Lähderanta asuinalueena?

Yks vaan

Terve,

töiden perässä muutan Lähderantaan, onkos tuo millaista asuinaluetta?

8

4082

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex lähdisläinen

Lähderanta on viihtyisä, rauhallinen ja luonnonläheinen lähiö, jonka ainoa huono puoli on kohtalaisen pitkäkestoinen bussimatka (n. 40 min.) Helsinkiin ja suhteellisen vähäiset palvelut. Loistavat liikuntamahdollisuudet, järvi uimarantoineen ja kalastusmahdollisuuksineen lähellä ja iso keskuspuisto vieressä...

• tädisk

vieressä!

• Yks vaan
        tädisk kirjoitti:

vieressä!

Kyllä mun on tonne hyvä muuttaa...

Kaipaan todellakin paikkaa jossa ei ole palveluita ja johon ei helposti pääse, böndeltäkun tulen.

Ilmakuvien perusteella näyttää olevan aika konkreettisesti metsän keskellä, niin keskellä ettei ole syytä verhoja ripustella kuin dekoratiivisena objektina..

• no ei tod
        Yks vaan kirjoitti:

Kaipaan todellakin paikkaa jossa ei ole palveluita ja johon ei helposti pääse, böndeltäkun tulen.

Ilmakuvien perusteella näyttää olevan aika konkreettisesti metsän keskellä, niin keskellä ettei ole syytä verhoja ripustella kuin dekoratiivisena objektina..

Lähderannasta et ruuhka-aikaan pääse Hgin keskustaan todellakaan 40 minuutissa! Voit varautua istumaan dösässä ainakin tunnin ruuhka-aikoina!

• fdfdf
        no ei tod kirjoitti:

Lähderannasta et ruuhka-aikaan pääse Hgin keskustaan todellakaan 40 minuutissa! Voit varautua istumaan dösässä ainakin tunnin ruuhka-aikoina!

Itse asun lähderannassa ja kyllä sinne helsinkiin pääsee paljon nopeammin kuin väität. Huomaa, että täältä menee 315 ja 248. 315 on nopeampi yleensä, koska se ei juutu turuntielle jne. Ja ainahan voit ajaa dösällä lepuskiin ja vaihtaa siellä junaan joka ei ruuhkista kärsi.

Ruuhka-aikojen ulkopuolella lähderannasta menee nopeimmillaan alle 30min dösällä helsingin keskustaan, jos sinne nyt ylipäätänsä on mitään asiaa kun lepuski ja Sello on muutaman kilometrin päässä.

• fdfdfd
        Yks vaan kirjoitti:

No liikenneyhteydet on kyllä hyvät. Lähderanta on muutaman kilometrin päässä leppävarasta, josa on juna-asema. Lähderantaan tulee kaikki nämä Espoon sisäiset dösävuorot:

Leppävaara - Lähderanta:
        20, 20V, 21, 25, 25A, 29

Otaniemi - Tapiola - Kauniainen - Lähderanta:
        15

Helsinkiin pääsee seutudösillä:
        248, 509, 315

Vantaan myyrmäkeen pääsee seutudösällä:
        530

Espoon keskukseen pääsee dösällä:
        530

Lisäksi Lähderantaan pääsee viikonloppuöisin Helsingistä ja Leppävaarasta yödösällä:
        220N

• dfdfd
        Yks vaan kirjoitti:

Tällähetkellä Lähderannassa on ainakin nämä palvelut:

Kauppa (Valintatalo)
        Pari Pitseriaa, toinen ostarilla
        Hesburger
        Eläinkauppa
        Eläinruokakauppa
        Pesula
        Esso huoltoasema jossa myös elintarvikkeita
        R-kioski vähän matkan päässä
        Pari parturia, toinen ostarilla
        Hammaslääkäri
        Fysioterapia

Lisäksi lähderannassa on koulu ja päiväkoti.

Lisäksi Lähderannassa on laaksolahden urheilukeskus, jossa on futishalli, jäähalli, yleisurheilukenttä, tenniskeskus ja uimaranta.

• Yks vaan

Siis en ole vielä kertaakaan törmännyt yhteenkään pulsuun, narkkiin tai muuhun epäsosialiseen materiaaliin...

Mummoo täällä on ihan pirusti mikä sopii vallan mainiosti koska en ole tänne tullut kotia tekemään vaan työmatkaani lyhentämään....

Aika on pysähätynyt jonnekkin seitkytluvulle, todella hiljainen _nukkumalähiö_...

Oon aika onnellien ettei mulla ole enää mitään syytä mennä Hesan keskustaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      80
      4677
    2. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      215
      4601
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      67
      2390
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      75
      2386
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      60
      2306
    6. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      67
      2147
    7. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      53
      1886
    8. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      28
      1527
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1338
    10. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      117
      1328
    Aihe