Kokemuksia? Miten kestää?
puolisynteettinen
minkälaista?
166956
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
Vastaukset 16
Vanhimmat
Kuten nimityskin kertoo öljy on mineraalipohjainen johon on lisätty synteettistä parantamaan sen ominaisuuksia. Mm. Ford Explorer vaatii moottoriinsa puolisynteettisen. Ja jos luokitukset sallivat niin puoli- eli osasynteettinen on täyssynteettiseen verrattuna halvempaa, eli suositeltava vaihtoehto. Kun vain pitää mielessä että Teho, Motox ym. markettiöljyt on täysin paskaa tavaraa.
...Teboil Silver? Sehän on osasynteettinen ja ainakin tunnetun valmistajan.
En nyt just ajattele sitä vaativimpaan talvikäyttöön.
Kelvannee dieseliin(ahtamaton esikammiokone)...
Olen käyttänyt Silveriä kesäöljynä pitkään. Eipä siinä mitään vikaa ole, kun ei tarvita parasta kylmäkäynnistyvyyttä.
ainakin hinta/laatusuhteen puolesta kelpo öljy?
Semi-, osa-, puol- ja (pelkkä)synteetinen tarkoittavat samaa asiaa. Eli mineraali+synteettisen sekoitusta.
Tuotetta saa myydä yllämainituilla nimillä mikäli siinä on vähintää 10% synteettistä öljyä. Eli kun ostat synteettistä öljyä niin se voi olla 90% mineraaliöljyä. Sekoitussuhdetta ei mainita purkin kyljessä joten on mahdoton tietää mitä ostaa.
Täyssynteettinen on taas "aina" täyssynteettistä, tässäkin oli joku poikkeus ja tietysti pienetvalmistajat joskus huijaavat öljyn luokituksia. (tämä on 100% fakta).
Siksi kannattaa aina valita tunnetun valmistajan täyssynteetinen öljy ellei sitä erikseen kielletä.
Täyssynteettisen käyttö kannattaa vain kauppiaalle.
Takana yli 300 000 km halpaöljyillä tälläkin autolla ja hyvin menee vieläkin!
Kun tiedät noita huijareita, niin miksi et marssi poliisille tekemään ilmoitusta???
Eikö olisi kaikkien edun mukaista saada huijarit pois markkinoilta?
Jos sulla ei kuitenkaan ole faktaa kusettamisesta, niin pidä leipäläpisi visusti tukossa.
TM onneksi sanoo kaltaisillesi hyväuskoisille aina totuuden! AAMEN
Halvemmasta päästä ole minäkin öljyt katellut talveksi notkeampaa mutta en koskaan mitään kallista merkkiöljyä tavarataloista tarjouksia. EIKÄ YKSIKÄÄN KONE OLE VIELÄ HAJONNUT ja niillä on ajettu 300tkm-500tkm Reissuhommissa. Voihan niihin öljyihinkin rahaa työntää vähän niinkuin karvanoppiinkin yhtä viisasta.
Tuommosta laitoin '91 Ford Orionin 1.6 efi koneeseen. Pari tuhatta oon ajanu ja 0.5 l sitä on tarvinnu vaa lisätä. 280tkm ajettu kone.
toimiihan se puolisynteettinen vanhemmissa autoissa tosin ääriolosuhteissa tosi kylmä tai kuuma on synteettinen parempi esim -35 astetta ei meinaa tulla puolisynteettinen ulos pullosta- mitenköhän voitelee moottorin? uusissa eivaan tahdo luokitukset enää riittää elikkä jos moottorinvalmistaja suosittelee jotain olisi sitä syytä käyttää
on osasynteettinen öljy ja Tekniikan maailman testissä pärjäsi paremmin kuin täyssynteettinen sisarensa.
Ei kai osasynteettisyydessä mitään vikaa ole, jos se täyttää luokitukseltaan riittävät ehdot esim. pakkasjuokseutuvuuden.
trans-amissa Qaker-state puolisynteettinen.Vanhoihin jenkkeihin kun kaataa pesevää täyssynteettistä paska lähtee liikkeelle tukkii öljy kanavat ja se on koneen menoa.Sama toki koskee myös vanhempia euro ja japsi autojakin.TM ei ole minun raamattu,tietoa saa paremmistakin lähteistä kuin kattilan kannen testaajilta.
Kippasin koneeseen bilteman 5w-40 täyssynteettisen senkummemmin tutkimatta ja nyt tuntuu aina kone naputtavan lämpöisenä siinä 2000rpm tienoilla. Teki sitä kyllä välillä aikaisemminkin. On kyllä biltsun öljy täyttävinään valmistajan vaatimukset, mutta esim. Topautoosat.com tarjoaa oudosti vain osasynteettisiä öljyjä ja ohjekirjassakin suositus 10w-40. Eli olisiko se täyssynteettinen sitten liian litkua vanhaan rotteloon tai jotain eikä venttiilinostimet tykkää.
Käytät bilteman kalaöljyä ja kummastelet kun homma ei pelaa?
Ei+puolisynteettisessä+öljyssä+ole+mitään+mieltä,+koska+synteettisen+osuus+voi+olla+mitä+vain+1+ja+99%+välillä,+mutta+todennäköisesti+30%+hujakoilla.
Käyttäkää+dinoöljyä+tai+täyssynteettistä,+välimuotojen+kannattaa+antaa+olla.
No more adds