haluaisin koiran

silmät kutisee

Olen ahkera lenkkeilijä ja rakastan koiria. Olen haaveillut jo pitkään pienestä karvaisesta lenkkikaverista. En kuitenkaan uskalla hankkia koiraa, koska allergia vaivaa.

Minulla on ollut hoidossa tuttavien koiria, ja tuntuu että kuitenkin tulen allergian kanssa toimeen kunhan pesen käsiä ahkerasti.

Mitä mieltä olette. Kannattaako minun edes harkita koiran hankkimista?

6

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläimestä irtoavaa

      hilsettä on ilmassa joka tapauksessa.

    • joillain allergisilla

      Olisiko sinulla mahdollisuutta ottaa ulkokoiraa? Se ei kaiketi haittaa allergistakaan, vai mitä mieltä olette muut?
      Silti siitä saisi lenkkikaverin ja sen kanssa voisi olla ulkona, mutta hilsettä ei tule sisätiloihin eikä se vaikuta sisäilmaan...

    • ottaa

      Jos saat jo oireita noinkin lyhyestä altistuksesta, niin älä ota koiraa. Siitä on vaikea sitten luopua! Säästä itsesi sellaiselta surulta ja allergiaoireilta.
      Käsien pesu ei auta.

    • niksu

      löytää lainakoira lenkkikaveriksi naapurustosta.

    • luopuminen on raskasta

      ota koiraa, kun kerran tiedät allergiastasi.

      Saimme oman koiramme, kun edellisen omistajan pieni vauva joutui useamman kerran tukehtumisvaaran vuoksi sairaalaan. Tämä oli kova paikka perheen isommalle tytölle, jonka oma koira oli.

      Tuttavani äiti taas ei juurikaan voi vierailla tyttärensä perheen luona koiran vuoksi. Jos joskus menee, on lääkittävä vahvasti sitä ennen.

      Käsien pesu ei todellakaan auta.

    • .....

      saat ikuisen allergisen sidekalvontulehduksen kun kämppä täyttyy koirapölyllä. ja joo, se pennun pissa allergisoi eniten, se kun haihtuu ilmaan niin huh...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe