Miten SKP:n kannattajat aikovat viettää joulua? Vai pidättekö joulua liian kaupallisena juhlana lahjojen takia, vai pidättekö sitä mahdollisesti liian kristittynä juhlana sen alkuperäisen merkityksen takia?
Itse aion viettää joulua ihan entiseen malliin, mutta joulukirkossa en aio käydä tänä(kään) vuonna, sillä se ei ole kuulunut minun jouluperinteisiini. Enkä sitä paitsi ole edes kirkon jäsen.
Miten vietätte joulua
6
741
Vastaukset 6
- Kolakokonen...
Kun noita lapsia ja lastenlapsia on "siunaantunut" koko joukko, he kaikki tulevat joulun viettoon perinteiseen tapaan ukin ja mamman luokse. Eli lapsemme tuovat perheensä yhtä tytärtä lukuunottamatta, asuvat ulkomailla, syntymäkotiinsa. Että voit arvata sitä vilskettä ja menoa, mutta itse pidän tällaisesta joulusta... Ja kun aatto jo vaihtuu joulupäiväksi parannamme äijäporukassa, poikani ja vanhemman tyttäreni miehen kanssa maailmaa työhuoneessani talomme vintillä, välillä kiivaastikin keskustellen, jolle konjakkipullollinen antaa vauhtia...oikein jo odotan tuotakin hetkeä joulussa...
- T Urpo
Pahalle tavalle. Kunnon debatti nousuhumalassa
sopivassa seurassa saa tunnin tuntumaan minuutilta.
- Pellervo
Joulu on alkuperältään kaikkea muuta kuin kristitty juhla. Se on lähes kaikissa kulttuureissa keskitalven juhla. Eräs Rooman keisareista ajoitti Jeesuksen syntymän kyseiseen ajankohtaan, vaikka se onkin ristiriidassa raamatun kertomusten kanssa.
- kirkkorouva
kirkon jäsen ei voikaan olla, seurakunnan kyllä.
- Marxin Pääomaa
Sitten seuraa väitteluä dokmeista.Maon punainenkirja a tulee myös tutkittua.Sitten kirmaamme naapuri-porvarin metsästä varastetun kuusen ympäri ,hoilaten kansainvälistä ja vapaata Venäjää.
- Täti vaivainen
Otetaan tyhjä oluttölkki tai siideritölkki tai lonkerotölkki. Katkaistaan se kahtia. Kumpaankin puoliskoon tökitään reikiä ruuvimeisselillä tai vastaavalla. Laitetaan rautalangan pätkä sangaksi niin kuin esim. ämpärissä on sanka. Tuikkukynttilä pohjalle ja valmis lyhty ulos joulukuuseen tai vastaavaan.Ainoa hankaluus on maksan mahdollinen vaurioituminen tuotantoketjun alkuvaiheessa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1591286
- 1121019
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen35778Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki53726Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.8719- 70688
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää50662- 65621
Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle23601Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?67578