin aktiivista kuin vuosi sitten, erään toisen aktiivi vastailijan aikoina........?

Kiitos myös avusta; Rihma, hoitsu, RRR, harakka1 jne. jotka viitti auttaa niin uusia kuin kokeneempiakin akvaristeja! Kiitos!

0

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        310
        3069
      2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
        Maailman menoa
        63
        2370
      3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        126
        2072
      4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
        Uskonnot ja uskomukset
        350
        2051
      5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
        Maailman menoa
        127
        1743
      6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        67
        1409
      7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        212
        1395
      8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
        Ikävä
        66
        1357
      9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        70
        1303
      10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
        Ikävä
        81
        1268
      Aihe