sekaflooraa pissassa, kohtalokavereita?

mamma 82

eli mulla on nyt rv 15 ja pissatuloksista tuli kuukausi sitten että sieltä löytyi jotain sekaflooraa kolmanteen ja neljänteen, eli mitä tuo tarkoittaa?jotain pissatulehdusta ilmeisesti? En kuitenkaan saanut lääkitystä vaan c vitamiinikuurin ja joka päivä täytyy juoda karpalomehua, saattaa kuuulemma kadota näin tämä tulehdus itsestään...miten teillä muilla on toimittu kyseisessä tilanteessa? Tämä kuulemma voi lisätä kuitnkin keskenmenon riskiä joka aiheuttaa minulla huolestumista. Ja asia on minulle täysin uusi kun ei ole koskaan ollut tulehduksia alapäässä, edes ekassa raskaudessa...

4

12088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain tietoa

Sekafloora ei ole tulehdus, eli virtsassa ei ole bakteeria. Sekafloora on ihon normaaliflooraa, eli ei aiheuta infektioita. Yleensä sekafloora-näytteet tulevat jos alapäätä ei ole pesty hyvin tai virtsanäyte ei ole keskisuihku.

Ei syytä huoleen. Jos oireita, uusi näyte ettei ole tullut bakteeria.

• täällä

ei ole tulehdusta, mutta mulla kylläkin oli alkuraskauden viikolla 9 ensimmäisellä neuvolakäynnillä kontrolloidussa virtsanäytteessä piilevänä virtsatietulehdus, eli ei mitään oireia.
      euraavassa parissa kontrollinäytteessä oli sekaflooraa, mutta se meni ohi.
      -94 raskaudessa myös piilevänä samainen tulehdus, vauva syntyi 5 viikkoa ennenaikaisena.
      Tuolloin neuvolan terv.hoitaja unohti soittaa näytteen tulokset, ennen kuin jäi kuukauden lomalle, joten tulehdus kerkesi siis muhia huolella, ennen kuin sain siitä ilmoituksen. Eli tulehdukset voivat siis aiheuttaa myös ennenaikaista synnytystä tai pahimmillaan keskenmenoa.
      Nyt muistutan tietyn väliajoin kontrollinäytteen ottamiseta, eli viimeksi vein tänään. Ihan vain sen takia, koska mulla tuo infektio ei ole koskaan oireillut.

myös kantaa kolmesti näytettä labraan alkuraskaudessa, kunnes oli puhdas näyte juuri tuon sekaflooran takia. Ilmeisesti en ollu pessyt tarpeeksi hyvin ja sit ottanut näytteen liian nopeasti, et olis pitäny antaa lorista pidempään ennen näytteen ottoa.
      Ei siis mitään tulehdusta ollut.

• tulehdus

voi ilmetä kirvelynä virtsatessa, alavatsakipuna, pahan hajuisena virtsana, tihentyneenä virtsaamisena jne. tai sitten se voi olla täysin oireetonkin.

Naisilla yleinen ongelma on virtsaviljelyn ns. kontaminaatio eli sekafloora. Yleensä sitä on vain kolmanteen tai neljänteen. Oikeassa tulehduksessa bakteeriakasvaa yleensä reippaammin rippuen tietysti miten kauan on oltu virtsaamatta.

Huolellinen alapesu on tärkeä ja kun kuivaa ei tuo peräaukon suulta bakteereita virtsaputken suulle. Näytteenotossa saa reilusti ensin pissata pönttöön ja siten voi hieman levittää häpyhuulia kun ottaa näytteen purkkiin. Silloin ainakin on tehnyt kaiken voitavan näytteen onnistumiseksi.

Itse olen laboratoriohoitaja ja työssäni niin ohjannut potilaita näytteenottoon kuin tutkinutkin virtsan bakteeriviljelynäytteitä. Eli tiedän kyllä mistä puhun. Sekafloora ei ole huolestuttavaa vaan erittäin yleistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33