Se on loppu nyt !!
71 euroa !!! henkilöauto !
25
5765
Vastaukset
- heheheheheheh
Henkilöautoilijat selittävät autoilua sen matkakustannusten edullisuudella joukkoliikenteeseen verrattuna. Vaikka pelkästään katsastuksen hinnalla liikkuisi dösällä aika pitkälle. hehehehe
- julkinen on liian
kallis.
Jos ajan kaksi kertaa viikossa 100 km:n päähän, bensaa tarvitsen 20€/kerta, eli 40€ viikossa. Katsastus maksaa 55€/vuosi, vakuutus 400€/vuosi ja polttoaineet yhteensä 2000€/vuosi. Huoltokuluja vanha corollani vaatii suunnilleen 100€/vuosi. Yhteensä henkilöauton käyttö maksaa minulle ~2550€/vuosi.
Julkisella maksaa 18€ yhteen suuntaan tuo 100km, joten viikossa menee 72€, ja vuodessa ~3500€/vuosi.
Ja omassa kulkineessa saat päättää aikataulut, tauot ja matkamusiikit itse.
Dösällä ei pitkälle pötki, saatanan ituhippi. Kasvattele vaan ruohoa ja polttele sitä, Suomen liikenne ei tuollaisia tarvitsekaan.
- pitäisi olla
Autokatsastukseen piti muka saada kilpailua. Ainoa kilpailu taitaa olla siitä, kuka nostaa hintoja eniten.
- kilpailu
Juu ei siinä paljon kilpailua ole kun suuret ketjut A ja K nostavat hintoja niin tuskin pienemmätkään samaa työtä paljon halvemmalla tee.
Ja ketkujen A ja K omistajatahot taitavat olla molemmissa suuria ulkomaalaisia rahoitus tai vastaavia yhtiöitä, joita kiinnostaa vain tuoton parantaminen. - katsastamassa
diesel henkilö auton. Maksoi tarjouksessa peräsuolimittauksineen 55 €. Ja meni vielä läpikin.
- kun muistelee
ennenkuin katsastus vapautettiin...silloin se maksoin 100mk !!! = 16.82€....ei se eku hintoja vääristä vaan hinnat vaan on noussut....
- muistelen
Muistelen ensinnäkin pikkupoika-aikojani. Olin isän mukana katsastuksessa, kun katsastus tapahtui kuraisella kadulla, sporttelipalkkainen insinööri ryömi kurassa auton alla. Henkilöauton katsastus maksoi 700 markkaa. Olisko ollut vuosi 1960. Sekatyömiehen tuntipalkka taisi olla 120 markkaa.
Sitten muistan ne valtion monopolin viimeiset tai lähes viimeiset ajat, kun se katsastus taisi olla 100 mk. Tarkemmin sanottuna 80-luvun lopun, kun ei saanut aikoja katsastukseen, ei vaikka olisi itkenyt ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. Eli satanen ei ollut ongelma, mutta ajomatka 100 kilometriä jonnekkin maalle maksoi sekin.
Toki muistan hyvin sitten nämä valheet, kun toiminta vapautettiin ja todettiin, että kilpailu pitää hinnat kurissa ja nostaa palvelutasoa. Jälkimmäinen onkin totta, mutta tuolle ensimmäiselle väittteelle nostaa koira takajalkaa.
- en tarvitse
Suomessa ei kilpailu toimi katsastuksessakaan. Täällä Espanjassa on valtion katsastus, maksaa noin 40 € dieselautolle. Samoin Ruotsissa on monopoli, maksu em. luokkaa. Suomessa on katsastusasemia niin paljon, että voisi katsastaa varmaan Ruotsinkin autot - järkevää olisi toimia 2-vuorossa. Nyt kun on ylikapasiteetti, vakoillaan toisten hinnat ja tehdään niillä. Tai sovitaan hinnat yhdessä, näinhän torikauppakin Suomessa toimii. Tarvittaisiin katsastus LIDL!
- 71 euroa on liikaa
Näyttää siltä, että EU.ssa on sallittua "lailliset" hintakartellit katsastusalallakin.
Hintakilpailua ei ole ollut koko EU aikana, sama hinta joka asemalla??
Hinnat on nyt eurosummana sama kuin markka-aikana.
Etteikö euro nostanut hintoja?- järki päässä
kohta varmaan haalitaan muita maksullisia hommia näihin rahastus laitoksiin. eihän katsastamis maksu riitä kun aikaa kuluu.joku pakollinen maksu takuulla keksitään.uskokaa pois.
- kommarit
järki päässä kirjoitti:
kohta varmaan haalitaan muita maksullisia hommia näihin rahastus laitoksiin. eihän katsastamis maksu riitä kun aikaa kuluu.joku pakollinen maksu takuulla keksitään.uskokaa pois.
tajua, että saman se katsastus maksoi valtion monopolin aikana. Osa siitä vaan tuli verovaroista. Nyt kun kaikki kulut tulee ottaa asiakkailta nostaahan se hintoja. Sitäpaitsi edellä joku muisteli katsastuksen maksaneen 700 palkan ollessa 120, sama suhde nykyään on. Jostain yrittäjän on rahat saatava kun palkat nousee koko ajan, 5% palkan nousu maksaa yritykselle n.9% sos.kuluineen
- sivustaseuraava
kommarit kirjoitti:
tajua, että saman se katsastus maksoi valtion monopolin aikana. Osa siitä vaan tuli verovaroista. Nyt kun kaikki kulut tulee ottaa asiakkailta nostaahan se hintoja. Sitäpaitsi edellä joku muisteli katsastuksen maksaneen 700 palkan ollessa 120, sama suhde nykyään on. Jostain yrittäjän on rahat saatava kun palkat nousee koko ajan, 5% palkan nousu maksaa yritykselle n.9% sos.kuluineen
Eräs raisiolainen katsastusasema tienasi puhdasta viivan alle vuonna 2006 noin 500000 euroa.
Ei turhaan eräs espanjalainen firma maksanut K1-ketjusta 38 miljoonaa euroa.
Eli kyllä se homma tuottaa helvetisti voittoa.
Suhdanteista vapaa liiketoimi joka perustuu pakkoon.
Sijoitetun pääoman tuotto on huippuluokkaa vaikka vertaisi mihin tahansa.
Ei tarvitse olla kommari tajutakseen nämä asiat !
- puuhis
onko ne taas prkl rotat nostanu tuota katastushintaa...ei helevetti sentään...
- NE...
HINTOJA KYSELEE JA ITKEE NIISTÄ KUN ON KALLISTA
- järki tallessa vielä
ei ole varantoon sidottu tämä valitus veikkaan.itsellä ei ole koskaan ollut yli 3v autoa.mutta katsastuksen hinta kyllä on rosvousta.sehän on 418 markkaa kun käväsee 7minsaa hallissa.
- missä....
järki tallessa vielä kirjoitti:
ei ole varantoon sidottu tämä valitus veikkaan.itsellä ei ole koskaan ollut yli 3v autoa.mutta katsastuksen hinta kyllä on rosvousta.sehän on 418 markkaa kun käväsee 7minsaa hallissa.
katsastus tapahtuu 7 min:ssa, ei missään. Jonkun korollan kyllä katsastaa 10 min:ssa, mutta 7 min on kyllä aivan liian kova suoritus, minullekin
- laskija
On muuten kovat tulot näillä asemilla.
Katsastaja voi katsastaa kolme tai neljä autoa tunnissa ja siitä tulee mania sisään tosiaankin tuo 213...284 euroa.
Ei mikään korjaamo tai vastaava pysty laskuttamaan näin helvetillisiä tuntitaksoja.
Voitot menevät K1:n tapauksessa Espanjaan ja A-asemien kohdalla jollekin sijoitustaholle ulkomaille.
Että silleeen ! - perä
jumalauta 70 e diiselin katsastus.kaiken lisäksi
ei mennyt läpi (alatukivarsi) merkki liikessä sanoivat että ei näitä vaihdeta kun kolarien yhteydessä.jos raudalla väänetään liikkuu niikun kuuluu.- malli....
ja vuosimalli
- perä
malli.... kirjoitti:
ja vuosimalli
mondeo 03 farkku. (kolme paunaa mit.kylläkin)katsotiin nosturilla,pilkun viilausta oli ollut,
ja naureskeltiin insinööreille,toinen puoli kolisee kun perk... sieltä se ei löytänyt mitään.? - usein on käynyt
perä kirjoitti:
mondeo 03 farkku. (kolme paunaa mit.kylläkin)katsotiin nosturilla,pilkun viilausta oli ollut,
ja naureskeltiin insinööreille,toinen puoli kolisee kun perk... sieltä se ei löytänyt mitään.?näin:
Ennen menin leimalle autoni kanssa, kuutena vuonna leimasin saman auton, ja komena vuonna alapallo väljä, no ei muuta kun pallo vaihtoon.
No, sitten se auto rupesi neljäntenä vuonna kolisemaan edestä, siis isan selvää väljää oli. No eikös mitä, sanoin katsurille että se kolisee, liekö se alapallo, no katsuri ravisti ja katteli, sano vaan et hyvä se on, ei vikaa. No kaksi leimausta päälle samoilla kommenteilla...
"Joo, no mikset vaihtanut alapalloa"
-Siksi en vaihtanut, kun katsuri sanoi auton olevan kunnossa. - pässiä narussa
no niin nyt tuli jälkitarkastettua hinta. 18e
siis koko roska 88e. työt ja tukivarsi 198e.yht.
jumalauta yritäjnä saan tehdä kaksi päivää töitä
että saan puhtaana tämäkin maksettua.ja mihin kääntäisin katseen,ihalainen kolmikanta verot.jaa
pankit taisi jäädä.jotka vedätää asuntojen hintoja
rakenusliikeet,ettei rommais.
- lutkamussukka
Se on sitten sinun murheesi.
- URPOT!!!
Kilpailu toimii autokatsastuksessa
Markkinataloushenkinen kilpailu näyttäisi toimivan autokatsastusalalla. Palvelujen hinnoissa on prosentuaalisesti melko isoja eroja. Henkilöauton määräaikaiskatsastuksen loppusumma päästö- ja muine mittauksineen vaihtelee bensiinikäyttöisten autojen kohdalla Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun asemilla 58 eurosta 73:een ja dieselkäyttöisten 68 eurosta 85 euroon.
Katsastusasemilla kilpailua pidetään todellisena. Ala vapautui valtion monopolista kymmenen vuotta sitten. "Kilpailu toimii, hinnoittelussa on eroja, asiakas saa valita", aseman vastaava Arto Keskitalo Oulun Katsastus Oy:stä luettelee.
Asiakkaat ovat silti yllättävän tapauskollisia: kun on kerran jonkun aseman hyväksi havainnut, ei helposti vaihda paikkaa edes hinnan vuoksi, Keskitalo sanoo.
Oulun Katsastus Oy:llä asioiva Tarmo Manninen vahvistaa Keskitalon näkemyksen.
"Olen käyttänyt samaa asemaa niin kauan kuin se on ollut olemassa. Olen tykännyt palvelusta. On tullut katsastutettua omat ja naapureidenkin autot."
Tällä kertaa hän oli auttamassa katsastushommissa Ulla Similää. Hänen paikkavalintansa takana oli paitsi Mannisen neuvo, myös hintataso ja ystävällinen palvelu.
Palvelun nimiin vannotaan kaikilla asemilla. Ero entiseen valtiovetoiseen touhuun onkin valtava, Manninen muistelee. Hän tuntee vanhan systeemin toimittuaan aikoinaan katsastusasemien laitehuoltajana.
Ajoneuvohallintakeskus valvoo katsastusasemien työn laatua tarkasti, joten yritysten tuotteissa ei ole eroja. Käytössä ovat siksi muut kilpailukeinot. Sellaisia ovat hinnan ja palvelun lisäksi aukioloajat ja mahdollisuus katsastukseen ilman ajanvarausta.
Hintakilpailu toimii silloin kun vaihtoehtoja paikkakunnalla on useampi kuin yksi. Toimistonhoitaja Jorma Heikkilä Vieskan Katsastus Oy:stä Ylivieskasta pitää hintahaitaria yllättävänkin suurena.
Ylivieskassa asioi väkeä ympäri maakuntaa, Oulua myöten, varsinkin viikonloppuisin.
"Ylivieskan erikoistavarakauppa vetää väkeä, sillä on merkitystä. Samalla käydään katsastuttamassa auto, jonottaa kun ei juuri tarvitse."
Yrittäjävetoiset asemat pyrkivät olemaan edullisempia kuin englantilaisomistuksessa oleva iso A-katsastusketju, joka syntyi vanhan valtiollisen katsastustoiminnan yksityistämisen seurauksena.Toimitusjohtaja Marko Herranen Rannikon Autokatsastus Oy:stä Raahesta vahvistaa käsityksen.
Hintakilpailu näkyy markkinaosuusprosentissa, joka Raahen seudulla on Herrasen laskelmien mukaan 55-45 hänen johtamansa yrityksen hyväksi.
Risto Rankinen Raahen A-katsastuksesta myöntää, että asiakkaat ovat hintatietoisia. Kilpailu pelaa Rankisen mielestä hyvin aiheuttaen ainakin pieniä liikkeitä suuntaan ja toiseen.
Lähde: Kaleva- oiken neukkuhehkutusta
Sain kuitenkin kunnon naurut, kiitos siitä.
Että tommosta joku julkaissut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799