Minkälaista arkistotietoa on olemassa valkoisten hallinnoimista vankileireistä? Erityisesti minua kiinnostavat Hämeenlinnan sekä Lahden vankileirit sekä Riihimäen pakkotyölaitos.
Isäni äidin isä kävi nämä paikat läpi sen jälkeen kun hänet pidätettiin Lempäällässä keväällä 1918.
Arkistoissa kiinnostaa lähinnä tietojen laatu. Ovatko ne vain luetteloita nimistä vai onko niiden joukossa myös muuta kuten valkoisten tekemiä muistiinpanoja päiväkirjamaisesti?
Tiedän että jokaisesta valkoisten virallisesti pitämistä vankileireistä on tietoja kansallisarkistossa.
Auttakaapa! :)
Sisällissodan aikaisten vankileirien arkistot
1
420
Vastaukset
- Ateismi
Nämä etsimäsi eivät kuuluneet ilm. kirkkoon jolla on tämänp. tieto hallussa. Hautausmaalla on kyllä aatteen puolesta kuolleiden muistomerkkejä mutta niitten alla on luultavasti valkoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607544- 1304258
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313615- 212938
- 272513
- 232502
- 472090
- 252070
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732041- 321988