Raikas uudenvuoden-drinkki?

Naketti Rautiskelija

Olisiko kenelläkään ideoita uudenvuoden-drinkiksi? Pitäisi olla melko raikas ja kuiva, ei liian makea. Jos juoma on liian makea, minulta tulee yrjö parin hörppäyksen jälkeen. Löytyisikö vaikka jotain vodka-pohjaista?

Kiitos jo etukäteen.

6

2910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naketti Rautiskelija

Korjaus äskeiseen: mieluiten viski-pohjainen drinkki. Muutkin ovat todella tervetulleita!! :)

• Anis29

No ekana tulee mieleen tietenkin viskicola. Itse viskin ystävänä en raaski hyviä viskejäni pilata laittamalla niitä juomasekoituksiin, mutta joskus olen huonon viskit jämät sekoittanut jäiden ja colan kanssa - hyväähän se on.

lempidrinkkini on raikas: caipiroska

Lime-hedelmää (lohkoina)
        sokeria
        vodkaa
        jäämurskaa

Pese limet hyvin ennen lohkoamista. Laita on the rocks -lasin pohjalle pari-kolme/muutama limelohkoa ja muserra niitä hieman - sen verran että mehua irtoaa, mutta älä ihan "tyhjäksi". Lisää maun mukaan sokeria, yleensä noin pari teelusikallista. Sekoittele sokeri limelahkojen ja niistä irronneen mehun kanssa. Lisää vodkaa ja lasi täyteen jäämurskaa. Sekoittele varovasti ja nauti! Katkaise pari pitkää pilliä pilliä puoliksi - juuri sopiva pituus on the rocks -lasiin. Nam Nam!

• Sääli!

Viskiä drinkkeihin?

Niin huonoa viskiä ei kannata ostaa, että tulisi mieleenkään käyttää jaloa juomaa drinkkeihin.

Kunnon viski ei kaipaa sekaansa MITÄÄN muuta kuin puhdasta vettä - ja sitäkin aivan pikku tilkkasen (4 cl viskiä ja 1 cl vettä on hyvä lähtökohta).

Uunnavuonna minä kaadan kurkkuuni kuivaa cavaa (espanjalaista kuohuviinä, makeusaste brut). Kylmänä ja sellaisenaan.

Mikä saa ihmiset uskomaan, että juomat paranevat sotkettaessa sekaan epämääräisiä esanssilitkuja? Vilpoinen votkakin on parhaiten edukseen ihan sellaisenaan.

• Naketti Rautiskelija
        Sääli! kirjoitti:

Viskiä drinkkeihin?

Niin huonoa viskiä ei kannata ostaa, että tulisi mieleenkään käyttää jaloa juomaa drinkkeihin.

Kunnon viski ei kaipaa sekaansa MITÄÄN muuta kuin puhdasta vettä - ja sitäkin aivan pikku tilkkasen (4 cl viskiä ja 1 cl vettä on hyvä lähtökohta).

Uunnavuonna minä kaadan kurkkuuni kuivaa cavaa (espanjalaista kuohuviinä, makeusaste brut). Kylmänä ja sellaisenaan.

Mikä saa ihmiset uskomaan, että juomat paranevat sotkettaessa sekaan epämääräisiä esanssilitkuja? Vilpoinen votkakin on parhaiten edukseen ihan sellaisenaan.

Onhan se hyvä, että pystyt juomaan mm. viskiä ns. raakana. Mutta minä en siihen kykene. Kaikki yli 22% alkoholijuomat raakana polttaa minun kurkkua niin kovasti, että ei juomisesta tule mitään.

Sen takia olen kysymässä jotain raikasta ja hyvää drinkkiä uudellevuodelle. Kun en ainakaan viitsisi juoda markettien litku-siidereitä!!

• S.O.B

Pakkasen kylmää viinaa esim. kossu tai muu kaadetaan shottilasiin. Tästä tehdään kahta eri versiota luonnollisesti miehille ja naisille.
      Miehille shottilasin päälle laitetaan paksu salamisiivu ja sen päälle tehdään Turun väkevästä sinapista PASKAKASA drinkin nimi on perseenreikä.
      Naisille laitetaan salamin sijaan lauantaimakkara ja pääle nokare ketsuppia tämän nimi on PIMPPI.
      Drinkit nautitaan niin että makkarat suuhun kasoineen ja kylmä viina päälle!
      On muuten ainakin salamiversio ÄLYTTÖMÄN HYVÄÄ! Maku/jälkimaku tulee kompinaatiosta.
      VAROITUS! Mitä enemmän näitä juo sitä pahempia on röyhtäisyt.

• makiko

No hyi :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2119
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1557
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1339
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      239
      1224
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1180
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1016
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      901
    Aihe