OYS, varma tapa tuhota terveys!

kjbfkbcckbkcb

Niin hullulta kuin se kuulostaakin, olen oman kokemukseni mukaan päätynyt siihen lopputulokseen, että OYSissa voi takuuvarmasti saada terveytensä lopullisesti tuhottua.

Talossa työskentelee satapäin epäpäteviä "lääkäreitä", jotka kuvittelevat olevansa Jumalasta seuraavia ja hutkivat tutkimatta sen mukaisesti... seuraukset ovatkin sitten toinen juttu.

Lääkäreillähän ei ole minkäänlaista vastuuta tekemisistään, eli he ovat täysin laillistettu ammattikunta pahoinpitelemään ihmisiä, tai aiheuttamaan ties minkälaisia fyysisiä, psyykkisiä, taloudellisia, sosiaalisia, yms vahinkoja tavallisille kansalaisille.

Kun virkaintoisuuden ja itsestään liikoja kuvitelttelun seurauksena tuleekin "pieni oho", niin asia on äärimmäisen kätevää siivota maton alle pelkästään omien sanelujen avulla... Lääkäreillä kun on täysi valta itse päättää, mitä, missä, milloin ja missä muodossa he kirjoihin ja kansiin laittavat! Hulluhan sellainen lekuri olisi, joka kirjoittaisi tehneensä virheen!

Talon yleinen toimintatapa onkin sitten oma juttunsa. Lienen vain yksi monien joukossa, joka on joutunut sen tosiasian eteen, että ongelmatilanteessa tavallinen potilas pyritään vaientamaan kaikin mahdollisin keinoin. On uhkailua, vähättelyä, haukkumista, pelottelua, yms ja kaikki tämä tähtää siihen, että otilas väsyy ja luovuttaa, tai aikaa ehtii kulua riittävästi, jolloin tapahtumat ehtivät vanhentua...

Tämä oli vain omaan kokemukseeni perustuvaa tekstiä, uskoakseni "kohtalotovereita" on muitakin, joten laittakaas kokemuksianne kehiin...

318

8165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh heh

      Jos olet kerran niin äärimmäisen viisas ja erehtymätön, niin miksi et itse pyrkinyt lääkikseen? Tuo, että OYS on täynnä epäpäteviä lääkäreitä, on täyttä paskaa. Luuletko, että muista Suomen lääkiksistä valmistuu yhtään pätevämpää porukkaa?

      Tuollaisesta lääkärivihasta kannattaa päästä eroon. Jos palvelu ei tyydytä niin voit hyvin mennä yksityiselle.

      • Anonyymi

        Ei onnistu,samat OYS:n lääkärit on sitten illalla yksityisellä puolella Raahea myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu,samat OYS:n lääkärit on sitten illalla yksityisellä puolella Raahea myöten.

        Niin on ja miks veronmaksajan pitäisi maksaa hoidostaan yksityiselle? Äly hoi!
        Pienennetään tuntuvasti veroja, niin mikä ettei.


    • joku vaan

      Ei kannata yleistää. Itselle on sattunut kohdalle niin hyviä kuin huonojakin lääkäreitä. Pääasiassa minua on hoitaneet hyvät lääkärit. Samoin sairaanhoitajien kohdalla on tullut monenlaista eteen, mutta pääsääntöisesti kokemukseni ovat hyviä. Samaa en sitten voi enää sanoa terveyskeskuksista.

      Sairaalassa on kyllä aina kauhea kiire eikä siellä aina ehdi tulla hoidetuksi, sairaanhoitajat juoksevat ja arpovat kuka käy vaihtamassa tippaa ja kuka ehtii jne. Aika paljon omaiset joutuvat hoitamaan, syöttämään jne. kun hoitajilla on kiire. Laiskuudesta heitä ei voi syyttää.

      • ei niin onnekas

        Sulla on ollut onnea, sitä ei valitettavasti kaikkien kohdalla ole. Eipä tuossa tekstissä näytetä hoitsuja laiskuudesta syytettävänkään, vaan jos tarkkaan lukee, niin kyse on pikemminkin oikeusturvan, tai ylipäätään potilasturvallisuuden puutteesta kyseisessä talossa ja ihan lääkärien taholta...


      • jukkapoika...
        ei niin onnekas kirjoitti:

        Sulla on ollut onnea, sitä ei valitettavasti kaikkien kohdalla ole. Eipä tuossa tekstissä näytetä hoitsuja laiskuudesta syytettävänkään, vaan jos tarkkaan lukee, niin kyse on pikemminkin oikeusturvan, tai ylipäätään potilasturvallisuuden puutteesta kyseisessä talossa ja ihan lääkärien taholta...

        lääkäreiden syytä että kaikki hoitajat ja vastaavat ovat ylityöllistettyjä...mutta jos niin kauheasti pitää kitistä ja itse olet niin paljon parempi niin hoida itse sairautesi. kyllä kaikki lääkärit mitä minä olen elämäni aikana kohdannut ovat olleet hyviä. ja kaikki oppivat koko ajan lisää tekemällä työtänsä! niin taitaa olla joka alalla!


      • Anonyymi
        jukkapoika... kirjoitti:

        lääkäreiden syytä että kaikki hoitajat ja vastaavat ovat ylityöllistettyjä...mutta jos niin kauheasti pitää kitistä ja itse olet niin paljon parempi niin hoida itse sairautesi. kyllä kaikki lääkärit mitä minä olen elämäni aikana kohdannut ovat olleet hyviä. ja kaikki oppivat koko ajan lisää tekemällä työtänsä! niin taitaa olla joka alalla!

        Huonosta palvelusta ja hoidosta saa ja pitää pystyä valittamaan. Muutoin ei tule mitään parannusta hoitoon.


      • Anonyymi

        Sinä vain kuvittelet saaneeksi hyvää hoitoa. Tehtyä se kiire sairaalassa. Pallo hukassa, niin siihen päättömänä kiireen esittämiseen se menee. Vääriä henkilövalintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosta palvelusta ja hoidosta saa ja pitää pystyä valittamaan. Muutoin ei tule mitään parannusta hoitoon.

        Totta. Ja suurin osa suomalaisia on niin tyhmiä, ettei ne uskalla edes kannella asioista.


    • jep jep

      Kaikki lekurit on salaliitossa, ja ne hyökkää porukalla sun kimppuun. Oikeasti ne ovat ufoja, jotka haluavat vain tuhota kaikki ihmiset.

      • Anonyymi

        Ei kait ne nyt lypsylehmäänsä halua tuhota. Rahan ja vallan haluisia hyvä veli verkostojen jäseniä lääkärit pääasiassa ovat. Ei minkäänlaisia psykologisia testejä!

        Onko muualla paremmin kuin OYSissä?


    • juttua aiheesta...

      Hesarin yksi juttu liippaa aiheesta...

      "Päivystyksessä lääkärien hoitovirheiden ja hoidon viivästymisen vuoksi arvioidaan vuosittain kuolevan enemmän ihmisiä kuin liikenneonnettomuuksissa."

      tässä linkki..

      http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Asiantuntija Lääkärin tekemiin virheisiin kuolee joka vuosi 400/1135223876666

    • Omainen

      Olen aloittajan kanssa eri mieltä. OYS:in teho 1:lle vaan terveisiä, nöyrimmät kiitokset ja halaukset. Läheiseni jäi eloon tehohoidon osaavan ja ammattitaitoisten lääkäreiden ja hoitajien ansiosta. Kaiken lisäksi ystävällinen henkilöstö.

      • Anonyymi

        Jäi henkiin, mutta mikä on sitten elämänlaatu? Melkoista kitumista monella sairaalla, kun nämä ”asiantuntijat” pitävät ihan koekaniinina.


    • Tyytyväinen palveluun

      Itse olen saanut erittäin asiantuntevaa ja YSTÄVÄLLISTÄ palvelua aina kun olen OYS:ssa asioinut. Ei mitään valittamista mistään. Hoitajat ovat mukavia kaiken kiireenkin keskellä ja lääkärit osaavat työnsä sekä ovat hyvin tavoitettavissa jos kysyttävää ilmenee vielä hoitajakson jälkeenkin. Näin ainakin minun kohdallani. Ja soittoajallakin lääkärillä on aikaa kysellä vointia ja neuvoa tarpeen vaatiessa ja ainakin minulle löytyi vielä aikaa toivottaa hyvät joulutkin :)

      Näin minun kohdalla. Kerrassaan ihanaa palvelua.

      • Anonyymi

        Ehkä vain et tiedä paremmasta?


    • ...k

      ongelma on koko suomen laajuinen, hoitajista on pula ja työtaakka kaatuu yhä pienemmän ihmismäärän päälle. katotaan mitä tapahtuu kun iso määrä vanhuksia tarvitsee pian hoitoa ja ei ole ketään joka hoitaa...eikä tommoisilla aplkoilla tule olemaan. jos ei kelpaa niin mene ihmeessä yksityiselle, johan paranee palvelu!

      • kokemusta on

        Heips!
        Minun terveyteni meni Oulussa juuri yksityisellä käynnin jälkeen.Nuori olen ja loppuelämän kärsin vahingosta mikä tehtiin yksityispuolella,jonka käynnin vielä maksoin kiltisti, vaikka taloudellisesti ei olisi edes vara ollut siellä silloin käydä.Uskoin, että saisin nopeasti ja erikoislääkäriltä avun vaivoihini.Sen jälkeen , en ole tervettä päivää nähnyt ja nyt tapahtumasta kulunut jo viisi vuotta, enkä vieläkään ole korvausta saanut, vaikka työkyky jne menivät ja erinäisten tutkimusten avulla ja pitkällisten kuntoutusten jälkeen lääkärit ovat todenneet ja lausuntonsa kirjallisena antaneet, että vaivani ovat nimenomaan tämän, yksityislääkärin silloin aiheuttamia.


      • Anonyymi

        Hoitajista ei ole mitää pulaa, koska heitä ei palkata. Hakijoita on. Halutaan aikaan se, että hoitajat tekevät silpputyötä. Tällöin herrat ja lääkärit voivat ahnehtia lisää ja lisää palkkaa ja perustella sulkemisia sillä kun ei ole hoitajia. Eli ongelma verhotaan tällaisella valheella.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä

    • Anonyymi

      Voipa olla. Itse olin jokin aika sitten leikkauksessa. Ensimmäisellä kirurgin tapaamisella oli tarkoitus päättää minkälainen leikkaus olisi tulossa. Oli nimittäin kaksi mahdollisuutta. Syöpä kyseessä. Informoinnista ei kuitenkaan tullut mitään. Kirurgin puhelin soi koko ajan ja häntä hätyyteltiin leikkaussaliin. Häthätää ehdotin toista näistä vaihtoehdoista, kun sitten kysyin mitä kirurgi suosittelee. Ei kait potilas voi näin vaikeaa asiaa päättää. Kysyttäessä kuitenkin kirurgi sanoi kumpi hänen mielestään on parempi vaihtoehto, vaikka perustelut jäivätkin kesken. Erittäin hyvä kirurgi ja teki tarkkaa työtä, puhelahjat ja tilannetaju vain oli heikko. Myöhemmin toinen asiantunteva lääkäri totesi että aivan oikea päätös ilman että kysyin asiaa. Kiitos siitä. Entäs jos minä tietämätön potilas olisin valinnut toisen vaihtoehdon. Kyllä kirurgin pitää sanoa mikä on hänen mielestään paras vaihtoehto, jos ei osaa sanoa, niin konsultoi asiantuntevaa lääkäriä. Pätevä kirurgi oli, kiitos siitä, oli vain poikki ja pinoon tyyppiä. Mutta pääasia että oli pätevä ja tarkka kirurgi. Pätevänä ja tarkkana kirurgina pelasti henkeni. Jatkokontrolleissa oli erittäin ammattitaitoiset ja hyvät lääkärit. Tilanne tuli kyllä selväksi. Nyt terveeksi todettu, kiitos kaikille OYS:n hennilökunnalle.

      • Anonyymi

        Olikohan tuossakaan oikea lopputulos, vai haluatko vain niin uskoa.


    • Anonyymi

      Terveydenhuollon keskeisin ongelma on tiedon keräämissä, kerätyn tiedon tallentamisessa ja kerätyn tiedon merkityksen ymmärtämisessä.
      Edellämainituista puutteista johtuen hoidon onnistumisen mahdollisuudet ovat pienentyneet rakaisevasti, samoin jatkoselvitykset käyvät lähes mahdottomaksi.

      Koska asioita ei voi jäljestäpäin korjata valvonnan avulla, niin yksi merkittävä keino muuttaa virhellisiä käytäntöjä on henkilökunnan tietämyksen testaaminen .

      estaaminne ei perinteisillä kyselykavakkeilla jotka täyttettään ja analysoidaan.
      Ratkaisu on sovelluksissa jossa kirjautumisen yhteydessä ohjelma vaatii vastaamaan ennaltalaadittuihin kysymyksiin . Pari kolme kysymystä joilla pistetetään henkilön osaaminen ja näitä kerätään taitorekisteriin johon on asetettu minipisterajat jonka alitus keskeyttää työskentelyn kunnens henkilö on päivittänyt osaamisensa todistettavasti riittävälle tasolle.

      Ei mitään monivalintatehtäviä vaan kekseiset tiedot joihin vastaataan omin sanoin ilman aikaviivettä . ( ei ryhmätyönä )

      • Anonyymi

        Nykyään kun lääkärit vaihtuu, niin kukaan ei joudu vastuuseen.


    • Anonyymi

      Samaa sarjaa länsi-pohjan sairaalan kanssa, kertovat, että sieltä on yksi selvinnyt hengissä kun on hypännyt 3-kerroksen ikkunasta karkuun.

    • Anonyymi

      Lääkäri moitti Mikael Toppeliuksen maalaamia ihmisten kuvia. Tähän Mikael: "Niin. Minähän tuon epäonnistumiseni kaikkien nähtäväksi. Sinä hautaat omasi".

    • Anonyymi

      No eivät viitsi kyllä mitään kunnollisia tarkastuksia edes tehdä. Oulu kerää huonoja lääkäreitä kuin kärpäspaperi kärpäsiä.

      • Anonyymi

        Lääkärit on lääkäriperheiden kermapersepenikoita, jotka lapsesta asti kasvatettu pänttäämään lääkikseen ja suuri palkkaukseen suojatyöhön pääsemiseen, kuten vanhempansa ovat ja usein isovanhemmatkin. Ihan opetettuja epäsosiaalisia narsistisia nahkaukkoja.


    • Anonyymi

      Kävin yhteispäivystyksessä (OYS). Ensimmäinen henkilö, joka otti minut vastaan oli todella töykeä. Tuntui siltä kuin olisin jotenkin häirinnyt hänen "työrauhaansa".
      Hän kohteli minua, kuin olisin joku vähä-älyinen. Mitään asiallista keskustelua oli turha aloittaa hänen kanssaan. Onneksi jatkossa minua hoiti muu henkilökunta.
      Mitään kiirettä päivystyksessä ei ollut. Asiakkaita oli odotusaulassa kolmen tunnin aikana 2-6 asiakasta.

      • Anonyymi

        Tuotahan se on. Oysissä on palvelu ja olosuhteet kuin Venäjällä jossakin syrjemmässä.


    • Anonyymi

      Totta joka sana. Tiedän useita ihmisiä, jotka ovat kuolleet leikkaukseen ja kaksi joille in tullut vakavat vammat. Oulunsalossa kuoleita 2, en nimiä sano, toinen vatsaleikkaukseen, toinen leikkauksen jälkeen, mitä ei olisi pitänyt tapahtua, kun kotiutettiin. Vakavasti loukkaantuneita kaksi, hermovaurio, oulunsalo, toinen jalkojen ,polvien pysyvä pilallemenl, Oulu. Ihmiset eivät tiedä että on potklasvakuytuskeskus ja sen jälkeen liipo ja käräjäoikeuteen voi myös viedä hoitovirheet. Hilkka manner on potilasasiamies, häneen voi ottaa yhteyttä, mutta kun laajemmin yhteyttä ottaa,lakimiehiin myös tarvittaessa niin saa hoitovirheistä yleensä korvaukset. Pääasia kuitenkin on että kansa näkee ja äänestää tarvittaessa jaloillaan. Se on valinnanvapaus, meneekö yksityispuolelle eteläsuomeen vai meneekö oysiin. Hus,tyks ja taus myös mahdollisuuksia mihin mennä, on kuultu että pätevämpi llääkäristä on ja laitteisto jsekä kansainvälinen yhteistyö. Ikävä kyllä moni joutuu kärsimään hoitovirheitä ,mutt kun on luonnetta taistella,pitää puolensa, kuten heitti eräs toinen viranomainen,nii silloin niiden kanssa pärjää, kun osaa vaatia.

    • Anonyymi

      Minut leikannut kirurgi oli ihan naama punaisena ja hoki etteihän meille tule tästä mitään. Sanoin hilkka mantereelle, hän että no huh, voi että. Usein aliarvioidaan ihmisiä sen suhteen kuka pystyy valittamaan ja informoimaan aiheesta. Jos on syytä pitää informoida. Kalevassa kerran kiinnitti huomiota juttu jossa oli iysin teho osastosta, potilasturvallisuus, sen vaarantuminen mm mainittiin. Kaleva koitti asiaa kääntää niin, kirjoittikin oikein että on hyvä että niitä läheltä piti tilanteita sattuu, että saamme oppia niistä, jotenkin noin.tituus on kuitenkin se että jos sairaalan potilasturvallisuus vaarantuu ja amnattistandaedi ei täyty, niin sairaalan ei saisi olla auki. Se on melko vakava juttu siinä mielessä.

    • Anonyymi

      Siellä tuolla teho osastolla sattuu vähän enemmän läheltä piti tilanteita esim husiin verraten. Kun ajatellaan jtn autoimmuunisairsutta esimerkiksi, niin oysissa siihenkin saattaa helpommin menehtyä,kun munuaiset jne pettävät. Tehohoidon taso voipi etelässä olla parempi, asioiden ymmärtäminen ja niiden ennakointi,kliininen tietämys.

    • Anonyymi

      Vanha kirjoitus mutta tottahan tämä on varsinkin tänä päivänä. Ei päde kaikkien kohdalla. On vastuullisia lääkäreitä mutta vähän tällaista mentaliteettia havaittavissa.

    • Anonyymi

      Se on ala kuin ala tai ajattomuus. Näinä päivinä kaikilla töysi työ jaksaa kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen. Kun täyttää 30, sen huomaa. Kun on keski iässä,vielä enemmän. Elämän vastoinkäymiset väsyttävät, silloin ajattelee että olisi niin ihana jos kaikki ei aina menisi vaikeimman kautta. Lääkäreillä on ollut vuosia aikaa lukea,ovat lukeneita,mutta kaikki eivät kkaaraa sitä että asian voi hoitaa helpommallakin tavalla, sillä selvä. Mikäli alkaa hienostellan esimerkiksi juuri faktojen suhteen, pyörittelemään että minä teen tuon noin, jospa se siitä, ei ole realiteeteissä, niin huono homma koska asia menee mutkikkaammaksi. Mikäli minä olisin lääkäri sanoisin että se lihavuus johtuu ylensyönnistä ja juopottelusta,ei genetiikasts. Että koita skarpata,mutta jokaisella läskiä yoki on. Kukin tyylillään.

    • Anonyymi

      Helsingin ihmisillä ei ole lapsia yleensä,heillä on ollut aikaa enemmän lukea, siitä johtuu tasoerot siitäkin seikasta. Pohjoisen ongelma on lapsisuus,silloin ei uralle jää aikaa liiemmin vaikka päätä olisi parempaan.

    • Anonyymi

      Tuollakin asialla se kääntöpuoli,kuten asioilla yleensä. Jos on lapsia,niin muistavat vanhempana. Lisäksi heissö näkee geeniensä tuloksen. Mutta kaikille ihmisille lapset eivöt sovi,sillä selvä.

    • Anonyymi

      Se on se kollogiaalinen lojaalius,ala kuin toinen. Jos lisäksi iso sakki kuulolla, ei voi niin vain todeta kliinisiäkään näkemyksiä rehellisesti, erityisesti jos on ujompi.

    • Anonyymi

      OYSissä vaikuttaa tämä sama valtataistelu kuin muuallakin Oulussa. Riitaisia kymmenennen polven persoonaltaan sairaita lääkäreitä. Varsinainen hyvä veli verkoston suojatyöpaikka!

    • Anonyymi

      Uusinta leikkaukseen meno elokuun lopussa. Minulla oli jo oikeassa munasarjassa kysta, sentin läpimitta jo vuonna 2020. Nyt on vasen poistettu, adnex, mutta oikealla kaksiosainen kysta simplex,mittaa 6,3 cmkrt 5. Syövän mahdollisuus on sekin pieni mutta olemassa. Poliisista että munasarjojen tilanne(väärin ilmoitettu ei tee asiassa rikosta) ,mutta kyllä minä vähän eri mieltä olen lääkärien ja muiden virkarikoksistakin.

    • Anonyymi

      Vasemmassa ovariossa oli 9 krt 6 krt 6 kollektio. Lisäksi kohdun qdenomyoosi. Oys pitkitti leikkausta lokakuun 2021 13 pään, joten odottelin yli vuoden. Nyt tämä tilanne, oys eväsi mri tutkimuksen, vetosi että ei uutta leikkausta suunnitella,mutta pitää leikata kun voi pahimmillaan olla syöpä. Tömä tilanne täällä Oulussa on todellakin tuota hyvä veli periaatetta tukevaa. Viranomaiset,uskovaiset ettö sait hyvän kirurgisen hoidon, oysin lääkäri että endometrioodikudos saatiin kuorittua, mutta hoitaja vieressä oli tippa silmässä. Magneettiin menin synlabiin,yksityiselle,jotta pääsen leikkaukseen,kun kovia kipuja. Välillä tuntuu tosi raskaslta, mutta se mikä ei tapa,kuten koulukiusaaminen jne , se lujittaa.

    • Anonyymi

      Saa nähdä tapahtuuko tosiaan niin,kuten luoma kalevassa ett ä hyvinvoontialyeet yhdistyvät. Tekevät yhteistyötä toki jo nyt, neuvot saadaan eteläsuomessa pohjoiseen. Se,että palvelut jalkautuisivar koteihin, mielestäni liioiteltua,ei ole rohkeita,mutta jtn on hyvä sanoa ja ottaa sitä keskuskin esille. Rahavarat ovat riittämättömät, mutta kun kaikki valittavat tarvittaessa potilasvakuutuskrdkukseen ja ylemmille tahoille, voidaan sillä taata jonkinlainen sauraanhoito tässä maassa, kriisissä on koko maa.

    • Anonyymi

      Kun otetaan esille tuommoista nippelitietoa, palveluita kotiin, keskittäminen sote keskukseen ,monelle tulee kuva ettö jtn konkreettista tehdä. Ainut konkreettinen tapa asiaakkaalla on kuiyrenkin tarvittaessa haastaa oikeuteen, mutta,kuten sanottu,ne ovatkin pitkiä prosesseja .

    • Anonyymi

      totesin naistentautien polin hoitajalle , että sitä tarvittaessa voi haastaa korkeimpaan oikeuteen. korkein oikeus on semmoinen ratkaisutapa joskus.

    • Anonyymi

      teekoossa ajateltiin että on hemotympanum, olikin korvan haava ja vahatulppa. se on semmosta hommaa joskus se lääkärin työ.

    • Anonyymi

      Roolien vaihto tuossakin suhteessa. Napit korville ja neuvonantoon. Olisi mielenkiintoista varmasti kaikille nähdä kun lääkärit vaihtavat työtehtäviään välillä.

    • Anonyymi

      Patologian laboratorion lääkäri esimerkiksi kirurgiksi kirurgia kiinnostaa tietyntyylisiä henkilöitä kuten usein patologiakin.

    • Anonyymi

      Oysissa sitä joskus ajatellaan umpisuolelsi tai pidiksi tuota endonetrioisiasiaa. Vitrsakiveksikin ja divertikuliitiksi.

    • Anonyymi

      Teekoossa sitä joskus tuumitaan että on ikänäköä tässä iässä, unohtedaan lidokaani ennen tyhjennystä, mustelma ja ajatellaan että täydellä korvalla kuulee hyvin.

    • Anonyymi

      Silmäkirurgi oikeassa siinä että alle 45 ei leikata,minä siinä etä kyllä lidokaani auttaa kun tyhjennelläön paksulla neulalla. Asiakaskin on joskus oikeassa. Ala kuin toinen.

    • Anonyymi

      Duodecim lehti kirjoittaa:virheistä viisaaammaksi, husissa pohdittua. Teekoossa oli Jokinen Mika, teki virheen reseptiasiadsa lapsen kohdalla, sairaanhoitaja huomasi, lapsen äidin tuttu. Kukaan ei Mikan virheitä huomannut, sai osastonhootajalta kehut, olikin huoltomies.

    • Anonyymi

      Ei sen puoleen,on Laiho Esaa ja valesairaanhoitajia.

    • Anonyymi

      Ikäviä nuo valelääkärihommat,mutta on ikävää myös jossain mielessä jos lääkäreillä on kisa.

    • Anonyymi

      Kisailevat joskus latinankielinen taidoillakin. Jotkut että hänenn latina on lapsekasta. Että kuka puhuu parhaiten.

    • Anonyymi

      Se on näemmä niin että kun mainitsee charite kompleksista, että sinne ei kovin helposti töihin pääse, niin ei lääkärit ovat iloisia ja Suomen lääkärikunta alkaa yrittämään enemmän,jotta sinnekin töihin pääsisi. Moni ulkomaille mielii ja muutenkin.

    • Anonyymi

      Joke. Virheitä tekevät beijingissökin.

    • Anonyymi

      Yrittänyttä ei laiteta kuitenkaan.

    • Anonyymi

      Emergency is not mercy. Curiosity killin all cats.

    • Anonyymi

      Errare humanum est.

    • Anonyymi

      Middle east have very good medical learning also, oys have iran doctor, iranian people can make good work aldo in meds.

    • Anonyymi

      Cant make work himself yet, but hope soon. It is a good thing that finland comes multicuktural land.

    • Anonyymi

      Lääketieteen ihmisille ja ymmärtävöisille joke: ponssia pitkin saada kaikki 4 viemäriäkin paremmin virtaamaan. Aina on jokin kurkiainen valitettavasti urputtamassa:D

    • Anonyymi

      Aivoja ,cerebellumia ja mesebchephalonia vaatii ponssin päättely veden ja veren virtaus viemäristä toiseen:D

    • Anonyymi

      Kyllä sitä joka työssä väsyy. Jokes. Kampaaja:sängyssä saksasin,ei tarvitse nähdä t7rpaanne aikaan. Kassa:antaa hihnan mennä, anna joko könttöhinta, minä osaan tavaroiden hinnat jo ulkoa. Pappi:empäs jaksa saarnata ,lukekaa raamattunbe kotona.

    • Anonyymi

      Sängeksi saksasin, kampaaja.

    • Anonyymi

      Vaatemyyjä:teille sopiva koko, tuntuuko että tarvitsisitte pienempää/isompaa kokoa? Kokki:laitan kaikki vihannekset nöin sekaisin, sama se on soppa, hyvä ettei ole kovin montaa kokkia. Artisti:laitan taustanauhan päälle, on ääni käheänä, eivöt huomaa.

    • Anonyymi

      Kerrostalossa kun asuu, kumma, kun vastikkeen maksaa, niin pahimmillaan asuu juoruämmiä, yhdenlaisia kurkiaisia. Tuosta joken heitin paikalliselle ,miespuoliselle:tiedätkö iiläisen, Moilasen pojan. Oli ikää aika vähän mutta sanoi että se on moilanrn naapurista terve:D

    • Anonyymi

      Joke: jäi erikoislääkäriltä leikkuuvöline(et)vatsaan(ruotsi). Matti, teekoo lääkäri se otti johtohommissa, juttua on.

    • Anonyymi

      Heh heh heh. Tuki kumpaankin ottaan leima, kuten ennen viinakortista:D viinakortti kysyi leimoja ,oli vinat kortilla:D

    • Anonyymi

      Spiritus Fortis. Kliinisesti todettu. Moni kirjoittaa varmaan vieläkin latinaa .

    • Anonyymi

      Ala kuin toinen,nuorissa on joskus potentiaalia. Joke: tikanheitto,t aitolaji. Välillä lentää olan yli, välillä jää tauluun kiinni, joskus osuu napakymppiin. Uusia tikkoja tulee, lentävät nopeammin olan yli,herkimmin jää tauluun kiinni ja kun osuvat napakymppiin, osuvat kunnolla.

    • Anonyymi

      Nuori tai vanha tikka. Parhaimmat pesät saattaa hyvinkin hakata lomapäivinä.

    • Anonyymi

      Sama tikkakinkelpaa joskus hyvinkin pitkään.

    • Anonyymi

      Kuulemma syöpähoidot lapsen kengissä.

    • Anonyymi

      Joskus jonkin aikaa, sen huomaa tikan todellisesta laadusta, suoraviivaisuydesta, lentotyylistä. Paljo saa selville tikasta, kun keskittyy oikein kunnolla ajatellen ettö miten käytännössä pidemmän päälle lentelisi. Monesti usean kerran katsannon vaatii.

    • Anonyymi

      Mikäli on syöpä niihin jännittää mennä. Syöpäsairas hlö useimmiten tunnistettavissa, varsinkin jos levinnyt syöpä.

    • Anonyymi

      Naapuri selvitti että syöpä, tiedä häntä, eikä kiinnosta muiden asiat,kuten jotakin kiinnostaa liikaakin. Syöpä jos on niin kannattaa valita etelä suomen puoli, syöpäkeskus on husissa, aivot istuvat siellä, moniammatillinen yhteistyö pelaa, Euroopan laajuinen. Jotkut oululaiset vaikuttavat pohteessakin, luukkonen, kerönen jne. Tahtoo olla ettö töissä on monessa paikassa sitten heidän jälkeläisiään, kuten sukulaisia esim asustaa liki. Apteekissa kävin ostin Buranaa, myyjä, kassa oli vähän vaisu kun heitin että teillä nuo lsxoberon tipat kaapissa. Sanoi että osataan niitä kysyä. Se on joskus henkilökunta vaisua, sanoi kerran Apteekissa että sinnittelyä se on, mutta nyt ei ole enää, olen huomannut että tuo kaupunkipolitiikka jne on vähän murroksessa. Enemmistö yleensä voittaa.

    • Anonyymi

      Vitsailu on mainio huvi sekin, kyllä sitä vitsiä saa aikaan niin monesta asiasta. Joskus jopa jokin organisaatio on täysi vitsi,kun ajatellaan toimintatapoja, virkarikoksua jne.

    • Anonyymi

      Heikki lampila soitti takaisin. Sanoi että ottaa juttuni mikäli tulee syytteitä. Voi tulla laaja juttu.

    • Anonyymi

      Minulla on hänenkin viesti ja nro puhelimessani. Sanoi että on liipossa mutta jos rikossyyteet tulevat niin ota yhteyttä. Voipi tulla ja monelle Sanoi toinen lakimieheni.

    • Anonyymi

      KELAN ASIANTUNTIJA LÄÄKÄRI se vasta pätevä on. Antaa tuomion,vaikkei ole koskaan nähnyt eikä jututtanut potilasta.Ja on niin salaista hommaa,ettei potilaalle koskaan kerrota tämän KELAN kirjoilla olevan ASIANTUNTIJA LÄÄKÄRIN nimeä. Oikeeta DDR:n STASI hommaa. Ja siihen on tyytyminen,kun ASIANTUNTIJA LÄÄKÄRI sanoo,että kaveri on täysin terve,vaikka kuinka päässä viirais.

    • Anonyymi

      se on joskus ihan ihmisestä kiinni mitä kirjoitetaan, monesti jokin työtehtävä edellyttää terveen papereita ja hyvä veli lääkäri pistää terveen paperit, sitten muut leimataan hulluiksi jos tuo epäkohtia esiin. tuosta hyväö joke, joidenkin mielestä, tuttujeni ainakin. kysyy syunnuntaina pastorilta että tuleeko se herran näin sunnuntaina toisen kerran(takaisin) , siihen vielä että niinhän se takaisintulo on: isä pojalle, seiso poika nyt siinä kunnolla, tulemme pilvessä:D tuttu että kshvit väärään kurkkuun:D

    • Anonyymi

      ja vielä että kaikki kansat näkevät, seiso poika nyt siinä siis kunnolla:Dpilvessä tulemme:D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pekka reinikainen. Oikein perusteellisia puheita, vedenpaisumuksesta ,dinosauruksista. Yout7bessa.Ohjelmassa heitti että kateenkorva on tuolla noin ,kädellä viittoi vasempaan. Ja muuta hauskaa myös.

    • Anonyymi

      Pyhäpäivä se on. Joke. Pastorihan voisi nyt heittää iltamessussa että "tasoittakaa herralle tiet ja raivatkaa polut,sitten voi herra paremmin kastaa"juhannus jo tosin meni mutta Herran kaste on jokapäiväinen, eikös vain.

    • Anonyymi

      Joke. Jeesus oli ihmemies. Ensimmäinen ihmeteko tapahtui kaanaan häissä, muuttui vesi viiniksi, pitiköhän viimistä jeesus. Kun kalaan lähdettiin, liittyi mukaan neljä muuta miestä, Pietarin kalansaalis. Jeesus oli esimerkillinen,kun sanoin, teen teistä ihmisten kalastajia. Pastorille monesti visaisia kysymyksiä heitellään. Hyvä kysymys olisi vaikka se ,että kun me kaikki olemme olleet osana Herran ensimmäiseen ylösnousemukseen , ensimmäisessä ylösnousemuksessa, pääsemmekö mekin taivasten valtakuntaan.

    • Anonyymi

      Joke. Oli pastori,nimi johannes. Johannes oli kastajaisissa. Lapsen äiti pastorille, että kiitos johannes, kastoit hyvin.

    • Anonyymi

      Pyhän illan joke. Kaikkihan me varmaan olemme Herran mielestä taivasten valtakunnan opetuslapsia. Meillä joskus on avaimetkin taivasten valtakuntaan. Kaikki mikä on sidottu maan päällä on sidottu taivassa, kaikki mikä on vapautettu maan päällä, on myös taivasssa vapautettu. Sanoo raamattu. Voi monella tavalla ajatella. No, tutkimattomia ovat Herran tiet, moni saa asua Herran huoneessa, Herran käskyjä noudatten, olla välillä Herran nöyrin palvelija ja todeta joskus ettö kyllä herra pn hyvä.

    • Anonyymi

      Joke. Onkohan papilla oikeus kieltäytyä antamasta lapselle nimeä? Jos joku ehdottaa, esim kaksoset:aamu-lempi ja ilta Impi, tai Panu-miesja ukko -mies ? Neloisnimi:anna aina naima rauha. Mutta eikai nimi miestä tai naista pahenna, suomen hauskimmat nimet löytyy varmaan googlaten sekä myös hassut paikkakuntien nimet. Murteet myös sekoittuu,esim Puolanka on eteläpohjalaisittain persnaru:D

    • Anonyymi

      Kun oikeen *itutt**,mää ajeren puolangalka:D

    • Anonyymi

      Puo on per*se. Sitten vaikka puoliskoni. Voi ymmärtää rakjaaksi tai mulkuksi:D

    • Anonyymi

      Morning joke. Tärkeitä päätöksiä tehdessä hyvä ottaa rennommin. Sopu sijaa antaa, politikoinnissakin, itsevaltiaat on hyvä, sen kun pistää välillä pyörimään,kaikilla naurattaa, muillakin kuin poliitikoilla. Suomen tilanne muuttuu, me kaikki sen mukana, se on semmosta sykliä.

    • Anonyymi

      Joke. Joskus oysissakin on samantyyppinen hiustyyli. Joku ettö kyllä meidän osastonhoitaja vietti kampaajalla taas aikaa, toinen heittää ettö on muuten hyvä tukka ,täsmälleen on samanlainen letti kuin opiskelijoilla:D

    • Anonyymi

      Joke, Joulun aikaan:tuleeko xxtortulle? Ottaako lääkäri xx minkälaista torttua mieluiten vai syökö jopa kaikki tortut yhtä aikaa:D

    • Anonyymi

      I think many people in there as a wery show work moral, It is not joke, It 7s True,but many things are worth of joking indeed.

    • Anonyymi

      Joke . When It is interesting person, i suppose, organisatipns works More and More together, even tought It is my right to complain. I understand, but i say what i notice.

    • Anonyymi

      Kokemuksesta tiedän, että ko sairaalassa on lääkäreitä jotka eivät tunnusta tekemiään vakavia virheitä mitkä ovat johtaneet potilaan kuolemaan.

    • Anonyymi

      Joke. Ei voi aina yhtä ihmistä syyttää virheestä, on usein monen kaavailema juttu.

    • Anonyymi

      Lääkäri yksin tekee hyvin harvoin virheen. Moni virhe johtuu puutteellisesta tietämyksestä, vaikka tarkoitus on ollut perun hyvä. Jotkin asiat korostuvat joskus lääkärilläkin ajatuksissa liikaa, meneekö jokin ruumiintoiminto esim lopullisesti pilalle, kärsiikö se jne. Lääkäritiimisdä kun leikataan, on monta usein, ei ole yhtä ainoaa oikeaa kirurgistakaan näkökulmaa. Lopputulos lienee mielekkäin. Kun on anatomiat jne nähty, homma korjattu niin ompelee yhteen hymyssä suin, hektisyys ohi,lopputulos usein hyvä,tilattu nätisti umpeen. Mikäli epäonnistuu, luultavimmin haluaa uusia leikkauksen,moni lääkäri on perfektionisti.

    • Anonyymi

      Monet turhaan pieniä leikkauksia pelkäävät. Jos ajatellaan että lääkäri esim nuori, niin kun on nukutettu, ei näe ketkä leikkaavat itse asiassa.

    • Anonyymi

      Joskus sitä sanotaan: pedagogisesti ajatellen, kliinisesti miettien. Pätee kaikilla aloilla, joke.

    • Anonyymi

      Kalliokoski että kyllä oulun pitää petrat. Totta. Ihmiset vaatii, perdut ja kokoomus nousee, areena tulee ja kunnon tiet. Oulu muuttuu koska sitä enemmistö haluaa. Lipouuvöhitelken se yleinen maalaustollous, se on hyvä koska täällä on ihmisiä jotka ovat tulleet muualta ha vaativat kunnon palveluita.

    • Anonyymi

      Joke. It is interesting way to yhink hiw, for example reinikainen Could understand the situation of womb and ovarian. For example. I think he has informatuon of ither things, he works and has worked in hki .

    • Anonyymi

      joke . lääkärin suusta kuultua, oys. tietopuolisesti hän vaikutti normaalilta, hän on yhdenlainen blanco.

    • Anonyymi

      Joke. True. Oys doctors told we had Lil Christmas party, teen showed photos. There were woman doc, Who kissed other doctors ..i cant say, but the photo was so horrible, everyone said thst It is not wise to drink that much, but then, that we doctors are quite Off drinking person s all.

    • Anonyymi

      Was funktio to watch. Everyone had "tonttulakit"

    • Anonyymi

      Rough work, rough parties, understandable. Life is life, seriousness is a bad thing, if is too serious.

    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset antako niin helposti hetua kun varaatte lääkärille ajan. Muistakaa oikeutenne hoitajalle/lääkärille pääsyyn ilman liiallista selvittämistä. Ja aina voi etukäteen kieltää kirjaamasta tietoja Kantaan. On varmaa että saatte silmien pyöritystä osaksenne ja ikävän ilmapiirin luotua. Se on heidän ongelmansa, potilaalla on potilasoikeudet jotka on kirjattu lakiin, vaikka, hoitohenkilökunta yrittääkin ohjata sinua harhaan. Jos kiellät käynnin alussa hoitohenkilöä katsomasta tarpeettomasti tietojasi ja lääkäri vaikkapa kysyy että miten hän voi hoitaa sinua jos ei näe tietoja, niin voit sanoa että kuuntelemalla minua nyt. Lisäksi voit kysyä että yritätkö tehdä hoidonsaannistani vaikeaa kyseenalaistamalla laissa määritellyt potilasoikeuteni, toisin sanoen yritätkö saada minut luopumaan lakisääteisistä potilasoikeuksistani.
      Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ne semmoset selitykset että lääkäri haluaa oman työnsä toimivuuden takia kirjata tietoja ylös..

      Googlaa esimerkiksi "tietosuojavaltuutettu" ja "potilaan oikeus hyvään hoitoon".

      • Anonyymi

        Lisäys, omat kokemukseni OYS:sta ovat olleet aina hyviä. Kiitosten puolelle menee.


    • Anonyymi

      Joo tuota ei kaikki tiedä ettö hetun voi laskea. Ihmisestä, itse kenestäkin liikkuu netissä yllättävän paljon tietoa näinä päivinä ja googlaten löytyy hetun/sotun laskemisohje. Mm.

    • Anonyymi

      OYS Päiväkirurgia tuhosi terveyteni vuodessa saneerausleikkausketjutuksella.
      Itse hyvin perehtyneenä ongelmaani ja sen hoitoon kyseenalaistin leikkausten oikeellisuuden moneen kertaan ja perustelin asiaa erikoistuneiden kirugien selosteilla.
      Lopulta "karkasin" yksityispuolelle ja ongelma hoidettiin yhdellä leikkauksella.
      OYS on opetussairaala, joka ottaa mielellään leikkauspotilaiksi nöyriä vanhuuseläkeläisiä - halvaksi opetusmateriaaliksi.
      Kovasti kaduttaa OYS-erehdykseni.

    • Anonyymi

      Opetussairaala on mutta joskus on hyötyäkin kun on opetussairaala, niin opiskelijoiden, oikeiden lääkäreiden ja muidenkin kannalta. Oppia ikä kaikki, eikö se nöin ole. Kerran eräs lääketieteen tohtori minulle etttä ei muuten ole hullummat jutut, kliinisessä mielessä. Sanoin että se on varmaan niin että olisin hullu jos olisin lukenut tohtoriksi, minulla olisi lainaa, pahimmillaan asuntolainaa, uraputki joka kahlitsisi, stressiä ja lapset pahimmillaan. Tohtori että osin totta, mutta tämä ala kiehtoo,siksi olen tohtori, koska kirurgia kiehtoo. Sanoin että samoin, mutta ihmisen sisään pääsee ammattikorkeakoulussakin tarpeeksi ja enemmän vielä riittää asiakkaita joillakin sektorilla. Ihmismieli on moninainen,monilla tohtoreillakin ja muilla.

    • Anonyymi

      Anneli auer tulee joistakin tohtoreisya ja muistakin mieleen jite kkn. Puhetyyli,katse. Auerin hätäpuhelua kun kuuntelee ja katsoo Auerin haastatteluja, puhuu leppoisasti, puhelussa vähä liioittelee. Ehkä vain rakastui, sosiaalipuoli Jukka s Lahti omasi muita naisia, anneli aikansa katteli ja sitten ajatteli antaa takaisin. Voi olla syytön tiki,olisi erittäin mielekästä jutella livenä, anneli varmasti lastenhoitajana erinomainen,saattaapi tuilla vanhat hyvät ajat mieleen. Ekonomi, järkevä analyytikko.

    • Anonyymi

      Lääkäreillä monella samantyyppinen analyyttinen luonto. Anneli auer tyyppi ei ole mikään harvinaisuus, Anneli varmasti pohjimmiltaan omaa empatiaa,nöin luulen,mutta kaavat ja elämän pettymykset luultavimmin saivat aikaan pahaa. Ja lapset. Kaikille ei sovi lapset,rasittavat liikaa joten . Komea vanhempi mies,hallitseva, tuo on niin tuttu juttu monelle lääkärillekin.

    • Anonyymi

      Mitä veikkaatte syyllinen vai syytön tuo anneli?

    • Anonyymi

      Yhteisveikkaus vaikkapa.

    • Anonyymi

      Ammartti ja sukupuoli sekä ikä vaikuttaa mitä veikkaa, varmaan jäin.

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin että ala kuin ala, tulee pohdittua monesti paljon, myös sitä,miten verkostoitua enemmän alojen välillä.

    • Anonyymi

      Joskus voi myös tuntua että kaikki eivät ole omalla alalla, vaikka olisi pomo,niin ei aina.

    • Anonyymi

      Pääasia we että työpaikalla saa olla oma itsensä, moni on yksityisyrottäjäkkn,näemmä.

    • Anonyymi

      Pääasia varmaan se ettei koko aikaa vedä roolia. Olen huomannut että aitoudella pärjää.

    • Anonyymi

      Oys has very lott Off medical students. It is right to Choose real doctor, asuin are you eval doctor or are you specialict Who has worked long time. The other thing is that if you notice something wrong ,you can make reklamaation,you can Call to forward, hilkka manner. If you are seeing cultural problem, tgat for example doctor wont lasten, you can ask tulk. It everyones right. Or other things, if you notice thst doc or nurse is unhonour, you xan make a complain for that. Shopping life also ,etc. Always are bosses Who listen, i xalled when i dishonoured in the local market.

    • Anonyymi

      Also in dentopolis,you can decite what doctor you want, students here also, that is not a joke. Dentist , there are senior types but privare sector is Better .

    • Anonyymi

      I made nyself reclamation but It doestn made nothing, so It 7s in liipo now. Liipo.fi. that is the way After potilasvakuutuskeskus. I have the second surgery, because the first one didnt went well, they didnt botice cystical changes on right and adenomyosis, for example. I wait money ,of course, because that thing has paid me so much. I went fiesta surgery for ower one year, they took only left adnex.

    • Anonyymi

      Doctors in us says the level is imbesilli here on north
      My famiky members is a doctor Who works u.s so he knows . He said absolutely no when they qsked him for working oys.mqny sata no for Oulu . Oulu do Basic, apoendisitis or so but Hard ones hki do Bitter whati have heard. There is better teknologia, there is siltadairaala and working is global ang knowing about things comes first to hki and tku, tre also. Oulu is a Hard situation because oys is in north and there are "imbesils" with.

    • Anonyymi

      Kirurgiasta. Ainut on silmäkirurgia, siinä on vain yksi kirurgi, pystyy leikkaamaan yksin. Jotkut väittävät tosin ettö leikkasin yksin,ei, leikkasi tiimi, arviolta 4. Ja hoitajat. Arviolta 5-6 mukana.

    • Anonyymi

      Leikkauksessa toki on pääkirurgi aina,joten siinä mielessä voi käyttää sanontaa minä leikkasin,mutta kukaan ei leikkaa yksin ,silmät poikkeus.

    • Anonyymi

      Elämä on siitä merkillinen asia,ettei voi luottaa keneenkään. Joku että lääkäriin ei ole luottamista,sanoisin ettei keneenkäön muuhunkaan. Taitolaji, tarvittaessa esittää tyhmää ja kusettaa ensin. Asioiden ymmärtäminen totaalisesti, organisointi, se on se juttu jolla pärjää. Sitä eivöy kaikki ymmärrä.

    • Anonyymi

      Lääkäreitä on valvottava erityisen tarkasti etteivät pääse käyttään mielivaltaa liiaksi.

    • Anonyymi

      lääkäreissä on narsistia jne, mutta toisaalta tietyillä ominaisuuksilla pärjää siinäkin työssä. välillä heittää viihteeksi ja täytellä sanaristikoits ja sudokuja ja sanoa ite hengessää, esim, että voihan eskoo.:D

    • Anonyymi

      aina ei tekemistä niin hirveästi ole, työ kuin työ, se on saletti se.

    • Anonyymi

      ei ole aina mielekkäitä asiakkaitakaan, eikä tarvitse, työ kun on työtä. elämäkin onn täyttä työtä vastuksineen, on sentään vastustuskyky:D

    • Anonyymi

      ja ajattelukyky on tärkeä. netissä on kivoja sudokuja, kun on aikaa, noin yleensä elämässä, sanoo, että tuli pakollinen nettitehtävä nytten minulle, ei saa keskeyttää puoleen tuntiin.

    • Anonyymi

      Anestesiologi kerran että minä olen semmoinen epäsosiaalinen kaveri että tarjoan kahvit, otahan kuule berliininmunkki:D söi itse useita . Siinä keskustelimme kliinisessä mielessä, Berliininmunkeistakin.

    • Anonyymi

      Tuo anestesiologi oli iso kaveri, kaikii tiesivät milloin pitää väistää. Lupsakka kaveri.

    • Anonyymi

      Lain mukaan jokainen saa itse valita lääkärinsä, potilaan oikeudet, joten eval lääkärin tilalle kannattaa ehdottomasti vaatia valmis erikoislääkäri, mieluiten sellainen,joka tehnyt jo hyvän aikaa töitä. Yksityispuolella istuu osa osan aikaa,joten he ovat parhaimpia valintoja,mikäli asioi oysissa hammaspullelta hammaskirurgi jari reponen,jonka hintataso on kohdillaan verrattuna aapistien opiskelijoihin. Minulla teki parisataa, pari paikkaa,hammaskiven poisto, haljennut hammas, dentopoliksesta sanottiin ettei täällä ole ilmaista, teki 68 e logkeaman ,pienen korjaus. Reponen kirurgi, lisänä pikku kuvaukset sun muut toimistomaksut mutta kyllä kannatti,hieman on laatueroja opiskelijoihin. Yksityissektorin hammashoito eri tasoa julkiseen, hintaero ei suuri.

    • Anonyymi

      Ortopedian puolen lääkäreitä oulussa:samppa harmainen ja pirkka Mäkelä. Vaikka Mäkelällä kohia,niin nerokas, olen kuullut. Sitten jouko Mattila, silmäpuolen, gynekologi sari koivurova ja piltonen Terhi, yksityispuolen hammaslääkäreistä ilkka Haatainen reposen lisäksi ja yleislääketieteen erikoislääkäreistä prof .sirkka keinänen -kiukaanniemi.

    • Anonyymi

      Evallit mukailevat, nämä dosentit ja professorit joutuvat korjailemaan jälkiä. Opettavat oppipoikia.

    • Anonyymi

      se on merkillinen ilmiö että on pari , esimerkiksi yleislääketieteen erikoislääkäriä, mutta toinen on emeritaprofessori:) youtubessakin luennoi nimelllään.

    • Anonyymi

      ongelmana vain usein se, että opiskelijoita naurattaa se professorin tyyli.

    • Anonyymi

      Jännä asia,että 7lkomailla ollaan hiljaa kun professori puhuu. Täällä kuulee koko ajan pälä pälä pälä, meillä on bileet.

    • Anonyymi

      Sitten kun on erikoislääkärin paperit kämmenrssä, niin sitten juhlitaan,koska olen nippa nappa valmistunut erikoislääkäriksi, sillä professori ei millään meinannut päästää läpi. Mutta kolmet valmennuskurssitkin käyneenä osaan jotenkin auskultoida.

    • Anonyymi

      Semmoinen luennoitsijaduetto olisi varmaan kaikilla mukava nähdä:keinänen kiukaanniemi ja reinikainen, joke:D mutta ovathan he kollegoja ,joten. Mielenkiintoista olisi nähdä yhteistyössä.

    • Anonyymi

      Varmaan niin,että yx tietää yhtä, toinen toista:Dniin, ja kolmas kolmatta, joke.

    • Anonyymi

      Ei kahta ilman kolmatta:D

    • Anonyymi

      pitäisi varmaan vähän katsoa kuinka monet valmennuskurrssit käy ennen sisäänpääsyä.

    • Anonyymi

      Se on myös hyvin pitkälti kiinni oppilaiden ymmärtystasosta, auskultaatiosta, ylipäätään henkilökemioista kinni se miten menee.

    • Anonyymi

      Ei aina tyyli muutu. Varsinkin kun ikää tulee niin tyyli jää, opetustyyli.

    • Anonyymi

      Kukin tyylillään. Kukin Lyyli tyylillään. Mutta lääketieteellisessä totta se ettö itsekin voi lukea, ei aina kuulolla opi.

    • Anonyymi

      Stidents ,students. A different thing is senipr doctors, people think that they can do work, working elements are optimal and knowing is optimaalinen also. Lot of things are sometimes Hard, we all are humans though.

    • Anonyymi

      Böö:D

    • Anonyymi

      .........sattuuhan sitä.....turussa. muistaakseni 1942 syntynyt mies julistettiin liian varhain kuolleeksi, kuoli kylmätiloissa.

    • Anonyymi

      Tuosta on seurakin uutisoinut. "Vainaja heräsi henkiin kahdesti". Oikeuslääketieteen puolella ollut tuo mies, vanhempi, venäläinen nainen toinen tapaus, lääkäri joutunut syytteeseen, seurakuntayhtymä ollut mukana myös geississä.

    • Anonyymi

      Kaikkea sitä lukee kun vanhaksi elää:D

    • Anonyymi

      Kyllä. Sipilä muinoin paljon vaikutti, oli mukana myös neuvotteluissa koskien ilmastotoimia. Hallituksen viisikko tahtoi avuksi juhqa,joten olisi silloin voinut vitsailua että nyt olemme "juhan kämmenellä"

    • Anonyymi

      Joidenkin mielestä niissä neuvotteluissa silloin oli jo tullut sopu, Sipilä liittyi kehii, joten kyllä kyllä, silloin sopi sanoa että kyllä olemme nytjuhan kämmenellä.

    • Anonyymi

      Hauska ollut seurata viisikon toimia, kyllä on ainesta, anna Maijalla varmaan oma nuoruus tulee mieleen, hyvin menee mukana. Nykyinen tilanne , mukava seurata.

    • Anonyymi

      Sipilä ja Henriksson ja muut, järkeviä kaikki tahtoo politiikassa jollain tavalla olla.

    • Anonyymi

      Politiikassa se myös ,ettei aina ole samaa mieltä, ei yhtä oikeaa näkemystä tai mielipidettä.

    • Anonyymi

      Ehkä se totuus on jossain siellä välissä, kliinisessäkin mielessä, saattaapi hyvinkin olla näin. Onneksi nykyään ihmiset verkostoituvat, pääsee työmatkoille ,välillä Oulu kiina esimerkiksi, saa uutta tietoa ,kliinisessökin mielessä.

    • Anonyymi

      Aivan kuten junailu, junalla kulku Oulusta hkiin on pitkä , niin on lento kiinaankin. Siinä on sopivasti aikaa lueskella paljonkin . On hyvä että vöki kulkee, puolin ja toisin.

    • Anonyymi

      Moni on aamuihminen, toinen enemmän iltaihminen, monesti yhteistä monellekin kliinikolle on percektionismi, mutta pääasia on joskus se, että jaksaa aamusta iltaan:D

    • Anonyymi

      Ja se auttaa joitakin ettei aina työskentele samojen kollegojen kanssa, seuraan liittyy muitakin. Joukkio kasvaa.

    • Anonyymi

      Joo, kyllä. Välillä Oulu hki on aika pitkä, saatikka Rovaniemi helsonki. Raudeverkosto törkeä kyllä koska istua saa aamusta iltapäivään, onni on ettei tarvitse seisoa.

    • Anonyymi

      Kari Tapion juna kulkee on kyllä hyvä. Kun radat kunnossa, niin pääsee etelästäkin äkkiä pohjoiseen päin, makuasia, haluaako junalla tulla, junailla vai lentää vaikka sassiin. Sassin lennot ovat nopeita nekin.

    • Anonyymi

      Frank William abagnale Jr se työskemteli lentohommissa . Ei toki lentöjänä, mutta teki lakimiehen ja lääkärin töitä. Nykyään fbiillä. Monen alan mies.

    • Anonyymi

      Opetti kieliä myös, ranskaa jonkin aikaa.

    • Anonyymi

      junailussa se on ikävää, jos on huonot rautatiet, kuten esimerkiksi intisssa.

    • Anonyymi

      siinä helposti voi kopsahtaa , mutta pahempi on lentokoneessa ilmakuopp, etenkin jos istuu vessassa.

    • Anonyymi

      Junassa ja lentokoneessa voi täytellä sanaristikoita ,sen verran tasainen kyyti. Joskus pn niin että nuorempi polvi täyttelee jopa nopeammin tai kokonaan loppuun sanaristikot, toki myös auttaa vanhemman polven täyttelyssä joskus, joskus täyttää kokonaan mikäli oikein on iällä.

    • Anonyymi

      Siinä on eroa täyttelerkö ristikkoa 90 vuotias, vai terävämpi 50 vuotias, mm. Ihme on se että aina 20 vuotias ei yhtä hyvin täytä kuin 50 vuotias, koska koulupohjaa. Olisiko elämänkokemus syynä sitten, toki poikkeuksia on 20 vuotiaissakin.

    • Anonyymi

      Moni nelikymppinen äkkiseltään näyttää 20 vuotiaalta, joten antaa väärää kuvaa alkuun, mutta sitten kun tarkemmin alkaa ajattelemaan nuorten näköistenkin kohdalla, niin. Niin no. Poliittisesti sanottu, äkkiseltään kun katsoo niin näytät kymmentä vuotta nuoremmalta:D

    • Anonyymi

      Se on joskus kiva keskustella myös poliittisesti. Energiantuotanto. Tuulivoima tulevaisuuden kysymys, mutta tuottaahan se energiaa tuo vesivoimakin:D

    • Anonyymi

      Kaikille poliitikoille:tuottaahan se energiaa, vie se energiaa politikointikin:D

    • Anonyymi

      Lsulattaahan se joulunakin. Kun ajattelee, monta hyvää kipaletta. Joululauluja. Kun hetken miettii sanoja, niin kyllä on.

    • Anonyymi

      Laulattaa han se pääsoäisenäkin, kun miettii niin muuan laulu, ihan hyvät sanat kyllä.

    • Anonyymi

      Onhan meillä vuodenajatkin. Semmoinen odotus, adventus. On onni siinä mielessä että on juhlaa, monenlaista, sillä kyllä vain, löytyy usein juhlanaihetta:D

    • Anonyymi

      Suomen kieltä voi niin monella tavalla pyöritellä. Passaahan se nöin politiikassakin, voisi suomea johtaa vaikka nainen, hyvä on, suomalainen, kuultu on nöin kiinassakin:D

    • Anonyymi

      Nauru ikää pidentää, mitäpä sitä jättää:D

    • Anonyymi

      Myös kotimaiset kappaleet hyviä, frederikin thingis khan esimerkiksi kun Kiinassa käy, niin pistää soimaan yhteistuumin:D siitä versioita eri kielillä, yhteisymmärrys saattaa lisääntyä vielä enemmälti:D

    • Anonyymi

      Suomi on hyvä maa, uinninkin suhteen. Moni ui toki kuin kala vedessä, kuten elämässä monesti menee. Kesällä on biisit, talvella voi avannossa uida, pääasia se varmaan joskus että myös stentti ui:D No mutta, ala kuin toinen, uimaan vain:D

    • Anonyymi

      Ei se paljon maksa tuo uinti. Ei paljon vaivaa maksa.

    • Anonyymi

      Kyllä. Elämä koostuu monista mielekkäistä asioista, kyllä se voi olla mielekästä, paikka kuin toinen.

    • Anonyymi

      Etänä paljon menee, näinä päivinä. Toisaalta,siinö on hyvätkin puolensa, se on kätevä tapa.

    • Anonyymi

      It is so handy way to work from distance. When visiting tome, It might be fun to, gor exampple, listen music,etc.

    • Anonyymi

      It is quite nice to work from the distance, many can do that in nowadays.

    • Anonyymi

      Etänä kun työskentelee, näkee työnsä tulokset kätevästi päätteeltä ja joskus niitä jää tuijottamaan liikaakin, pääasia on se että tuloksia saadaan ennemmin tai myöhemmin.

    • Anonyymi

      Elämässä on varma yleensä se,asia kuin toinen, varmasti kuitenkin.

    • Anonyymi

      Lentomatkailukin lisääntynyt koko ajan, uutisjuttuja. Saa nähdä mistä lennetään hanakammin, sekä mihin lennetään:D

    • Anonyymi

      Kestäähön se lento japaniinkin. Vaikka Sassin kone olisikin ei lennä ihan sassiin.

    • Anonyymi

      positiivisuus vie pitkälle kyllä, esimerkiksi korona . se lisäsi roimasti etätyön määrää mikä on ilmastonkin kannalta hyvä juttu, ilmapiirin, ilmakehän.

    • Anonyymi

      tälläkin hetkellä me kaikki saamme nauttia koronasta, sen lämmöstä. auringon korona tuo lämpöä meille kaikille.

    • Anonyymi

      etätyön määrä kun kasvaa, lentoliikenne vähenee töiden osalta. ei päivittäin välttämättä lentää tarvitse.

    • Anonyymi

      Semmosta se korona luo.

    • Anonyymi

      Oulun kaupunkialue on pieni mutta koko kaupunkimiljöön iso. Kumpa ihmiset verkostuisivat vielä enemmän kuntienkin välillä.

    • Anonyymi

      Busseilla joskus pitkään kestää, mutta jos starttaa autolla nii ei niin. Kestäähön se Helsinkiin kin Oulusta, koko päivän istuminen. Ottaa pehmuysteeksi jtn.

    • Anonyymi

      Saisi kyllä linja qutoissa olla pehmeämmät istuimet. Monestakin huomaa että on ikävä istua. Mutta ei tarvitse usein seisoa.

    • Anonyymi

      Kestäähön se lento dubaihinkin.

    • Anonyymi

      Ottaa aikaa sinnekin, viehön se lento kiinaankin.

    • Anonyymi

      Kyllä. Lentää voi tännekin ja hyvä paikka se on kotiseutukin:D

    • Anonyymi

      Kestöähän se keskustasta jonkin aikaa värttöönkin:D

    • Anonyymi

      Liikenteessä joskus kestää, mutta on niin bussikuskeilla kuin muilla lounasajatkin.

    • Anonyymi

      Vanha kansa, vanhempi vökihän sanoo ,että sitä tullaan ajallansa. lounasaika on joustava onneksi.

    • Anonyymi

      Hyviä jotkin sanonnat. Kiitos vanhan kansan. Sitä pitää siis ajallaan tulla.

    • Anonyymi

      Asiat eivät kuitenkaan aina tapahdu "nappia painsmalla",kuten vanha kansa sanoi joskus. Joskus vanha kansakin erehtyy.

    • Anonyymi

      Tuossa asiassa oli oikeassa, ei nappia painamalka tapahdu.

    • Anonyymi

      Saattaapi olla enemmän vanhan kansan miesten sanonta, tiedä häntä.

    • Anonyymi

      Kyllä. Vanha kansa, vanhempi vöki joissakin asioissa perillä hyvin. Ei ole kiire kirkkoon, kun pappi paitasillaan, lukkari lusikka suussa ja suntio sukkasillaan. No, vanha kansa tapasi sanoa noin.

    • Anonyymi

      Ja että menemme apostolin kyydillä.

    • Anonyymi

      Vanhempi vöki on hauskaa näin ollen:D

    • Anonyymi

      Saattaa joissakin olla perääkin. Vanha kansa tietää.

    • Anonyymi

      Ei ole koiraa karvoihin katsominen, hyvä sanonta sekin. Niitä on paljon, hyviä ja osuvia sanontoja.

    • Anonyymi

      vanhan kansan tapaan: ei ole kiirewttä kirkkoon, pappi paitasilaan, lukkari lusikka suussa, liekö suntiokin sukkasillaan ja mehän menemme ajallamme apostolin kyydillä ja tulemme apostolin kyydillä.

    • Anonyymi

      Apostolin kyydillä on kohta lounaassa:D lounasaika kun menee ohi, niin muistelee mitä sitä oli lounaassa:D

    • Anonyymi

      Joskus aika kuluu kuin apostolin kyydillä.

    • Anonyymi

      uuno turhapurot hyviä elokuvia myöskin. siinä hugo uunolle, että joko olet syönyt lounaan, että kohtahan se on päivällisaika. söivät päivän yhtten menoon näin ollen.

    • Anonyymi

      No hyvä että on lounasaika , on päivällinen, iltapala ja nöin. Sitä on syömistä jokaiselle päivälle meillä kaikilla.

    • Anonyymi

      Moni kehottaa että tulehan aamupalalle, tai tule alkuviikolla. Toki joskus myös että tule aamupalalle alkuviikolla, viikon puolivölillä, loppuviikolla tai viikonloppuna:D

    • Anonyymi

      Monet kyläilevöt. Sanovat että tulemme loppuviikolla. Esimerkiksi. Ja tulkaa loppuviikolla.

    • Anonyymi

      Kyllä. Vanhat kotimaiset elokuvat on hauskoja nekin ja välillä voi laittaa tupakaksikin:D

    • Anonyymi

      mikko alatalolla hyviä kipaleita löytyy myöskin, niitä kuuntelee vapaallakin:D

    • Anonyymi

      kyllä. niitä löytyy laidasta laitaan:D

    • Anonyymi

      Soi se musiikki lounasaikanakin:D

    • Anonyymi

      Kuuntelemalla musiikkia jaksaa päivälliseenkin:D

    • Anonyymi

      Saahan sitä syödä vilkaista iltapalaakon, syntyyhän se joskus kiista viljastakin.

    • Anonyymi

      Vilja ollut pohjana Venäjälläkin.

    • Anonyymi

      Päivän ravinnonsaantiin osuutta iltapalallqkin, Venäjällä viljakin vaikuttaa, osana, monenkin elinsaantiin.

    • Anonyymi

      Aamupalaksi sopii se neljän viljan puuuro.

    • Anonyymi

      Lounasajassa on se hyvä puoli, että se on joustava, pitkä ja liukuva.

    • Anonyymi

      Vanhan kansan, vanhemman väen tapaan:mennään huomenna kirkkoon, ei ole kiire, pappi paitasillasn ja lukkari lusikka suussa, mennään apostolin kyydillä, ei katsota kellon visiiriin ja kirkkokahvit syödään ja juodaan ihmisten kujeilla.

    • Anonyymi

      Vanhalla kansalla osuvia. Vanhempi väki on perin vitsikästä porukkaa:D

    • Anonyymi

      Liekö sekin kuinka vanha sanonta, syödä täyttä aamupalaa. Tai syödä itsesi täydeksi:D

    • Anonyymi

      Kunhan ei syö ihan hevosen annosta:D

    • Anonyymi

      Tai syö kuin hiiri.

    • Anonyymi

      Se on hyvä tuo pyhäpäivä, sunnuntai. Joka päivän voisi pyhittää, jos ei qina lepoonkaan.

    • Anonyymi

      Aika useinmenee jouhevasti, kun laittaa ruokaakin. Jouluna hyvä laittaa porkkanalaatikkoa ja kinkkukiusausta.

    • Anonyymi

      ruoanlaiton yhteydessä täytyy ottaa sopiva asento. ja lepo.

    • Anonyymi

      Jo joutui armas aika, vanha virsi, voisi muokata, että jo joutui lounasaika.

    • Anonyymi

      Sanat hyvät ihan. Tilalle vain lounas-aiks.

    • Anonyymi

      pääseehän sitä aina lounaallekin, se on hyvä ja onhan se päiväällinenkin:D

    • Anonyymi

      Peruspäivän iltapalaksi voi haukata jotain sopivaa, tulee olo mukacaksi.

    • Anonyymi

      Niin se viikko aina mennä vilahtaa. Viikko ja päivä myös, no, mutta, onhan ne viikonpäovätkin.

    • Anonyymi

      Viikonpäivistä voisi keksiä lorun. Jokaiselle päivälle omansa, sellainen voisi viikkoa piristää.

    • Anonyymi

      Välillä viikko tuntuu pitkältä, välillä pitkähköltä, toisinaan aika kulu nopeammin ja joskus viikko lentää kuin siivillä:D

    • Anonyymi

      Etenkin pyhänä, pyhänä on hyvä asia että Herra on kuulolla.

    • Anonyymi

      Synnytykset on hoidettu aina asiallisesti ja lapsipotilaiden henki pelastettu. Muutama syöpäpotilaskin sai hoidettuna yli 5 vuotta lisäaikaa, mutta mielenterveysongelmiin ei ole OYS:sta koskaan saanut apua. Päivystykseen ei edes oteta, jos on mitään ylimääräistä ottanut. OYS tuhoaa kaikkien köyhien, työttömien ja sairaiden terveyden kyllä sillai heitteille jätön muodossa.

    • Anonyymi

      Tuokin on eräänlainen ilmiö, työttömät ja köyhät kyykkyyn. Ilmiöitä on elämässä mokia, mikäli luullaan aivan sairaaksi,köyhäksi, sanotaan hymyssä suin terve, mutta kun luulo muuttuu, saa suosiota ja tulee puheeksi elämän tosiasiat, varallisuuakin, yleensä syu vääntyy väärinpäin. Moni esimerkiksi että on pari milliä taskussa, vaikka totuus on se,että tyhjätasku, pitää vaan yrittää olla parempi:)

    • Anonyymi

      Ennenvanhasn agraariyhteiskunnassa itse tienarttiin ha nöik ollen omaisuus karttui, monella meni niin mutta näinä päivinä niitä mahdollisuuksia ei kaikille ole, kertynyt pääoma joillakin on ,se onnhyvä, mutta jos ajatellaan niin monia tuo agraariyhteuskuntamalli kiinnostaa paljonkin, on pyydetty että näitähän valokuvat pelloista jne ja pikkupoika että meillä on pari milliä.

    • Anonyymi

      Voihan vee, kun ei ole:D ei taida olla paria milliä:D moni äiti ihminen yhdensortin narsisti,mutta ei auta kuin sanoa että voi vee.

    • Anonyymi

      Kätöselläänhän tuo OYS:n systeemi on. Aineetonta anestesiaa ajettiin tai voi olla, että ajetaan vieläkin kuin pirua puuhun. Onhan se hienoa jos toimisi vaan nyt ei toimi ja potilas heräilee keskenkaiken milloin sattuu ja varmasti sattuu. Hullua tutkimista vaan onko tämä nyt sitä älykkäintä hommaa mitä maailmasta löytyy? Vanhat sukupolvilääkärit vaan haluavat nimensä muistettavaksi hinnalla millä hyvänsä.

    • Anonyymi

      Kovasti on vapaita työpaikkoja haettavana kyseiseen paikkaan. Ovat tainneet viisaimmat jättää uppoavan laivan. Lyhinmän tikun vetäneet joutunevat etsimään korvaavia henkilöitä ja ylläpitämään hoitojonoa.

    • Anonyymi

      Syy jos toinen,joskus on pätevän tilalle korvaava henkilö. Aina ei pätevällä ,hyvämsineisella on aikaa, tai halua ,syy jos toinen. Vöhön sama asua kuin huono hallitus, joka ei halua kartoittaa hometta.

    • Anonyymi

      Monesti hoitovirheitä ja muista virkarikoksia peitellään sillä että laitetaan opiskelija tai sijainen tekemään omat työt. Kun esimerkiksi toisessa munasarjassa kysta,niin joku toinen siihen laittamaan paperille että intakti, koska muuten voi viran menettää.

    • Anonyymi

      Muun muassa. Usein oikeusprosess7t hoitovirhekokokaisuuksissa ja muissa laajoissa asiakokpnaisuuksissa kestävät vuosia.

    • Anonyymi

      Vaikka olisi juuri pätevölle aika, niin monesti tulee jokin este ja tilalla onkin opiskelija tai ecal. Tuolla tavoin itse kirurgi tms yrittää välttää vastuutaan koska harvinaisen hyvin tietää että voi jopa linnaan joutua tai ainakin eriasteisia oikeusprosesseihin.

    • Anonyymi

      Many thing is a miracle. Always dont wanna even meet in person, for example hilkka manner or it is a pension time.

    • Anonyymi

      And sometimes numero dont work anymore.

    • Anonyymi

      Kieroa hommaa on. Manner ensin että on hoidon viive kun leikkaus viivästyi ja sanoi että tee ilmoitus eteenpäin. Sitten pyöritteli että tee vain muistutus,ettö älä tee hoidon viive ilmoitusta. Tein. Potilasvakuutuskeskuksesta että ammattistandardi täyttyi, mutta Sampoa harhainen ja muut lääkärit että toki olisi pitänyt heti leikata. Nehän muuttuu pahimmillaan syöväksi kun jää, anatomia piti palauttaa, oli vasemmalla kaikki. Yhdessä kiinnikkeineen. Nyt toinen leikkaus, oys jätti adenomyoosinkin huomioimatta ja kystan oikeassa ovariossa. Syövän mahdollisuus on sekin. Kyllä minä sanon että väärin on.

    • Anonyymi

      Samppa harmainen . Mehiläisessä että toki olisi pitänyt leikellä. Ja muut lääkörituttuni. Asiaa vain koitetaan, on koitettu ja vieläkin koitetaan painaa villaisella, koska ei haluta menettää talon mainetta. Mutta kansa näkee, kansa toivottavasti huomaa ha äänestää jaloillaan, menee leikkauksin, vaikeampiin husiin. On mielipiteenvapaus jokaisella. Tuo on monen mielipide, onneksi.

    • Anonyymi

      Valittakaa ihmeessä kaikista hoitovirheitä potilasvakuutuskrskukseen ja jos sieltä tulee kieltävä päätös, jotakin sairaalaa puoltava, niin sitten liikenne-ja potilasvahibkolautakuntaan eli liipoon. Osoitteet on netissä. Potilasvakuutuskeskus.fi ja liipo.fi. vai ja ainoastaan valittamalla hoitovirheistä systeemi kehittyy ja jos ei tehoa,ei saa korvauksia, jotka ovat usein mittavat,niin asian voi viedä käräjäoikeuteen ja vaikka korkeimpaan oikeuteen.

    • Anonyymi

      Niissä asioissa kestää vaan pidempään se odottelu, kuin 30 päivää.

    • Anonyymi

      Mutta mitäpä muutakaan se elämä on kuin odottelua. Aina odotetaan jtn. Ja odottavan aikakin on pitkä.

    • Anonyymi

      Taitaa olla vanhan kansan sanonta tuo odottavan aika on pitkä.

    • Anonyymi

      Mielenkiinnolla odotellaan milloin valmistuu oys 2030. Siinä onkin haastetta saada leikaussalitoimints eteläsuomen tasolle.

    • Anonyymi

      SDP on taistellut tätä lääkäreiden tietämättömyyttä ja ahneutta vastaan jo yli puoli vuositataa. Lääkäriliitto on kuitenkin ollut SDP:tä voimakkaampi.

      Ajatelkaa mitä vandalismia: muutaman tuhannen ymmärtämättömän jäsenen pikkuinen ay-liitto alistaa Suomen suurimman työväenpuolueen , ja jopa SAK puoline miljoonine jäsenineen näyttää paperitiikeriltä.

      Koska sairaaloissa menettää terveytensä, kannattaa pysyä sieltä erossa. Jos kaikki pysyvät, sairaalat otetaan yhteiskunnan hyötykäyttöön esim. Sote hallinnon edustustiloiksi.

    • Anonyymi

      Tiloissa voitaisiin säästää, etäyhteyksien avulla. Mm. Opetuskäyttö. Jokainen voisi kotonaan istua periaatteessa, olla kuulolla jos siltä tuntuu. Vivat academia, vivant professores.

    • Anonyymi

      Ylempiin läöketieteenkin arvoihin yktävöt henkilöt, joilla on oikeasti aivotoimintaa.

    • Anonyymi

      Suunnitelkaahan joskus luennon sisåltö sillä tavoin "omasta näkökulmasta". Siinä onkin seuraaminen kuka ymmärtää ja mitä, kuka on jtn itsekin lukenut ja näin.

    • Anonyymi

      Kunnon joke olisi monelle proffalle. Kun puhuisi asiat omasta näkökulmasta, ei moni varmaan perillä olisi.

    • Anonyymi

      Pitäisi vain sanoa että erinomaisesti meni, appropoo.

    • Anonyymi

      joskus sen toteaa professori myös toiselle, mm. kansainvälisellä tasolla, että erinomaisesti meni.

    • Anonyymi

      Tyylissä voi eroa olla, mutta lopputulos usein sama.

    • Anonyymi

      Monenkin mielestä, lopputulos sama joissakin asioissa.

    • Anonyymi

      Joskus sanotaan vain että oh, you have your own style, i have not seen before.

    • Anonyymi

      Ja että en edes viitsi katsoa tyyliäsi.

    • Anonyymi

      Interesting way in many cases, to solve some problems, together. No Matter what the land is, whe have tecnique.

    • Anonyymi

      Se ihmisiä yhdistää, että ala kuin toinen, huumori jne monesti yhdistää, rattoisasti päivä tunnit kuluu.

    • Anonyymi

      Voihan pojat. Kyllä ne tunnit äkkiä kuluu usein.

    • Anonyymi

      Ei ole aina kelloon katsomisen paikka, mutta monet asiat on otettava "millimetrin tarkuudella", kirurgiassa .

    • Anonyymi

      Päästään myös mikroon. Ja nanoon. Mutta kun ajattelee, miten sen ajattelee, yleensä, ajatteleeko asian, millimetreinä vai laajemmalti katsoen, ajatteleeko sen metreinä.

    • Anonyymi

      Miten minkäkin ajattelee. Joissakin asioissa jokainen on itsensä omalääkäri tosin. Ei kaikkiin asioihin tutkintoja vaadita.

    • Anonyymi

      Pääasia että pysyy virkeänä, aamusta iltaan. Oli sitten millimetrityyli tai se metri.

    • Anonyymi

      Eihän se ole aina niin minuutillekaan. Millimetreinä tai metreinä, sama monesti, se sama.

    • Anonyymi

      Millometreinä,centteinä, metreinä vai kilometreinä. Miten ajattelee minkäkinm.

    • Anonyymi

      Vai ajatteleeko sen tippoina, guttina. Ei auta aina. Vaikuttaa vesistelyyn yleinen ilmapiiri, huoneilma.

    • Anonyymi

      Jos on tylsää, niin katsoo vai yhteen paikkaan , sekin. Silmät seisoo päässä . Yleisesti myös ilman laatuisuus, mikä se on se laatu.

    • Anonyymi

      Välillä vöhön silmiään pyörittelee, itse kukin. Se voi auttaa.

    • Anonyymi

      Luomien liikuttelu myös jne. Välillä on todellakin silmien pyörittelyn paikkaa, välillä ummistaa kokonaan silmänsä, pistää ne kiinni, ala kuin toinen ,kun ei kestä katsoa lopputulosta.

    • Anonyymi

      Joskus voi katsoakin. Lopputulosta.

    • Anonyymi

      Kaikki eivöt ajattele niistäkään lopputuloksista, kuten muista asioista samalla tavalla. Kuultu tuo lohkaisu, kaikki eivöt ajattele samalla tavalla. Se on totta.

      • Anonyymi

        Se on kuitenkin hyvö,kun jaksetaan lisäkouluttaa ka pitää luentoja, puheita mm. Silmistä. Oikeampi tapa kuvienkin silmien hoitoon on määrätä oikeanlaiset silmälasit ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuitenkin hyvö,kun jaksetaan lisäkouluttaa ka pitää luentoja, puheita mm. Silmistä. Oikeampi tapa kuvienkin silmien hoitoon on määrätä oikeanlaiset silmälasit ensin.

        Oysissa huono sisäilma, kuultu, sillä helpommin silmätkin voi kuivua,mutta voi ne yksityiselläkin, jos vaan yhteen kohtaan mollottaa, ei ole mitä katsoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oysissa huono sisäilma, kuultu, sillä helpommin silmätkin voi kuivua,mutta voi ne yksityiselläkin, jos vaan yhteen kohtaan mollottaa, ei ole mitä katsoa

        se on tärkeä asia että tietoturva pelaa myös yksityisellä.


    • Anonyymi

      Useat lohkaisut kuulee ulkomailta. No,mutta, englanti yhdistää sekin, two tea to thirty tuo.

    • Anonyymi

      Two tea to thirty two

    • Anonyymi

      Kokeilkaas kaikki, nopeasti tuota lausua. Suomalainen aksentti:tuu tee tu tuu, to töötituu.

    • Anonyymi

      Tuu tee töötituu.

    • Anonyymi

      Kielestä helposti jokin unohtuu,mikäli ei harjoottele. Siinäkin kaikilla, kaikessa mielessä se kompromissi.

    • Anonyymi

      Jos on liian kuivaa, niin silloin pieni "eläintely"poikaa. Kanit vaikkapa, niiden avulla pystytään tuottamaan.

    • Anonyymi

      C1 tasolla. Inhibiittori.

    • Anonyymi

      jos joki muu mielessä, joutuu aivoja treenaamaan enemmän, ala kuin toinen. normaalia.

    • Anonyymi

      Kuten kani, ihmistä voi auttaa myös eläin, vaivoihin. Työpaikoilla olisi hyvä olla jokin lemmikkielöin välillä kyllä.

    • Anonyymi

      Eläinrotua, eläin. Vaikkapa kani. Monella on kotona, eläinrodum eläin.

    • Anonyymi

      Kanit on kivoja, ei liiemmälti ymmärrystä, ei haasteita jne.

    • Anonyymi

      Eivät ota liian tarkasti asioita, ovat rentoja otuksia.

    • Anonyymi

      Joidenkin mielestä kani on piiloviisas.

    • Anonyymi

      Joidenkin mielestä ei, tai no, voi olla. Kaikkii eivöt ajattrle samoin tavoin , asioista.

    • Anonyymi

      Se on kyllä ihan totta.

    • Anonyymi

      Ehkä parempi muoto on, että, minä ja sinä, emme ajattele samoin tavoin.

    • Anonyymi

      Joskus saattaapi olla hyvä, että on vähemmän ajattelijoita mielessä yhden kanssa juteltaessa, mikäli puhe vakavampaa, kliinisessä mielessä.

    • Anonyymi

      Erityisesti tulee esille varmaan tilanteissa ku paljon leikattavaa, jotkut siinä papattavat ja itsellä tekisi mieli vain leikata asiat kuntoon.

    • Anonyymi

      kolikon kun näkee ja kääntöpuolen, ilman mitään muuta ajattelua niin pärjää leikkaajana parhaiten.

    • Anonyymi

      Nähtäväksi jää, miten Ouluun tulee vuokralääkäteitä, tuleeko Linnankadulle, vai miten. Osaajiahan tänne tarvitaan, niitä liian vähän, kuten heikki wiik totesi lääkäripooleista jne

    • Anonyymi

      Hyvä että kalevassakin juttua, moni lukee Kalevaa,diginäkin. Oysistakin juttua . Joskus hyvä artikkeli voisi olla, että saahan sitä välillä nauraakin:D

    • Anonyymi

      Nyt kun tulee Filippiineiltä hoitajia myös, niin hyvä, on semmoista sekalaista seurakuntaa, voi naurattaakin jne enemmän tms.

    • Anonyymi

      Vivat academia, vivant senior lecturers.

    • Anonyymi

      Vivat assosiaatio, assosiate professores, vivant dosents.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe