Tälläinen aloitus oli kesällä saaden suuren suosion...Kokeillaanko,mitä saamme tällä kertaa aikaan...mä voin aloittaa:
"ei omena kauas puusta putoa"
Sanontoja,aforismeja,sananlaskuja....
99
5975
Vastaukset
- outzak
Jouluostokset suoritettu.. Viidelle perheelle on lahjakorit hankittu ja neljä niistä jo paketoinkin, viides odottakoon huomiseen..:))) Nyt vähän väsy olo.. Mutta onnellinen!!:))
Jatkan samanlaisella teemalla:
"kyllä pojasta polvi paranee..";))- aliisa
"Moni kakku päältä kaunis"
- outzak
aliisa kirjoitti:
..parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa..;)))
- Iso-Iita
aliisa kirjoitti:
Vanhassa vara parempi..
- aliisa
Iso-Iita kirjoitti:
Vanhassa vara parempi..
"vesi vanhin voitehista"
- Iso-Iita
aliisa kirjoitti:
"vesi vanhin voitehista"
Hyvä antaa vähästään mut paha ei anna paljostakaan..
- HL.Mance
outzak kirjoitti:
..parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa..;)))
-on vahvin lääkitys?
- Iso-Iita
ketjun, se oli hyvä! No mää voin jatkaa näin että "se joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa", elikkä olkaa varovaisia kun kurkotatte sitä tähtee sinne joulukuusen latvaan..:)
- aliisa
"itku pitkästä ilosta"
- aina_kun
niin eiköhän sitä muutama irtoa.
Mitä isot edellä sitä pienet perässä. - Iso-Iita
aliisa kirjoitti:
"itku pitkästä ilosta"
siitä puhe mistä puute..:)
- Iso-Iita
aina_kun kirjoitti:
Mitä isot edellä sitä pienet perässä.turha on mennä merta edemmäks kalaan..:)
- aliisa
aina_kun kirjoitti:
Mitä isot edellä sitä pienet perässä."kuka kissan hännän nostaa,ellei kissa itse."
- aina_kun
aliisa kirjoitti:
"itku pitkästä ilosta"
pieru paljon nauramisesta.
- aina_kun
Iso-Iita kirjoitti:
turha on mennä merta edemmäks kalaan..:)
routa porsaan kotia ajaa.
- Iso-Iita
aina_kun kirjoitti:
routa porsaan kotia ajaa.
mansikka, muu maa mustikka..:)
- aina_kun
Niin kaiku vastaa kuin sille huudetaan.
(niin HUUHAA vastaa kun sinne huudetan)- aliisa
"ei oo kissaa karvoihin katsomista"
- Iso-Iita
pitää hyvin paikkansa!:)
"Kannettu vesi ei kaivossa pysy" - aliisa
Iso-Iita kirjoitti:
pitää hyvin paikkansa!:)
"Kannettu vesi ei kaivossa pysy""haukku haavaa tee"
- aliisa
"kauas on pitkä matka"
- aliisa
"valheella on lyhyet jäljet"
- aina_kun
pääsky vielä kesää tee.
- Tuossa muutama
Aamulla porttikäytävässä kuollut mies. Poliisi koko päivän valokuvan kanssa ympäri kaupunkia etsimässä tunnistajaa. Valokuvaa pitelevä käteni vavahti: tunsin - tietämättä nimeä, osoitetta, omaista. "Anna anteeksi, veljeni" huokasin mielessäni, minä, leviitta, "anna anteeksi meille, minulle-" Maaria Leinonen
Aatamilla oli asiat hyvin - kun hän kertoi hyvän jutun, hän tiesi ettei kukaan ollut kertonut sitä aikaisemmin. Mark Twain
Aika on joki vailla rantoja. Mark Chagall
Aika on suuri opettaja, mutta valitettavasti se tappaa kaikki oppilaansa. Hector Berlioz
Aika parantaa se mihin järki ei pysty. Seneca
Aikaansaavia naisia kernaasti ihaillaan - edellyttäen että he eivät toimi samalla osastolla. Sickan Carlsson
Aina kun ystävää onnistaa, jotakin minussa kuolee. Gore Vidal
Aina kysytään, mitä joku on tehnyt. Pitäisi joskus myös kysyä, mitä hän on jättänyt tekemättä. Humphrey Bogart
Aina, kun asiat näyttävät menevän paremmin, olet unohtanut jotakin. Connie Tyler
Ainakin yhdestä asiasta miehet ja naiset ovat samaa mieltä: kumpikaan ei luota naisiin. H. L. Menken
Ainoa syy siihen, että lasten pitää kunnioittaa vanhempiaan on se, että vanhemmat ovat vahvempia. Bertrand Russell
Ainoa todellinen rakkaus on onneton rakkaus. Onnellinen rakkaus on kuin terveen ihmisen sydämentykytys: ihminen ei huomaa sitä. Kersti Bergroth
Aivoissa on lihakset ajattelemista varten samoin kuin jaloissa on lihakset kävelemistä varten. J. O. De La Mettrie
Ajatuksen pyydystäminen on yhtä jännittävää kuin valaanpyydystys. Henry Norris Russell
Ajatukset eivät säily. Niistä pitää tehdä jotakin. Alfred North
Aloita elämäsi heti ja laske jokainen päivä erilliseksi elämäksi. Seneca
Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä. Clark Gable
Anna meille - tarkoitan: älä ota pois. Vaikeata lastesi luopua ois. Elämäämme helpottaa vaikket koskaan vois, tätä pientä onneamme älä ota pois. Eila Kivikkoaho
Anna minulle puhtaus ja siveys, mutta älä anna sitä juuri nyt. Augustinus
Anna tuhannen kukan kukkia: Älä poimi niitä. Eeva Kilpi
Anteeksi, jos runoni ahdistavat. Ne ovat ainoa pakoputkeni, eikä minulla ole katalysaattoria. Outi Condit
Arkeologi on mieheksi paras mitä voi toivoa - mitä vanhemmaksi nainen tulee, sitä kiinnostuneempi mies on hänestä. Agatha Christie
Arvioi terveydentilasi sen mukaan, kuinka myötämielisesti suhtaudut aamuun ja kevääseen. H. D. Thoreau
Avioliitto on sitä, että nainen pyytää miestä riisumaan pyjamansa - pestäkseen sen. Ria Wagner
Aviomiehen rakastaminen ja helliminen on aviovaimon elämänikäinen ja syvästi tyydyttävä tehtävä. Älkääkä hetkeäkään kuvitelko, että tuo tehtävä olisi jotenkin toisarvoinen. Avioliittonne laivassa miestä voidaan ehkä kutsua moottoriksi, mutta vaimot ovat peränpitäjiä. Juuri peränpitäjät määräävät minne laiva kulkee. Ruth Stafford Peale
Aviomies on hän joka unohtaa syntymäpäiväsi ja hääpäiväsi, mutta myös harmaat hiuksesi ja ryppysi. Betty Morris
Aviomies on hän jolla on suuri sydän ja lyömätön jalkahiki. Andrea Leat
Aviomies on hän jota ennen toivoisit kuolevasi - ettet joutuisi elämään ilman häntä. M. Larter
Aviomies on hän, joka auliisti lupaa täyttää pyyntösi, mutta ei ole vielä hievahtanutkaan kun olet tehnyt sen jo itse. Deborah Collins
Aviomies on hän, joka jakaa kanssasi kaikki ne harmit joilta olisit säästynyt jos olisit pysynyt naimattomana. L. M. Smith
Aviomies on hän, joka kohteliaasti ojentaa sinulle tikat - ja raivostuu jos voitat hänet. Irene Zuckerman
Aviomies on hän, joka rymistelee sisään huutaen "Hei rakkaani" - ja suutelee sitten kissaa. J.Rainbow
Aviomies on hän, joka tekee elämäsi turvallisemmaksi kuin ovet ja lukot. June McDermott
Aviomies on hän, joka tulee kotiin pahalla tuulella, katsoo peiliin, menee takaisin autoon, ajaa korttelin ympäri, tulee uudelleen sisään ja huutaa: "Isä on kotona." Sitten hän kysyy: "Kuka oli smyrtynyt vanha äijä joka kävi täällä minuutti sitten?" Maureen Blaney
Aviomies on hän, jolle annoit elämäsi parhaat vuodet siksi, että hän teki niistä elämäsi parhaat. D. C. J. Dickson
Aviomies on hän, jonka hyvien ominaisuuksien lista on loputtoman pitkä. Valitettavasti et kuitenkaan saa selvää hänen käsialastaan. Angela Lansbury
Aviomies on hän, jonka silmät saattavat harhailla mutta kädet eivät. T. J. Jones
Aviomies on hän, jonka sylissä et voi olla ihailematta makuasi miesten suhteen. Pat Jerred
Ei ajatus ole vastuussa siihen uskovista ihmisistä. Don Marquis
Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta. Eppu
Ei kieltä ihmisille annettu, jotta he kätkisivät ajatuksensa, vaan kätkeäkseen sen, ettei heillä ole ajatuksia. Sören Kierkegaard
Ei koskaan kannata puhua paskaa, sillä joskus saattaa joutua syömään sanansa.
Ei kukaan osaa olla niin ylimielinen kuin nuori mies joka on juuri löytänyt vanhan idean ja luulee sitä omakseen. Sydney Harris
Ei ole kahta samanlaista ihmistä, ja molemmat ovat siitä iloisia. Anonyymi
Ei ole konstikaan olla rohkea, jos ei pelota. Tove Jansson
Ei ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä selville siitä, miksei kuorsaaja kuule itsensä kuorsaavan. Mark Twain
Ei ole naaman vika jos peili on vino. Anonyymi
Ei ole surullisempaa näkyä kuin nuori pessimisti paitsi vanha optimisti. Mark Twain
Ei ole suurempaa huomaavaisuutta kuin se, ettei ole huomaavinaan. Baltasar Garcián
Ei pidä heti hermostua jos lapsi ei toimi. Voi olla että hänessä toimii. Se vaatii ympäristöltä kärsivällisyyttä. Helena Anhava
Ei riitä, ettei ole Jumala, vaan yritäpä saada kiinni putkimies viikonloppuna. Woody Allen
Ei riitä, että tekee hyvää, pitää tehdä se oikealla tavalla. John Morley
Ei tyyni meri taitavaa merimiestä tee. englantilainen sananparsi
Eivät ihmiset pidä kotieläimiä, vaan eläimet palvelijoita. Lehmät pääsevät paljon helpommalla kuin hoitajansa. Henry Thoreau
Eivät lapsenlapset miehestä vanhaa tee, vaan tietoisuus siitä, että on naimisissa isoäidin kanssa. G. Norman Collie
Ellei miehelle sano riittävän usein - tai anna hänen ymmärtää - että hän on jumala, hän kuihtuu ja kuolee pois. Juliette Cicero
Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi. Anonyymi
Elämä ei ala hedelmöitymisen tai syntymän hetkellä. Se alkaa silloin, kun lapset lähtevät kotoa ja koira kuolee. Anonyymi
Elämä on arvokasta vain jos sillä on jokin arvokas kohde. Friedrich Hegel
Elämä on jotain tekemistä, kun uni ei tule silmään. Frank Lebowitz
Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa.
Elämä on kompromissi kahden asian välillä; sen mitä itse tahtoo ja sen mitä toiset tahtovat. John Updike
Elämä on liian lyhyt, ja haukotteluun tuhlaamaamme aikaa emme saa koskaan takaisin. Stendhal
Elämä on sipuli, kuorit sitä kerros kerrokselta ja välillä itket. Carl Sandsberg
Elämä on tällaista. Se on jo alkanut. Vanhuus tarttuu. Nuoruus ei tartu. Sille on tullut jo immuuniksi. Paavo Haavikko
Elämälle on löydettävä tarkoitus juuri siitä ilmeisestä syystä, ettei sillä ole tarkoitusta. Henry Miller
Elämän salaisuus piilee haasteiden hyväksymisessä. Se joka ei enää ota haasteita vastaan, on kuollut. Bette Davis
Elämäni hyödyllinen opetus on se, että idiootit ovat usein oikeassa. Winston Churchill
Emme ole ohittaneet lapsuuden ja aikuisuuden rajaa ennen kuin lakkaamme sanomasta "se hukkui" vaan opimme sanomaan "minä hukkasin sen". Sydney J. Harris
Emme ole päässeet tutkimaan hänen vakaumustaan, koska hän kieltäytyy itsepintaisesti luopumasta siitä. Bisquit
En halua mitään yes-miehiä ympärilleni. Haluan että jokainen sanoo minulle totuuden, vaikka se merkitsisikin potkuja hänelle. Samuel Goldwyn
En juo vettä, koska kalat kusevat siihen. Anonyymi
En koskaan unohda kasvoja - mutta teidän kohdallanne olisin valmis tekemään poikkeuksen. Groucho Marx
En mene koskaan naimisiin. Ei ole tarpeellista. Minulla on jo koira, joka murisee aamulla, papukaija joka kiroilee iltapäivällä ja kissa, joka tulee kotiin aamuyöstä. Marie Corelli
En ole koskaan nähnyt yhdenkään naisen juoksevan miehen perässä vain sen tähden että tällä on kauniit sääret. Marlene Dietrich
En piittaa, mitä minusta kirjoitetaan - niin kauan kuin se ei pidä paikkaansa. Katharine Hepburn
En tiedä, miten monta kertaa minulle on armollisesti ilmoitettu että minulla on miehen aivot. Barbara Wooten
Eniten ihmiset taivaassa kaipaavat seuraa. Mark Twain
Enkelit osaavat lentää, sillä ne suhtautuvat itseensä kevyesti. G. K. Chesterton
Ennen muinoin ihmiset olivat lähempänä toisiaan. Oli pakko. Ampuma-aseet eivät kantaneet kauas. Stanislaw Jerzy Lec
Ennenkuin lainaat rahaa ystävältä, harkitse kumpaa tarvitset enemmän. Addison H. Hallok
Ensimmäinen seikka, jonka nainen huomaa toisessa on tämän mies. Ivar Wallensteen
Epätoivo on hinta, jonka joutuu maksamaan, kun asettaa itselleen mahdottoman tavoitteen. Graham Greene
Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone. Paul Ehrlich
"Erilainen", hän sanoo. "Minä uskallan olla erilainen ja voi kuinka minä halveksin teitä te tavalliset ihmiset!" "Minä puen päälleni verkkahousut tai vaikkapa lakanan, sillä minä uskallan!" "Minä värjään hiukseni sinisiksi ja kasvot vaikka vihreiksi, sillä minä uskallan!" Aikani yritin selittää hänelle, etten tunne tarvetta olla erilainen. Että minä olen minä ilman rekvisiittaakin. Mutta sitten huomasin, minun tavallisuuteni on hänen itsetuntonsa. Hän voi olla erilainen vain jos minä olen tavallinen. Katja Grahn
Filosofianopiskelun tarkoitus on oppia tuntemaan oma mieli, ei toisten. W. R. Inge
Haluan tietää milloin minulla on hauskaa. Siksi en juo. Nancy Astor
Haluatko lisätä älykkyysosamäärääsi? Syö lahjakkaita lapsia. Lewis B. Frumkes
Harjoittelu merkitsee kaikkea. Persikka oli muinoin kitkerä manteli eikä kukkakaali ole muuta kuin kaali, jolla on oppikoulusivistys. Mark Twain
Hautausmaat ovat täynnä ihmisiä, joita ilman maailma ei tullut toimeen. Elbert Hubbard
Heikosta luonteesta on paljon iloa. Peter Collinson
Helvetti on paikka, jossa on saksalaiset poliisit, ruotsalaiset koomikot, italialainen armeija, ranskalaiset tietyöläiset, turkkilaiset kokit, irlantilaiset tarjoilijat, kreikkalaiset virkamiehet ja jossa yhteisenä kielenä on Hollanti. englantilainen sananlasku
Helvetti on tyhjä, koska kaikki pirut asuvat täällä. Anonyymi
Henkilökohtaisesti olen aina valmis oppimaan, vaikka en välittäisikään tulla opetetuksi. Winston Churchill
Herrasmieheksi syntyminen on sattuma, herrasmiehenä kuoleminen saavutus. Bob Goddard
Herrasmiehen perimmäinen koetinkivi: arvonanto niitä kohtaan, joista hänellä ei voi olla pienintäkään hyötyä. William Lyon Phelps
Herrasmies ei ole koskaan kuullut juttua ennen. Austin OMalley
Herään yöllä usein pohtimaan jotain vakavaa ongelmaa ja päätän, että minun on kerrottava siitä paaville. Sitten kavahdan täysin hereille ja muistan, että minä olen paavi. Paavi Johannes XXIII
Historiasta opimme että historiasta emme opi mitään. Bernard Shaw
Hiukan liikaa on juuri sopivasti minulle. Jean Cocteau
Homma on vähän niinkuin vessassa käynti. Ei ole todella valmis ennenkuin paperityöt on tehtyvessanseinäkirjoitus
Hulluja on kaikkialla, mielisairaaloissakin. Bernard Shaw
Huolet ovat kuin vauvat: ne kasvavat vain ruokkimalla. Douglas Jerrold
Huumenuori, häirikkö, nuorisorikollinen. Leimoja, arpia, poltinmerkkejä - syvään painuneita. Kalliita leimoja. Me maksamme niitä. Jokainen. Ja nuori pesee ikänsä kaiken niitä pois. Turhaan. Sitä stigmaa ei huuhdo vesi eikä veri ei viina eikä viha. Entä - rakkaus -? Maaria Leinonen
Huumorikin on maailmankatsomus. Se on maailmankatsomuksista sovinnollisin. Juhani Siljo
Hyvin harvat ihmiset elävät tätä päivää - useimmat valmistautuvat elämään huomenna. Jonathan Swift
Hyvät kuolevat nuorina - he huomaavat, ettei kannata elää jos pitää olla hyvä. John Barrymore
Hyvät tavat koostuvat pienistä uhrauksista. R. W. Emerson
Hän ei sopeutunut yhteisöön. Hän katseli sitä kuin lapsi aikuisten elokuvaa, nauroi oikeissa kohdissa. Risto Rasa
Hän hioi itseään aina, ja lopulta hänestä tuli tylsä, teräväksi hän ei ehtinyt. Georg Christoph Lichtenberg
Hän oli herrasmies joka toiselta solultaan. Rebecca West
Hän on hyvin yksinäinen, tilasi lehden, jotta joku kävisi hänen ovellaan. Risto Rasa
Hän on juuri sellainen kiltti mies, joka ottaa kaksi kertaa lisää silloin kun ruoka on epäonnistunut. Kid Severin
Hän osasi lukea oikein miellyttävästi, kun kukaan ei nojannut hänen olkapäähänsä ja sanonut koko ajan hyvä. A. A. Milne
Hän, joka yrittää olla ystävä kaikkien kanssa, tekee itsensä naurunalaiseksi.
Hänellä oli valokuva itsestään ja hän näytti siinä murhanhimoiselta paistetulta munalta. P. G. Wodehouse
Hänen omatuntonsa oli puhdas. Hän ei milloinkaan käyttänyt sitä. Stanislaw Jerzy Lec
Hänet usein aliarvioitiin, koska hän oli niin kaunis. George Cukor Vivien Leighistä
Idealismi kasvaa suorassa suhteessa etäisyyteemme ongelmasta. John Galsworthy
Ihanteellinen vaimo on jokainen nainen jolla on ihanteellinen aviomies. Booth Tarkington
Ihminen ei koskaan paljasta luonnettaan elävämmin kuin kuvatessaan jonkun toisen luonnetta. Jean Paul
Ihminen ei ole mitään muuta kuin miksi hän itsensä tekee. Jean-Paul Sartre
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne. Samuel Butler
Ihminen tulee ihmiseksi vain älyn avulla, mutta hän on ihminen vain sydämensä avulla. Henri Amiel
Ihminen, joka ei ole koskaan käynyt koulua pystyy varastamaan tavaravaunun, mutta jos hänellä on yliopistokoulutus, hän pystyy varastamaan koko rautatien. Franklin D. Roosevelt
Ihminen, joka ei tee virheitä, ei yleensä tee muutakaan. William Magee
Ihminen: Eläin, joka on keskittynyt niin kiihkeästi mietiskelemään omaa olemustaan, että hän on sivuuttanut sen, mitä hänen selvästikin pitäisi olla. Hänen päätoimensa on listiä toisia eläimiä ja omaa lajiaan, joka, kaikesta huolimatta, lisääntyy niin itsepäisellä nopeudella että se saastuttaa koko asumiseen kelvollisen maapallon sekä Kanadan.Ambrose Bierce
Ihmisellä on kolme tietä toimia viisaasti: harkinnan tie, joka on ylevin, jäljittelyn tie, joka on helpoin, ja kokemuksen tie, joka on katkerin. Konfutse
Ihmisen aivot alkavat toimia syntymähetkellä eivätkä pysähdy ennenkuin on noustava pitämään julkinen puhe. Sir George Jessel
Ihmisen elämä kutistuu tai laajenee suhteessa hänen rohkeuteensa. Anasis Nin
Ihmisen kuolema on enemmänkin jälkeenjääneiden ongelma. Thomas Mann
Ihmisen pitäisi aina olla rakastunut. Siinä syy miksi ei koskaan pitäisi mennä naimisiin. Oscar Wilde
Ihmisen sielua on käytännöllisesti katsoen mahdoton kokonaan tuhota, ja sillä on mahdollisuus nousta ylös niin kauan kuin ihmisen ruumis elää. Alice Miller
Ihmisen velvollisuus on olla onnellinen. Jos hän on onneton, syy on hänen. Leo Tolstoi
Ihmisen yksinäisyys ei ole muuta kuin hänen elämänpelkoaan. Eugene ONeill
Ihmisenhän on opittava sieppaamaan ilonsa pienistä ja turhista asioista, jotta hänen elämällään olisi makua. Pentti Haanpää
Ihmiset ovat kuin viini: huonot happanevat vanhetessaan, hyvät tulevat paremmiksi. Marcus Tullius Cicero
Ihmiset, jotka puhuvat itsensä kanssa puhelimessa eivät koskaan opi mitään hyödyllistä. Ford Prefect
Ihmisiä on kahta lajia. Ne, joiden kanssa on hauska puhua ja ne, joista on hauska puhua. Gunilla Dahlgren
Ikääntyminen on ikävää, mutta kypsymisessä ei ole valittamista. Brigitte Bardot
Ilo olemassaolosta on olemassaolon verenkierto. Friedrich Hebbel
Iloitkoot ihmiset nuorina, sillä harmaahapsisena tarvitsee paljon muistoja iloista. Joel Lehtonen
Intellektuelli on henkilö joka käyttää tarpeettoman paljon sanoja kertoakseen jotain sellaista, mistä hän ei tiedä. Dwight D. Eisenhower
Isot ihmiset eivät milloinkaan ymmärrä mitään itse, ja lapsista on väsyttävää selittää heille alinomaa selviä asioita. Antonie de Saint- Exupery
Isänmaanystävät puhuvat aina kuolemisesta maan puolesta, mutta eivät koskaan tappamisesta maan puolesta. Bertrand Russell
Itkeäkö tähden kalojen vaiko tähdenlennon? Turbiinin ja teräskärryn otan kuitenkin. Johanna Malmberg
Itsehillintä on taito olla huonolla tuulella niin ettei kukaan huomaa sitä. Ivar Wallensteen
Itseluottamus on menestyksen ensimmäinen salaisuus. R. W. Emerson
Itserakkaus voi nostaa ihmisen, mutta se ei koskaan pidä häntä pystyssä. John Ruskin
Iällä ei ole merkitystä - ellei satu olemaan juusto. Anonyymi
Ja nainen joka piti lasta rintaansa vasten, sanoi: Puhu meille lapsista. Ja hän sanoi: Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne. Pojissaan ja tyttärissään elämä ikävöi itseään. Teidän lapsenne tulevat teidän lävitsenne, mutta eivät teistä. Ja vaikka he ovat teidän kanssanne, he eivät kuulu teille. Te voitte antaa heille rakkautenne, mutta ette ajatuksianne. Sillä he ajattelevat itse. Te voitte antaa kodin heidän ruumiilleen, mutta ette heidän sieluilleen. Sillä heidän sielunsa asuvat huomispäivän taloissa, joihin te ette voi jalallanne astua, ette edes unissanne. Te voitte pyrkiä olemaan heidän kaltaisiaan, mutta älkää yrittäkö tehdä heistä itsenne kaltaisia. Sillä elämä ei kulje takaperin eikä jää kiinni eiliseen. Te olette jouset, joista teidän lapsenne sinkoutuvat kuin elävät nuolet. Jousimies näkee maalin ikuisuuden polulla, ja hän taivuttaa teidät voimallaan, että hänen nuolensa lentäisivät väkevinä ja kauas. Olkaa iloiset Jousimiehen kädessä. Sillä niin kuin hän rakastaa lentävää nuolta, hän myös rakastaa lujaa jousta. Kahlil Gibran
Ja niin ystävykset alkavat yhdessä lukea kirjaa. Ja jokainen nauraa eri asioille. Ulf Nilsson
Japanilaisella kalatorilla sateenkaarisilli sinkkiämpärissä. Vesi oli lämmintä kädellesi. Sanoit: maailma on ajatusten loisketta. Kala: elämä on aaltoileva meri. Katja Meriluoto
Jeesus oli kuin muutkin miehet - sanovat aina tulevansa takaisin, mutta koskaan enää et näe heitä.
Johan nyt nelivuotias lapsikin ymmärtäisi tämän selostuksen. Käykää kiireesti hakemassa tänne joku nelivuotias. Minä en saa tästä mitään tolkkua. Groucho Marx
Joka ei pelkää tulevaisuutta, voi nauttia tästä hetkestä. Thomas Fuller
Joka osaa, se tekee. Joka ei osaa, se opettaa. Bernard Shaw
Joka sanoo että nuoruus on kypsää ikää onnellisempi, väittää että näköala tornin juurelta on parempi kuin sen huipulta. William Phelps
Joka tuntee toiset ihmiset, on oppinut; joka tuntee itsensä on viisas. Laotse
Jokainen haluaa elää kauan, mutta kukaan ei halua tulla vanhaksi. Jonathan Swift
Jokainen ihminen niin etäällä, jokaisen reviiri niin suuri, jokaisen ympärillä niin laaja ei-kenenkään-maa, että ennenkuin ehdit selvitä piikkilankaesteistä, tyhjästä aukeasta välillä, hitainkin sormi ehtii liipasimelle. Etkä siis uskalla yrittää- Kuinka selittää sinulle, todellisuuden hukanneelle, omalle eikenenkäänmaallesi eksyneelle, että kaikki maat eivät vihollismaita ja sotatilassa, että jossain portti auki joku käsi ojossa toivottaakseen sinut tervetulleeksi. Portti on ansa, käsi liipasimella, sanot. Vasta kun alat purkaa omaa piikkilankaasi sormet verissä voin ojentaa käteni haavojasi sitomaan. Maaria Leinonen
Jokainen ihminen on linja-auto, jossa hänen esi- isänsä matkustavat. Oliver Wendell Holmes
Jokainen joka yhä odottaa kasvavansa on nuori. David Viscott
Jokainen kotiäiti joka tuntee alemmuutta pääsee siitä kun heittäytyy sairaaksi ja seuraa sängystä, miten aviomies selviää taloudenhoidosta ja lapsista. Eleanor Field
Jokainen me olemme erikoistapaus. Albert Camus
Jokainen osaa jonkin asian paremmin kuin kukaan muu. Tavallisesti se on oman käsialan lukeminen. G. Norman Collie
Jokaisen suuren miehen takana on nainen ja jokaisen naisen tiellä on mies. Henrik Tikkanen
Jokaisessa ihmisessä asuu runoilija joka kuoli nuorena. Stefan Kaufer
Joku on laskenut suomalaisen runontekijän käyttelevän keskimäärin noin viittäsataa sanaa tekstissään. Se on suunnilleen yhtä paljon tai vähemmän kuin alkeellisissa olosuhteissa elävät kansat tarvitsevat puheilmaisuunsa. Ahti Susiluoto
Jos et aseta itsellesi päämäärää, pysyt paikallasi tai taannut. Paavo Nurmi
Jos haluaa löytää ystävän, parasta sulkea toinen silmä. Jos haluaa pitää hänet, parasta sulkea molemmat. Norman Douglas
Jos haluat olla onnellinen yhden päivän, ota humala. Jos kolme päivää, mene naimisiin. Jos kahdeksan päivää, teurasta sika ja syö se. Jos haluat olla ikuisesti onnellinen, ryhdy puutarhuriksi. kiinalainen sananlasku
Jos ihminen on avoin, ei se merkitse sitä, että te rymistelette hänen sisäänsä kuin tavarataloon. Markku Lahtela
Jos ihminen on sitä mitä syö, on kasvissyöjä ilmeisesti vihannes. Anders Aspelin
Jos ihmiset rakastaisivat toisiaan yhtä paljon kuin koiriaan, maailma olisi paratiisi. James Douglas
Jos kaikki ovat maistereita, kuka silloin tekee työt? Rakel Wihuri
Jos kohtalo on sitä mieltä, että sinun on ehdottomasti hävittävä, anna sille kuitenkin kunnon vastus. William McFee
Jos kokoamme kaiken sen, mitä lääketiede tänään voi varmasti väittää, kuuluu näin: puhdas vesi kohtuullisesti nautittuna on vaaratonta. Pablo Picasso
Jos nuoruus on vailla tulta, sitä seuraa vanhuus vailla kokemuksia. Charles Caleb Colton
Jos opit ottamaan elämältä sen mitä sillä on sinulle annettavanakin, antaa se sinulle sitä mitä haluatkin.
Jos pidän vihreää oksaa sydämelläni, laulava lintu kyllä tulee. kiinalainen sananlasku
Jos saisimme yhtäkkiä tietää, että meillä on käytössämme vain viisi minuuttia kaiken haluamamme sanomiseen, jokaikinen puhelinkoppi täyttyisi ihmisistä, jotka soittaisivat toisilleen kertoakseen rakastavansa näitä. Christopher Morley
Jos sanoo totuuden, joutuu ennemmin tai myöhemmin kiinni. Oscar Wilde
Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa. Maria Jotuni
Jos tahdot hävitä sodassa, mene rintamalle. Jos tahdot voittaa, ryhdy myymään kranaatteja. Samuli Paronen
Jos teet rajusti työtä kahdeksan tuntia päivässä, voit päästä pomoksi ja saat tehdä kaksitoistatuntisia päiviä. Robert Frost
Jos tulette vielä lähemmäksi olette takanani. Groucho Marx
Jos tämä maailmankaikkeus kaikessa miljoonakertaisessa järjestyksessään ja tarkkuudessaan olisi pelkän sattuman tulos, niin se olisi aivan yhtä uskottava kuin että kirjapaino räjähtää ja kaikki kirjasimet putoavat jälleen maahan sanakirjan valmiissa ja virheettömässä muodossa. Albert Einstein
Jos täysi vapaus olisi mahdollinen, tuhoaisi se meidät nopeasti ja täydellisesti. Maria Jotuni
Jos yrität joka päivä tehdä vähän enemmän kuin sinulta odotetaan - niin pian sinulta vaaditaan vähän enemmän. Curt Nicolin
Jumala loi miehen ennen naista koska hän ei halunnut neuvoja miehen luomisessa. Jack Carter
Jumala rakensi ensimmäisen kovaäänisen Aatamin kylkiluusta. Jack Carter
Jättäkäämme kauniit naiset miehille joilla ei ole mielikuvitusta. Marcel Proust
Kahdesta pahasta valitsen aina sen, jota en ole ennen kokeillut. Mae West
Kaikella muulla on rajansa, paitsi ihmisten typeryydellä.
Kaiken, mitä voi ajatella, voi ajatella selvästi. Kaiken, mitä voi sanoa, voi sanoa selvästi. Mutta kaikkea mitä voi ajatella, ei voi sanoa. Ludwig Wittgenstein
Kaikilla ihmisillä on hyviä tarkoituksia. Bernard Shaw
Kaikki luulevat Jumalan olevan heidän puolellaan. Rikkaat ja vallanpitäjät tietävät sen. Jean Anouilh
Kaikki me olemme kyllin vahvoja kestämään muiden onnettomuudet. François de la Rochefoucauld
Kaikki mikä kannattaa tehdä, kannattaa tehdä myös hyvin. Adolphe Monod
Kaikki on huvittavaa niin kauan kun se tapahtuu jollekin toiselle. Will Rogers
Kaikki on kaunista, mikä nähdään rakkauden silmin. Christian Morgenstern
Kaikki on mahdollista miehelle, jonka ei tarvitse tehdä sitä itse. Earl Wilson
Kaikki ovat tietämättömiä, vain eri asioista. Will Rogers
Kaikki ovat vähän hulluja paitsi Te ja minä, ja joskus minä tuumin että etteköhän Tekin. Thomas Fuller
Kaikki suuret lahjakkuudet ovat kehittyneet kasvatuksesta huolimatta. Hjalmar Söderberg
Kaikki yleistykset ovat vaarallisia - tämäkin. Alexandre Dumas nuorempi
Kana on munan tapa tuottaa toinen muna. Samuel Butler
Kannata ydinvoimaa - saat jännittäviä lapsia. Anonyymi
Kannattaa tutkia etupäässä valheita. Ne ovat lähempänä totuutta. Erno Paasilinna
Kannustava kiitos arvostelun jälkeen on kuin auringonpaiste sadekuuron jälkeen. J. W. Goethe
Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä, sosialismissa ovat asiat päinvastoin. puolalainen sananparsi
Karkasin kotoa samana päivänä kun synnyin, koska kuulin vanhempieni puhuvan mikä minusta tulee suurena. Peter Pan
Kasvatuksen tarkoituksena on saada aikaan suurin mahdollinen määrä neurooseja, mitä yksi ihminen murtumatta jaksaa kantaa. W. H. Auden
Katson ympärilleni luokassa. Siinä Suomen nouseva polvi lunttaa ruotsin kokeissa. Opettaja istuu tuolilleen, jolla on nasta. En mä opea vihaa. Se vaan on kunnon oppilaan velvollisuus.
Kauneinkaan uni ei kestä heräämistä. André Gide
Kaunis on nainen, jonka minä huomaan. Charmikas nainen on nainen, joka huomaa minut. Maurice Chevalier
Kehittynyt demokratia on yhteiskunta, jossa ihmistä ei syrjitä hänen sukupuolensa vuoksi vaan siitä huolimatta. Bisquit
Keski-ikä on tullut, kun kaikki luokkatoverisi ovat niin harmaita, ryppyisiä ja kaljuja, etteivät he enää tunne sinua. Bennet Cerf
Keskitason arvostelija ei milloinkaan huomaa todellista saavutusta silloin kun se tapahtuu. Hän selittää sen vasta sitten kun siitä on tullut arvostettu. Raymond Chandler
Kesti viisitoista vuotta ennenkuin älysin, ettei minulla ole kirjoittamisen lahjaa. En kuitenkaan voinut luopua siitä, koska olin jo liian kuuluisa. Robert Benchley
Kiipijällä tarkoitamme kykenevää henkilöä, jota emme voi sietää. Magnus von Platen
Kilpajuoksussa rahasta jotkut tulevat ensimmäisiksi mutta ihminen jää viimeiseksi. Marya Mannes
Kirja on klassikko, kun sitä ylistetään mutta ei lueta. Mark Twain
Kirjallisuudessa pätee sama kuin rakkaudessa: olemme hämmästyneitä toisten valinnoista. Andre Maurois
Kirjeen kirjoittaminen rakastetulle on kuin piirtäisi kinkkuvoileivän silloin kun on nälkäinen. Carl-Gustaf Lundstedt
Kirkkaiksi kutsutaan ajatuksia, jotka ovat samalla tavalla hämärtyneet kuin omamme. Paul Valery
Kokemattomuus saa nuoren miehen tekemään sen mitä vanhempi mies väittää mahdottomaksi. Herbert V. Prochnow
Kokemus - kampa, jonka elämä antaa sinulle sen jälkeen kun olet menettänyt hiuksesi. Judith Stern
Kokemus on hyvä koulu, mutta lukukausimaksut ovat kalliit. Heinrich Heine
Kokemus on nimi, jonka jokainen antaa erehdyksilleen. Oscar Wilde
Kokemus saa ihmiset tekemään aina uusia erehdyksiä samojen vanhojen asemasta. Enos Magazine
Kotityöt ovat maailman kovinta raadantaa. Siksi miehet karttavat niitä. Edna Ferber
Kriitikko on jalaton mies joka opettaa juoksemista. Channing Pollock
Kukaan ei vastannut minulle, ei edes kaiun sijainen. Raymond Chandler
Kukaan, joka vihaa pikkulapsia ja koiria ei voi olla läpeensä paha. W. C. Fields
Kulutamme puolet elämästämme päästäksemme eroon vanhempiemme meihin istuttamista typeryyksistä, ja toisen puolen jättäessämme omat tyhmyytemme perinnöksi jälkipolville. Isaac Goldberg
Kun hypähdät ilosta, varo, ettei kukaan vetäise maata jalkojesi alta. Stanislaw Jerzy Lec
Kun ihmisellä on omatunto, se on yleensä huono. Eugene Ionesco
Kun kirkko ei ole pystynyt tukahduttamaan rakkautta, se on edes desinfioinut sen ja luonut avioliiton. Charles Baudelaire
Kun lapsi on syntynyt, toivoo jokainen, että siitä tulisi älykäs. Mutta minä kärsin älykkyydestä, joka on tärvellyt koko elämäni. Toivon vaan, että poika olisi yksinkertainen, tarpeeksi tyhmä saadakseen elää huoletta ja mukavasti ministerinä. Su Tung-Po
Kun maailma jaetaan ruutuihin, saan minäkin töitä. Kukaan ei osaa edes aavistaa kuinka nätin rastin osaan piirtää.
Kun menet avioon, rakasta miestäsi. Häiden jälkeen tutki häntä. Jos hän on salaperäinen, luota häneen. Jos hän on surullinen, tee hänet iloiseksi. Kun hän on puhelias, kuuntele. Jos hän on riitaisalla tuulella, älä ole huomaavinasi. Jos hän on mustasukkainen, paranna hänet. Jos hän ei ole kiinnostunut huvituksista, käytä houkuttimia. Jos hän on seurallinen, ole hänen kumppaninsa. Anna hänelle suukko kun hän ansaitsee. Anna hänen tuntea, että ymmärrät häntä täysin. Mutta älä koskaan anna hänen huomata, että johdat ja manipuloit häntä. Herbert Spaugh
Kun mies ottaa naisen vaimokseen, se on suurin kohteliaisuus, minkä mies voi tälle suoda, ja usein myös viimeinen. Helen Rowland
Kun nai miehen, se on kuin ostaisi jonkin jota on ihaillut kauan näyteikkunassa. Sitä ehkä rakastaa kun sen saa kotiin, mutta se ei aina sovi yhteen kaiken muun kanssa siellä. Jean Kerr
Kun olin neljätoistavuotias, isäni oli niin tietämätön, että tuskin kärsin ukkoa lähettyvilläni. Kun täytin kaksikymmentäyksi, niin hämmästyin todetessani, kuinka paljon hän oli oppinut seitsemässä vuodessa. Mark Twain
Kun on nuori, kunnioittaa ja halveksii ilman sävyjen tajua, joka on elämän paras anti. Friedrich Nietzsche
Kun siittiösolu joutuu munasuoluun, syntyy ihminen. Kun panee tulitikunpään kivelle ja lyö toisella kivellä päälle, niin pamahtaa. Minä haluan oppi tietämään kaikki tällaiset asiat. Jaana
Kun sinun tekee mieli vastata tuleen tulella, muista, että palokunnat käyttävät tavallisesti vettä. S. Hayakawa
Kun sormi osoittaa kuuhun, typerys katsoo sormea. kiinalainen sananlasku
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta. Maria Jotuni
Kun tekee maailman itselleen siedettäväksi, tekee sen myös siedettäväksi muille. Anasis Nin
Kun tietämätön opettaa kyvytöntä ja antaa tälle todistuksen hyvästä suorituksesta, on herrasmies saanut kasvatuksensa. Bernard Shaw
Kunnioita isääsi ja äitiäsi. Heillä on taloudellinen ylivalta. Antero Markkula
Kuuluu vanhemman ihmisen luontoon, että hän vastustaa muutoksia, erityisesti muutoksia parempaan. John Steinbeck
Kuuntele hiljaisuutta, minulle sanottiin. Mutta minä en kuullut mitään. Kirsi Tervamäki
Käsikirjoituksenne on sekä hyvä että omaperäinen; mutta se mikä on hyvää ei ole omaperäistä ja se mikä on omaperäistä ei ole hyvää. Samuel Johnson
Käsitys, että ihminen ja apina ovat serkkuja, perustuu Darwinin perinteiseen tulkintaan. Nykyisen tietämyksen mukaan kantaisä Homolla oli kaksi poikaa, Homo sapiens ja Homo apiens. Että eikös me olla pikemminkin veljeksiä. Bisquit
Kävin nopean lukemisen kurssin ja luin Tolstoin Sodan ja Rauhan kahdessakymmenessä minuutissa. Siinä puhuttiin Venäjästä. Woody Allen
Köyhä mies on tyhmä, rikas mies on roisto, jos mies käy kirkossa, hän on tekopyhä; jos hän ei käy, hän on syntinen. Jos hän on poliitikko, hän on huijari, jos hän ei osallistu, hän on epäkelpo kansalainen; jos hän kuolee nuorena, hänellä on ollut valtava tulevaisuus edessään, jos hän elää kypsään ikään, hän on taakaksi yhteiskunnalle. Hyvä mies on vain hän, joka ei ole syntynyt. Evan Esar
Lady on nainen, joka aina ottaa huomioon muut, eikä koskaan unohda itseään. Charles Gibson
Laiskottelusta ei pysty nauttimaan täydellisesti, jollei ole paljon tekemistä. Jerome K. Jerome
Laiskuus taittaa matkaa niin hitaasti, että köyhyys saavuttaa sen tuota pikaa. Benjamin Franklin
Lapsen jalka ei vielä tiedä olevansa jalka, se haluaa olla perhonen tai omena. Mutta sitten lasinsirut ja kivet, kadut ja portaikot ja kovat maantiet opettavat jalalle ettei se osaa lentää, ettei se voi olla pyöreä hedelmä oksassaan. Ja niin se lapsen jalka kärsi tappion, kaatui taistelussa, joutui vangiksi, tuomittiin elämään kengässä. Valoa vailla se vähitellen oppi tuntemaan maailmaa omalla tavallaan, tuntematta toista jalkaa, vankina, tutkien elämää sokean tavoin. Pablo Neruda
Lapseni, jos joskus päätät antaa jonkun miehen suudella itseäsi, pane siihen koko sydämesi ja sielusi. Ei kukaan halua suudella kiveä. Lady Chesterfield
Lapset eivät ole koskaan erityisen tarkkaan kuunnelleet vanhempiaan, mutta koskaan he eivät ole jättäneet matkimatta heitä. James Baldwin
Lapset opettavat meille monia asioita, mm. kärsivällisyytemme rajat. Franklin P. Jones
Lapset ovat arvaamattomia: Ei koskaan tiedä, mihin epäjohdonmukaisuuteemme he seuraavaksi tarttuvat. Franklin P. Jones
Lapset tarvitsevat rakkautta erityisesti silloin, kun he eivät ansaitse sitä. Harold Hulbert
Lapset viihdyttävät vanhuuttasi ja he myös nopeuttavat sen tuloa. Lionel Kaufman
Lasten kasvatus on kutsumus, jossa täytyy ymmärtää hukata aikaa voittaakseen aikaa. J. J. Rosseau
Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia. Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen. Douglas Adams (kuolinuutinen)
Liian usein annamme lapsille vastauksia muistettavaksi sen sijaan että antaisimme heille ongelmia ratkaistavaksi. Roger Lewin
Lukeminen vaikuttaa mieleen samalla tavalla kuin fyysinen harjoittelu ruumiiseen. Sir Richard Steele
Luonnollisuus on kauneinta, mutta luonnollisuuteen tarvitaan ehostusta. Calvin Klein
Luonnossa ihailemme käkkärämäntyä, vinoa koivunkarahkaa, pahkakylkiä oksapuolia puita pystyynkuollutta keloa karua kallionjärkälettä. Mutta vieromme väistämme ja pelkäämme kyssäselkää, raajarikkoa, silmäpuolta lähimmäistä - mielipuolista puhumattakaan. Ihmettelen, mistä tämä epäjohdonmukaisuus! Maaria Leinonen
Luonteenlujuus voi olla härkäpäisyyden synonyymi. Ivar Wallensteen
Lupasin yrittää, sanoi Seldon ja tuumi itsekseen että se oli vähän niin kuin olisi luvannut yrittää tehdä hiekasta köyden. Isaac Asimov
Luultavasti ei ole olemassa neroa, joka ei tietäisi sitä olevansa. Stanislaw Jerzy Lec
Lääketiede on edistynyt niin valtavasti, ettei terveitä ihmisiä oikeastaan enää ole. Aldous Huxley
Löytö on asia, jolle sinulla ei ole käyttöä, mutta kun se on niin halpa. Franklin Jones
Maailmassa on vain kahdenlaisia naisia. Niitä jotka puhuvat koko ajan ja niitä jotka eivät koskaan vaikene. Oscar Wilde
Maan päällä ei ole hirvittävämpää rangaistusta viattomille ihmisille kuin koulu. Joissakin suhteissa se on vankilaakin julmempi. Vankilassa ei esimerkiksi pakoteta lukemaan vartijoiden ja johtajien kirjoittamia kirjoja. Bernard Shaw
Makuasioista ei voi kiistellä, sillä makua on kahdenlaista: hyvää ja huonoa. Oiva Paloheimo
Marmatin kengättömyyttäni, kunnes tapasin jalattoman. persialainen sananparsi
Matemaattiset hieroglyfit mönkivät häpeissään pitkin ruutuvihon sottaista sivua. Sähkövalo sataa kohmeisille sormille. Mieliala on tuhannen muuttujan yhtälö. Riikka Kalsi
Me aiomme säilyttää rauhan, vaikka meidän olisi taisteltava sen takia. Dwight D. Eisenhower
Me naiset puhumme paljon emmekä sittenkään kerro edes puolta siitä mitä tiedämme. Nancy Astor
Me olemme kaikki täällä maan päällä auttaaksemme toisia; mitä ihmettä varten toiset täällä ovat, sitä minä en tiedä. W. H. Auden
Me synnymme prinsseinä, koulutusprosessi tekee meistä sammakoita. Eric Berne
Meillä on vähemmän ystäviä kuin kuvittelemme mutta enemmän kuin tiedämme. Hugo von Hofmannsthal
Mene kaikin mokomin naimisiin. Jos saat hyvän vaimon, sinusta tulee hyvin onnellinen. Jos taas saat ilkeän vaimon, sinusta tulee filosofi - eikä sekään ole hullumpaa. Sokrates
Menestymiseen ei ole reseptiä. Mutta epäonnistumiseen on, ja se on yrittää olla kaikkien mieliksi. Nicholas Ray
Menestys on matka, ei määränpää. Ben Sweetland
Menneet ja tulevat asiat näyttävät parhaimmilta, nykyiset ovat pahimmat. William Shakespeare
Menneisyys ei ole käärö, jonka voi nostaa syrjään. Emily Dickinson
Metsässä olisi hyvin hiljaista, jos vain ne linnut laulaisivat jotka parhaiten osaavat. Henry van Dyke
Miehen tosimpia tyydytyksen aiheita on se, kun nainen jota hän on intohimoisesti halunnut ja joka on hänet itsepintaisesti torjunut, lakkaa olemasta kaunis. Charles de Sainte-Beuve
Miehen ystävä hyväksyy hänet sellaisena kuin hän on; hänen vaimonsa rakastaa häntä ja yrittää koko ajan muuttaa hänet joksikin toiseksi. G. K. Chesterton
Mieheni käskee jatkuvasti minua painua helvettiin. Onko minulla oikeus ottaa lapset mukaan? kirje Dorothy Dixille- aliisa
Voi,kiitos!!!;O))
- Haluatko vielä
aliisa kirjoitti:
Voi,kiitos!!!;O))
lisää?
- aina_kun
Lyhyestä virsi kaunis.
- aliisa
Haluatko vielä kirjoitti:
lisää?
vähäksi aikaa...pakko tulostaa noi ulos,ei jaksa kerralla lukea ;O))
"ken kuuseen kurkottaa,hän katajaan kapsahtaa" - aliisa
aina_kun kirjoitti:
Lyhyestä virsi kaunis.
"maassa maan tavalla,tai maasta pois" ;O)
- aina_kun
Haluatko vielä kirjoitti:
lisää?
lankeamuksen edellä.
- on hyviä
aina_kun kirjoitti:
Lyhyestä virsi kaunis.
Lukekaa ihan oikeasti.
- aliisa
aina_kun kirjoitti:
lankeamuksen edellä.
jonka juurella asunto.
- on jo
aliisa kirjoitti:
vähäksi aikaa...pakko tulostaa noi ulos,ei jaksa kerralla lukea ;O))
"ken kuuseen kurkottaa,hän katajaan kapsahtaa"tuolla yhdellä.
- aliisa
on hyviä kirjoitti:
Lukekaa ihan oikeasti.
olen lueskellutkin niitä tässä :)
- aliisa
on jo kirjoitti:
tuolla yhdellä.
menin sekaisin ,kun luin noita 300.....
- aina_kun
on hyviä kirjoitti:
Lukekaa ihan oikeasti.
ei tule muuta kuin ku...kakaroita.
Otan matkalukemiseksi huomenna alkavalle reissulle.
Hiljaa hyvää tulee. - aliisa
aina_kun kirjoitti:
ei tule muuta kuin ku...kakaroita.
Otan matkalukemiseksi huomenna alkavalle reissulle.
Hiljaa hyvää tulee.jonka leipää syöt
- mitään
aliisa kirjoitti:
menin sekaisin ,kun luin noita 300.....
Tuo alku on vähän outo mutta löytyy lukemalla.
- aina_kun
aliisa kirjoitti:
jonka leipää syöt
on viisasten juoma.
Skoolaa kuohuviiniä. - vielä kenen
aliisa kirjoitti:
jonka leipää syöt
suusta lause lähtnyt.
- aina_kun
vielä kenen kirjoitti:
suusta lause lähtnyt.
mutta kuulu venäläinen on sanonut:
Ei ole olemassa rumia naisia vaan on liian vähän vodkaa.
- Danskuu
Laitan heti kärkee usseemman, kun jaksa ei käydä poistelemas, jos ketjus täyttyypis, kuten viimeks käväs jo rankas :DDDDDDD
Palvele paskaa - saat paskan palkastas.
Ei helvetti ikänäns täyty.
On pukillakin parta vaan ei miehen mieltä.
Hyvällä nimiä paljon, pahalla tapoja paljon.
Antaa tulla lunta tuppaa, männää sängyn alle!
Syöpi hauki sammakonkin
selän suuren uituansa,
naipi mies pahankin vaimon
viikon ilman oltuansa.
Nuoleminen ei elätä.
Ei niin huonoja housuja jottei hametta vastaa.
Rakkaus on ankara ja lempi kova,
siihen kuolee seisaalleen ja silmät jää auki.
Ku torutaa ni kuuntele, ku pieksetään ni kääntele, ku kiitetään
ni piereskele
Viha viepi viljan maasta, kateus kalat vesistä.- aliisa
olipas mielenkiintoisia ja uusia mulle :))
"ei aina voi voittaa,ei edes joka kerta" - Danskuu
aliisa kirjoitti:
olipas mielenkiintoisia ja uusia mulle :))
"ei aina voi voittaa,ei edes joka kerta"sit ei enempää, muuten käyp kuin: työttömäl rakko kämmenes, laiskal rupi persiis :DDD
-Moni kakku päältä kaunis, mutta sivuilta vois ottaa vähän pois
- Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo
Kolme viel:
- Joka kuuseen kurkottaa, se käpyjä näkee
- Joka toista haukkuu on itse hyvä
- Sen minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
sit ruokaa vääntämää :DDD - aliisa
Danskuu kirjoitti:
sit ei enempää, muuten käyp kuin: työttömäl rakko kämmenes, laiskal rupi persiis :DDD
-Moni kakku päältä kaunis, mutta sivuilta vois ottaa vähän pois
- Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo
Kolme viel:
- Joka kuuseen kurkottaa, se käpyjä näkee
- Joka toista haukkuu on itse hyvä
- Sen minkä nuorena varastaa sen vanhana omistaa
sit ruokaa vääntämää :DDDse vihaa lastaan ???? En ole koskaan ymmärtänyt tätä vanhaa sanontaa :O/
- aina_kun
on myöntymyksen merkki.
- MuisQuu
maassa guin jumalattoman suussa...;o)))9
- aina_kun
helluntaina sillä lapsi laskiaisena.
- aliisa
aina_kun kirjoitti:
helluntaina sillä lapsi laskiaisena.
ei aidsii koko suvena ;O)
- aina_kun
meille Tuomas kulta tuoppa joulu tullessas.
- aliisa
kullan kallis
- maltti
aliisa kirjoitti:
kullan kallis
kultaakin kalliimpi,,välittäjän sanonta ;=))))
- yxtypy
jonka olen elämäni aikana havainnut olevan totta.
Niin makaa kuin petaa.
Tään on voinut jo joku sanoa, mut en jaksanut lukea kaikkia :=))) - aliisa
jouduin koneenvaltauksen uhriksi...mutta palaan takaisin ;O))
- määääää
parempi maassa kuin jumalattoman suussa
- määääää
joukossa tyhmyys tiivistyy
- outzak
miestä mäessä, eläkä mäen alla...:))
- aliisa
tekemällä lopu
- outzak
aliisa kirjoitti:
tekemällä lopu
Täälläpäin on näin outo sanonta:
Känsä laiskan kämmenessä, rakko raatajan kourassa.
Eikös se laiskiaiselle tule äkillisestä työnteosta rakko kämmeneen..?? Ja paljon työtä tehneellä taas on känsittyneet kädet..
Eli päinvastoinhan ton pitäis olla...:)) - aliisa
outzak kirjoitti:
Täälläpäin on näin outo sanonta:
Känsä laiskan kämmenessä, rakko raatajan kourassa.
Eikös se laiskiaiselle tule äkillisestä työnteosta rakko kämmeneen..?? Ja paljon työtä tehneellä taas on känsittyneet kädet..
Eli päinvastoinhan ton pitäis olla...:))kyllä monet sananlaskut ovat joteskin outoja ;O))
- aliisa
aliisa kirjoitti:
kyllä monet sananlaskut ovat joteskin outoja ;O))
"se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa"
- outzak
aliisa kirjoitti:
"se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa"
..muistaakseni..:))
"Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa..":) - aliisa
outzak kirjoitti:
..muistaakseni..:))
"Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa..":)on paskanen loppu
- ainaskiikun
aliisa kirjoitti:
tekemällä lopu
laiskoja ruoki.
- aliisa
ainaskiikun kirjoitti:
laiskoja ruoki.
veljenpoika maksettaessa
- outzak
aliisa kirjoitti:
on paskanen loppu
on kultaa, puhuminen hopeaa...:))
*hopeakin on ihan nättiä!!*;) - aliisa
outzak kirjoitti:
on kultaa, puhuminen hopeaa...:))
*hopeakin on ihan nättiä!!*;)mikä kiiltää
- outzak
aliisa kirjoitti:
mikä kiiltää
..mutta mustimmassakin pilvessä on aina kultareuna!!:)
- aliisa
aliisa kirjoitti:
veljenpoika maksettaessa
käskien laula...
- outzak
aliisa kirjoitti:
käskien laula...
vanha koira opi uusia temppuja...:)
- aliisa
outzak kirjoitti:
vanha koira opi uusia temppuja...:)
töitään luettelee...
- outzak
aliisa kirjoitti:
töitään luettelee...
..ihtesä kerralla katkasoo, virree käyp viiesti!!:)
- aliisa
hiiret hyppii pöydällä
- kasvataa
tisua.
- jalalla
kävelen ja kolmannella astun.
- eirsta
väärään kuin vaaksa vaaraan.
- kuin
jumalattoman suussa.
- kaunihimpi
Mato säästyy kun kala ei syö.
- heitä
kirvestä kaivoon.
Maassa maan tavalla.- VIIVIkoo
sano akka,kun kissalla pöytää pyyhki.
- outzak
VIIVIkoo kirjoitti:
sano akka,kun kissalla pöytää pyyhki.
sano kissa, kun akalla pöytää pyyhki!;)
- joulukaloiksi
Usva utenavuonna halla heinäkuulla.
Näin on marjat.
Ei ole karvoihin katsomist.
Joka toiselle kuopaa kaivaa.- jaloin
joulujuhlista jaloin,,,
- aliisa
hän kunniatta kuolee.
Veri on vettä sakeampaa.
Työ tekijäänsä kiittää.
Kauneus on katsojan silmässä.
- vesiä
Terveestä on hyvä päästellä
- outzak
ku missä on lämmin.....
- luita
lihoiksi ja papinpaskaa makkaroiksi
- outzak
luita kirjoitti:
lihoiksi ja papinpaskaa makkaroiksi
Älä luule luuta lihaks, pässinpäätä paistikkaaks...;)
- kuullutkaan
outzak kirjoitti:
" vaikka ei ihan eilisen teeren poika"
- outzak
kuullutkaan kirjoitti:
" vaikka ei ihan eilisen teeren poika"
ton muistaakseni Aku Ankasta...;)
"parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla.." - aliisa
outzak kirjoitti:
ton muistaakseni Aku Ankasta...;)
"parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla.."valmiissa maailmassa
- luita
särje.
- selvää
outzak kirjoitti:
pässinlihaa.
- päivänä
harakka hyppii hangella on lunta maassa.
- Kattia kans
Ei Anttikaan aisoilla ajele ellei Simo siltoja tee.
Eihän osteta sikaa säkissä.
Ford eiole auto eikä piika ihminen.
Kyllä se nyt on käpälälaudassa.
Joi karvasen kalkin.
Hyvä tuli mummon kantapäästä niin paha kun se oli
On kuin kissa liukaalla jäällä.
Vanhanpiian tissit ja paavinpallit kumalakaan ei tee mitään.
- HL.Mance
-pivossa,kuin kymmenen oksalla.
- HL.Mance
-kuin taivasalla.(ainakin talvella)
joka pikkujouluaikaan oli ajankohtainen *miksei tietty muulloinkin*
"Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa."- aliisa
Ainoa tapa levittää onnellisuutta on
jakaa se jonkun kanssa
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789