sekaflooraa pissassa, kohtalokavereita?

mamma 82

eli mulla on nyt rv 15 ja pissatuloksista tuli kuukausi sitten että sieltä löytyi jotain sekaflooraa kolmanteen ja neljänteen, eli mitä tuo tarkoittaa?jotain pissatulehdusta ilmeisesti? En kuitenkaan saanut lääkitystä vaan c vitamiinikuurin ja joka päivä täytyy juoda karpalomehua, saattaa kuuulemma kadota näin tämä tulehdus itsestään...miten teillä muilla on toimittu kyseisessä tilanteessa? Tämä kuulemma voi lisätä kuitnkin keskenmenon riskiä joka aiheuttaa minulla huolestumista. Ja asia on minulle täysin uusi kun ei ole koskaan ollut tulehduksia alapäässä, edes ekassa raskaudessa...

4

12243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain tietoa

Sekafloora ei ole tulehdus, eli virtsassa ei ole bakteeria. Sekafloora on ihon normaaliflooraa, eli ei aiheuta infektioita. Yleensä sekafloora-näytteet tulevat jos alapäätä ei ole pesty hyvin tai virtsanäyte ei ole keskisuihku.

Ei syytä huoleen. Jos oireita, uusi näyte ettei ole tullut bakteeria.

• täällä

ei ole tulehdusta, mutta mulla kylläkin oli alkuraskauden viikolla 9 ensimmäisellä neuvolakäynnillä kontrolloidussa virtsanäytteessä piilevänä virtsatietulehdus, eli ei mitään oireia.
      euraavassa parissa kontrollinäytteessä oli sekaflooraa, mutta se meni ohi.
      -94 raskaudessa myös piilevänä samainen tulehdus, vauva syntyi 5 viikkoa ennenaikaisena.
      Tuolloin neuvolan terv.hoitaja unohti soittaa näytteen tulokset, ennen kuin jäi kuukauden lomalle, joten tulehdus kerkesi siis muhia huolella, ennen kuin sain siitä ilmoituksen. Eli tulehdukset voivat siis aiheuttaa myös ennenaikaista synnytystä tai pahimmillaan keskenmenoa.
      Nyt muistutan tietyn väliajoin kontrollinäytteen ottamiseta, eli viimeksi vein tänään. Ihan vain sen takia, koska mulla tuo infektio ei ole koskaan oireillut.

myös kantaa kolmesti näytettä labraan alkuraskaudessa, kunnes oli puhdas näyte juuri tuon sekaflooran takia. Ilmeisesti en ollu pessyt tarpeeksi hyvin ja sit ottanut näytteen liian nopeasti, et olis pitäny antaa lorista pidempään ennen näytteen ottoa.
      Ei siis mitään tulehdusta ollut.

• tulehdus

voi ilmetä kirvelynä virtsatessa, alavatsakipuna, pahan hajuisena virtsana, tihentyneenä virtsaamisena jne. tai sitten se voi olla täysin oireetonkin.

Naisilla yleinen ongelma on virtsaviljelyn ns. kontaminaatio eli sekafloora. Yleensä sitä on vain kolmanteen tai neljänteen. Oikeassa tulehduksessa bakteeriakasvaa yleensä reippaammin rippuen tietysti miten kauan on oltu virtsaamatta.

Huolellinen alapesu on tärkeä ja kun kuivaa ei tuo peräaukon suulta bakteereita virtsaputken suulle. Näytteenotossa saa reilusti ensin pissata pönttöön ja siten voi hieman levittää häpyhuulia kun ottaa näytteen purkkiin. Silloin ainakin on tehnyt kaiken voitavan näytteen onnistumiseksi.

Itse olen laboratoriohoitaja ja työssäni niin ohjannut potilaita näytteenottoon kuin tutkinutkin virtsan bakteeriviljelynäytteitä. Eli tiedän kyllä mistä puhun. Sekafloora ei ole huolestuttavaa vaan erittäin yleistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2224
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      912
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      853
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      48
      796
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      112
      795
    7. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      21
      783
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      743
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      739
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      723
    Aihe