Ennen huimaa artistin uraansa Juice opiskeli kääntäjän ammattiin. Ehtikö hän kääntämään joitakin kirjoja? Omasta hyllystäni löytyy kirja Ympyrä sulkeutuu. Sen on kirjoittanut Barry Commoner ja julkaisija on Gummerus v. 1972. Suomentajaksi on ilmoitettu Juhani Leskinen.
Jos on Juicen kääntämä, nostan hattuani korkealle. Kirjan suomentaminen on mitä ilmeisimmin ollut vaativa homma, ottaen huomioon kirjan aiheen. Tuo kirja lienee ensimmäisiä laajalle lukijakunnalle tarkoitettuja teoksia, joissa ilmaistaan vakava huoli ympäristön ja ilmaston tilasta. Kirjan mukaan olisi yksi sukupolvi aikaa tehdä täyskäännös. Tuo aika on näinollen jo kulunut umpeen, ja tässä sitä nyt ihmetellään.
JUICE KIRJAN KÄÄNTÄJÄNÄ?
Jude
3
1402
Vastaukset
Mark Shipperin kirjan Paperback Writer on suomentanut Juice.
Beatlesin elämä ja toiminta: Ei aivan tosi kertomus yhtyeen noususta, sen voitoista ja tappioista sekä hämmästyttävä tarina siitä kuinka se koottiin uudelleen.- Anonyymi
Alan & Sally Landsburg: Salattu maailma. Gummerus, Jyväskylä 1974.
Tämmönen ilmoitetaan Juhani Leskisen kääntämäksi, kirjan etusivuilla. - Anonyymi
Juicea vietiin moneen suuntaan ja hän vei itse itseäänkin. Jos hänellä ei olisi ollut musiikillista ja tekstintekijän lahjakkuutta, niin olisi ollut keskeisimpiä kääntäjiämme. Siis myös määrällisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306252Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144724Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623121Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591743Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111548- 711401
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411318- 811204