Mikä?

Minä vaan kysyn

Mikä tätä maata vaivaa!?
Oman maan kansalaisten asiat on rempallaan, on työttömyyttä, asunnottomuutta, liian vähän terveydenhuollon ja vanhustenhoidon ammattilaisia töissä! Mutta sen sijaan, että valtio tukisi rahallisesti em. Asioita, niin se haalaa tänne pakolaisia, joille sossu maksaa asunnon, merkkivaatteet yms... Voi Suomi parkaa, kohta me Suomalaiset olemme vähemmistö omassa maassamme!

11

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • funkdaddy,

      kuin että MIETTIKÄÄ TARKOIN kenelle annatte äänenne vaaleissa koska se on ainut tapa vaikuttaa asioihin!! jos haluatte muutosta niin unohtakaa valtapuolueet.

    • jolla ei ole pienintäkään tajua siitä, minkälaista elämä tässä maassa on ja on ollut.

      Tämän päivän työtön elää mukavasti verrattuna raskaan työn raatajiin vuosikymmeniä sitten. Varattomat vanhukset hoidettiin kunnalliskodeissa, joissa työtä oli tehtävä elantonsa eteen niiden, jotka kynnelle kykenivät. Terveydenhoidon ammattilaisia oli paljon vähemmän kuin nykyään.

      Nykyään kaiken maailman prekaarit valittavat, kun pitäisi mennä "paskatöihin". Eihän siinä mitään, olkoot töitä tekemättä, mutta ei pidä yhteiskunnalta elatustakaan vaatia.

      No, meni ehkä vähän ohi aiheen, mutta menkööt.

      • Minä vaan kysyn

        Siinä tämän päivän työttömänkään elämisessä kehumista ole, tulot 376e/kk!
        Ja nämä pakolaiset saavat kaiken ilman, että heidän pitää tehdä mitään sen eteen!


      • Minä vaan kysyn kirjoitti:

        Siinä tämän päivän työttömänkään elämisessä kehumista ole, tulot 376e/kk!
        Ja nämä pakolaiset saavat kaiken ilman, että heidän pitää tehdä mitään sen eteen!

        laskea mukaan sosiaaliset tulonsiirrot, esimerkiksi asumistuen.


      • Minä vaan kysyn
        Erasmus kirjoitti:

        laskea mukaan sosiaaliset tulonsiirrot, esimerkiksi asumistuen.

        siihen päällä vielä 185 asumistukea 400e vuokraan, jess! Mutta luuletkos että nuo pakolaiset saavat yhtä vähän.
        Tuosta rahasta ei varmasti jää niin paljon yli, että sillä ostetaan uudet merkkivaatteet ja kännykät ja autot! Mutta sossu elättää ja hyvin menee!
        Sinusta varmaan pakolaiskiintiöitä pitäs vielä nostaa?


      • Minä vaan kysyn kirjoitti:

        siihen päällä vielä 185 asumistukea 400e vuokraan, jess! Mutta luuletkos että nuo pakolaiset saavat yhtä vähän.
        Tuosta rahasta ei varmasti jää niin paljon yli, että sillä ostetaan uudet merkkivaatteet ja kännykät ja autot! Mutta sossu elättää ja hyvin menee!
        Sinusta varmaan pakolaiskiintiöitä pitäs vielä nostaa?

        Samat toimeentulonormit ja niiden mukaiset avustukset on pakolaisilla kuin muillakin.


      • Minä vaan kysyn
        Erasmus kirjoitti:

        Samat toimeentulonormit ja niiden mukaiset avustukset on pakolaisilla kuin muillakin.

        Ei todellakaan pidä paikkaansa!
        Sossu maksaa vuokrasta asumistuen ylijäävän osan ja toimeentulohakemus tehdään vuodeksi kerrallaan, kun suomalaisille kuukausittain.
        Sillä rahalla mitä suomalainen työtön tai sossun asiakas saa kuussa, ei todellakaan osteta edes sitä vaatekertaa, minkä pakolaiset saavat pelkkänä vaaterahana.
        Mutta näillehän pitää antaa parhaat oltavat, muuten se olisi syrjintää ja rasismia!


      • Minä vaan kysyn kirjoitti:

        Ei todellakaan pidä paikkaansa!
        Sossu maksaa vuokrasta asumistuen ylijäävän osan ja toimeentulohakemus tehdään vuodeksi kerrallaan, kun suomalaisille kuukausittain.
        Sillä rahalla mitä suomalainen työtön tai sossun asiakas saa kuussa, ei todellakaan osteta edes sitä vaatekertaa, minkä pakolaiset saavat pelkkänä vaaterahana.
        Mutta näillehän pitää antaa parhaat oltavat, muuten se olisi syrjintää ja rasismia!

        Mihin perustat väitteesi? Kuulopuheet ja urbaanilegendat eivät ole luotettava lähde.


      • Minä vaan kysyn
        Erasmus kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Kuulopuheet ja urbaanilegendat eivät ole luotettava lähde.

        Ammattimaisesti, olen aiemmin työskennellyt sosiaalivirastossa.


      • asiakkaana
        Minä vaan kysyn kirjoitti:

        Ammattimaisesti, olen aiemmin työskennellyt sosiaalivirastossa.

        olemista nykyään työskentelyksi?


    • jjkk

      Miksi sieltä yleensä tulee pakoilaisena miehiä?
      Naiset ja lapset ymmärrän, mutta miksi miehet eivät jää sotimaan ja puolustamaan maataan?
      Jos Suomalaiset miehet olisivat aikoinaan samoin toimineet, täällä elettäisiin nyt Putinin vallan allla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe