Onko kenelläkään kokemuksia tästä kirppiksestä? Meneekö tavarat kaupaksi, varastetaanko, onko avarat tilat jne? Johonkin pitäisi saada tavaroita myyntiin...
Akseli-kirppis Espoon Mankkaalla
23
12213
Vastaukset
- kirpputät
en oo kuullu,onko uus?
- mitä tavaraa
Sinulla on myyntiin tarkoitus laittaa. Vastaa seuraaviin kysymyksiin niin pohditaan porukalla:
a) Yleinen kuvaus tavaroista - tyyliin kaappien siivous, muuttojäämistö, kuolinpesä, yksittäiset tavarat...
b) Kuinka monta tuotetta on noin
c) Arvioitu yhteenlaskettu arvo
d) Mitkä ovat 10 kalleinta ja niiden hinta- Mytyo
Googleakin saa käyttää, mutta: http://www.akseli.info/
Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne. - ja ehdottomasti kannattaa
Mytyo kirjoitti:
Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne.Itse laitankin netin kautta tavarani myyntiin osoitteeseen http://www.verkkokirppis.fi ...Löytöjä kellonympäri
Eipähän tarvitse ajella lokkiparven nokittavaksi, jättää tavaroita varastettavaksi ja pöytää sotkettavaksi
Netti on ihana väline :) - tätä porukalla
Mytyo kirjoitti:
Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne."Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne."
Myyntipaikka esim. akselissa on 35,00 €/viikko muut kulut kuten tarrata, hälyttimet jne...
Kuluiksi on laskettava keskimääräinen hävikki noin 20 % (hieman vaikea lasketa mutta keskimäärin varastelu kohdistuu parempiin tavaroihin - viimeinen käytännön kokemus on nimeltä mainitsemattomalla kirppiksellä esim. farkut arabian kippo 80 euro varastettiin = hävikkiä)
Keskimääräinen ajomatka 20 kilometriä ja viikon aikana pitää käydä 7 kertaa jos haluaa että tavarat pysyyn hyvinä.
Eli viikon myynti-kulut ovat luokkaa 50 - 150 euroa viikossa.
Jos raaskit laittaa myyntiin vain parin euron juttuja - tulee myyntiä tapahtua useita kymmeniä että saat kulut katettua. Eikö niin? - Mytyo
tätä porukalla kirjoitti:
"Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne."
Myyntipaikka esim. akselissa on 35,00 €/viikko muut kulut kuten tarrata, hälyttimet jne...
Kuluiksi on laskettava keskimääräinen hävikki noin 20 % (hieman vaikea lasketa mutta keskimäärin varastelu kohdistuu parempiin tavaroihin - viimeinen käytännön kokemus on nimeltä mainitsemattomalla kirppiksellä esim. farkut arabian kippo 80 euro varastettiin = hävikkiä)
Keskimääräinen ajomatka 20 kilometriä ja viikon aikana pitää käydä 7 kertaa jos haluaa että tavarat pysyyn hyvinä.
Jos raaskit laittaa myyntiin vain parin euron juttuja - tulee myyntiä tapahtua useita kymmeniä että saat kulut katettua. Eikö niin?asenne, ehkä sulla on vaan huonoja kokemuksia kirppareista. Itsellä aiemmin (muilla kirppareilla) tuotto on ollut 150 luokkaa (siis puhdasta voittoa). Juuri mitään ei ole hävinnyt, kalliimpiin tavaroihin olen aina ostanut hälyt lainaksi.
- Mytyo
ja ehdottomasti kannattaa kirjoitti:
Itse laitankin netin kautta tavarani myyntiin osoitteeseen http://www.verkkokirppis.fi ...Löytöjä kellonympäri
Eipähän tarvitse ajella lokkiparven nokittavaksi, jättää tavaroita varastettavaksi ja pöytää sotkettavaksi
Netti on ihana väline :)tuolla verkkokirppiksellä oikeasti kamat kaupaksi, kuulostaa minusta melko työläälle tuokin vaihtoehto.
- että kaupan menee
Mytyo kirjoitti:
tuolla verkkokirppiksellä oikeasti kamat kaupaksi, kuulostaa minusta melko työläälle tuokin vaihtoehto.
Olen kuullut että kauppa käy ja miksei kävisi kun ostajat ovat ympäri suomen ja voivat ostaa tavaroita mihin aikaan tahansa.
etusivulla sanotaan että tuoltahan saa veloituksetta pöydän kuukaudeksi - kokeile :)
minäkin ajattelin että tavaroiden postittaminen tai matkahuollon kautta on työlästä - työläämpää se on ajella kirppikselle edestakaisin joka päivä... myyn itse nykyään 100% tavaroistani verkossa - mytil
Mytyo kirjoitti:
asenne, ehkä sulla on vaan huonoja kokemuksia kirppareista. Itsellä aiemmin (muilla kirppareilla) tuotto on ollut 150 luokkaa (siis puhdasta voittoa). Juuri mitään ei ole hävinnyt, kalliimpiin tavaroihin olen aina ostanut hälyt lainaksi.
Siis tarkoittaako puhdas voitto sitä, että et huomioi tavaroiden ostohintaa? Hyvän hinnan olet saanut ja olet oikeassa että negatiivisia kokemuksia tässä ja eräässä toisessakin kaupungissa kirppiksiltä on.
Mielestäni tähän erittäin valitettavaan varasteluilmiöön törmää melkein joka kirppiksellä paitsi tietenkin verkossa, mutta ehkä tosiaan noilla hälyyttimien vuokraamisella hävikki pienenee.
Juuri hetki sitten kävin kirppiksellä ja hyi hemmetti sitä täitten ja kirppujen kuhinaa. Puolet pöydistä oli uffe-laatikoista, kolmannes uutta tavaraa ja loput jotain kummallista. Mikä ehdottomasti oli kaikkein hauskinta, joku ämmä irrotti just hintalappua yhdestä koriste-esineestä ja ties mikä oli tällä mielessä kun pöytä ei ollut oma. Kyllä vähän säikähti kun huomasi että huomasimme.
Minulle on tullut sellainen olo että ikäänkuin varastaminen, hintalappujen sotkeminen ja vääristeleminen olisi sallittua kirppiksillä. - Mytyo
mytil kirjoitti:
Siis tarkoittaako puhdas voitto sitä, että et huomioi tavaroiden ostohintaa? Hyvän hinnan olet saanut ja olet oikeassa että negatiivisia kokemuksia tässä ja eräässä toisessakin kaupungissa kirppiksiltä on.
Mielestäni tähän erittäin valitettavaan varasteluilmiöön törmää melkein joka kirppiksellä paitsi tietenkin verkossa, mutta ehkä tosiaan noilla hälyyttimien vuokraamisella hävikki pienenee.
Juuri hetki sitten kävin kirppiksellä ja hyi hemmetti sitä täitten ja kirppujen kuhinaa. Puolet pöydistä oli uffe-laatikoista, kolmannes uutta tavaraa ja loput jotain kummallista. Mikä ehdottomasti oli kaikkein hauskinta, joku ämmä irrotti just hintalappua yhdestä koriste-esineestä ja ties mikä oli tällä mielessä kun pöytä ei ollut oma. Kyllä vähän säikähti kun huomasi että huomasimme.
Minulle on tullut sellainen olo että ikäänkuin varastaminen, hintalappujen sotkeminen ja vääristeleminen olisi sallittua kirppiksillä.siis tarkoitatko tavaroiden ostohinnalla sitä hintaa, minkä olen tavaroista aikoinani itse maksanut?
Eihän sellaista muista eikä tule tuollaisessa otettua huomioon, minulle pääasia on se, että pääsen tavaroista eroon, en myy voiton tavoittelemikseksi. Mutta tottakai on mukavaa saada pieni rahamäärä niistä kuin se, että ilmaiseksi antaisin pois. - koska sanoit
Mytyo kirjoitti:
siis tarkoitatko tavaroiden ostohinnalla sitä hintaa, minkä olen tavaroista aikoinani itse maksanut?
Eihän sellaista muista eikä tule tuollaisessa otettua huomioon, minulle pääasia on se, että pääsen tavaroista eroon, en myy voiton tavoittelemikseksi. Mutta tottakai on mukavaa saada pieni rahamäärä niistä kuin se, että ilmaiseksi antaisin pois."tuotto on ollut 150 luokkaa (siis puhdasta voittoa)"
jotenkin tuo vain särähti korvaan. Saivartelija kun luonteeltani olen.
Mikäli ostohintoja ei lasketa niin paljonko sinusta viikkokulut. Matkoineen, hävikkeineen, kaikkineen. Eikö tuo 50€ /vk ole aikalailla minimi ja realistisempi olisi siinä 100€ /vk? - kipputät
Mytyo kirjoitti:
Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne.kirppiksellä olis www-sivut,on sitä ihiminen tyhymä,sori kun vaivasin!
- Mytyo
koska sanoit kirjoitti:
"tuotto on ollut 150 luokkaa (siis puhdasta voittoa)"
jotenkin tuo vain särähti korvaan. Saivartelija kun luonteeltani olen.
Mikäli ostohintoja ei lasketa niin paljonko sinusta viikkokulut. Matkoineen, hävikkeineen, kaikkineen. Eikö tuo 50€ /vk ole aikalailla minimi ja realistisempi olisi siinä 100€ /vk?ajoin sinne autolla muutaman kilsan, muuten kävin aina pyörällä kun pöytää kävin järjestelmässä. Hävikki oli kaksi kahden euron tavaraa ja pöytävuokra 30 euron luokkaa.
Miten ihmeessä sä voit saada viikkokuluiksi laskettua 100e? Ajateko sä sinne toiselta puolelta Suomea? Ei voi käsittää ton laskutavan perusteita. - kerran tämä
Mytyo kirjoitti:
ajoin sinne autolla muutaman kilsan, muuten kävin aina pyörällä kun pöytää kävin järjestelmässä. Hävikki oli kaksi kahden euron tavaraa ja pöytävuokra 30 euron luokkaa.
Miten ihmeessä sä voit saada viikkokuluiksi laskettua 100e? Ajateko sä sinne toiselta puolelta Suomea? Ei voi käsittää ton laskutavan perusteita.pöytävuokra 35€ / viikko (akseli)
hälyttimet, hintalaput, muut 10€ (akseli)
matkat 10€ omalla autolla tai bussilla 35€
hävikki farkut ja koriste-esine 80€ (keskimäärin ollut 50€ tai 20% pöydän arvosta)
Paljonkos tuo tekee keskimäärin yhteensä?
35 10 ((10 35/2)) 50 = 112,5 euroa viikossa - mutta
kerran tämä kirjoitti:
pöytävuokra 35€ / viikko (akseli)
hävikki farkut ja koriste-esine 80€ (keskimäärin ollut 50€ tai 20% pöydän arvosta)
35 10 ((10 35/2)) 50 = 112,5 euroa viikossaVaikeahan tuota on ojalan laskuopilla kiistääkkään. Hävikki vaihtelee tosin hirmu voimakkaasti, mutta hävikkiäkään ei voi kiistää.
Kun minulla on pöytä käyn sen siivoamassa vähintään kerran päivässä. - Sheriffikö?
kipputät kirjoitti:
kirppiksellä olis www-sivut,on sitä ihiminen tyhymä,sori kun vaivasin!
3 postausta itse aiheesta ja loput turhaa jeesustelua kirpputorien kirppumääristä, varkaista, tavaran laadusta jne... hohhoijjaa. Mitäs jos avaisitte oman topikin tällaiseen "avautumiseen". Joo meen pois...
- äiti &poika
tätä porukalla kirjoitti:
"Ajattelin siis siivoilla kaappeja, viedä tarpeetonta pois, vaatteita (nuorten aikuisten) ja myös jotain sisustuskamaa jne."
Jos raaskit laittaa myyntiin vain parin euron juttuja - tulee myyntiä tapahtua useita kymmeniä että saat kulut katettua. Eikö niin?kantsisko vaihtaa kirppistä,jos hävikki on tota luokkaa??mulla oli loppuvuodesta pöytäpaikka itäväylän kirppiksellä ,tavarat sain myytyä ja hävikkiä ei tullut mitään.muutenkin siellä käy tosi hyvin kauppa ja pöytähinta on edullinen esim.just akseliin verrattuna.olen varannut taas 2kon tarjouspöydän ens lauantaista.eli vien myyntiin hyväkuntoisia lasten vaatteita,tervetuloa ostamaan,jos tarvitset poikien vaatteita 104cm-116cm
- kirppiskävijä
Sheriffikö? kirjoitti:
3 postausta itse aiheesta ja loput turhaa jeesustelua kirpputorien kirppumääristä, varkaista, tavaran laadusta jne... hohhoijjaa. Mitäs jos avaisitte oman topikin tällaiseen "avautumiseen". Joo meen pois...
Kauaa ei varmaankaan Akseli pysy hengissä nykyisellä meiningillä.Suurin osa pöydistä huutaa tyhjyyttään ja niissä harvoissa missä on tavaraa,se voidaan luokitella lähinnä romuksi ja lumpuksi. Muutama toiveikas on tuonut myyntii Aalto-maljakoita ja arabian-kippoja ,mutta kun hinta pyynnöt on 50 euron luokkaa/kippo,ei niitä siellä kiertävä asiakaskunta osta.Kun itse viet tavaraa myyntiin,paikan ammatti-ostaja,vaalea viroavääntävä tantta ostaa sulta sulta kaiken vähänkin jälleenmyytävän tavaran (tinkii,tinkii)
ja laittaa sitten omaan pöytäänsä myyntiin tuplahinnalla.Myrtyneen näköiset ihmiset kuskaavat
tavaroitaan takaisin kotiin,tuskin ottavat toiste
pöytää... - Mili 71
kirppiskävijä kirjoitti:
Kauaa ei varmaankaan Akseli pysy hengissä nykyisellä meiningillä.Suurin osa pöydistä huutaa tyhjyyttään ja niissä harvoissa missä on tavaraa,se voidaan luokitella lähinnä romuksi ja lumpuksi. Muutama toiveikas on tuonut myyntii Aalto-maljakoita ja arabian-kippoja ,mutta kun hinta pyynnöt on 50 euron luokkaa/kippo,ei niitä siellä kiertävä asiakaskunta osta.Kun itse viet tavaraa myyntiin,paikan ammatti-ostaja,vaalea viroavääntävä tantta ostaa sulta sulta kaiken vähänkin jälleenmyytävän tavaran (tinkii,tinkii)
ja laittaa sitten omaan pöytäänsä myyntiin tuplahinnalla.Myrtyneen näköiset ihmiset kuskaavat
tavaroitaan takaisin kotiin,tuskin ottavat toiste
pöytää...Möin tavaroitani Akselissa kaksi viikkoa, ja sain ihan hyvin kaupaksi, päälle 260 euroa. Niillä on toinen myyntiviikko 20 euroa. Pääsin eroon myös lasten turvakaukalosta. Ei valittamista!
- Nettiina72
kerran tämä kirjoitti:
pöytävuokra 35€ / viikko (akseli)
35 10 ((10 35/2)) 50 = 112,5 euroa viikossaAkselissa hintalaput on kyllä ilmaisia jos et halua tarroja ja niitä tytöt kyllä tulostaa niin paljon kuin haluat!
- Kokemuksella
Moi
Hyvin menee kaupaksi tavara ja kävijöitä riittää !- kolme kertaa paikan vuokrannut
Olen kolme kertaa ottanut Akselista paikan naapurini kanssa. Jo ensimmäisellä kerralla huomasin, että varastelua tapahtuu aika tavalla. Hintalappuja "rukataan", eli ihan törkeästi muutetaan summa toiseksi. Tai sitten lappu irroitetaan, mennään kassalle ihmettelemään että mitähän tämä maksaa ja toivotaan, että paikan vuokrannut on ruksannut kohdan "akseli saa hinnoitella" jos hintalappu on "pudonnut". Tällä tavoin 30n tavaran voi saada 5llä. Tästä lähtien nyt kolmannen kerran viisastuttamana myyn tavarani itse. Vallilan makasiinit ja jäähalli parhaat!!!!
- Mallorca
Mun paras viikkomyynti Akselissa oli 945€ Että juu menee kyllä kaupaksi!
Ainoo miinus paikassa että siellä myyjät ovat NIIIN epäystävällisiä ja en oo koskaan nähnyt niitä hymyilevän. Taitaa olla paska duuni;) ja siellä "hävii" tavaroita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234