Kun puhutaan Skandinaaveista, niin eihän se nyt kait tarkoita meitä finskejä? Täh, Häh... Ruotti, Norja, Tanska ja Islanti = Skandinaaveja?
Meidän maantienOpekin luuli tästä jotain tietävän, mutta kunnon vastausta en saanut?
Skandeista
6
259
Vastaukset
- Suomi kuuluu
FENNOSKANDIAAN.
- mutta
Skandinavian niemimaa käsittää Ruotsin ja Norjan
- Hemmo Paskiainen
sanoo Skandinaviasta
http://fi.wikipedia.org/wiki/SkandinaviaWikipedia nyt sanoo mitä milloinkin mistä milloinkin.
Melko lailla yhtä luotettava kuin "mun iskä sano ainaski".- REiskaaSoomilainen
Kiitokset vain kaikille minua valistaneille.
Kyllä tuo Wikipedia vaikuttaa minusta aika luotettavalta lähteeltä, varsinkin jos vertaa yleisiin keskustelupalstoihin, esim tämä. Enpä ole aiemmin tuota bongannut.
Tätä skandikyssäri taidanpa kysyä vielä joltain ruotsi/norjalaiselta palstalta - uskoisin heiltä irtoavan jotain mielenkiintoista kommenttia tähän asiaan.
Kumarran ja kiitän
Case closed.
- kannaksen
länsipuolella - Fenno ja pohjanlahdesta länteen -
Scandia penikö perille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1102311Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from281871Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen261837Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276471836- 991775
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la571122- 1101026
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20863- 52834
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110817