Neandertalinihminen

häviäminen

Risteytyminen kuulostaa hieman kummalliselta. Etninen puhdistus lienee todennäköisempi, sillä ihmisen perusluonteeseen kuuluu tuollainen erilaisuuden pelko.. se sinänsä selittäisi yhtäkkisen lopun, ja massakuoleman todisteiden puutteen, sillä moderni ihminen on mahdollisesti hävittänyt ruumiis sillä tavalla, että niitä ei ole jäänyt arkeologien ihmeteltäväksi. Moiseen saavutukseen riittää yksi hitlerin esi-isä, joka osasi kiihotta kansaa toista rotua vastaan.

12

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homo Sapiensilta riittää karannut virus hävittäjäksi, aivan kuten intiaanien ja inkaheimojen häviäminen tuhkarokoilla ja nuhakuumeella..

      • sitten

        Joukohautaukset, taikka muut merkit taudista johtuvasta massa sukupuutosta? Ja onhan tietysti sekin yksi vaihtoehto, että kuolleiden neadentalilaisten ruumiit hävitettiin jollain tavalla...


    • paleontologian professori

      Tuota se evolutionismi saa aikaan. Kun uskotaan rotujen olemassaoloon, tuhotaan ihmisiä säälittä.
      PS. Neanderthalin ihminen oli 100 % ihminen, jos se ei ollut väärennös kuten kaikki muut evoluution "todisteet". Yhtäkään kokonaista neanderthalin ihmisen luurankoa ei ole löytynyt.

      • biologisena käsittena

        Ilman rasistisia tapahtumia, homo sapiens ei olisi vain yksi laji, mutta rotu käsite saa ihmisen kyseessä ollessa äärimmäisen kielteisen sävyn. Afrikkalaisia, ausseja, aasialaisia, intiaaneja, eskimoita pidetäisiin omina rotuinaan, nyt samaa asiaa tarkoitetaan sanalla kansa, kulttuuri, yhteisö, vaikka yhteisöt omaavatkin erilaisia ominaisuuksia, sopeutumia. Rotu-käsitteeseen yhdistetään välittömästi eugenikka jolloin ryhdytään arvioimaan rotujen elinkelpoisuuta. Vaikkain eroavaisuudet liittyvät kulttuuriin ja muutamiin fysiologisiin eroihin. esim. afrikkalaiset ovat parempia juoksioita jo fysiologisisita syistä.

        Mutta tuo esittämäni ajatus on vain loogiselta tuntuva tapahtumaketju. Mistään oikeutuksista ja etiikasta ei ollutkaan puhe.

        Nedadentalin ihminen oli ihmisen läheinen sukulaislaji, joka oli sopeutunut jääkauden olosuhteisin, jonka katoamisesta ei ole kiistatonta varmuutta. kyseessä ei ole rotu vaan laji. Ja luurankoja on löydetty vaikka kuinka paljon. http://fi.wikipedia.org/wiki/Neandertalinihminen


      • Kas näin

        väärässä.


    • TÄYTTÄ HUMPUUKIA

      On täyttä humpuukia, se on varma.

      Ne kallot, joiden väitetään, joidenkin tahojen suunnalta olevan ihmisen esiasteita, on TAATUSTI jonkin apinalajin kalloja.

      Ja tämä on totinen tosi.

      Se on aivan taatusti tosiasia, että jotkut hyypät halusivat rakentaa oman käsityksensä ja tavoitteinsa mukaisen maailmankatsomuksen ja käyttivät siihen jo pitkään näkyvissä olleiden apinoiden kalloja.

      ja tämä on tosi. Kun ihminen pannaan jotain tutkimaan, siitä tuu lasta eikä paskaa.

      Humpuukia mikä humpuukia.

      • Kas näin

        pahasti. Kreationistiystäväsi ovat päättäneet että neanderthalilaiset olivat ihmisiä kuten mekin, hieman erikoisen näköisiä vain.


    • aito ihmetteliä

      märin varmaann tapahtui risteymää, mutta syy neadentaarin ihmisen häviöön, vaikka sillä oli jo ainakin alkeellinen puhekieli, on mielikuvituksen puuta, tosinsanoen sillä ei ollut asioiden ennaltahamottamisen kykyä, mikä taas homo sabiens lajille evoluutio on kehittänyt. se kyky on niin ylivertainen että runiillisesti heikkovoimainen homo sabiens laji on tällä hetkellä kiistaton ravintoketjun huippu. Ne asui rinnan varmaan suhteellisen pitkän ajan, etä äkkinäistä massakuolemaa ei varmaan tapahtunut.

    • selville
      • Vanhassa testamentissahan on tuhon omaksi vihitty ihan selvästi ihmisheimojakin, eri kanaanilaisia kansoja. Näissä näyttäisi perusteena olevan erilaiset synnit tms. teot, ei niinkään perimä. Jättiläisheimojen hävittämisen perustana voisi ehkä paremmin olla perimä (eivät olleet kokonaan Adamin jälkeläisiä).

        Onko sitten Raamatussa mainituissa jättiläisissä kyse neanderthalilaisista, tai näiden risteytymistä, on tietenkin vaikeaa todentaa. Luut ovat hävinneet? Tosin luiden häviäminen on todennäköisempää vihollisten hävittäessä ruumiita (ja ehkä jopa hautoja?) kuin omien haudatessa niitä. Jälkimmäinen tapa tulisi ehkä vastaan taudin tappaessa jne.

        Mielestäni Raamattu voi antaa vihjeitä tämän mysteerin ratkaisuun, mutta ei sentään koko ratkaisua. Raamatun vihjeet olisi tämä (minun tulkintani): N:t olivat eri lajia, mutta saattoivat risteytyä ihmisten kanssa. Ihmiset hävittivät aktiivisesti neanderthalilaiset sukupuuttoon. (Tämä näkemäni "vihjailu" perustuu sellaiseen jälkiviisauteen, missä jokunen vaikeasti ymmärrettävä raamatunlause on sovitettu tähän ongelmaan. Sovitus voi olla virheellinen.)


      • tuttumies kirjoitti:

        Vanhassa testamentissahan on tuhon omaksi vihitty ihan selvästi ihmisheimojakin, eri kanaanilaisia kansoja. Näissä näyttäisi perusteena olevan erilaiset synnit tms. teot, ei niinkään perimä. Jättiläisheimojen hävittämisen perustana voisi ehkä paremmin olla perimä (eivät olleet kokonaan Adamin jälkeläisiä).

        Onko sitten Raamatussa mainituissa jättiläisissä kyse neanderthalilaisista, tai näiden risteytymistä, on tietenkin vaikeaa todentaa. Luut ovat hävinneet? Tosin luiden häviäminen on todennäköisempää vihollisten hävittäessä ruumiita (ja ehkä jopa hautoja?) kuin omien haudatessa niitä. Jälkimmäinen tapa tulisi ehkä vastaan taudin tappaessa jne.

        Mielestäni Raamattu voi antaa vihjeitä tämän mysteerin ratkaisuun, mutta ei sentään koko ratkaisua. Raamatun vihjeet olisi tämä (minun tulkintani): N:t olivat eri lajia, mutta saattoivat risteytyä ihmisten kanssa. Ihmiset hävittivät aktiivisesti neanderthalilaiset sukupuuttoon. (Tämä näkemäni "vihjailu" perustuu sellaiseen jälkiviisauteen, missä jokunen vaikeasti ymmärrettävä raamatunlause on sovitettu tähän ongelmaan. Sovitus voi olla virheellinen.)

        Kirjoitan 10-sormijärjestelmällä, mikä mahdollistaa nopeamman virheiden teon (-;


      • Pohdiskelija
        tuttumies kirjoitti:

        Vanhassa testamentissahan on tuhon omaksi vihitty ihan selvästi ihmisheimojakin, eri kanaanilaisia kansoja. Näissä näyttäisi perusteena olevan erilaiset synnit tms. teot, ei niinkään perimä. Jättiläisheimojen hävittämisen perustana voisi ehkä paremmin olla perimä (eivät olleet kokonaan Adamin jälkeläisiä).

        Onko sitten Raamatussa mainituissa jättiläisissä kyse neanderthalilaisista, tai näiden risteytymistä, on tietenkin vaikeaa todentaa. Luut ovat hävinneet? Tosin luiden häviäminen on todennäköisempää vihollisten hävittäessä ruumiita (ja ehkä jopa hautoja?) kuin omien haudatessa niitä. Jälkimmäinen tapa tulisi ehkä vastaan taudin tappaessa jne.

        Mielestäni Raamattu voi antaa vihjeitä tämän mysteerin ratkaisuun, mutta ei sentään koko ratkaisua. Raamatun vihjeet olisi tämä (minun tulkintani): N:t olivat eri lajia, mutta saattoivat risteytyä ihmisten kanssa. Ihmiset hävittivät aktiivisesti neanderthalilaiset sukupuuttoon. (Tämä näkemäni "vihjailu" perustuu sellaiseen jälkiviisauteen, missä jokunen vaikeasti ymmärrettävä raamatunlause on sovitettu tähän ongelmaan. Sovitus voi olla virheellinen.)

        lainaus: "Jättiläisheimojen hävittämisen perustana voisi ehkä paremmin olla perimä (eivät olleet kokonaan Adamin jälkeläisiä)."

        Kenes sitten?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe