auto maksoi 400 euroo (-88 carina)
vakuutus vuodeksi 340 e
vero 100 e
vuoden pensat 320 e ( 2700km ajoa)
varaosat 70 e
yhteensä n.1200 e
jos nyt myisin autoni niin voisin saada siitä 300 suunnilleen vaikka leima onkin melkein lopussa.
joten noin 900 todelliset kulut.
0.33333 e/km
kokonais autoilu kuluni vuodelta
6
793
Vastaukset
- Velkavolvo
Tässä vertailun vuoksi vähän enemmän ajavan kulut:
Volvo 940 vm -95, vuodessa 36000 km
Arvonalennus ja korko 2000
Vakuutus vero kats. 400
Bensat 3400 (7,5 l/100 km x 1,25 e/l)
Varaosat työt 200
Öljyt 100
Renkaat 400
Yhteensä 6500 euroa eli 18 senttiä / km
Tuo kulutuslukema on muuten tosi. Kieltämättä huoltojen puolesta halpa vuosi, mutta tuskin ensi vuonnakaan tonnia menee. Ja puolet ajomatkasta on korvattua työajoa, joka riittää kattamaan kaikki kulut. Kaipa tässä olisi varaa ajaa uudemmallakin, mutta mitä siitä turhaan maksaa.- mallin
keskikuluts yleensä on reilusti yli kymmenen litraa, hyvä jos pääsee alle 15 litraa.
Olet mitä ilmeisimmin poistanut siitä moottorin ja korvannut sen jollain muulla. - Velkavolvo
mallin kirjoitti:
keskikuluts yleensä on reilusti yli kymmenen litraa, hyvä jos pääsee alle 15 litraa.
Olet mitä ilmeisimmin poistanut siitä moottorin ja korvannut sen jollain muulla.Käsivaihteisto ilman turboa. Pitkää työajoa kesäolosuhteissa alhaisilla nopeuksilla satoja kilometrejä päivässä. Talvella ajan tuskin lainkaan. Kulutuslukemat olivat itsellenikin yllätys, alhaisin tankkausväli 6,7 litraa sadalla.
- Puntomiäs
vakuutukset 400 (kasko wanha monivuotinen sopimus)
autovero 100
Bentsiiniä 2000
Katsastusta 70 eurolla
Huoltoa 200 eurolla
Ajoa noin n 30 tonnii- Puntomiäs
Niin ja arvo alentunut kenties tonnilla...
joten kokonaiskulut
0,126 euroa/ km...
Itsellä kulut ovat viikossa melkein samaa luokkaa, kuin Sinulla vuodessa.
Kilometrejä noin 40.000 ja vuotuiset polttoainekustannukset noin 2000 euroa. Renkaat, vakuutukset, dieselverot ja ajoneuvoverot tekevät toiset 2000 euroa. Arvonalennus kuukaudessa ehkä 1500 euroa. Huoltosopimus, lasinpesunesteet (kulutus noin 5l/100 km) ynnä muut noin 2000 euroa vuodessa.
Kaikki yhteensä noin about 25.000 euroa vuodessa eli about 500 euroa viikossa.
Master Eq
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 73633
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483